Gazeta de Sud, decembrie 2009 (Anul 15, nr. 4503-4525)

2009-12-01 / nr. 4503

► Director: Adrian VOINEA Final de cosmar Termenul pentru finalizarea canalizării ISPA la Craiova s-a prelungit până pe 30 mai 2010. Constructorii susțin că șase luni le-ar fi suficiente pentru a anexa la sistemul orașului încă 1.500 de metri de conductă, cât a mai rămas din totalul de 63.249 de metri liniari de rețea prevăzut a se realiza în cadrul proiectului. Greu de crezut, având în vedere întârzierile înregistrate, de pildă, numai pe bulevardul Râului, în ultimii doi ani. Cele mai mari șantiere vor rămâne pe această arteră, unde mai e de introdus un kilometru de țevi: 350 de metri între intersecția cu bulevardul Știrbei-Vodă și intersecția cu strada Popoveni, și 650 de metri între intersecția cu bulevardul Știrbei-Vodă și intersecția cu strada Brestei. La volumul de lucrări se adaugă racordarea rețelelor de pe străzile adiacente la sistemul de pe bulevard: Leandrului, Snagov, Carpați, Cicoarei, Aleea Râului, Rășinari, Tismana, Săcelu, ne comunică Hidroconstrucția SA, antreprenorul obiectivului canalizare ISPA. Ar mai fi de construit circa 350 de metri de rețea pe strada Siretului, în cartierul Lascăr Catargiu, tot așa, cu branșarea străzilor intersectate, și circa 150 de metri pe strada Ogorului plus legătura aferentă la magistralele din strada Brestei. Reprezentanții Hidroconstrucția SA promit chiar că vor asfalta strada Brestei, cea mai mare arteră de circulație afectată încă de lucrările de canalizare. „Pe strada Brestei au fost introduse rețelele de carnalizare și a început reabilitarea carosabilului. Aceasta nu va fi sistată decât dacă nu se va putea lucra din cauza condițiilor meteo“, a spus managerul de proiect al Hidroconstrucția SA, Dumitru Horranoiu. Acesta a mai arătat că până la Crăciun se va încerca asanarea străzilor din cartierele Catargiu și Brestei, devenite impracticabile în urma lucrărilor de canalizare. Click News Craiovenii mai au de îndurat doar șase luni de lucrări la canalizarea din fonduri ISPA Nr. 4503 | 10+12 pagini | www.gds.ro | Marți, 1 decembrie 2009 | Preț: 1,2 lei 1 Titlurile zilei ACTUALITATE / PAGINA 3 Dosar penal în afacerea „Tabăra“ Demolarea taberei pentru tineret de la Calafat despre care GdS a relatat pe larg s-a lăsat cu dosar penal. Polițiștii de la Fraude economice anchetează modul în care firma Dova Construct, aparținând unui prieten de-al consilierului județean liberal Cosmin Enea, a pus la pământ patru cabane din lemn și a ridicat o fundație, sperând că primește aproape un milion de lei bani publici Comentariu Ziua de 1 Decembrie este prilej de ceremonii oficiale, cu parlamentari, miniștri, primari și președinți împodobiți ipocrit cu banderola tricoloră și rostind ca fariseii din vechime discursuri siropoase, declarații mincinoase de dragoste pentru țară. Atmosfera de scandal în mahala a campaniei electorale aduce un surplus de mizerie la cea de-a 91-a aniversare a nașterii statului național unitar român. Refuz să mă încoronez în rândurile celor care își vor țipa iubirea de neam și țară, acești Cațavencu, Trahanache, Brânzovenescu și Farfuridi care ne pângăresc viața. Nu voi aduce false osanale trecutului glorios și nici nu voi declama vreo odă patriotardă. Nu voi pupa mâna vreunui candidat și nici nu voi declara onctuos că el este salvatorul mult aștep Român pentru o zi tot al țării. Eu mi-am propus ca de 1 Decembrie să mă gândesc cum ar fi ca fiecare dintre noi să trăiască, pentru o zi, ca un român adevărat. Un român adevărat, într-o Românie adevărată. Un român adevărat ar munci fără să fure și fără să fie leneș. Nu ar accepta să fie șomer și nici nu s-ar ploconi ca o slugă la picioarele șefului, patronului, ciocoiului. Un român adevărat nu s-ar lăsa cumpărat de politicianul care îi dă 100 de lei sau un kilogram de mălai pentru a-i avea votul. Un român adevărat l-ar plesni peste ochi pe fariseul venit la poarta casei lui să-i cumpere demnitatea. Un român adevărat nu ar îngădui străinilor să-i răpească averea și ar lepăda dincolo de zidurile cetății pe trădătorii care își vând sufletul pentru arginții în schimbul cărora înstrăinează bogățiile țării. Un român adevărat nuși părăsește soția și copiii plecând prin țări străine la muncă de slugă sau la furat. Românul adevărat ar privi la familia lui ca la începutul sfințeniei, parte de neprețuit și de neînlocuit a vieții și a sufletului. Românul adevărat rămâne în țară și luptă cu mișeii pentru dreptul lui la muncă, la viață, la demnitate. Un român adevărat nu ar pleca de lângă Dumnezeu și din credința moștenită de la străbuni și nici nu ar îngădui batjocorirea Bisericii strămoșești. Un român adevărat ar ști care este sensul vieții lui, călătoria către Dumnezeu. Un român adevărat s-ar înfățișa popoarelor Europei cu demnitate, mărturisinduși bucuria de a trăi împreună cu acestea în Noua Europă, însă fără a îngădui ca în țară să pătrundă cele rele, ci primind doar cele bune și de folos sufletului românesc. Un român adevărat va rămâne român și creștin oriunde ar merge prin Europa, purtând cu el smerenia și iubirea de oameni și de Dumnezeu a credinței noastre creștine, dar și curajul și demnitatea moștenite de la strămoși. Un român adevărat ar trăi într-o țară bogată pentru toți ai săi copii, o țară în care sărăcia va fi fost de mult uitată ca un vis urât, iar dreptatea este împlinită pentru fiecare. Un român adevărat ar fi un creștin trăind într-o țară creștină. Cândva, în România au trăit români adevărați. Dacă acești români adevărați nu ar fi trăit, noi, bietele fantome rătăcite la marginea istoriei, nu am fi avut zile de binecuvântată aducere aminte a demnității pierdute, zile precum 1 Decembrie, 24 Ianuarie sau 22 Decembrie. Românul nostru este încă bolnav. Viața abia mai pâlpâie în sufletul românesc. Un singur doctor ne poate vindeca și acela este Dumnezeu. Doar că Dumnezeu nu făptuiește binele fără ca omul să-și dorească acest bine, să-l afle și să-l ceară prin propriile-i fapte de la Dumnezeu. Românii sunt acum dezbinați, crezând că în vorbele a două biete chipuri de lut, mincinoase străluciri și amăgitoare glasuri, ar sta salvarea României. Acolo unde este dezbinare, nu este Dumnezeu, iar acolo unde nu este Dumnezeu, este doar întunericul cel fără sfârșit. Un întuneric ce ascunde privirilor lumii România cea adevărată... de Marcel RADUȚ SELIȘTE ____ * ] SOCIETATE / PAGINA 5 Dascălii străini, batjocoriți în școlile doljene Doar zece unități de învățământ din toată țara au șansa să aibă profesori din Spania pentru clasele bilingve. în Dolj, două școli au dascăli străini: CN „Carol I“, unde lucrează un profesor spaniol, și CN „Elena Cuza“, unde predă un dascăl francez. Odată veniți în unitățile de învățământ doljene, profesorii străini ajung să primească norme de suplinitori și să-și cerșească banii de chirie, pe care școlile sunt obligate să îi achite... SPORT/PAGINA 10 Victor Pițurcă vine la Craiova Fostul selecționer al României va fi prezent pe „Ion Oblemenco“, la derbiul Universitatea Steaua, finanțatorul Adrian Mititelu afirmând că speră să-l aducă în pauza competițională pe „Piți“ în staff-ul Științei Băsescu cere expertiză Președintele Traian Băsescu a solicitat ieri Institutului Național de Expertize Criminalistice (ÎNEC) un aviz de specialitate prin care să se stabilească dacă imaginile din campania electorală din toamna anului 2004 conțin urme de intervenție tehnică, informează Administrația Prezidențială. Potrivit comunicatului, solicitarea a fost făcută în baza prevederilor din Regulamentul de organizare și funcționare a Institutului Național de Expertize Criminalistice, conform cărora, la cererea birourilor notariale și a instituțiilor publice și private „se pot întocmi avize de specialitate, cu aprobarea directorului Institutului sau a șefului laboratorului interjudețean“. Președintele Băsescu a solicitat CNEC un aviz de specialitate prin care să se stabilească dacă imaginile din campania electorală din toamna anului 2004, de la Ploiești, difuzate de ziarul Gardianul și preluate de posturile TV, „conțin urme de intervenție tehnică, în sensul modificării integrității“. Traian Băsescu a anunțat sâmbătă că îl dă în judecată pe Dinu Patriciu pentru „minciună și trucarea unor filmări“, precizând că omul de afaceri a afirmat că l-a văzut pe șeful statului lovindu-l de două ori pe copilul din Ploiești, iar ziarul Gardianul, pentru că a prezentat un film trucat. „Pentru minciună și trucarea unor filmări îl dau în judecată pe Dinu Patriciu și cotidianul Gardianul și fac acest lucru pentru că au prezentat un film trucat“, a declarat Băsescu, „înainte de orice, cred că presa care a introdus în circulație un film trucat ar trebui să răspundă în mod elementar la câteva întrebări: în primul rând, dacă înainte de a introduce filmul în circuitul public, acest film a fost verificat la Institutul Național de Expertiză, în al doilea rând, și aici mă adresez direct ziarului Gardianul, dacă măcar după introducerea în circuitul public al unui film trucat a avut curiozitatea să facă o expertiză a acestui film. Dacă au avut-o, le cer să facă public rezultatul“, a mai spus președintele. Newson Trimite imagini sau filme pe tema "Construcții ilegale" și poți câștiga un telefon Nokia 6303 și două abonamente la Gazeta de Sud! Cum să trimiți mesajele tale: Web: www.gds.ro/reporter E-mail: reporter@gds.ro SMS/MMS: 0732.800.000 Reporter GDS Tu faci știrile. (Autopromovare)