Gazeta de Sud, decembrie 2009 (Anul 15, nr. 4503-4525)

2009-12-04 / nr. 4506

li l-a tăiat limba nepoatei Un ucigaș eliberat condiționat de judecătorii craioveni, după patru ani de închisoare, a încercat să săvârșească o nouă crimă.J Aldezir MARIN Un criminal eliberat din pușcărie de judecătorii craioveni, pe motiv că era prea bătrân ca să stea în spatele gratiilor, a fost la un pas de a face o nouă victimă. După ce, cu patru ani în urmă, și-a ucis fratele, zilele trecute a încercat să o taie pe nora fratelui său, lovind-o de mai multe ori cu cuțitul și tăindu-i limba. Crimă pentru pământ în august 2005, doljeanul Ștefan Ghergu, atunci în vârstă de 68 de ani, din Ciupercenii Noi, l-a omorât pe fratele lui, Constantin Ghergu, de 75 de ani. De vreo cinci ani, cei doi își purtau o dușmănie cruntă din cauza pământului pe care-l moșteniseră împreună de la părinți, dar suprafața de teren era trecută toată pe numele lui Ștefan, în urma unui scandal izbucnit în curtea pe care o împărțeau amândoi frații, Constantin a vrut să ia o nuia cu care să-l altoiască pe Ștefan. N-a apucat însă, pentru că, în momentul în care s-a întors cu spatele, Ștefan l-a lovit în cap cu o teslă pe care o avea la îndemână. Ambulanța a sosit imediat la locul incidentului, dar, în drum spre Spitalul din Calafat, Constantin Ghergu a decedat. Pentru săvârșirea infracțiunii de omor, criminalul a fost condamnat la nouă ani de închisoare. N-a stat însă în spatele gratiilor decât trei ani. Pe 2 septembrie 2008, Ștefan Ghergu a fost eliberat condiționat de Jucătoria Craiova. Zilele treciske, el a făcut o nouă victimă. Wnjunghiată pentru casă în urma procesului penal, fiul lui Constantin Ghergu i-a cerut unchiului său despăgubiri materiale. Deoarece criminalul nu avea bani, instanța i-a acordat lui Ion Ghergu, fiul victimei, drept despăgubire, jumătatea de casă care i-a aparținut lui Ștefan Ghergu. Astăzi, executorul judecătoresc urma să-l evacueze pe criminal din casă. Ștefan Ghergu a aflat însă de marți că executorul îl va arunca în stradă. N-a suportat ideea. A pus mâna pe cuțit și l-a așteptat în drum, cu gânduri de răzbunare, pe noul proprietar al casei. N-a apărut însă Ion Ghergu, ci soția acestuia, Constanța, de 44 de ani. Când a văzut-o, bătrânul a lovit-o de mai multe ori cu cuțitul la nivelul toracelui și brațelor. Femeia a căzut la pământ, gemând, moment în care agresorul i-a mai aplicat o lovitură cu cuțitul direct în gură, provocându-i o plagă tăiată de 10 cm la nivelul limbii. Lăsându-și victima într-o baltă de sânge, bătrânul s-a întors în curte. A luat un balot de paie și l-a dus în casă, apoi i-a dat foc, cu gândul de a incendia imobilul ce urma să-i fie luat. Flăcările au fost stinse însă de pompierii chemați de vecini, iar ambulanța a dus-o la spital pe victimă, în timp ce bătrânul era luat de poliție. în urma examinării rănilor femeii, medicii legiști au considerat că acestea i-au pus viața în pericol. Drept urmare, Ștefan Ghergu a ajuns din nou în spatele gratiilor, arestat preventiv de această dată pentru săvârșirea infracțiunilor de tentativă de omor și distrugere. Constanța Ghergu este internată la Spitalul de Urgență Craiova, unde i-a fost cusută limba EVENIMENT Polițiștii Serviciului de Investigații Criminale Dolj au reușit să îi prindă la Brașov pe autorii jafului comis la jumătatea lunii octombrie asupra unei poștărițe din Craiova, căreia i-au luat aproape 50.000 de lei.& Aldezir MARIN Factorul poștal Mariana Predoi, de 50 de ani, care avea sectorul în cartierul Rovine din Craiova, a plecat în dimineața zilei de 14 octombrie de la Oficiul Poștal nr. 7 cu geanta plină de corespondență, plus alocațiile și pensiile pentru 105 persoane. Femeia a apucat să achite numai două pensii, pentru că, în jurul orei 9.30, când a ajuns la blocul J2 de pe strada Carol I, un bărbat i-a furat geanta și a fugit. Polițiștii doljeni au stabilit că atunci când femeia a intrat în blocul J2, odată cu ea a intrat și un tânăr, care a urcat pe scări. Poștărița și-a așezat geanta jos și s-a apucat să pună corespondența în cutiile poștale, moment în care același tânăr, care numai se prefăcuse că urcă la etaj, s-a întors și i-a luat geanta. Mariana Predoi le-a povestit polițiștilor că hoțul i-a dat cu un spray în ochi, că a îmbrâncit-o și lovit-o. Incidentul a fost văzut de câteva persoane, care au alergat după hoț, însă nu au reușit să îl prindă pentru că acesta a fugit cu o mașină care îl aștepta la câteva zeci de metri de scara blocului J2. După jaf, în jurul prânzului, oamenii legii au găsit geanta poștăriței abandonată în apropiere de localitatea Pielești. Din ea lipseau doar banii, mandatele poștale și corespondența fiind intacte. Nichi Motoi, directorul coordonator regional al Direcției Regionale de Poștă Craiova, a declarat pentru GdS că în momentul jafului poștărița avea în geantă aproximativ 47.000 de lei. „Suntem mai liniștiți acum, când am aflat că i-au prins, pentru că nu vor mai ataca alți poștași de la noi sau din alte localități. Nu cred că prejudiciul va mai fi recuperat“, a spus Nichi Motoi. Și-au cumpărat un Jeep Grand Cherokee în urma investigațiilor efectuate de polițiștii Direcției de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române și al Serviciului de Investigații Criminale Dolj, miercuri, în Brașov, au fost reținuți autorii jafului, aceștia fiind Codruț Motorga, de 27 de ani, din Craiova, și Mihaela Oprea, de 25 de ani, din Brașov. Tinerii au fost ridicați din locuința Mihaelei Oprea și reținuți pentru 24 de ore, fiind introduși în arestul IPJ Dolj. Anchetatorii au stabilit că aceștia au pus la cale jaful, iar în dimineața zilei de 14 octombrie au mers în apropierea Oficiului Poștal nr. 7, aflat lângă Gara Craiova, au pus ochii pe victimă și au urmărit-o până în seara blocului 12. Ajunși acolo, Motorga i-a sustras poștăriței prin violență geanta de serviciu, după care a fugit, s-a urcat într-o mașină fară numere de înmatriculare, condusă de Mihaela Oprea, și au plecat. Potrivit anchetatorilor doljeni, în timpul scurs de la momentul jafului cei doi tineri au cheltuit toți banii. Aceștia și-au cumpărat un Jeep Grand Cherokee la mâna a doua, pe care au dat 15.000 de lei, iar restul de bani i-au cheltuit prin diverse stațiuni. Tâlharii poștăriței din Rovine au fost prinși Cei doi tineri au fost audiați ieri de procurori, care au cerut arestarea preventivă Fostul director al Gelsor, Nicolae Popa, a fost arestat în Indonezia Fostul director al Gelsor, Nicolae Popa, fugit din România în anul 2000 și condamnat la 15 ani de închisoare definitiv de Tribunalul București, a fost arestat în Indonezia, potrivit oficialilor IGPR. Nicolae Popa a fost arestat la Jakarta, pe 2 decembrie. Autoritățile de la București au fost înștiințate ieri. Tribunalul București a pronunțat sentința în dosarul FNI pe 20 martie 2007, condamnându-i la închisoare pe cei 12 inculpați puși sub acuzare în cauză. Ioana Maria Vlas a primit o pedeapsă de 13 ani de închisoare, Nicolae Popa - 15 ani de înschisoare, Marian Petrescu, fost președinte al SOV Invest, a primit trei ani cu suspendare, Mihaela Sima, fost director economic al SOV Invest - trei ani cu executare, Marius Andrei, fost cenzor extern independent al SOV Invest - patru ani, Gavril Bătrân, fost membru al Consiliului de Administrație al societății - cinci ani, Ștefan Boboc, fost președinte al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare (CNVM) - trei ani, Cecilia Cezara Bebiș, comisar coordonator al Departamentului de reglementare a pieței și intermediere financiară din cadrul CNVM - trei ani cu suspendare condiționată, Gheorghe Negură - trei ani, Mircea Ianculescu Muscel Ionescu - trei ani, Mircea Costescu - trei ani. Ultimii trei au fost membri ai Consiliului de încredere al FNI. Potrivit poliției, pe numele lui Nicolae Popa a fost emis mandat de arestare preventivă pentru evaziune fiscală. E acuzat de delapidare și complicitate la abuz în serviciu contra intereselor publice, în descrierea făcută de IGPR pe pagina web a urmăriților generali, pe 18 septembrie 1998, în calitate de director general al SVM Gelsor SA, și-a însușit din depozit 65.359 de acțiuni emise de SC Industrial Export SA la valoarea de 25.376 lei/acțiune, care aparțineau Sovinvest SA și administrate de Gelsor SA pe care le-a remis unui intermediar în scopul de a fi vândute Băncii Agricole la un preț de 765.000 lei/buc., prejudiciul adus băncii fiind de aproximativ 50 de miliarde de lei. Newsln întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că șoferilor care merg cu viteză excesivă ar trebui să li se întocmească dosar penal? www.Asociatia Vasiliada.ro M E SIMPLU SA Ä IDONEZII; IDOAR ! Campania Green Smile Campania Qmn Smila. Inițiat« de ămbile VItHIUi, tl propune colectarea de telefoane mobile uzate. Fondurile obținute în schimbul acestora, vor fi folosite pentru continuarea Programului de sprijin pentru copii cu ritc de marginalizare socială. Intră pe IWMMUd«vullltdt.r» și află care este următorul pasi O campanie: Parteneri: Craiova.ro : «terțul eletr baufflax IazixticMixt ILEX Abonează-te la Gazeta de Sud cu 49% reducere! Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. - Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 0,6 RON, 64% 36% vodafone Telefoane și mii de minute ca să le faci tuturor Sărbătorile mai frumoase power toon Detalii despre oferta completă în magazine și pe www.vodafone.ro Samsung S3500 Nokia 2730 Băltești: Str. Victoriei, KL A3, parter Bechet: Str. A.I. Cuza, nr.68 Calafat: Str. Tudor Vladimirescu, nr. 23 Str. Tudor Vladimirescu, nr.21, magazin Danubiu, parter Craiova, MERCUR, complex nou - parter Str. A.I. Cuza, Magazin Franciza ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală Participi automat la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud . Economisești 49% față de prețul de la chioșc Preturi cu TVA, valabil, pentru abonamentele Vodafone încheiate pe 2 ani. Ofertă valabili în limita stocului disponible Detain în magazine. :1/412.146 TELEFON ABONARE Arestați pentru 29 de zile Cei doi tineri au fost duși ieri-dimineață în fața procurorilor de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova pentru a fi audiați. După ce au recunoscut fapta comisă, Codruț Motorga și Mihaela Oprea au fost duși la Judecătoria Craiova, cu propunere de arestare preventivă, pentru comiterea infracțiunilor de tâlhărie, respectiv complicitate la tâlhărie. Judecătorii craioveni au admis propunerea procurorilor și au emis pe numele celor doi mandate de arestare preventivă pentru 29 de zile