Gazeta de Sud, martie 2010 (Anul 16, nr. 4574-4600)

2010-03-01 / nr. 4574

1 Muică, retrogradăm! Exilată la Severin, Universitatea Craiova a pierdut meciul cu Gaz Metan Mediaș, scor 1-2. Craiovenii au ratat un penalti prin Florin Costea, la 1-0 pentru ardeleni, iar Trică, introdus abia în repriza secundă, a redus din handicap în minutele de prelungire, când deja aproape jumătate dintre spectatori părăsiseră stadionul. Știința rămâne pe loc retrogradabil după această etapă, antrenorul Mark Wotte găsindu-i vinovați pe jucători, pe care i-a numit fricoși și iresponsabili. Suporterii alb-albaștri au protestat atât la stadionul „Ion Oblemenco“, cât și la Severin împotriva mutării echipei. Maginaio Bălace și Bărboianu (alb-albastru) au alergat în zadar după victorie începutul primăverii mi-a sădit în suflet, încă din copilărie, sentimentul că primele flori răsărite din pământ, după înghețul iernii, sunt, de fapt, picături de lacrimă de femeie. Mamele noastre au adus jertfă de tânguire amestecată cu lacrimi de bucurie atunci când ne-au născut, dăruindu-ne binecuvântarea de a gusta din această viață. Bunicile noastre au lăcrimat privind la noi, nepoțeii, cum creștem, întâia fată pe buzele căreia am așezat un sărut și-a acoperit chipul plângând de dorul nostru. Viața unei femei este un izvor de lacrimi de bucurie și suferință, deopotrivă, în acest an, 2010 de la Hristos, am pregustat Ziua de 1 Martie participând la o sărbătoare aparte, în a doua duminică din Postul Paștilor. Primăvara femeilor ziua în care noi, creștinii ortodocși, am fost martori la minunea vindecării slăbănogului din Capernaum de către Mântuitorul nostru Iisus Hristos, comunitatea evreiască a celebrat Sărbătoarea de Purim. Personajul central în această sărbătoare evreiască este o femeie. Estera, soția împăratului Persiei, evreică de neam, și-a riscat viața pentru a-și salva conaționalii cărora vizirul Haman le pregătea sfârșitul. Ascultând istoria Esterei, povestită cu talent de profesorul doctor Corneliu Sabetay, liderul comunității evreiești din Craiova, am înțeles că femeia reprezintă liantul între marile religii monoteiste ale lumii - Iudaismul, Creștinismul și Islamul. Religii în numele cărora, atât de des, au fost și sunt comise crime înfiorătoare care varsă sânge nevinovat. Vechiul Testament, istoria evreilor până la Hristos, ne dă mărturie despre numeroase femei frumoase, curate și drepte înaintea lui Dumnezeu, împărăteasa Estera este una dintre aceste femei. Noi, creștinii, ne închinăm Maicii noastre, Fecioara Maria, tânăra evreică pe care Dumnezeu a ales-o dintre toate femeile lumii pentru a purta în pântec pe Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, născut de la Duhul Sfânt și din Fecioară. Musulmanii poartă recunoștință Agarei, roaba lui Avraam, izgonită în deșert cu pruncul ei, Ismael, fratele lui Isaac, și salvată de Dumnezeu prin îngerul trimis să-i dăruiască izvor de apă limpede și călăuzire mântuitoare prin pustie. Chipul acestor femei este un chip al iubirii, al înțelepciunii, al curăției și al slujirii de Dumnezeu. Atunci când oferim un mărțișor soțiilor, prietenelor, fiicelor noastre, recunoaștem, de fapt, extraordinara putere de slujire și de jertfă pe care o are sufletul de femeie, chiar și atunci când este ascuns într-un trup firav, în vremurile noastre încă există țări și comunități în care femeia este considerată o sclavă, o ființă inferioară aflată în stăpânirea bărbatului atotputernic. Din nefericire, am întâlnit, ca preot, situații în care, în familii românești așa-zis creștine, bărbatul este convins că are dreptul de a-și lovi și umili soția, însă, nu doar pe bărbați i-am aflat lipsiți de înțelepciune și de înțelegerea demnității în care Dumnezeu a așezat femeia. Multe dintre femeile neamului nostru sunt niște ucigașe în serie. Numărul înspăimântător de mare al avorturilor comise în România demonstrează că poporul nostru începe să uite să-i slujească lui Dumnezeu și să respecte viața. Femeia este darul făcut de Dumnezeu bărbatului. Femeia nu este nici egală și nici inferioară bărbatului. Femeia este o persoană unică, irepetabilă, cu un dar aparte - darul de a purta viață în pântec. Să oferim în aceste zile de început de primăvară o floare femeilor noastre este un gest frumos, însă, ar fi un gest sublim să păstrăm în suflet, în tot cursul anului, gândul că femeia este ființa în care bărbatul își află împlinirea, iar umanitatea își redescoperă, cu fiecare prunc purtat în pântec de mamă, chipul și asemănarea cu Dumnezeu. La Mulți Ani, Diana! La Mulți Ani, Casiana! La Mulți Ani, femeie minunată! de Marcel RADUȚ SELIȘTE A LA CARTE VISA BRD GROUPE SOCIETE GENERALE Tot mai simplu ! Titlurile zilei EVENIMENT / PROINA 2 Ucigașul celor două femei a ajuns după gratii Vasile Șolea, craioveanul acuzat că și-a ucis soția și soacra cu mai multe lovituri de cuțit, a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, sâmbătă, pentru comiterea infracțiunilor de omor calificat și omor deosebit de grav SOCIETATE / PROMIA S Adopția, un angajament pe viață Nu adopți un copil pentru un an, doi, zece. Adopția se face pentru toată viața. De aceea este important să fiți pregătiți să faceți față noilor provocări pe care le presupune această acțiune, să puteți dărui unui copil toată dragostea și atenția pe care le merită și de care are nevoie ADMINISTRAȚIE/ ECONOMIE/ PROVIA . Rabla merge la casare cu actele din dotare Pentru a beneficia de Programul „Rabla“, craiovenii trebuie să parcurgă mai mulți pași. Găsiți mai jos lista tuturor actelor necesare în cadrul programului. Reamintim că voucherele vândute pe piața secundară nu sunt valabile fără certificatul de înmatriculare al mașinii, cel de distrugere și cel de radiere, în copii legalizate LOTO 6/49 NOROC 17, 6, 5, 49, 21, 31 1194455 Rezultatele extragerii din 28.02.2010 SC AZItUS ZRL Craiova organizează programe de instruire in vederea atestări personalului tehnic de specialitate in domeniul BOR pentru: - RSI instalați sub presiune - RSI instalați de ridicat - RTS ATASIS GAZ Conducem împreună ! Relații la fel: 0251.466.024 0728.908.073 (ccd38.414) (cci 38.402) 38.362) Craiova.ro îti recomandă evenimentele săptămânii Scaunele 17:00 - Teatrul Național Marin Sorescu, Sala I.D. Sîrbu Lumina din Pod 17:00 - Teatrul Național Marin Sorescu, Sala I.D. Sîrbu Evergreen Concert 19:00 - Filarmonica Oltenia Joi, 4 martie Vineri, 5 martie Odysseia Paracliserul 18:30 - Teatrul Național 17:00 - Teatrul Național Marin Sorescu, Sala Marin Sorescu, Sala I.D. Sîrbu Amza Pellea Se Caută Un Tenor 18:30-Teatrul Național Marin Sorescu, Sala Amza Pellea Beethoven 19:00- Filarmonica Oltenia Nebănuitele Urmări ale unui Temperament Violent 21:00 - Cafe-Teatru Play Sâmbătă, 6 martie Nunta lui Puiu 18:00 - Teatrul Național Marin Sorescu, Sala Amza Pellea Duminică, 7 martie Dom Juan 18:30 - Teatrul Național Marin Sorescu, Sala Amza Pellea Agenda completă pe craiova.ro orașul începe (Autopromovare) Mâine, 2 martie Miercuri, 3 martie