Gazeta de Sud, iunie 2010 (Anul 16, nr. 4649-4674)

2010-06-01 / nr. 4649

Director: Adrian VOI NEA Bugetari în grevă Administrațiile locale sunt în grevă, dar angajații lucrează „din respect“ pentru cetățeni. Curțile spitalelor s-au umplut de cadre medico-sanitare care susțin greva generală. Mii de angajați din sistemul de educație au intrat în grevă generală, însă desfășurarea examenului de bacalaureat nu a fost afectată. Feroviarii nu au intrat în grevă de solidaritate, dar, dacă le scad salariile, opresc lucrul în totalitate. Angajații Administrației Naționale a Penitenciarelor i-au adus la instanțe doar pe cei cărora le expiră mandatele de arestare preventivă. Curțile spitalelor s-au umplut de cadre medico-sanitare care susțin greva generală — Nr. 4649 | 10+12 pagini | www.gds.ro | Marți, 1 iunie 2010 | Preț: 1,5 lei EVENIMENT / PAGINA 2 Conducerea Spitalului din Slatina, demisă După ce un copil de nouă ani și-a pierdut viața din cauza neglijenței medicilor de la Spitalul Județean de Urgență Slatina, oficialii Ministerului Sănătății taie în carne vie. Conducerea unității sanitare a fost demisă ACTUALITATE / PAGINA 3 Belgienii. In spatele Electroputere Shopping Center Oamenii de afaceri belgieni care vor construi un mail în curtea Electroputere sunt în România din 2005. Ei au ridicat deja cinci parcuri de retail și desfășoară alte șase proiecte în România. Investiția anunțată până la sfârșitul lui 2010: 450 de milioane de euro CUPLU ȘI FAMILIE / PAGINA 4 Diaconul semnelor E în mijlocul lor, îmbrăcat în negru de sus până jos, ținând o mână pe umărul copilului care-și ține ochii închiși, lipit de el, iar cu cealaltă, întinsă, pasându-le pietricica. Ei nu aud. Nu vorbesc. Se-ntâlnesc o dată pe săptămână, pentru că datoria îl cheamă și în alte locuri. E diacon. Pe când era prin clasa a ll-a, a început să nu mai perceapă bine sunetele. Acum, aude doar cu proteză SPORT/PAGINA 10 Pițurcă nu vine, Stoica nu a fost contactat... Noua organigramă a clubului Universitatea va fi comunicată în aceste zile, dar în aceasta nu se va mai regăsi Laurențiu Reghecampf, care a decis să antreneze Gloria Bistrița ———-------------———7— ———-pag. 3,5,6 încrederea consumatorilor europeni a scăzut în mai încrederea consumatorilor europeni a scăzut neașteptat în luna mai, în timp ce ritmul de creștere a inflației din Zona euro a încetinit, pe fondul evoluției crizei datoriilor de stat, informează un raport de ieri al Comisiei Europene (CE). Deși percepția investitorilor din sectorul financiar asupra evoluției cererilor din ultimele luni s-a îmbunătățit, aceștia s-au declarat pesimiști în legătură cu viitorul sectorului de afaceri din Uniune, se menționează în raport, în acest context, un raport preliminar publicat tot ieri de Biroul European de Statistică informează că rata inflației din Zona euro ar putea fi de 1,6% în luna mai 2010. Moneda unică a continuat să se aprecieze ieri în fața dolarului american, după publicarea raportului Comisiei, crescând cu 0,3%, la valoarea de 1,2306 dolari la ora 10.21, la Londra, informează Bloomberg, în timp ce încrederea investitorilor din sectorul industrial a continuat să se îmbunătățească, toate celelalte sectoare ale economiei au înregistrat o scădere a încrederii investitorilor, atât în Zona euro, cât și în întregul bloc comunitar. încrederea consumatorilor a scăzut până la 18% în luna mai, față de 15% în aprilie, atât în Zona euro, cât și pe ansamblul UE. încrederea investitorilor din sectoarele de comerț cu amănuntul, construcții și servicii industriale a scăzut și ea, în timp ce încrederea investitorilor din sectorul industrial a crescut ușor, de la 7% în aprilie, la 6% în luna mai a acestui an, conform raportului CE. Cele mai mari scăderi ale încrederii consumatorilor s-au înregistrat în sudul Europei și în Marea Britanie, dar încrederea a scăzut și în rândul consumatorilor germani și francezi. Singurii mai optimiști în privința viitorului prețurilor și a economiei, în general, au fost consumatorii olandezi, mai specifică raportul CE. Newsln Florile au invadat Piața „Mihai Viteazul“ Expo Flora, manifestare ajunsă la cea de-a XXVII-a ediție, a adunat în acest an 61 de societăți de profil din țară și din străinătate. Piața „Mihai Viteazul“ s-a transformat într-o adevărată grădină de flori, odată cu deschiderea celei de-a XXVII-a ediții a expoziției cu vânzare Expo Flora. încă de la primele ore ale dimineții, ghivecele de flori au fost așezate în standuri. Hipnotizat de coloritul deosebit, nici un trecător nu a rezistat ispitei de a admira câteva minute florile minunate. Cei care doreau să-și îmbrace balconul sau curtea casei cu [UNK] flori se opreau în fața standurilor în căutarea celor mai bune prețuri. Se făceau cu ochiul c azalee la 30 de lei, violetele - la 12 lei, diseribakța - la 15 lei, Kroton - la 20 lei, dar și trandafirii care pot decora fie apartamentul, fie grădina. Mușcatele curgătoae sau regale la 5 lei și-au găsit destul de repede noii proprietari,a fel ca și garofitele, care pot fi achiziționate în schimbul sumei de 6 lei. Hortensiile pot fi cumpărate cu 35 de lei, florea de piatră - la 1 leu, gura-leului - la 3 lei, gazania - la 4 lei, guzmania - la 35 de lei. Nici brăduții nu lipsesc din acest paradis colorat. Diferitele specii au prețuri cuprinse între 5 și 15 lei. în verdele unui stand, câteva pete de galben, lămâii, au atras atenția vizitatorilor. Prețul lor de 130 de lei, la fel ca și al mandarinilor, i-a făcut să-și prelungească însă locul confortabil de pe raft. Cei care își doresc să vadă cum cresc sub ochii lor minunatele flori pot achiziționa bulbi de Siberia, delilium, crin de Olanda la 3 lei bucata, gladiole de Olanda la 1,5 lei, begonii la 3 lei. O grădină de vis Printre minunatele flori șiau făcut loc și câteva elemente de decor. Câțiva fluturi la 5 lei uimbreau cu aripioarele lor un ghiveci cu flori, la fel cum un cactus făcuse loc în ghiveciul său unei flori decorative, al cărei preț de achiziție varia între 8 și 12 lei. Printre frunzele verzi, piticii de grădină zâmbesc delicat. Unul păzește cu strășnicie un ghiveci cu flori, purtându-și cu mândrie prețul de 23 de lei. Unul cântă la vioară, ținând locul greierului, în timp ce altul a ales un flaut. Prin paradisul verde atrag atenția și câteva aranjamente de grădină. O fântână îmbrăcată în iederă cu o găleată plină ochi de flori, o arcadă tot din iederă sau un felinar completează armonios grădina din flori din Piața „Mihai Viteazul“. Paradisul florilor va încânta trecătorul până pe 6 iunie. Uliek News Trecătorii prin Piața „Mihai Viteazul“ s-au oprit pentru a admira exponatele florale Mesaj către fumători, semnat Moartea Peste 100 de studenți au participat ieri, de Ziua Mondială de Luptă împotriva Fumatului, la un marș organizat de Asociația Studențească AMICUS în centrul Craiovei, între Universitate și Piața „Mihai Viteazul“. Participanții au defilat purtând pancarte și bannere cu mesaje antifumat: „Fiecare țigară costă 14 minute din viață“, „E vremea să respirăm aer curat!“ sau „Imaginea ta contează? Tutunul îți distruge imaginea“. La marșul antifumat a participat și „doamna cu coasa“, venită parcă la vânătoare de fumători, cu un mesaj care ar fi trebuit să le dea fiori: „Ofer 4 pachete de țigări pentru 3 ore de oxigen. Semnat Moartea“. Organizatorii marșului antifumat au dorit ca prin această acțiune să atragă atenția publicului, în special tinerilor, cu privire la efectele dăunătoare ale tutunului. „100 de oameni mor în fiecare zi în România din cauza fumatului. Adică un om la fiecare 15 minute“ a fost avertismentul lansat de studenți. Asociația Studențească AMICUS este implicată în numeroase programe comunitare și educaționale cu caracter umanitar și proiecte cu caracter educațional antidrog și pentru sănătate. Click News FOTO. GdS Studenții craioveni au participat la un marș împotriva fumatului Se pune de târg eri s-au împărțit loturile pe categorii de comercianți în noul târg al Craiovei, în perimetrul special amenajat în incinta garajului Regiei Autonome de Transport. Sunt delimitate nouă sectoare comerciale și trei administrative. Pentru vânzare au fost destinate spații tuturor tipurilor de comerț practicate în vechiul târg, mai puțin vânzarea de mașini și alimentația publică: chioșcuri mari (50 de metri pătrați în medie), chioșcuri mari proprietatea consiliului local, chioșcuri mici, haine vechi, obiecte de uz casnic noi și second hand, angro de legume și fructe, lemne, cauciucuri, tarabe diverse. Restul terenului este ocupat de grupul sanitar, rampa pentru deșeuri și un spațiu pentru administratorii târgului. „Pentru vânzarea autovehiculelor nu există suficient spațiu, iar pentru alimentație publică nu pot fi asigurate condiții igienico-sanitare“, a spus arhitectul-șef al Craiovei, Mircea Diaconescu. Comercianții au început ieri să se agite încă de la primele ore ale dimineții pe bulevardul Râului, la intrarea în noul târg. Primii chiriași au fost câțiva comercianți de lemne. Kirk News