Gazeta de Sud, iunie 2010 (Anul 16, nr. 4649-4674)

2010-06-11 / nr. 4658

2á Unul eliberat, altul căutat de poliție Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt au emis ieri mandat de arestare preventivă, în lipsă, pentru 30 de zile, pentru Florin Anghel, unul dintre băieții lui Sandu Anghel, zis Bercea Mondial. Potrivit informațiilor oferite de polițiști, acesta este momentan de negăsit. De asemenea, miercuri, polițiștii olteni l-au arestat și pe Laurențiu Anghel, de 23 de ani, din Drăgănești Olt, alt fiu al lui Bercea. Acesta este cercetat pentru săvârșirea infracțiunilor de lovire sau alte violențe, distrugere, ultraj contra bunelor moravuri, tulburarea ordinii și liniștii publice și port ilegal de armă albă. în urma probatoriului administrat de polițiști, fiul lui Bercea a fost reținut pe bază de ordonanță. Laurențiu Anghel a fost eliberat ieri de polițiști. Laurențiu este cercetat în prezent în stare de libertate, iar oamenii legii i-au dat acestuia interdicția de a părăsi localitatea. Potrivit datelor anchetei, marți, 8 iunie, în fața unei stații PECO de pe raza comunei Mărunței, sat Bălănești, județul Olt, Laurențiu, împreună cu alte patru persoane, printre care și Florin Anghel, l-au agresat pe Vasile Anghel, din orașul Drăgănești Olt. Aceștia l-au lovit cu obiecte contondente și au distrus parbrizul și luneta autoturismului cu care acesta se deplasa, după care au fugit, abandonând armele albe folosite la comiterea agresiunii. Agresorii au făcut uz de o sabie, o macetă, un cuțit vânătoresc și două țevi. „Polițiștii au identificat persoanele implicate în altercație, care sunt dispărute de la domiciliu, în prezent efectuându-se activități de găsire a acestora. De asemenea, polițiștii au stabilit că o parte dintre agresori au fost implicați și în altercațiile care au avut loc în zilele de 5 și 6 iunie 2010, în urma cărora au fost întocmite dosare penale în care se efectuează cercetări pentru săvârșirea infracțiunilor de lovire sau alte violențe, violare de domiciliu, distrugere și port ilegal de armă albă. Astăzi (miercuri-n.r.) procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore pentru o singură persoană“, a declarat Claudia Radu, purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului de Poliție Județean Olt. Reamintim faptul că o femeie din Drăgănești-Olt a ajuns la spital sâmbătă 5 iunie, în urma unui scandal izbucnit între Bercea Mondial și cumnata acestuia, Lucreția. Timp de două zile, membrii clanului Bercea s-au fugărit pe străzile orașului, s-au amenințat cu săbiile și s-au lovit cu pumnii și picioarele. GdO Aboneazâ-te la Gazeta prin SMS! Acum poți plăti abonamentul direct prin SMS! Ca să te abonezi pentru o lună, trimite SMS cu textul GDS la 7442* (5 euro+TVA). Pentru abonare pe două luni, trimite GDS la 7441* (10 euro+TVA). După ce am primit mesajul tău, te vom contacta în scurt timp. * Valabil pentru Vodafone și Orange, în rețeaua Vodafone, SMS-ul de răspuns costă 0.04 euro. Extragere Tombola Abonaților * 10 premii a 100 de lei 1. Miertescu Margareta, str. Ștefan cel Mare, nr. 18 2. Savu Florin, Mârșani 3. Racu Anica, Aleea Fragilor, nr. 6 4. Pană Rodica, Aleea 1 Teilor, nr. 40 5. Stuparu Dan, str. Potelu, nr. 86 6. Tudorache Pavel, Craiovița Nouă, bl. 123, sc. 2, ap. 7 7. Dinu Mihaela, Brazda lui Novac, bl. 31, sc. 1, ap. 13 8. Diță Gheorghe, str. Păcii, nr. 1 9. Don Gheorghe, b-dul Decebal, bl. 13, sc. 1, ap. 9 10. Dumitrașcu Ion, Brazda lui Novac, bl. 13, sc. 1, ap. 9 Calculator Ghirișanu Vasile, Brazda lui Novac, bl. 65, sc. 1, ap. 1 Gd. Iți plătește întreținerea 1. Mateescu Virgil, b-dul Dacia, bl. 17, sc. 2, ap. 10 2. Tudose Gheorghe, b-dul Dacia, bl. 6-8, sc. 1, ap. 4 • 3. Stoica Marin, 1 Mai, bl. 4, ap. 5 EVENIMENT Fără să se jeneze de ceilalți magistrați, Laurențiu Anghel i-ar fi dat colegului său, Bogdan Diaconescu, partea lui de șpagă, de 15.000 de euro, chiar în biroul judecătorilor de la Secția Penală a Tribunalului Dolj. Martoră la această scenă a fost o judecătoare, care a depus chiar mărturie împotriva celor doi magistrați arestați. Adrian DINU Ancheta procurorilor DNA Craiova în dosarul șpăgii pentru judecători și avocați a scos la iveală o situație îngrijorătoare la Tribunalul Dolj. Judecătorul Bogdan Diaconescu ar fi primit de la Laurențiu Anghel partea sa de șpagă chiar în biroul judecătorilor Secției Penale, fară să se ferească de colegi. Scena a deranjat-o însă atât de tare pe o judecătoare, încât aceasta a depus mărturie împotriva celor doi colegi ai săi de birou atât în fața procurorilor, cât și a judecătorilor care au decis arestarea lui Diaconescu. Alt martor în dosar este o grefieră de la Tribunalul Dolj, care le-a spus procurorilor DNA cum judecătorul Bogdan Diaconescu i-a cerut să modifice hotărârea pronunțată, în sensul diminuării pedepselor date celor de la care ar fi primit mita. Sentință cu variante Potrivit procurorilor DNA, faptele imputate inculpaților ar fi avut următoarea cronologie: în baza unei înțelegeri prealabile cu arestații Sergiu Stănăgoi, Marian Ciucă și Constantin Drîmboi - judecați la Tribunalul Dolj pentru înșelăciuni cu cecuritară acoperire - avocatul Ion Militam ar fi primit de la George Adi Drîmboi (fratele lui Constantin Drîmboi) o șpagă în sumă de 45.000 de euro, în bancnote de câte 500 de euro, pentru a le „aranja“ procesul. Militam ar fi convenit cu colegul său de breaslă, Octavian Ciucă, să împartă între ei cea mai mare parte a banilor, dându-le judecătorilor doar suma de 20.000 de euro. Această sumă i-ar fi înmânat o judecătorului Laurențiu Anghel în aceeași zi, în urma unei întâlniri pe care avocatul Ciucă a avut-o cu judecătorul Anghel pe strada Traian Lalescu nr. 19 din Craiova. Din această sumă au susținut în fața instanței procurorii DNA - Anghel i-ar fi înmânat în aceeași zi colegului său, Bogdan Diaconescu (cel care judeca dolanul cu pricina), suma de 15.000 de euro. Tranzacția s-ar fi făcut chiar în biroul judecătorilor de la Secția Penală a tribunalului, sub privirea colegei lor, judecătoarea Amalia Cecilia Cristei (fostă Moleanu). Audiată la DNA, Amalia Cecilia Cristei a declarat în fața procurorilor că a văzut cum, pe 5 mai, Laurențiu Anghel i-a remis lui Bogdan Diaconescu o sumă de bani în biroul judecătorilor. Judecătoarea a spus și că a auzit când magistratul Diaconescu i-a solicitat grefierei Ecaterina Țibuleac să îi prezinte dosanul și, după ce l-a primit, l-a studiat împreună cu Laurențiu Anghel. La rândul său, grefiera Țibuleac a spus în fața procurorilor DNA că, pe 5 mai, a redactat două variante ale sentinței, ambele la dispoziția judecătorilui Bogdan Diaconescu: într-o primă variantă, acuzații Stănăgoi, Ciucă și Drîmboi au primit câte cinci ani de închisoare fiecare, după care i s-a cerit să scrie o nouă sentință, în care se reducea pedeapsa celor trei la câte patru ani de pușcărie. Grefiera a spus totodată că, atunci când judecătorul Diaconescu i-a cerit să-i aducă dosarul, a observat că magistratul studia a doua variantă a sentinței împreună cu colegul său, Laurențiu Anghel, în birou aflându-se și judecătoarea Amalia Cristei. Confruntare în fața instanței Pe 5 iunie, Secția pentru Judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a încuviințat reținerea și arestarea judecătorilui Bogdan Marius Diaconescu, față de care procurorii DNA începuseră urmărirea penală pentru luare de mită încă din 5 mai. Pe 7 iunie, la ora 19.00, judecătorul Diaconescu a fost reținut pentru 24 de ore, pe bază de ordonanță emisă de procurorii DNA, iar pe 8 iunie a fost arestat preventiv de Curtea de Apel Craiova. Pentru a dispune arestarea preventivă a colegului ei de breaslă (și fost coleg de birou), judecătoarea Mirela Ciurezu Gherghe de la Curtea de Apel Craiova s-a bazat și pe alte probe depuse la dosar de procurorii DNA. Una dintre ele era sentința modificată cu fluid corector în dosarul pe care-l judecase Diaconescu, dar și condica de ședințe a Secției Penale a Tribunalului Dolj, din care lipsea o filă, corespunzând primei forme a sentinței de condamnare din dosanul lui Stănăgoi și al partenerilor săi de înșelăciune. La arestarea lui Diaconescu a contribuit și o declarație dată pe 26 mai, în fața procurorilor DNA, de avocatul Octavian Ciucă. Acesta a susținut că știa de la amicul său, Laurențiu Anghel, că judecătorul Diaconescu aplicase pedepse de cinci ani de închisoare în dosarul lui Stănăgoi, apoi modificase sentințele, reducând pedepsele la patru ani de închisoare. Pentru a se convinge, însă, de implicarea lui Diaconescu, președinta completului de la Curtea de Apel Craiova, care trebuia să se pronunțe asupra propunerii de arestare preventivă a procedat la confruntarea inculpatului cu martoril-cheie, judecătoarea Amalia Cecilia Cristei (fostă Moleanu). Martora și-a menținut declarația că a văzut cum Diaconescu a primit de la Anghel o sumă de bani. In replică, Diaconescu a susținut că nu a primit absolut nici un ban de la colegul său, susținând că declarația judecătoarei ar fi „neverosimilă“. Diaconescu - pericol public în urma dezbaterilor și a evaluării probelor din dosar, Curtea de Apel Craiova a apreciat că „există indicii temeinice privind săvârșirea infracțiunii pentru care este cercetat“ judecătorul Bogdan Diaconescu. Instanța a apreciat și că „lăsarea în libertate a inculpatului”, prezintă un pericol concret pentru ordinea publică din perspectiva rezonanței sociale și a impactului mediatic generat de datele din speță“, considerând că „simt necesare măsuri procesuale adecvate pentru a fi stopat climatul infracțional și a se împiedica alte asemenea acțiuni de sfidare a legii“. Completul de judecată a reținut și că, într-o convorbire telefonică purtată cu avocatul său - interceptată de anchetatori și depusă la dosarul cauzei - judecătoril Bogdan Diaconescu ar fi făcut afirmații amenințătoare 1^^ adresa colegei sale Amalia Cecaplia Cristei. Aceste afirmații, deși ^ nu pot fi considerate modalități de influențare a martorei, indică periculozitatea socială a lăsării inculpatului în libertate. Drept urmare, instanța a dispus arestarea preventivă a judecătorilui. Decizia finală în acest sens ar putea fi luată chiar azi de instanța de recurs - înalta Curte de Casație și Justiție - care fie va dispune eliberarea judecătorilui Diaconescu, fie va valida mandatul de arestare preventivă emis de Curtea de Apel Craiova. Șpagă achitată în biroul judecătorilor Judecătorul Bogdan Diaconescu a fost arestat pe baza mărturiei altei judecătoare Judecătorii gorjeni au dispus ieri arestarea unui alt membm al grupului infracțional din Vâlcea suspectat că a înșelat o societate de leasing cu suma de 800.000 de euro. Extinzând cercetările în dosarul penal privind grupul infracțional suspectat că, prin prezentarea unor situații financiare falsificate, a înșelat societatea Afin Leasing IFTST București cu aproximativ 800.000 de euro, polițiștii Serviciului de Investigare a Fraudelor Gorj au stabilit că altă persoană care a ajutat la prejudicierea societății este Ionuț A.L., de 32 de ani, din municipiul Râmnicu Vâlcea. Bărbatul, acuzat de complicitate la infracțiunea de înșelăciune, se sustrăgea cercetărilor, fiind găsit miercuri noapte pe raza județului Vâlcea. Anchetatorii au stabilit că Ionuț A.L. i-a ajutat, în anul 2009, pe Marian B.I. și Dan M.D, ambii din Vâlcea și membri ai grupului, să obțină finanțări în sistem leasing, prin folosirea de documente financiar-contabile false. Afacere cu acte false Conform polițiștilor gorjeni, în cursul anului 2009, cei trei au pus la cale obținerea unei finanțări de la o societate de leasing din București, pentru achiziționarea de utilaje și stații de betoane. Astfel, vâlcenii au achiziționat, în sistem leasing, utilaje folosite în domeniul construcțiilor (relă, stație de betoane mobilă, buldoexcavator, excavator pe șenile), prin prezentarea unor situații financiare falsificate ale celor două societăți comerciale din Târgu Jiu, unde își desfășurau activitatea. Ulterior, cei trei, în prezent arestați preventiv, au valorificat utilajele respective, producând un prejudiciu de pe aproximativ 800.000 de euro, lângă cei trei cetățeni din Vâlcea, în afacerea cu acte false au mai fost implicați un bucureștean și un gorjean, de asemenea arestați. Alt membru al grupului, Răzvan A.A., de 26 de ani, din municipiul București, are interdicție de a părăsi țara. Ancheta în dosarul cu un prejudiciu de 800.000 de euro vizează infracțiunile de înșelăciune, complicitate la înșelăciune, fals intelectual, uz de fals și evaziune fiscală. Mihaela FLOROIU Vâlcean arestat pentru înșelăciune E întrebarea zilei la www.gds.ro/ DA* 51% Credeți că Antonio Conceicao va fi noul antrenor al " Universității Craiova? N* 49% Abonează-te la Gazeta de Sud cu 58% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud . Economisești 58% față de prețul de la chioșc www.klassel .ro Comuna CÂRCEA Gazeta de Sud aduce Comunei tale • autoritățile chiar la tinereMurind în comună. Acum ai ocazia să le vorbești autorităților, față !n față, despre problemele comunei în care locuiești. Este dreptul tău să te faci auzit, este obligația lor să ia măsuri! Gazeta de Sud va organiza o întâlnire între locuitorii comunei Cârcea și autoritățile locale, cu scopul stabilirii și rezolvării problemelor comunei. La întâlniri vor participa primarul comunei Cârcea și alți reprezentanți ai administrației publice. Gazeta de Sud va monitoriza rezultatele întâlnirilor și va avea grijă ca promisiunile autorităților să se transforme în fapte, prezentând măsurile luate pentru rezolvarea problemelor discutate. Comuna: Cârcea Data întâlnirii cu autoritățile: joi, 17 iunie, ora 17.00 Locul întâlnirii: Grupul Școlar Agricol Cârcea GAZETA de SUD . Cotidian al oltenilor de pretutindeni J. Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 6,6 RON. Preț abonament: numai 17 lei #0251/412.146 TELEFON ABONARE"f"