Gazeta de Sud, iunie 2010 (Anul 16, nr. 4649-4674)

2010-06-10 / nr. 4657

■r' V* Criza asfaltului La această oră, autoritățile publice din Bănie susțin că mai au la dispoziție circa zece milioane de lei pentru lucrările de întreținere și modernizare stradală. Adică mai puțin decât se cheltuiește la Craiova în baza acordului-cadru cu Delta ACM ‘93 pentru reabilitarea unei străzi mai sănătoase. Modernizarea străzii Nicolae Iorga, de pildă, a costat 13,5 milioane de lei în 2009. Banii sunt, de fapt, rămășițe din acordul-cadru încheiat anul trecut cu firma Delta ACM ‘93, economii descoperite după recepția la final de lucrări efectuată anul acesta. Fondurile alocate în bugetul pe 2010 sectorului drumuri sunt, de asemenea, pentru lucrări executate anul trecut. „Suma de zece milioane de lei a fost estimată în afară de costurile stabilite prin proiecte pentru lucrările care sunt în curs de executare, cum ar fi cele din cartierele Brazda lui Novac și Rovine“, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova, Carmen Licu. După cheltuirea celor zece milioane, care poate însemna, ca timp, și o lună, și trei luni, în funcție de solicitările primăriei, de viteza de proiectare ș.a.m.d., autoritățile vor încerca să mai distribuie câte ceva la rectificarea bugetară. De unde, vor vedea. „După 1 iulie, vom vedea ce bani se mai strâng și, în funcție de venituri, vom aloca și către acest domeniu ceva bani“, a spus viceprimarul Mărinică Dincă. Cheltuirea celor zece milioane de lei coincide cu finalizarea acordului-cadru pentru reabilitarea stradală, când Primăria Craiova va putea scoate la licitație un nou acord-cadru. De altfel, municipalitatea a mai avut o astfel de tentativă la începutul anului, însă licitația a fost anulată prin decizie a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, pentru grave încălcări ale reglementărilor în domeniu. Reprezentanții primăriei susțin că o nouă licitație va fi organizată în 2010, însă nu pot preciza când va începe procedura. Marian BĂDÎRCI Lacul de acumulare de la Orșova a fost golit Hidrologii au emis până pe 12 iunie o avertizare cod portocaliu pe Dunăre, iar autoritățile județelor Caraș Severin, Mehedinți și Dolj sunt în alertă 24 de ore din 24 pentru ca fluviul să nu le ia prin surprindere. Lacul de acumulare de la Orșova a fost golit preventiv, iar în zilele care urmează se așteaptă ca viitura să îl umple la loc. „Când debitul apei depășește 11.000 de metri cubi pe secundă, cota lacului trebuie scăzută la 63 de metri. Suntem în situația de debit de peste 11.000 de metri cubi pe secundă, iar autoritățile au luat această măsură, de a goli lacul de acumulare. Profităm de faptul că nu mai este apă și ne punem în aplicare o lucrare de consolidare a zidului, executată cu fonduri europene nerambursabile. De-a lungul timpului, apa a erodat zidul de protecție și, de fiecare dată când plouă, apa intră în Orșova. Zidurile sunt vechi de peste 40 de ani“, a declarat primarul municipiului Orșova, Constantin Brăgaru. Viitura le-a dat de gândit și proiectanților, care se ocupă de faleza orașului. Aceștia au luat măsura lungirii acesteia cu încă un kilometru și jumătate și totodată turnarea altor ziduri de beton care să întărească malurile Dunării. „Trebuie să demolăm vechiul zid, să reabilităm zona, să lungim faleza și să construim altul nou, ca să protejăm malul Dunării. Se va turna un zid nou de 300 de metri, iar acum mergem pe fundul apei, unde nivelăm pământul, ca să terminăm lucrarea înainte ca viitura să ne ia prin surprindere“, a spus maistrul Florin Duncea. Alin GHICIULESCU Judecătorul Diaconescu a declarat recurs Judecătorul Bogdan Diaconescu, de la Secția Penală a Tribunalului Dolj, arestat preventiv la propunerea procurorilor DNA - Serviciul Teritorial Craiova pentru comiterea infracțiunii de luare de mită, a făcut recurs împotriva hotărârii Curții de Apel Craiova. Recursul va fi judecat la înalta Curte de Casație și Justiție, instanță care a respins până acum cele două recursuri formulate de judecătorul Laurențiu Anghel și de cei doi avocați cercetați în același dosar de corupție. Reamintim că, marți, judecătorul Bogdan Diaconescu, fiul fostului prefect de Olt, Marin Diaconescu, dar și candidat la președinția Tribunalului Dolj, a fost arestat pentru 29 de zile în baza unui mandat emis de Curtea de Apel Craiova la cererea procurorilor DNA. Magistratul este cercetat alături de colegul său, Laurențiu Anghel, și de avocații Octavian Tiberius Ciucă și Ion Miliiari, deoarece au luat mită 45.000 de euro pentru ca Diaconescu să dea o soluție favorabilă într-un dosar pe care îl judeca. Procurorii DNA au precizat că, pe 5 mai 2010, Diaconescu, în calitate de judecător Tribunalul Dolj, a primit prin inintermediul altor persoane suma de 15.000 de euro, de la trei denunțători, inculpați într-un dosar judecat de el. în schimbul banilor, Diaconescu trebuia să dispună judecarea denunțătorilor în stare de libertate și, la final, să le dea o pedeapsă blândă pentru faptele pentru care fuseseră trimiși în judecată. Banii i-au fost dați lui Diaconescu de colegul său, Laurențiu Anghel, judecător la aceeași instanță, în baza unei înțelegeri anterioare. Diferența de 30.000 de euro a fost împărțită între cei doi avocați și Anghel, acesta din urmă alegându-se cu 5.000 de euro, înainte să fie arestat. Bogdan Diaconescu se înscrisese la concursul pentru ocuparea funcției de președinte al Tribunalului Dolj. Diaconescu urma să dispute fotoliul de președinte al instanței alături de actualul președinte, judecătorul Constantin Diaconu, Carmen Mititelu - actuala vicepreședintă a Tribunalului, și judecătorul Mircea Nicu. Click News Judecătorul Diaconescu a fost dus marți la Curtea de Apel, unde a fost emis pe numele lui un mandat de arestare preventivă 1 Titlurile zilei EVENIMENT/PAGINA 2 Mașina condusă de Manțog circula cu 80 km/h Raportul de expertiză tehnică auto solicitat de procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel din Craiova în dosarul în care este cercetat Ionel Manțog a fost finalizat și îi este defavorabil liderului PDL Gorj ACTUALITATE / PAGINA 3 Doctorița Goga a trecut de la șpagă la pensie Acuzată că a primit șpagă pentru a pensiona o persoană pe caz de boală, doctorița Valentina Goga și-a găsit scăparea tot în pensie. Aceasta s-a pensionat pe caz de boală începând cu 1 mai, după ce o comisie de la București a constatat că omoare spatele și că are probleme cu glandele SOCIETATE/PAGINAL în voia sortii Mamă, fiică și bunică. în Craiova, trei suflete trăiesc de pe o zi pe alta, împovărate de datorii și fără nici o speranță că soarele va mai străluci și pe strada lor. Vârsta, indiferența sau pur și simplu ghinionul au făcut din viața acestor femei un adevărat iad ECONOMIE/ADMINISTRAȚIE / PAGINA 6 Ford, pe drumuri de țară Compania producătoare de autovehicule a intensificat activitatea în uzina de la Craiova. Autoutilitarele Transit Connect pleacă înspre Europa de Vest fie pe la Constanța, unde sunt îmbarcate pe vapoare, fie pe căi rutiere. Infrastructura românească lasă de dorit: tirurile fac de la Craiova la Timișoara tot cât de la Timișoara până în Germania SPORT /PAGINA IO Conceicao, la Universitatea ^ Portughezul este în pole-position pentru a prelua echipa din Bănie, urmând să semneze pentru un sezon cu gruparea albalbastră Astăzi la ora 14.00, la biroul de publicitate al Gazetei de Sud situat vis-a-vis de cinematograful Modern, are loc tragerea la sorți pentru desemnarea câștigătorilor la Tombola Abonaților și concursul “îți plătim întreținerea!”. Vă așteptăm! Unii mai și angajează în ultimele luni s-a observat o ușoară creștere a numărului de contracte de muncă nou-înregistrate comparativ cu numărul deciziilor de încetare a raporturilor de muncă, ceea ce denotă o ușoară revigorare a mediului de afaceri din Dolj. „Sectorul privat dă semne de revigorare pe linia întocmirii contractelor, în luna mai au fost înregistrate 4.065 de contracte de muncă și numai 2.928 au încetat“, a declarat Cătălin Tiberius Mohora, directorul coordonator al Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Dolj, care a explicat că această tendință a fost influențată atât de revigorarea sectorului privat, cât și de muncile sezoniere și de intensificarea acțiunilor de control. „în ultimele luni s-a înregistrat o creștere cu 1.782 a contractelor individuale de muncă față de aceeași perioadă a anului trecut“, a spus Cătălin Tiberius Mohora, care a explicat că în ultima perioadă tot mai puține societăți își suspendă activitatea. Andreea HORCONE Suplimentul de Sănătate