Gazeta de Sud, septembrie 2010 (Anul 16, nr. 4728-4753)

2010-09-01 / nr. 4728

2.1 Căruță spulberată de un BMW ' ’ Două persoane au fost transportate la Spitalul de Urgență, ieri după-amiază, după ce căruța , cu care se deplasau dinspre loc’ calitatea Breasta către Predești a fost lovită în plin de un BMW X5 care circula în aceeași direcție. Din cercetările polițiștilor ""de la Rutieră s-a stabilit că, în jurul orei 14.30, Petrică Constantin, de 19 ani, din Craiova, " în timp ce conducea un BMW X5 înmatriculat în Italia, pe DJ .'606, dinspre Breasta către Predești, a lovit în plin o căruță în care se aflau soții Ștefan și Aurica Ionică, de 63, respectiv 62 de ani, și care circula în aceeași direcție. In urma impactului puternic, căruța s-a dezmembrat și “•"a fost aruncată în afara drumului, împreună cu soții Ionică. Polițiștii de la Rutieră care au făcut “ cercetările la fața locului au constatat că responsabil de producerea accidentului este căruțașul, care nu s-a asigurat la schimbarea direcției de mers. Ștefan Ionică a virat stânga pentru a intra la un depozit de materiale de construcții, însă nu a observat că BMW-ul care venea din spate se angajase deja în depășirea căruței pe care o conducea. Ștefan și Aurica Ionică au fost transportați de o salvare și o ambulanță SMURD la Spitalul de Urgență Craiova, unde le-au fost acordate îngrijiri medicale. Deși căruța a fost distrusă în totalitate, soții Ionică au scăpat ușor, cu leziuni care nu le pun în pericol viața, mai ales că șoferul BMW-ului a frânat violent înainte de producerea impactului, armele de frânare măsurând aproximativ 50 de metri. Alderic MARIN Două persoane au fost rănite după ce căruța a fost lovită de BMW EVENIMENT Cinci persoane, printre care și un copil de șapte ani, au fost transportate ieri-dimineață la Spitalul de Urgență Craiova, după ce mașinile în care se aflau s-au ciocnit violent pe DN 65, la ieșire din comuna doljeană Pielești. Potrivit polițiștilor din cadrul IPJ Dolj, Cristian Luță, de 30 de ani, din Craiova, în timp ce conducea un VW Golf pe DN 65, dinspre Craiova către Balș, la ieșire din localitatea Pielești a pierdut controlul direcției, a derapat și a intrat pe contrasens, unde Golful său a fost lovit în plin de o Dacia Logan care circula regulamentar din sens opus, în urma impactului violent dintre cele două autoturisme. Golful a fost proiectat prin parapetul de protecție al drumului și a căzut într-o râpă. în scurt timp, la fața locului au ajuns patru salvări, o ambulanță SMURD și Descarcerarea, care au preluat și transportat la spital cinci persoane rănite: Cristian Luță, Mioara Luță, soția sa, fiul lor de șapte ani, Sorin Urziceanu, cumnatul șoferului, dar și pasagerul de pe locul din dreapta-față din Dacia Logan. Medicii craioveni au constatat că micuțul este cel mai grav rănit. El a suferit un traumatism cranio-cerebral și a fost internat în comă de gradul II. Celelalte victime au scăpat ușor, cu câteva zgârieturi sau contuzii, ca și șoferul Daciei, Tiberiu Bucur, de 44 de ani, din Rucăr, județul Argeș, acesta primind îngrijiri medicale la fața locului. Polițiștii de la Rutieră au stabilit după primele cercetări că responsabil de producerea accidentului este Cristian Luță, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum - carosabil umed - și, într-o curbă la dreapta, a pierdut controlul direcției, după care a intrat în derapaj și a ajuns pe contrasens. Tiberiu Bucur a povestit că nu a putut face nimic pentru a evita accidentul, dar și că șoferul Golfului circula cu aproximativ 120 km/h atunci când a intrat în derapaj. Polițiștii doljeni au mai precizat că pe numele acestuia a fost întocmit un dosar penal pentru comiterea infracțiunii de vătămare corporală din culpă. Aldeziz MARIN Copil In comă după un accident provocat de tatăl său Polițiștii au stabilit că Dacia Logan circula regulamentar Golful a fost proiectat într-o râpă în urma impactului cu Loganul Pe principiul „corb la corb nu scoate ochii“, magistrații de la Tribunalul Dolj au respins ieri propunerea procurorilor privind arestarea preventivă a lui Radu Bălă, fratele colegei lor, judecătoarea Irina Enășoiu de la Secția Penală a aceleiași instanțe. 1 Adrian DINU Judecătorii de la Tribunalul Dolj au luat ieri o nouă decizie care va stârni mult timp controverse. Un complet prezidat de judecătoarea Verginica Stănilă Dan, din care au mai făcut parte magistrații Amalia Cecilia Cristei și Elvis Florea, a decis ieri că fratele colegei lor de birou, judecătoarea Irina Enășoiu (fostă Bălă) de la Secția Penală a aceleiași instanțe, nu prezintă pericol social și deci nu trebuie arestat preventiv. Reamintim că Radu Con- Tribunalul Dolj, o mare „familie“ Stantin Bălă, de 32 de ani, din Segarcea, nimeni altul decât fratele judecătoarei Irina Enășoiu (până nu demult președintă a Judecătoriei Segarcea, acum magistrat la Tribunalul Dolj), este cercetat de procurorii din Segarcea pentru ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea liniștii publice, respectiv vătămare corporală, pentru că l-ar fi snopit în bătaie pe concitadinul său Marin Dobre, de 53 de ani. Decizie pentru fratele colegei Fapta pentru care anchetatorii au început deja urmărirea penală a fratelui judecătoarei a avut loc miercurea trecută (pe 25 august), în plină zi (la ora 13.30), într-un loc public (pe trotuar, în centrul orașului, la doar câteva zeci de metri de sediul poliției orășenești), în urma unei dispute în trafic. Potrivit oamenilor legii, tânărul l-ar fi luat la bătaie pe bărbatul mai în vârstă. I-ar fi dat un șut și un pumn în figură, doborându-l la pământ, victima lovindu-se la cap. Mai multe persoane s-au grăbit să-i sară în ajutor victimei. Printre aceștia se afla și viceprimarul din Segarcea, Nicolae Tutunaru, care l-a luat pe Dobre în mașină și l-a dus direct la Spitalul de Urgență din Craiova, unde a fost internat în Clinica de Neurochirurgie, cu diagnosticul „Traumatism cranio-facial mediu, comă gradul I. Agresiune fizică. Plagă confuză buză inferioară“. După audierea martorilor, anchetatorii au decis să-l rețină pe Radu Bălă pentru 24 de ore, pe bază de ordonanță, iar a doua zi, procurorii din Segarcea au cerut instanței din aceeași localitate arestarea inculpatului pentru 29 de zile. Foștii subalterni ai Irinei Enășoiu nu s-au simțit în stare să-l aresteze pe fratele celei care le-a fost șefă, însuși președintele actual al instanței, judecătorul Gheorghe Dașu, a respins propunerea de arestare, pe motiv că Radu Bălă nu prezintă pericol pentru ordinea publică. Nemulțumiți de soluție, procurorii au făcut recurs, care s-a judecat ieri la Tribunalul Dolj, adică exact la instanța unde activează tot în cadrul Secției Penale și sora inculpatului. Completul prezidat de magistrații Verginica Stănilă Dan, Amalia Cecilia Cristei și Elvis Florea a dat soluția care era de așteptat. Cei trei judecători au respins recursul procurorilor, consfințind cercetarea lui Radu Bălă în stare de libertate. Reprezentanții Parchetului de pe lângă Judecătoria Segarcea nu au dorit să comenteze în vreun fel decizia instanței craiovene. Schimbare de atitudine De fapt, o asemenea decizie era previzibilă și dintr-un alt punct de vedere. Vreme de câteva luni, judecătorii Secției Penale de la Tribunalul Dolj se dovediseră extrem de fermi, poate și pentru a mai spăla din rușinea arestării pentru fapte de corupție a doi dintre colegii lor (judecătorii Laurențiu Anghel și Bogdan Diaconescu). Mai ales în urma tragicului caz al craioveanului Pavel Bentea, care a murit după ce a fost bătut pe trecerea de pietoni de șoferul Gigi Cosmin Drăgan pentru că traversa strada prea încet, magistrații au început să aprobe pe bandă rulantă propunerile de arestare preventivă pentru ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea liniștii publice, în mai toate cazurile de agresiuni săvârșite în public. Săptămâna asta, optica s-a schimbat subit. A fost mai întâi dosarul în care judecătorii din Segarcea îi arestaseră preventiv pe doi apropiați ai lui Bălă - Daniel Ionuț Mănolescu și Marius Răzvan Voicu (frate de polițist), pentru săvârșirea infracțiunilor de ultraj contra bunelor moravuri, tulburarea ordinii și liniștii publice, loviri și alte violențe, vătămare corporală și distrugere, în urma unui scandal cu violențe petrecut într-un bar din Segarcea. Luni, magistrații de la Tribunalul Dolj au dat semnalul eliberărilor, admițând recursul celor doi inculpați și dispunând punerea lor în libertate. Cum ieri nu se puteau dezice de noua linie, colegilor magistratei Enășoiu nu le-a rămas decât să respingă recursul procurorilor din Segarcea în cazul fratelui acesteia. Iar Radu Bălă a rămas astfel să fie cercetat în libertate pentru agresiunea de care este acuzat. ”4 întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că directorii de școli vor fi schimbați numai pe baza criteriilor de performanță? DA: 12% NU: 88% PE 25 SEPTEMBRIE, FACCULTĂȚI NI £ ÎN TOATĂ ȚARA. www.letsdoitronmania.ro LET *5 DO IT. ROMANIA*V este cel mai mare proiect de implicare socială, care își propune să curețe România de deșeurile abandonate necorespunzător și să prevină reapariția acestora. El este coordonat în întregime de voluntari și presupune ca, pe data de 25 septembrie 2010, toți doritorii, cu mic, cu mare, să pornească într-o misiune ecologică și să strângă gunoiul din vecinătatea locuinței lor. Leonard Doroftei ne susține: * înscrie-te și tu pe site-ul www.letsdoltromania.ro ms Consultă blogul http://blog.letsdoltromania.ro/doll ms Contact: Cătălin Zamfir, coordonator județ Dolj, 972?ȘȘ31QQ„________________________________________ UjiamA d# sun á Cotidian al oltenilor de pretutindeni 2 .b ud craiova.ro orașul inclit) CENTRUL MEDICAL IRINA STR. CARACAL NR.86; TEL/FAX: 0251/533 310. 0351/463 772 PROGRAM: LUNI-VINERI: 08:00-20:00; SÂMBĂTĂ: 08:00-13:00 E-mail: clinica_irina@yahoo.com; site: www.mercur.ro OFTALMOLOGIE OPTICĂ: - consultații, intervenții chirurgicale, ochelari, lentile de contac FIZIOTERAPIE, KINETOTERAPIE ORTOPEDIE: - consultații și intervenții chirurgicale. REMODELARE CORPORALĂ terapii UNICE în Craiova: - ULTRASTPO - singurul aparat care produce scădere ireversibilă în centimetri de la prima ședință; - X-BEAUTi- cel mai nou și eficient aparat de epilare definitivă (apărut în România); - FULLDERMODELL - dermoperație antirid, anticuperoză, fermitate, depigmentare față și corp cu rezultate spectaculoase, microdermabraziune cu pulbere de diamante, masaj transdermic; - BOTOX FĂRĂ INJECȚII! PODOLOGIE: îngrijire profesională a piciorului (micoze, unghii incarnate, bătături etc.). Abonează-te la Gazeta de Sud cu 58% reducere! 9!^ ‘0251/412.146 TELEFON ABONARE - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 0,6 RON. ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 58% față de prețul de la chioșc la CALCULATOR PERFORMANT 10x100 lei noi Preț abonament: numai 17 lei Peste 2.000 de copii până la un an au murit în 2009 In România Peste 2.000 de copii cu vârste cuprinse între zero luni și un an au murit în România anul trecut, rata mortalității fiind îngrijorătoare, după cum susțin specialiștii, informează Agerpres. Șeful Secției de Obstetrică- Ginecologie a Spitalului Elias, prof. dr. Radu Vlădăreanu, a declarat ieri, într-o conferință de presă, că în 2009 un număr de 2.250 de copii, cu vârste cuprinse între zero luni și un an, au murit în țara noastră, ceea ce a dus la o rată a mortalității de 10,1%, care este îngrijorătoare, după cum spune medicul, fiind cea mai mare din Europa. Prof. dr. Radu Vlădăreanu a precizat că 30% dintre nounăscuții cu vârste cuprinse între zero luni și un an au ca și cauză a morții pneumonia și virozele respiratorii, lucruri inacceptabile în alte țări civilizate. De asemenea, potrivit medicului, altă cauză de deces la nou-născuți o reprezintă malformațiile congenitale. Potrivit datelor internaționale, în fiecare minut, în lume, o femeie moare însărcinată și anual patru milioane de copii mor în primele 28 de zile de la naștere. La rândul său, președintele Societății Române de Obstetrică și Ginecologie, Gabriel Bănceanu, a susținut că România stă mult mai bine în clasamentul european, aproximativ la jumătatea acestuia, în ceea ce privește mortalitatea maternă, precizând că în cursul anului trecut au murit în timpul nașterii și în perioada de lăuzie 31 de femei. Cele mai multe dintre acestea (15) au decedat din cauza emboliilor pulmonare și a emboliilor la creier. Gabriel Bănceanu a afirmat că, în lume, aproximativ 25% din decesele materne sunt provocate de sindromul hemoragic, care poate fi evitat în proporție de 100% în țările dezvoltate, unde nu mai poate fi considerat o cauză de deces. Pe de altă parte, președintele Societății Române de Obstetrică și Ginecologie a menționat că, în 2008, în România, existau aproximativ 2.500 de obstetricieni și ginecologi. „Mulți fac rezidențiatul la stat și apoi umplu cabinetele private“, a spus Bănceanu. Hotnews Pompierii din Mehedinți vor fi dotați cu ATV-uri și vehicule 4x4 în urma proiectului de un milion de euro, inițiat de autoritățile locale din Drobeta Turnu Severin împreună cu ISU Mehedinți, pompierii vor primi mașini de intervenție noi, ATV-uri speciale pentru incendii, costume de scafandru și alte dotări care le vor îmbunătăți și simplifica activitatea. Autospecialele de tip ARO, vechi de 20 de ani, vor fi înlocuite cu vehicule 4x4 de ultimă generație. Pompierii vor putea conta pe aportul unor dotări de care nu beneficiază în prezent. Costume de scafandru, ATV-uri speciale pentru stins incendii sau stații de radio-emisie cu laringofon, sunt doar câteva dintre noutățile aduse de proiect. Pe lângă dotări va fi achiziționat și un punct de comandă mobil, pe un șasiu 4x4, care poate asigura comunicațiile din orice loc, indiferent de accesibilitate sau formele de relief, lucru care, până acum, nu ar fi fost posibil. Și ca o premieră în Mehedinți, se va achiziționa o tabără mobilă pentru sinistrați, cu o capacitate de 100 de locuri, care va fi dotată cu bucătărie, corturi și pături: „încercăm să luăm modelul pompierilor din țările civilizate. Pentru ei, aceste dotări sunt normale, în timp ce la noi abia acum se implementează. Cu ajutorul acestor autospeciale, echipamente și mijloace de intervenție noi, timpul de răspuns va scădea semnificativ, iar calitatea intervențiilor va fi mult îmbunătățită“, a spus Liviu Borugă, șeful Centrului Operațional din cadrul ISU Mehedinți. De menționat că în județul Mehedinți, în cadrul ISU „Drobeta“, nu există scafandrii. Alin GHICIULESCU