Gazeta de Sud, februarie 2011 (Anul 17, nr. 4854-4877)

2011-02-01 / nr. 4854

Director: Adrian VOI NEA tuaúiL Nr. 4854 | 10+12 pagini | www.gds.ro | Marți, 1 februarie 2011 | Preț: 1,5 lei EVENIMENT/PAGINA 2 Beniveu de-ți moare calul! GORJ / MEHEDINȚI / OLT/ PAGINA 4 Audieri în dosarul în care Marcel Țundrea a fost închis SOCIETATE / PAGINA S Programări la telefonul ocupat SPORT/ PAGINA 10 Găman, olandezul zburător în variantă oltenească începe drumul Fordului în doi ani vom parcurge mai repede distanța până la București, via Alexandria. Tot în doi ani, tirurile pline cu mașini marca Ford vor zbârnâi pe DN 6. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat câștigătorii licitației pentru reabilitarea DN 6 Alexandria-Craiova, drum ce va ajunge până aproape de poarta producătorului auto din Bănie. pagina 3 Drumul de la Craiova la Alexandria va fi modernizat Opinii Cred, de ani buni, că tânăra generație care vine din urmă, cu putere, va (re) așeza România în normalul său. Foarte mulți oameni își doresc acest lucru, pentru ei înșiși și pentru cei ce vor veni. Alții, dimpotrivă, optează pentru haos. Pentru dezbinare. Toate pe fundalul crizelor de lungă durată - atât cele recunoscute oficial, cât și cele ținute la secret - și sub îndemnul unei părți a clasei politice, acela de a găsi drumul pentru continuarea reformelor în sănătate, în educație, în justiție, în agricultură, adică „în modernizarea țării“. Deși nu-mi amintesc să fi auzit, cândva, că s-ar opune vreun român modernizării României. Cert este că au mai fost vociferări, proteste, în anul care a trecut, față de anumite decizii ale... Puterii sau ale administrației locale, cum ar fi „demolarea celor patru statui de la Universitate“ pentru a se materializa un proiect public-privat: „parcajul subteran“ din zonă... Și multe altele, pe care nu le mai amintim, fiindcă se știu. Românii nu sunt deloc străini de ceea ce se întâmplă în țara lor. Indiferent că sunt oameni în toată firea, maturi sau copii. Mai cred, de ani buni, că salvarea României de la dezastrul în care a fost adusă, din ‘90 încoace, ar fi posibilă prin înființarea unui „Sfat al înțelepților“. Avem istorici, cercetători, academicieni etc., persoane cu multă experiență și înțelepciune, pe al căror cuvânt am putea conta. „Modernizarea“ unei țări nu se poate face fără înțelepciune, fermitate, bunătate, cu toate că „sunt realități mai puternice decât omul“, spunea unul dintre înțelepții neamului nostru. M-am convins, însă, că până și copiii (a se înțelege, unii copii) ar avea ceva de spus, evident, constructiv, în ceea ce privește salvarea țării. Maturii cu știința și înțelepciunea lor, copiii cu plinătatea sufletului lor curat. Deunăzi, vecina mea, Ilinca, un copil care nu a împlinit încă zece ani, m-a ajutat să înțeleg că normalitatea care ne lipsește, în țară, ar fi puntea spre modernizare. în viziunea ei, normalitatea ar însemna să iubești și oamenii, și animalele, deopotrivă, numai cei care sunt în stare să arate afecțiune și animalelor se pot considera salvați. Iar aceștia, la rândul lor, mai pot salva ceea ce a mai rămas de salvat pe meleagurile noastre, firica, în sinceritatea și frumusețea candorii ei, mi-a sugerat să scriu despre câinii vagabonzi. La întrebarea mea, „de ce ar trebui să abordez subiectul?“ (cu toate că am scris pe această temă), mi-a răspuns prompt și simplu: „Fiindcă sunt foarte importanți... Fiindcă nu trebuie să moară de foame și de frig, pe străzi. Iar lucrurile trebuie rezolvate...“. „Din vina cui crezi că ajung câinii la mila străzii?“,am insistat eu să aflu părerea ei. „Din vina oamenilor care se descotorosesc de câini, atunci când nu le mai convine prezența lor, când animalele au îmbătrânit. Uite, mie mi se pare că eutanasierea câinilor vagabonzi este cel mai cumplit lucru“, a continuat, fără să o descos. „E ca și cum un copil ar fi fost abandonat de părinții lui - ceea ce e un lucru foarte dureros. Iar, imediat, și conducerea școlii unde învață ar hotărî, la rândul ei, să îl abandoneze...“. Recunosc, m-au impresionat plăcut logica unei copile, puritatea gândului și concluzia ei înțeleaptă: fără iubire, nimic nu merge mai departe. Iubire, prețuire, toleranță; să dai fiecăruia ce i se cuvine. M-au incitat preocuparea și îngrijorarea Ilincăi, care a aflat și știe bine ce înseamnă „eutanasiere“. Am intrat, de curiozitate, pe câteva site-uri și blog-uri în care se punea problema eutanasierii câinilor vagabonzi. Și nu am fost deloc surprinsă când am recitit articolele, dar și comentariile cititorilor pe subiectul cu pricina: „suntem țara care deține tristul record al celui mai grav fenomen de animale ale străzii din întreaga Uniune Europeană...“; „câinii trebuie să stea la curte..., altfel vom deveni pacienți, pe viață, într-o țară unde medicii sunt pe cale de dispariție“; „trebuie uciși sau deportați, ca și cei ce ne amăgesc cu promisiuni“ etc., etc. Evident, câinii nu trebuie să stea pe stradă. Dar de ce s-a ajuns la o asemenea situație care nu mai poate fi controlată?! Fiindcă nici una dintre problemele României nu a fost și nu este rezolvată, la timp, de către aleșii noștri... Fiindcă nu avem încă un „Sfat al înțelepților“ și un „Sfat al candorilor“... Singura soluție ar fi să ne refacem țara așa cum ne taie capul pe fiecare în parte. Dar cui i-ar folosi?! Unde să fie deportați? de Veronica MARINESCU Investiții în centrele de oncologie Peste 150 de milioane de lei va aloca Ministerul Sănătății, începând din februarie, pentru reabilitarea unor secții de oncologie din spitalele județene și a centrelor specializate, precum și pentru dotarea cu aparatură medicală de specialitate a unităților sanitare. Cea mai importantă sumă, aproximativ 45 de milioane de lei, a fost repartizată noului Institut Oncologic din Iași, pentru achiziționarea de aparatură medicală cu care va fi dotată noua unitate, spun reprezentanții ministerului. Autoritățile estimează că institutul oncologic ieșean va fi funcțional din a doua jumătate a acestui an. Vor mai primi fonduri Institutul Oncologic „Al. Trestioreanu“ București, Institutul Oncologic „I. Chiricuță“ Cluj- Napoca, Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova, Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara și Spitalul Clinic Județean Mureș, atât pentru reparații capitale, cât și pentru dotare cu aparatură de specialitate. „Vom aloca aproximativ 110 milioane de lei pentru dotarea unităților sanitare cu echipamente medicale de înaltă performanță și peste 42 de milioane de lei pentru efectuarea lucrărilor de reparații capitale și reabilitare a secțiilor de oncologie“, a precizat ministrul sănătății, Cseke Attila, în România, principalele cauze ale mortalității în rândul bărbaților sunt cancerul pulmonar și cel de prostată, în vreme ce, la femei, cele mai frecvente boli letale sunt cancerul de sân și cel de col uterin. Potrivit datelor statistice, țara noastră este pe primul loc în Europa după rata mortalității provocate de această boală; în fiecare an, circa 2.000 de românce mor de cancer de col uterin. Newsln De-a lungul timpului, computerele au devenit mai mici și mult mai ușor de utilizat. Am aflat că dumneavoastră, cititorii, vreți același lucru de la Gazeta de Sud. Ne-ați cerut un ziar mai mic și mai ușor de citit. Din 14 februarie, vă invităm să redescoperiți Gazeta de Sud, același conținut de calitate într-un design modern și prietenos. CAÄETA de HVUJ Cotidian al oltenilor de pretutindeni (Autopromovare)