Gazeta de Sud, iunie 2011 (Anul 17, nr. 4953-4977)

2011-06-10 / nr. 4961

EVENIMENT Ql Vineri, 10 iunie 2011 • Gazeta de Sud LOTO 6/49 NOROC NOROC PLUS SUPER NOROC LOTO 5/40 JOKER IQP 34,43,32,39,17.6 9024322 279539 395337 35,32,25,30,36,23 45,20,16,15,2 + 9 Rezultatele extragerilor din 9.06.2011 Pușcărie pentru Ionuț Dinu Ionuț Dinu, tânărul care, în urmă cu doi ani, a împușcat-o mortal cu o armă de tir pe Alexandra Iancu, a fost condamnat definitiv de înalta Curte de Casație și Justiție la trei ani de închisoare cu executare și încarcerat . Aldezir Marin aldezir.marin@gds.ro n urmă cu doi ani, în dimineața de 25 iunie 2009, Ionuț Dinu a împușcat-o în cap cu o armă de tir pe Alexandra Iancu, de 19 ani, care stătea în gazdă la familia lui. Pușca de tir era deținută legal de agentul Nelu Dinu de la Secția 1 Poliție Craiova, tatăl lui Ionuț Dinu. Tânăra a fost transportată imediat la Spitalul de Urgență, însă, în ciuda eforturilor medicilor de a-i salva viața, aceasta a decedat o zi mai târziu, în baza probelor strânse în acest caz, pe 19 octombrie 2009, procurorii doljeni l-au trimis în judecată pe Ionuț Dinu pentru comiterea infracțiunilor de omor și efectuarea fără drept a operațiunilor cu arme și muniții. Dosarul a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Dolj, iar pe 1 februarie 2010, judecătorul Laurențiu Anghel (judecat în prezent pentru de trafic de influență și complicitate la infracțiunea de luare de mită) l-a condamnat la trei ani de închisoare cu suspendare. Anghel a dispus atunci schimbarea încadrării juridice din omor - faptă pedepsită cu închisoarea de la 10 la 20 de ani, în ucidere din culpă - faptă pedepsită între unu și cinci ani de pușcărie. De asemenea, instanța a admis în parte acțiunea civilă formulată de Mihai Iancu, tatăl victimei, acesta urmând să primească din partea inculpatului 15.000 de lei daune materiale și 30.000 de lei daune morale. Sentința dată de Tribunalul Dolj a fost atacată cu apel de procurori și de Mihai Iancu, apelul judecându-se la Curtea de Apel București. TREI ANI CU EXECUTARE După doar trei termene de judecată, instanța a luat dosarul în pronunțare, iar pe 12 octombrie 2010 a fost pronunțată hotărârea de condamnare. Judecătorii bucureșteni nu au fost de acord cu soluția dată de Tribunalul Dolj în acest caz și au dispus ca pedeapsa primită de Dinu să nu mai fie suspendată, ci să fie executată în penitenciar. De această dată, atât inculpatul, cât și Mihai Iancu au făcut recurs, dosarul fiind înregistrat pe rolul înaltei Curți de Casație și Justiție pe 17 noiembrie 2010. După ce au amânat pronunțarea de două ori, miercuri seară, judecătorii înaltei Curți au luat o hotărâre. Potrivit Biroului de informare și relații publice al înaltei Curți, judecătorii au respins ca nefondate recursurile formulate de Ionuț Dinu și Mihai Iancu, urmând ca inculpatul să execute pedeapsa dată de Curtea de Apel București. Din cei trei ani de închisoare se scad cele șapte luni petrecute de inculpat în stare de arest preventiv, astfel încât acesta mai are de executat doi ani și cinci luni de detenție. Ieri dimineață, Tribunalul Dolj a transmis către IPJ Dolj mandatul de executare a pedepsei, iar în jurul orei 13.00 polițiștii s-au dus la domiciliul lui Ionuț Dinu de pe strada Jiețului din Craiova pentru a-l ridica. După câteva minute, Ionuț Dinu, care ținea două bagaje în mâinile încătușate, a fost urcat în mașină și dus în arestul IPJ Dolj. „S-A MERS NUMAI PE UȘA DIN DOS“ La aflarea veștii că acela care i-a împușcat fiica o să stea după gratii cel mult doi ani și câteva luni, Mihai Iancu a pus întreg procesul sub semnul întrebării. „Acum nu mai am nimic de pierdut și pot să spun că s-a mers numai pe ușa din dos în acest proces. Poate doar să mă împuște și pe mine. Prin aceste decizii, judecătorii nu fac decât să ne gândim să luăm dreptatea în propriile mâini“, a declarat, pentru GdS, Mihai Iancu. Tatăl Alexandrei lancu a mai spus că atât el, cât și procurorii au solicitat înaltei Curți trimiterea crizei spre rejudecare la Tribunalul Dolj, pentru că procesul de la instanța din Craiova nu a fost unul echitabil, însă fărcces. „Noi, oamenii simpli, nu avem șanse în fața justiției. Speram să fie trimis dosarul spre rejudecare, însă instanța a hotărât ca acela care ne-a omorât fata să facă trei ani de pușcărie. Noi rămânem cu fata moartă și trebuie să plătim și cheltuieli de judecată dintr-un salariu de cinci milioane. O să ne adresăm CEDO, unde sperăm ca justiția din țara noastră să fie făcută de râs în fața Europei“, a încheiat Mihai Iancu. Ionuț Dinu a fost ridicat de acasă de polițiști Primarul din Tâmna, mai presus decât eroii In comuna Tâmna din județul Mehedinți, primarul și consilierii sunt mai importanți decât eroii care șiau pierdut viața pentru apărarea țării. Primăria a hotărât să renoveze monumentul (foto) din mijlocul localității, închinat soldaților care au căzut la Răscoala din 1907. Așa că a înlocuit placa memorial pe care erau trecute numele soldaților și a pus alta cu numele aleșilor locali și al primarului, în fața Primăriei Tâmna a apărut însă și o fântână. Primarul spune că pentru realizarea fântânii și renovarea monumentului a folosit bani de la guvern. „Nu am investit banii comunei, ci banii de la guvern și nici nu a costat foarte mult. Renovarea monumentului și realizarea fântânii au costat în jur de 25.000 de lei“, a declarat primarul Ion Cioară. ♦ Alin Ghidulescu ItfSECaMBI Furaje Combinate > tehnologie modernă de fabricare a furajelor - rețete realizate de nutriționiști cu renume , produse prezente in peste 250 de magazine din județele Dolj si Olt ; prețuri fără concurență . Vitaime - marcă înregistrată Secombi Realizami: furaje complementare pentru toate categoriile și speciile de animale, furaje combinate. /U. jwRJgț concentrate (la cerere). Ót PAN CROUP 55 f- iiSgSB&r if. TgffiffJäapjy p IT}