Gazeta de Sud, iunie 2011 (Anul 17, nr. 4953-4977)

2011-06-11 / nr. 4962

EVENIMENT Q Sâmbătă - Duminică, 11-12 iunie 2011 • Gazeta de Sud „Poștașul morților“, arestat ^ Aldezir Marin m3 aldezir.marin@gds.ro Alexandru Dinu, de 55 de ani, care, în calitate de factor poștal în comuna doljeană Secui, a încasat timp de zece ani pensiile mai multor persoane decedate, a fost arestat preventiv vineri, la propunerea ofițerilor Serviciului de Investigare a Fraudelor. Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Dolj au comunicat că joi, după ce au fost încheiate cercetările în acest caz, ofițerii de la Investigarea Fraudelor l-au reținut pentru 24 de ore pe Alexandru Dinu, acesta fiind acuzat de abuz în serviciu în formă calificată, delapidare cu consecințe deosebit de grave, fals material în înscrisuri oficiale, fals intelectual și uz de fals. Anchetatorii au stabilit că învinuitul, între anii 2000 și 2002, prin întocmirea în fals a actelor justificative, și-a însușit ilegal pensiile a patru consăteni, deși aceștia erau decedați. Alexandru Dinu a încasat pensiile persoanelor respective până de curând, „ingineria“ sa fiind descoperită la sfârșitul lunii mai. Din cercetările polițiștilor s-a stabilit că, după decesele consătenilor, Dinu a luat legătura cu familiile acestora și s-a oferit să le ducă la Craiova actele pentru obținerea ajutorului de înmormântare. Poștașul nu a depus însă actele la Casa de Pensii Dolj și le-a dat familiilor decedaților ajutorul de înmormântare din propriul buzunar, după care o lună de lună încasa pensiilor care soseau pe numele acestora, în urma anchetei s-a stabilit că din 2000 și până în prezent poștașul din Secui a încasat 204.356 de lei în numele celor patru decedați. Oamenii legii au reușit să recupereze 25.000 de lei de la Dinu, iar pentru restul sumei a fost pus sechestru asupra bunurilor învinuitului. Vineri, înainte să expire ordonanța de reținere, Alexandru Dinu a fost prezentat la Judecătoria Craiova cu propunere de arestare preventivă, iar instanța a emis un mandat de arestare pentru 29 de zile pe numele acestuia. Alexandru Dinu a fost concediat de conducerea Centrului Regional Rețea Poștală Craiova pe 2 iunie, la propunerea comisiei de disciplină.  Dinu a fost arestat pentru 29 de zile, acesta fiind acuzat de comiterea mai multor infracțiuni Arme și muniție, confiscate în Dolj și Mehedinți Polițiști din cadrul Serviciului de Investigații Criminale au efectuat, vineri dimineață, zece percheziții domiciliare în județele Dolj și Mehedinți, cu scopul combaterii infracțiunilor prevăzute de Legea privind regimul armelor și munițiilor. în incinta Cantonului Arginești, ce aparține Ocolului Silvic Strehaia, unde este angajat pădurarul Mihai Albeanu, de 40 de ani, din comuna Melinești, au fost găsite două arme de vânătoare de calibrul 12 mm și 45 de cartușe de același calibru. De asemenea, la domiciliul lui Cor nel Ghincea, de 39 de ani, din Craiova, polițiștii au găsit 50 de cartușe calibrul 5,6 mm și alte 44 de obiecte pirotehnice, în urma verificărilor efectuate de polițiștii doljeni s-a stabilit că ambii bărbați dețineau armele și muniții în mod ilegal. Albeanu a fost reținut pentru 24 de ore în baza unei ordonanțe, acesta urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova cu propunere de arestare preventivă. Pe numele lui Ghincea, polițiștii au întocmit un dosar penal pentru încălcarea regimului armelor și munițiilor, acesta fiind cercetat în stare de libertate. ♦ Aldezir Marin Un șofer a oferit mită la doi agenți Ofițerii Direcției Generale Anticorupție - Serviciul Județean Anticorupție Mehedinți au prins joi în flagrant un bărbat din Dolj, în timp ce încerca să mituiască doi polițiști. Doljeanul a fost depistat în trafic când făcea o depășire pe linia continuă, în zona municipiului Orșova. Șoferul le-a oferit agenților rutieri 100 de euro ca să nu îl amendeze și să nu îi rețină permisul de conducere. „S.A., din comuna Poiana Mare, județul Dolj, a fost depistat în timp ce efectua o manevră de depășire a unui autoturism într-o zonă în care acest lucru era interzis. Fiind oprit de lucrătorii de poliție, S.A. le-a promis bani pentru a nu fi sancționat contravențional. Cei doi agenți de poliție l-au condus pe șofer la sediul Poliției Municipiului Orșova, în vederea efectuării de verificări suplimentare. Acolo a fost organizat flagrantul“, a declarat Nicolae Lohan, purtător de cuvânt la IPJ Mehedinți. Doljeanului i-a fost întocmit dosar penal, iar procurorul de caz a dispus cercetarea lui în stare de libertate. ♦ Alin Ghidulescu SPORT PAGINA . FOTBALISTELE DE LA REAL AȘTEAPTĂ MEDALIILE Acțiune în trafic , cu polițiștii bulgari Serviciul Rutier Dolj a organizat vineri, împreună cu polițiștii bulgari din cadrul Direcțiilor Regionale de Poliție Vidin și Vratsa, o acțiune în trafic, în cadrul căreia au fost vizate autovehiculele înmatriculate în Bulgaria. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, aceasta a fost cea de-a cincea acțiune de acest fel, toate fiind organizate în cadrul proiectului „Trafic Rutier la Frontiera Albastră". Echipajele de polițiști doljeni și bulgari au putut fi întâlnite vineri, între orele 10.00 - 13.00, pe DN 56 Craiova - Calafat, la intrare în localitatea Podari. Polițiștii doljeni au precizat că au fost verificate atât autovehicule de transport mărfuri și persoane, și autoturismele înmatricace în țara noastră și în Bulgaria. în total, în cele trei ore cât a durat acțiunea, au fost verificate 83 de autovehicule, dintre care 43 înmatriculate în Bulgaria. Polițiștii de la Rutieră au aplicat sancțiuni contravenționale în valoare totală de 4.820 de lei, majoritatea pentru lipsa documentelor și reportul centurii de siguranță. Ultima acțiune de acest fel a fost organizată tot într-o vineri, pe 29 aprilie, pe DE 70, în zona localității Ișalnița. Atunci au fost verificate aproape 100 de autovehicule, din care 35 înmatriculate Bulgaria, în total fiind aplica te 27 de sancțiuni contravenționale. FOTO: Claudiu Tudor Polițiștii bulgari au verificat în trafic autovehiculele înmatriculate în Bulgaria Campionat National de Motocros Municipiul Târgu Jiu va găzdui Campionatul Național de Motocros sâmbătă și duminică. Această competiție se desfășoară în localitatea componentă Preajba, unde a fost amenajat un traseu conform standardelor cerute pentru organizarea unor concursuri de acest tip. Campionatul Național de Motocros de la Târgu Jiu va beneficia de participarea a peste 60 de competitori. Pri măria Târgu Jiu finanțează evenimentul cu 7.000 de lei. Costurile totale se ridică la 17.000 de lei. • Eugen Măruță Reporter GDS Tu faci știrile www.gds.ro/reporter 1. Surprinzi o întâmplare 2. Trimiți imagini sau filme 3. Mesajul tău este publicat 4. Câștigi lunar premii : .__________________________________(aiMOU Kudoury)