Gazeta de Sud, septembrie 2012 (Anul 18, nr. 5331-5355)

2012-09-15 / nr. 5343

EVENIMENT Qj Sâmbătă - Duminică, 15-16 septembrie 2012* Gazeta de Sud Dacie făcută zob în urma unui carambol Eugen Măruță eugen.maruta@gds.ro Un accident rutier în lanț petrecut vineri în comuna gorjeană Lelești, de lângă Târgu Jiu, s-a soldat cu rănirea a trei persoane și avarierea a patru autoturisme. în eveniment au fost implicate: o Dacie 1310, o Dacie Logan, un autoturism Daewoo Cielo, un Renault Megane, înmatriculat în județul Brașov, precum și un biciclist care se deplasa de la Lelești la Târgu Jiu. Potrivit polițiștilor ajunși la fața locului, unul dintre conducătorii auto implicați în accident a încercat să evite un biciclist și a frânat brusc, fiind lovit din spate de Dacia 1310. La rândul ei, Dacia a fost lovită de alte două autoturisme care treceau prin zonă la ora producerii evenimentului rutier, în urma impactului toate mașinile au fost avariate, însă Dacia 1310 a fost făcută zob. Din fericire însă, șoferul, soția acestuia și alți trei pasageri, aflați în autoturism au scăpat teferi, iar polițiștii trimiși la Lelești să ancheteze cazul s-au întrebat și ei după ce au văzut starea Daciei 1310, cum de șoferul acesteia Liviu Stroescu, de 66 de ani, mai era în viață. AU AVUT ZILE Pensionarul Liviu Stroescu s-a rănit la un picior și a suferit un traumatism în zona toracelui, fiind transportat la Spitalul Județean din Târgu Jiu. Alți doi pasageri din Dacia 1310 au ajuns la aceeași unitate medicală, fiind răniți ușor. Pe soția lui Liviu Stroescu, pasageră pe locul din dreapta șoferului, o cheamă Speranța. Femeia a povestit că purta centura de siguranță și aceasta i-a salvat viața. „S-a întâmplat totul în două secunde. Cel din față a frânat să nu dea în biciclist. Noi am intrat în mașina din fața noastră. Apoi am fost loviți de alte două mașini și din față și din spate și ne-au rotit pe șosea, de ne-au întors invers față de direcția pe care o aveam inițial. în momentele alea eram îngrozită și mă rugam să se oprească mașina să nu ne răsturnăm. Nu știam câte mașini or să ne mai lovească. Pe soț l-au dus la spital și nu avea decât o tăietură sub genunchi și s-a lovit la piept, când a dat de volan. Eu am avut noroc că purtam centura, că mă arunca prin parbriz, la cât de tare a fost impactul. Nici nu știu cum a scăpat el, pentru că mașina este turtită până la scaun. Probabil că ori a apucat să își tragă picioarele, ori din impact i le-a aruncat cumva în dreapta. Mașina e praf, o ducem la «Rabla». Nici nu ne mai gândim la altceva acum decât că suntem în viață și nici rănile nu sunt așa grave", a povestit la puțin timp după accident femeia, aflată încă în stare de șoc. FOTO: Eugen Măruță Accident pe centura de ocolire a municipiului Severin Două femei au fost la un pas să își piardă viața într-un accident de circulație produs vineri dimineață pe centura de ocolire a municipiului Drobeta Turnu Severin. Șoferul unui tir nu a acordat prioritate autoturismului în care se aflau cele două femei și l-a lovit frontal; în urma impactului, șoferița a rămas încarcerată, iar cealaltă pasageră a fost scoasă de participanții la trafic. Martorii spun că șoferul tirului a intrat pe contrasens când a vrut să schimbe banda de mers. „Doamna cu Skoda mergea regulamentar în fața mea la 100 de metri și am și văzut când a venit tirul și a vrut să schimbe banda de mers, dar nu s-a asigurat și a intrat în plin în mașină“, a spus un martor. Șoferul tirului are altă variantă și spune că șoferița i-a apărut în față. „Nici nu am văzut mașina, de unde era să știu eu că îmi apare în față!", a încercat tiristul să se scuze. Ambele femei au avut nevoie de îngrijiri medicale, iar șoferița a fost descarcerată de pompieri, ea fiind în stare mai gravă. „Pe 14 septembrie, s-a produs un eveniment rutier la intersecția centurii de ocolire a municipiului Severin cu localitatea Cerneți, soldat cu vătămarea corporală a două persoane, care se deplasau cu un autoturism Skoda. Din primele verificări se pare că șoferul unui autotren nu a acordat prioritate autoturismului și a intrat în coliziune frontală cu acesta. Cele două victime au fost transportate la spital, din fericire nu au fost rănite foarte grav, în continuare se fac cercetări pentru a se stabili cu exactitate cine este vinovat", a declarat Titi Zorzoliu, comisar-șef în cadrul IPJ Mehedinți. Cele două femei au rămas internate la Spitalul Județean din Drobeta Turnu Severin. Dacă va fi găsit vinovat de producerea accidentului, șoferul tirului va fi cercetat pentru vătămare corporală. Alin Ghidulescu SC PAN GROUP SA Craiova ACHIZIȚIONEAZĂ grâu Relații suplimentare la telefon 0251.545.114 0251.523.320 S-a răsturnat cu Loganul după ce a lovit o căruță O femeie a fost rănită vineri dimineață, în apropiere de comuna doljeană Poiana Mare, după ce căruța în care se afla a fost lovită din spate de o Dacia Logan care s-a răsturnat după impact. Polițiștii din cadrul IPJ Dolj au precizat că, vineri dimineață, în jurul orei 4.00, Adrian Dumitrașcu, de 22 de ani, din localitatea Siliștea Crucii, în timp ce conducea & o Dacia Logan pe DJ 553, 5 a lovit o căruță condusă în aceeași direcție de mers de Emil Popovici, de 68 de ani, din comuna Poiana Mare, în urma impactului. Loganul condus de șoferul de 22 de ani s-a răsturnat în șanțul de pe marginea drumului. Accidentul s-a soldat cu rănirea ușoară a Măriei Popovici, de 64 de ani, care se afla în căruța condusă de soțul ei. Femeia a fost transportată la Spitalul din Calafat, unde medicii au diagnosticat-o cu traumatism hemitorace stâng. Deși Loganul s-a răsturnat, șoferul a scăpat fără nici o zgârietură, în urma cercetărilor făcute la fața locului de către polițiștii de la Rutieră, s-a stabilit că responsabil pentru producerea accidentului de circulație este șoferul Loganului, care nu a păstrat o distanță de siguranță față de căruța care circula pe DJ 553. Polițiștii doljeni au mai precizat că atât șoferul, cât și căruțașul au fost testați cu aparatul alcooliest, rezultatul fiind negativ. Adrian Dumitrașcu este cercetat pentru comiterea infracțiunii de vătămare corporală din culpă. Aldeziz Marin