Gazeta de Sud, mai 2016 (Anul 22, nr. 6424-6448)

2016-05-04 / nr. 6425

LOCAL Miercuri, 4 mai 2016 • Gazeta de Sud hardcrew Hard Crew România, membră hard Group din Austria, cu sediul in Timișoara, angajează: ȘOFER DE TIR PENTRU COMUNITATE Se oferă training la angajare și salarizare atractivă. Flota EURO6, camioane echipate complet și dispeceri români. Cerințe: Permis cat. C+E, Buletin, Atestat, Card TAHO, Cazier Judiciar, Cazier Auto. Așteptăm CV-ul dumneavoastră și restul documentelor la adresa noastră de e-mail officeChhardcrew.com LEGEA DĂRII ÎN PLATĂ ȘI CREȘTEREA SALARIULUI MINIM. RISCURI PENTRU ROMÂNIA Comisia Europeană avertizează că Legea dării în plată, creșterea salariilor în domeniul public și creșterea salariului minim vor afecta competitivitatea și crearea de noi locuri de muncă, costul forței de muncă va crește, iar costurile pentru angajatori și profiturile vor scădea. Locuri de joacă de primărie Multe dintre locurile de joacă din Craiova așteaptă să fie modernizate. Cu toate că primăria a investit nouă milioane de euro pentru achiziționarea și montarea unor locuri de joacă noi, cele vechi rămân un real pericol pentru micuții care sunt aduși aici pentru recreere, în plus, sunt destul de sărăcăcioase în privința mobilierului și dotărilor, fiind încropite cu mobilier vechi, adunat de la cele dezasamblate. jpk Maria Cernătescu ^r* maria.cernatescu@gds.ro Astfel de exemple se găsesc în mai toate cartierele orașului: Craiovița Nouă, Brazda lui Novac, strada Principatele Unite. în aceste locuri, intrun perimetru de câțiva metri pătrați, sunt aruncate trei-patru piese, tobogane, balansoare, leagăne și câte un carusel. Unul dintre aceste locuri este cel amplasat lângă complexul Niela din Craiovița Nouă, întreg complexul de joacă destinat copiilor se limitează la două tobogane, un balansoar, un carusel și un leagăn. Toate sunt uzate, cârpite pe alocuri, iar unele dintre ele rupte. Ceea ce se vrea un spațiu de relaxare pentru copii este mai degrabă un loc sărăcăcios pe care administrația locală l-a încropit în bătaie de joc. Scaunele de la leagăn și balansoar sunt tocite de trecerea timpului, iar treptele de la cele două tobogane sunt înlocuite cu blăni de lemn; în plus, la unul dintre cele două tobogane, unul dintre parapeții care are drept scop protejarea copiilor este pe jumătate rupt, poate și din cauză că este improvizat dintr-un placaj prins cu șuruburi de scheletul metalic. în același cartier, în zona blocului 52, se află un alt loc de joacă, cu nimic diferit de cel anterior. Mobilierul este la fel de vechi, se vede clar că fiecare piesă provine din ansambluri diferite. Este șocant faptul că tot echipamentul destinat celor mici este compus dintr-un tobogan, un balansoar și un leagăn, aruncate în imediata vecinătate a platformei de gunoi. Balansoarul metalic este prins cu lanțuri de scheletul metalic, lăsat într-o parte. E dotat cu patru scaune din plastic de culori diferite și are, în locul mânerelor, sudate niște breve de fier în formă de T. Singurul care a „rezistat“ este toboganul: în cazul acestuia, amenințarea vine de la un fir care atârnă între cele două blocuri și care trece la câțiva centimetri distanță de el. Un alt loc de joacă, tot în Craiovița Nouă, este cel din spatele Big-ului. Toate echipamentele destinate jocurilor celor mici sunt vechi, dacă ar fi să ținem seama de plăcuțele care sunt fixate pe ele și pe care scrie că au fost fabricate în anul 2006. Spațiul fiind mai mare aici, au fost instalate mai multe echipamente: trei tobogane, două balansoare, un leagăn și un carusel, cu măsuțele și băncile aferente. Părculețul nu este îngrădit, dar o plăcuță care tronează pe alee face cunoscut faptul că deținătorul este Primăria Municipiului Craiova. Cineva a ținut cu tot dinadinsul să facă graffiti pe ea și să încerce să contorsioneze tabla din care este confecționată. CINE A RUPT CARUSELUL? Mult mai „afectat“ de uzură este mobilierul de la unul dintre locurile de joacă din cartierul Brazda lui Novac, de pe strada col. Scarlat Demetriade. Scaunele de la carusel sunt rupte, iar acesta cu greu mai poate fi folosit de către copii, reprezentând un pericol pentru siguranța lor. Oricând se pot lovi sau zgâria în marginile de plastic ascuțite și crestate, cel mai probabil în urma ruperii. Cât despre cele două scaune de la unul dintre leagăne, unul este rupt pe margine, iar cel de-al doilea a fost înlocuit cu un carton prins rudimentar în șuruburi. Echipamentele sunt mai degrabă demne de clasat decât destinate spre folosința celor mici. Și unde mai pui că acesta se află amplasat la nici o sută de metri distanță de un loc de joacă cu dotări moderne! Pesemne că administrația locală a decis că unii dintre micuți merită un loc de joacă mai bun, alții nu. LOC DE JOACĂ PĂRĂSIT? Părculețul din curtea interioară a blocurilor 12- 14 de pe strada Principatele Unite din Craiova are și el o vechime considerabilă. Mobilierul a fost amplasat aici în anul 1998 și cuprinde două tobogane, două balansoare, două leagăne, o măsuță și câteva scaune din plastic, toate vechi. Ca și cum nu i-ar fi fost suficientă vechimea, acesta a fost stropit cu ulei de motor în urmă cu o lună. Locul de joacă pare mai degrabă nefolosit fiindcă iarba a crescut din abundență. Oricum, unele dintre echipamente nu pot fi folosite, ca de exemplu leagănul, ale cărui scaune sunt prinse cu sârmă, iar la unul dintre ele veriga de care este fixat lanțul este ruptă. Din câte spun locatarii din blocurile învecinate, locul de joacă Video pe www.gds.ro nu prea este dorit aici, fiindcă este invadat de elevi, care îi deranjează, întrebat despre starea proastă în care se găsesc unele dintre locurile de joacă din Craiova, despre vechimea lor și dacă ar putea fi înlocuite, reprezentanta RAADPFL, regia care are în administrare aceste spații, a spus: „Noi avem în administrare locurile de joacă din Craiova. Cine credeți că le distruge, nu tot persoane rău intenționate?! In fiecare zi avem astfel de probleme, în privința moitării acestora și a investițiilor care se fac în aceste locuri de joacă, deci de administrația locală“, a precizat Aurelia Filip, director RAADPFL, uitate Unele dintre locurile de joacă din Craiova au mobilier vechi și rupt, fiind bune de casat Fostul primar din Deveselu, judecat pentru fapte de corupție Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt au anunțat, la sfârșitul săptămânii trecute, trimiterea în judecată a lui Gheorghe Beciu, fostul primar al comunei Deveselu, Olt, în același dosar a fost trimisă în judecată și contabila Primăriei Deveselu, care este acuzată că și-a achitat un credit din bugetul comunei. Anchetatorii au reținut că „Beciu Gheorghe, în calitate de primar al comunei Deveselu, Olt, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, în perioada ianuarie 2008 - iunie 2012, în cursul a 36 de d• luni, a dispus în mod abuziv și contrar dispozițiilor legale acordarea unor sporuri de dificultate (pentru 12 luni din cursul anului 2008), de dispozitiv (pentru 22 de luni din perioada martie 2008 - decembrie 2009) și sporuri pentru condiții vătămătoare (pentru 32 de luni din perioada august 2008 - iunie 2012), cauzând un prejudiciu bugetului local al UATC Deveselu și, totodată, obținând un folos material necuvenit pentru sine și pentru alți angajați ai primăriei ce au primit sporuri ilegale, în sumă totală de 85.534 lei. în schimb, Florica Ignat, contabila primăriei, este acuzată că, timp de aproape cinci ani, a achitat două credite din bugetul comunei, „în sarcina inculpatei Ignat Georgeta Florica s-a reținut că, în calitate de contabil angajat în cadrul Primăriei Deveselu, Olt, în perioada decembrie 2006 - mai 2012, în cursul a 56 de luni consecutive, prin întocmirea și înaintarea documentelor contabile, a dispus în mod abuziv plata ratelor la două credite de nevoi personale pentru sine și pentru martora Criveț Rodica, direct din contul de trezorerie al UATC Deveselu și fără a fi reținute din salariile aferente, cauzând un prejudiciu bugetului local al UATC Deveselu în sumă totală de 45.720 lei“, au explicat procurorii olteni. Cei doi inculpați sunt acuzați de comiterea infracțiunii de abuz în serviciu în formă continuată, faptă asimilată celor de corupție în Legea nr. 78/2000 privind prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție. Anchetatorii au mai precizat că s-a dispus instituirea sechestrului asupra mai multor bunuri aflate în proprietatea inculpaților și a membrilor familiilor acestora. Aldeziz Marin