Gazeta de Sud, mai 2016 (Anul 22, nr. 6424-6448)

2016-05-16 / nr. 6435

LOCAL LOTO 6/49 24,4,42,25,37,20 NOROC 9584646 NOROC PLUS 896306 SUPER NOROC 701606 Constructorul care a reabilitat strada Calea București din Craiova are de remediat, până pe 20 mai, o serie de deficiențe constatate la această arteră de circulație, la finalul lucrărilor. Neconformitățile au fost stabilite de comisia de recepție și transmise Delta ACM, firma care a executat lucrările, în momentul în care s-a semnat procesul-verbal de recepție a obiectivului. Printre obiecțiunile comisiei înaintate constructorului în vederea remedierii se află și refacerea stratului de uzură a carosabilului și aducerea la cotă a geigerelor pentru preluarea apelor pluviale, în intersecția de la Rotonda, sau remedieri ale aspectului de suprafață a stratului de beton din câteva parcări și stații de autobuz. Marian Apipie marian.apipie_gds.ro Nici nu s-a uscat bine cerneala de pe procesul-verbal prin care Primăria Craiova a admis recepția străzii Calea București (tronsonul cuprins între intersecția cu bulevardul Carol I și Pasajul Electroputere), că în zonă vor apărea din nou muncitorii, de data asta pentru a remedia unele neconformități privind execuția lucrărilor. Reabilitarea acestei importante artere de circulație din Bănie, care a demarat în aprilie 2015 și a înghițit circa 23,5 milioane de lei (fără TVA), a fost una cu cântec, din cauza a numeroase deficiențe constatate de craioveni (șoferi și pietoni) pe parcursul derulării lucrărilor, pentru unele nereguli constructorul fiind și amendat de Poliția Rutieră. Până la urmă, lucrările au fost recepționate pe 27 aprilie, cu șase săptămâni mai târziu decât data prevăzută în contract, 17 martie 2016. La scurt timp, Gazeta de Sud prezenta, în articolul „Calea București - recepționată, dar tot cu deficiențe" (3 mai), problemele încă existente pe această arteră de circulație, care nu au împiedicat însă recepția lucrărilor. Primăria a reacționat vineri, 13 mai, când a emis un comunicat „ca urmare a unor sesizări formulate în mass-media locală", anunțând că în momentul în care a fost admisă recepția obiectivului au fost făcute și unele obiecțiuni privind lucrările, iar constructorul va trebui să le remedieze până pe 20 mai. Mențiunile respective se referă, potrivit municipalității, la aspecte ce vizează partea carosabilă (refacerea unor suprafețe), alveolele de autobuz și unele spații de parcare, aducerea la cotă a unor cămine carosabile, readucerea la starea inițială a unor suprafețe de trotuar în urma pozării cablurilor subterane și refacerea unor marcaje rutiere. „Neconformitățile au fost constatate de comisia de recepție, iar factorul principal la recepție a fost Inspectoratul de Stat în Construcții. S-au constatat mici deficiențe care au fost trecute în procesul-verbal de recepție, în speță verificarea înălțimii indicatoarelor de circulație, două zone în care geigerele nu sunt bine plasate și nu asigură scurgerea apelor în caz de ploaie, chiar o zonă de văluriri ale asfaltului, așa cum aț sesizat și prezentat și dumneavoastră, și ceva legat de conexiunea refugiului de autobuz cu calea de rulare. Și ar mai fi zona în care s-a lucrat la cablul electric, zonă de trotuare cu pavele, unde trotuarul nu a fost refăcut corespunzător și l s-a solicitat remedierea lui (trotuarul din fața hotelului Ramada - n.r.). La toate aceste neconformități se lucrează, termenul dat de comisia de recepție fiind 20 mai", a precizat, pentru GPS, viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu. PROBLEME ÎN INTERSECȚIA DE LA ROTONDA Ce trebuie să facă însă, mai concret, constructorul de pe Calea București? Pe lângă lucrări precum schimbarea indicatoarelor care nu au minim 1,80 metri înălțime și remedierea marcajelor rutiere din intersecții, care s-au șters deja, Delta ACM va interveni și la carosabil și stratul de beton din parcările nou-construite și din unele stații de autobuz. în unele parcări, cum sunt cele din fața Teatrului „Colibri" sau cele din zona Electroputere Mari, stratul de beton denivelări și gropi, la fel iad lucrurile și în unele stații de autobuz, cum este cea de la Viitorul. La o altă stație de autobuz, constructorul trebuie să trateze rosturile de la limita de separare a părții carosabile de alveola din beton a refugiului. După recepție, Calea București i CE A PRESUPUS REABILITAREA STRĂZII CALEA BUCUREȘTI Reabilitarea străzii Calea București a presupus, conform caietului de sarcini, la Obiectul 1 - „Lucrări de drum și spații de parcare", realizarea de spații de parcare pe tronsonul cuprins între Pasajul Electroputere și intersecția cu strada Sărarilor, realizarea de piste pentru biciclete pe tronsonul cuprins între Pasajul Electroputere și intersecția cu bulevardul Carol I și reabilitarea carosabilului pe același tronson cuprins între Pasajul Electroputere și intersecția cu bulevardul Carol I.