Gazeta de Sud, septembrie 2017 (Anul 23, nr. 6804-6824)

2017-09-15 / nr. 6814

LOCAL I Vineri - Sâmbătă, 15 -16 septembrie 2017 • Gazeta de Sud Prejudiciu uriaș la Primăria Craio „Statul e un mai bun administrator“, spunea acum două săptămâni premierul Mihai Tudose. Primăria Craiova condusă în perioada 2012 - 2016 de Olguța Vasilescu, acum ministru în guvernul său, îl contrazice însă flagrant. Un raport de control devastator al Camerei de Conturi Dolj despre activitatea primăriei scoate la iveală situații incredibile, pe care GdS le va prezenta începând de astăzi. De exemplu, municipalitatea a acceptat să plătească nu mai puțin de 800.000 de euro pentru repararea unor străzi din Craiova în 2016, an electoral, lucrări efectuate de firma Delta și Regia de Administrare a Domeniului Public din subordinea sa. Lucrările erau însă fictive. Din fericire, banii au fost recuperați la bugetul local, dar ei ar fi intrat în buzunare străine dacă nu ar fi fost . Camera de Conturi Dolj. Ka Valentin Tudor valentin.tudor@gds.rotiți străzile acelea din Craiova unde crăpăturile din asfalt sunt lipite cu mastic bituminos? Ei bine, Primăria Craiova și firma Delta erau pe punctul de a da o lovitură serioasă bugetului local: peste jumătate de milion de euro. Și nu pentru lucrări efectuate, ci pentru unele fictive, pe care angajații primăriei (din neglijență, prostie, altele) le-au aprobat senini la plată. Dacă s-ar fi deplasat pe teren, așa cum au făcut-o atunci când i-au luat la întrebări auditorii Camerei de Conturi Dolj, ar fi descoperit că utilajele despre care Delta susținea că au lucrat (mașină de tăiat cu discuri abrazive) nu puteau să facă acest lucru dintr-un motiv foarte simplu: crăpăturile nu erau în linie dreaptă, ci aveau formă neregulată, iar utilajul respectiv nu este folosit în această situație. Contractul pentru repararea străzilor și trotuarelor din Craiova a fost câștigat de SC Delta ACM Craiova, client vechi al primăriei încă de pe vremea fostului primar Antonie Solomon. Concret, primăria și Delta au încheiat un acord-cadru pe patru ani (2014-2018) în valoare de 135 de milioane de lei (circa 30 de milioane de euro), lucrările având asigurate resurse de finanțare din bugetul local. După cum arată Camera de Conturi Dolj, cei doi parteneri au semnat în 2016 mai multe contracte subsecvente aferente acordului-cadru: unul în 15.02.2016 - 24,9 milioane de lei, altul în 5.10.2016 - 8,3 milioane de lei și celălalt în 25.11.2016 - 4,8 milioane de lei, sume fără TVA. DELTA FACTUREAZĂ: PRIMĂRIA SARE CU BANUL Prima problemă descoperită de auditori a fost la tariful de reparare a străzilor, care conținea un procent mult mai mare la capitolul „contribuție socială". „Pentru perioada 2014-2016, decontarea lucrărilor executate cu întreținerea și repararea s-a făcut având în vedere prețurile/tarifele adjudecate la nivelul celor ofertate de executant, respectiv prețurile/ tarifele de materiale, manoperă, utilaje și mijloace de transport. La stabilirea tarifelor de utilaje și unice de transport s-au avut în vedere costurile de întreținere și reparații, amortismentul, cheltuielile cu carburanții și lubrifianții, manopera personalului deservent și alte elemente de cheltuieli, iar la Ș Târgul de Comerț al Olteniei, cel mai mare eveniment expozițional din Oltenia dedicat bunurilor de larg consum și serviciilor, aflat la a doua ediție, se va desfășura pe parcursul a trei zile în perioada 13 -15 octombrie 2017, în incinta Centrului Multifuncțional Craiova și va găzdui concomitent trei târguri: Târgul de Comerț al Olteniei, Agro Oltenia și Expo din Oltenia. Târgul de Comerț Oltenia va aduce expozanți ce activează în domeniile: industie, alimentație, construcții, comerț cu articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și articole pentru copii, servicii, industria auto și asigurări. Companiile prezente la târg vor veni cu oferte promoționale pe toată perioada târgului, premii, tombole și vouchere de reduceri. Târgul AGRO Oltenia dorește să fie un important loc de întâlnire pentru fermieri, specialiști, manageri și autorități din domeniul agriculturii și industriei alimentare. Acest eveniment va oferi expozanților o oportunitate unică de a-și pune în valoare produsele, tehnologiile și proiectele de dezvoltare. Mașini, tractoare și utilaje agricole performante, produse dedicate creșterii animalelor și păsărilor de fermă, pomiculturii și legumiculturii vor fi prezentate de către expozanți. Revista Ferma și Agro TV vor organiza evenimente cu tematici specifice agriculturii și industriei alimentare. PREZENTĂRI PROFESIONISTE DE VINURI ȘI DEMONSTRAȚII DE ARTĂ CULINARĂ Expo Vin Oltenia se adresează producătorilor, importatorilor și distribuitorilor de vinuri, băuturi alcoolice, cafea și ciocolată, produse culinare, accesorii pentru vinuri, ambalaje pentru băuturi, echipamente și tehnologii pentru industria băuturilor, reviste și bloguri de specialitate. Programul târgului de vin este unul foarte atractiv, vizitatorii putând participa la degustări și prezentări profesioniste de vinuri, cursuri susținute de specialiștii în domeniu, demonstrații de artă culinară, concursuri cu premii. Asociația Blogerilor Olteni și dictionar culinar.ro vor organiza în cadrul evenimentului „Brânzeturi cum se cuvin" asocieri culinare intre vinuri și brânzeturi. Pe durata celor trei zile de târg, organizatorii vor asigura pentru vizitatori transport gratuit tur - retur din cartierele orașului către Centrul Multifuncțional. Pentru vizitatori va fi amenajată o zonă de fond, unde se vor servi bunătăți din bucătăria tradițional românească. Intrarea este gratuită! Vizitatorii interesați de acest eveniment vor putea accesa site-urile dedicate celor trei evenimente: www.targdecomertoltenia.ro www.agrooltenia.ro www.expovinoltenia.ro »ORTAJ Târgul de Comerț, cel mai mare eveniment expozițional din Oltenia TÂRGUL DE COMERȚ AL 13-15 octombrie-zuir CENTRUL MULTIFUNCȚIONAL CRAIOVA Str .Targului nr 26 si laydittMrtalttMiw « #*»//. alimentara 13 15octombrie 2017 CENTRUL MULTIFUNCTIONAL CRAIOVA Str. Târgului nr. 26.y^MMk|