Gazeta de Sud, noiembrie 2017 (Anul 23, nr. 6847-6867)

2017-11-01 / nr. 6847

LOCAL Miercuri, 1 noiembrie 201 ? Gazeta de Sud CRIZĂ DE IMUNOGLOBULNA ÎN ROMÂNIA România se confruntă cu lipsa imunoglobulinei, iar acest fapt este cauzat de firmele producătoare, motiv pentru care Ministerul Sănătății (MS) va cere autorităților bulgare să furnizeze această substanță, până la completarea stocurilor, conform unui comunicat de presă al instituției, remis ieri. Călătorie în trecut în autogările craiovene în toate cele trei autogări autorizate din Craiova ajung, în fiecare zi, sute de călători, însă lipsurile de care se lovesc sunt destul de mari. Cele mai mari probleme se găsesc în Autogara Craiova Nord, care aparține firmei SC Pelendava SA, și Autogara Sud II, care este a Asociației Cărăușilor și Operatorilor de Transport Persoane. în cea de-a treia autogară, Neagrovo, din incinta Bracrizului, situația este bună, însă de aici nu pleacă foarte multe mijloace de transport. M Anca Dumitrașcu anca.dumitrascu@gds.ro Autogara Craiova Nord este cea mai mare din oraș, iar la orele dimineții traficul de aici este foarte aglomerat. încă de la intrarea în aceasta, pare că te întorci în timp. Oamenii care călătoresc spre destinații din țară sau din străinătate și care au punctul de plecare în această autogară sunt nemulțumiți de condițiile pe care le găsesc aici. Scaune rupte, puține la număr, multă mizerie, pavele lipsă și multe gropi în trotuarele și pe peroanele pe care ar trebui să meargă pietonii. întregul peisaj din autograră este degradant și insalubru, mai ales din cauza chioșcurilor care oferă mâncare la grătar, pregătită în condiții proaste. Nici șoferii care ajung în Autogara Craiova Nord nu sunt mulțumiți de situație. Multe dintre microbuzele aflate ieri în autogară erau parcate pe pietre, iar peroanele din jurul lor arată ca după bombardament. Cu toate acestea, patronii profită de faptul că este un teren privat și nimeni nu are competența să le impună să ofere condiții optime. „Autogara e foarte mizerabilă. Nici nu prea se face curățenie, dar nici oamenii nu au bun-simț, își fac chiar și nevoile în incinta acesteia. Nu sunt mulțumit deloc de condițiile de aici. Nici măcar nu poți să mergi pe trotuare sau pe peroane. Bordurile, pavelele și cimentul sunt distruse și nimeni nu le-a refăcut“, a declarat un bărbat care merge des în Autogara de Nord. „Ar trebui să fie condiții mai bune aici pentru că noi plătim biletele și cei care ne transportă achită taxe aici“, a declarat o femeie din Brașov, care a poposit în autogara craioveană. „Noi plătim ca să putem transporta oameni de aici. Chiar dacă s-a mai refăcut câte ceva s-a făcut cu materiale proaste și s-a distrus la loc“, a declarat un șofer de microbuz. Gazeta de Sud a scris și în luna octombrie a anului trecut despre situația proastă a Autogării de Nord, iar pe atunci Ion Boceanu, managerul general al SC Pelendava SA, firma care administrează Autogara Craiova Nord, promitea modernizarea acesteia. „Avem depuse acte la primărie pentru autorizația de modernizare, în special pentru zona în care se află peroanele“, declara Ion Boceanu, însă, până acum, nimic nu s-a schimbat. AUTOGARA SUD II: NICI O ȘANSĂ DE MODERNIZARE PÂNĂ ÎN 2019 Nici Autogara Sud II nu pare una din aceste timpuri. Cu o sală de așteptare ce seamănă cu o căsuță veche și neîngrijită de la țară, care are două bănci de lemn în față, autogara nu oferă condiții decente oamenilor care călătoresc din acest punct; în plus, asfaltul turnat în urmă cu peste 16 ani s-a distrus, iar din el au mai rămas doar niște denivelări, care mai mult încurcă. „E foarte urât aici, nu e deloc amenajat cum ar trebui. Când o să vină iarna nici nu știu unde o să ne băgăm pe aici. Toaleta este contra cost. Dacă nu ai bani în buzunar, stai așa până acasă", a declarat Georgeta Dolof, o călătoare. Cu toate că autogara arată dezolant, până în anul 2019 nu există posibilitatea ca aici să se schimbe ceva: „în 2019 expiră și programul de transport, dar ne expiră și contractul de închiriere pe acest spațiu. Așa că noi nu vom face nici o modernizare dacă în 2019 nu reușim să prelungim pentru încă zece ani, într-adevăr sunt multe de făcut, dar până atunci nu avem cum să facem“, a declarat Gheorghe Neagra, președintele Asociației Cărăușilor și Operatorilor de Transport Dolj, care administrează Autogara Sud II. Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, instituția care se ocupă de controlul autogrăilor, a amendat Autogara Sud II cu 9.000 de lei, în luna iunie a acestui an, pentru că a funcționat o perioadă fără licență. însă, această instituție nu poate da sancțiuni și pentru mizeria din aceste spații. CURĂȚENIA DIN AUTOGĂRI. DUPĂ BUNUL PLAC AL ADMINISTRATORILOR Autogările primesc licență de funcționare de la Autoritatea Rutieră Română (ARR). Potrivit Ordinului nr. 980/2011, emis de Ministerul Transporturilor, baza materială pe care trebuie să o asigure o autogară pentru obținerea licenței pentru activități conexe transportului rutier este compusă din: casă de bilete și abonamente, birou de mișcare și informații, minimum două peroane pentru autobuzele care pleacă/sosesc în/din cursă, grup sanitar propriu cu minimum două cabine, sală de așteptare pentru publicul călător, cu cel puțin 20 de locuri pe scaune și o suprafață echivalentă de minimum un metru pentru fiecare loc pe scaun, spațiu pentru depozitarea bagajelor publicului călător, dotat cu rafturi pentru depozitarea în mod corespunzător și suficient a bagajelor, afișaj pentru informarea publicului călător, inclusiv la fiecare peron, calculator și conexiune la internet. De asemenea, altă condiție pentru acordarea licenței de funcționare este aceea ca operatorul economic să aibă angajat un manager de transport, care conduce activitatea dețiută de autogară, trebuind fie posesor al unui certificat de competență profesională prevăzut în Regulamentul CEI nr. 1071/2009, valabil pentru transportul de persoane, eliberat de Autoritatea Rutieră Română, însă, în acest ordin nu se specifică nimic despre condițiile de curățenie pe care ar trebui să le ofere o autogară. „Când aparțineam de Ministerul Transporturilor, existau acolo direcții care se ocupau de controlul curățeniei și condițiilor, însă s-au desființat. Practic, rămâne doar la latitudinea administratorilor de autogări dacă vor să facă sau nu curățenie“, a spus Gheorghe Neagra. Autogara Sud II nu mai are asfalt Centrul de Remorci Oltenia Telefon, 0758.855.109. www.AutoGedal.ro Craiova, str. Izvorul Rece, nr. 93, la intrare în Craiova dinspre Filiași 500 de metri după sensul giratoriu .................................... .................. .....................................................1 îl Cartier Strada Madona Cartier Strada Cartier Câmpia Islaz. H Strada Brazda lui Novac Dudiu. bl. 8 Craiovița Nouă - Dezrobirii. Valea Roșie nr. 97A U Unirii. Str. Brazdalui (incinta ASIROM) B-dul Oltenia, nr. 74A (vizavi de Piața l M nr. 2 Novac, nr. 166 Luni-Vineri: bl.61C (în spatele Valea Roșie, ■ (Complexul Vechi: 8.30- 19.00 (zona Stația 30 Spitalului zona Stația uTM" 1*7'nn Utt fosta Tutungerie) [ Sâmbătă: Cinematograf • de Neuro de Betoane) * Nincin 3 . S Luni - Vineri: 9.00- 15.00 Luni-Vineri: Luni-Vineri: Luni-Vineri: Moopera.Jet 9.00- 17.00 Duminică: 9.00- 17.00 i9.00 - 17.00 9.00 - 17.00 IHW M 9.00- 13.00 imiriBIcKli Til H «H| mimmmt emmuebbi gagaiM kaumziui M