Gazeta de Sud, iunie 2019 (Anul 25, nr. 7236-7254)

2019-06-11 / nr. 7242

LOCALE Marți, 11 iunie 2019 • Gazeta de Sud De ce udă aspersoarele când plouă? Mai mulți craioveni au sesizat GdS în legătură cu modul în care sunt udate spațiile verzi, plantele și arborii din oraș. Cu toții se întrebau de ce sunt udate florile sau copacii dacă afară plouă, sau de ce funcționează aspersoarele pe timp de ploaie. Răspunsul a venit de la RAADPFL, regia care administrează domeniul public din Craiova. De ce udă aspersoarele când plouă? Este întrebarea care șiau pus-o mai mulți craioveni, după ce au sesizat că angajații RAADPFL, regia din cadrul primăriei care administrează domeniul public din oraș, au obiceiul să ude florile și copacii deși afară stă să plouă. Sau chiar pe timp de ploaie! La fel stau lucrurile și în cazul aspersoarelor montate pentru a iriga spațiile verzi din Craiova, care pornesc și udă nestingherit, la „concurență“ cu aversele din ultima perioadă, în spațiul public au și apărut câteva imagini sugestive în acest sens: cu flori udate cu cisterna, deși afară plouă, sau cu aspersoare pornite pe timp de ploaie. Este normal să se întâmple acest lucru? Directorul RAADPFL Craiova, Aurelia Filip, spune că da: „Am văzut și eu unele imagini de acest fel, dar să știți că nu udă nimeni așa de nebun, ca să irosim apa! Unde vedeți o cisternă care udă florile, chiar dacă plouă, să fiți sigur că acele flori doar ce au fost plantate și au nevoie de apă. Eu o să dau tot timpul dispoziție să fie udate, indiferent de vreme. La fel este și în cazul arborilor plantați de noi pe acostament. Ei au nevoie de apă la rădăcină, iar câteodată o ploaie nu este suficientă, pentru că apa nu ajunge acolo unde trebuie. De aceea udăm strict rădăcina, turnăm apă în acele rânduri“, a precizat Aurelia Filip. DE CE UDĂ ASPERSOARELE CÂND PLOUĂ Legat de aspersoarele care pornesc pe timp de ploaie, directorul RAADPFL Craiova are o altă explicație. Acestea sunt setate să pornească la o anumită oră, iar dacă se întâmplă să plouă în acea perioadă, ele trebuie oprite prin comandă manuală. Problema ar fi că sunt foarte multe zone verzi în oraș care sunt udate cu ajutorul aspersoarelor, iar angajații regiei nu pot ajunge simultan la ele pentru a le opri. „Sunt aspersoare în Parcul «Romanescul în Grădina Botanică, la Pedagogic, deasupra parcării subterane de la teatru, pe strada Râului, pe Calea București, Calea Severinului, în Craiovița Nouă, pe bulevardul Știrbei Vodă sau Ilie Bălăci, cum îi spune acum. Sunt foarte multe zone și vă dați seama că nu poți ajuge fizic la toate să le oprești“, a explicat Aurelia Filip. Primăria Craiova a plătit, anul trecut, aproape un milion de lei pentru a achiziționa un sistem de irigat cu aspersoare pop-up, cu montaj inclus, pentru spațiile verzi existente pe strada Râului (zona mediană), în părculețul de la Pedagogic și pe Calea Severinului, sectorul cuprins între intersecția cu strada Maria Tănase și bulevardul Tineretului (zona mediană). Firma care s-a ocupat de livrarea și montarea acestor aspersoare a fost Oltenia Garden SRL. Valoarea totală a contractelor a fost de 813.890 de lei, fără TVA, adică 968.529 de lei cu TVA, din care cei mai mulți bani s-au plătit pentru introducerea sistemului de aspersoare pe spațiul verde de pe strada Râului: 651.087 lei (fără TVA). Aspersoarele de pe Râului au creat și ceva probleme, pentru că în momentul în care funcționau udau nu doar spațiul verde, ci și pista pentru biciclete. Un cititor GdS a semnalat acest aspect la vremea respectivă, lucru constatat apoi și la fața locului, de comisia de recepție a lucrărilor. Până la urmă, primăria a găsit soluția pentru a rezolva problema cu bicicliștii: aspersoarele cu pricina să funcționeze doar noaptea. „Acele aspersoare de pe marginea drumului au raza lor de acțiune și dacă nu erau puse acolo, nu s-ar fi udat tot spațiul verde. Am observat că udă și pista de biciclete, așa că, pentru a nu crea probleme bicicliștilor, ele vor fi puse în funcțiune noaptea“, susțineau atunci reprezentanții municipalității. Marian Apipie Aspersoarele montate pentru a uda spațiul verde de pe strada Râului, în perioada în care erau probate PUBLI REPORTA) Ansamblul rezidențial President, cel mai mare proiect imobiliar din Craiova Cel mai nou și cel mai mare proiect imobiliar din zona centrală a Craiovei, Ansamblul rezidențial President, începe să prindă contur. Conceput și realizat de o echipă de profesioniști cu o bogată experiență în domeniu, ansamblul rezidențial situat pe Calea București, în zona Viitorul, este un proiect de anvergură, ce va cuprinde 800 de apartamente, 800 de parcări subterane și supraterane, spații comerciale, spații verzi și de relaxare și un complex hotelier. Prima din cele patru faze ale proiectului a demarat deja și va cuprinde patru blocuri, al căror regim de înălțime este subsol, parter plus zece etaje. Unul dintre cele mai importante criterii în această fază a proiectului a fost realizarea unor clădiri rezistente. „Am demarat prima etapă a construcției cu săpături la minus 6 metri față de cota 0, după care s-au forat 1.400 de piloni la încă minus 12 metri pentru o mai mare siguranță în caz de seism. A urmat sistemul de fundare al blocului, care este bazat pe pernă de balast de 1,5 metri și radier general de 1,2 metri cu beton de înaltă rezistență B450. Această soluție tehnică a fost aleasă de proiectantul general în colaborare cu una dintre cele mai bune firme de studii geotehnice din România, pentru siguranța viitorilor locatari“, a spus Denisa Strunoiu, director operațional în cadrul Ansamblului rezidențial President. „DIN CE ÎN CE MAI MULȚI CRAIOVENI VOR SĂ ÎȘI ACHIZIȚIONEZE UN APARTAMENT NOU“ Proiectul se dezvoltă pe un teren de 27.000 de metri pătrați și oferă accesibilitate maximă către toate punctele de interes ale orașului. Apartamentele vor fi de tip studio, cu două și trei camere, compartimentări generoase și finisaje premium. Apartamentele sunt dotate cu uși exterioare cu sistem antiefracție, izolate termic și fonic, tâmplărie PVC Salamander 5 camere, sticlă tripon, feronerie Roto, uși interioare, plăci ceramice de calitate superioară, parchet de trafic, obiecte sanitare - cabine de duș, căzi, chiuvete, toalete, baterii Kludi, centrală termică proprie, încălzire în pardoseală, preechipare aer condiționat, izolație termică și fonică, conexiune la telefon, cablu, internet, contorizare individuală la apă, gaze, curent electric, acces securizat în parcare și în incinta blocului. Blocul este dotat cu două lifturi Schindler de capacitate opt persoane fiecare. Pentru durabilitate și termoizolație au fost alese zidării exterioare de calitate superioară marca Ytong 40 cm clasa A+, iar pereții interiori au zidărie de aceeași marcă. Ansamblul va fi dotat cu spații verzi, băncuțe, parcare subterană dotată cu adăposturi antiaeriene, posturi pentru alimentare mașini electrice, parcare biciclete, echipamente pentru prevenirea și stingerea incendiilor. „Primul bloc se va finaliza în vara anului 2020. Acesta este vândut în proporție de peste 80%, urmând a se începe construcția și rezervarea în cel de-al doilea bloc. în curând vom avea și un showroom dedicat zonei de amenajări, unde clienții noștri vor putea vedea și alege variantele de plăci ceramice, parchet, uși interioare, obiecte sanitare cu care se vor echipa apartamentele. De asemenea, viitorii noștri locatari au posibilitatea de a efectua periodic vizite în șantier pentru a vedea stadiul lucrărilor, calitatea materialelor și profesionalismul cu care se construiește, aceștia așteptând cu nerăbdare momentul finalizării și mutarea în casa mult dorită“, a adăugat Denisa Strunoiu. CUM POȚI CUMPĂRA UN APARTAMENT ÎN ANSAMBLUL REZIDENȚIAL PRESIDENT Apartamentele din Ansamblul rezidențial President sunt o locuință ideală pentru oricine, spațiile fiind compartimentate astfel încât să ofere cât mai multă lejeritate în utilizare. Camerele sunt concepute astfel încât să beneficieze de cât mai multă lumină naturală, iar balcoanele deschise oferă de la etajele superioare o priveliște de poveste asupra orașului. Prețurile apartamentelor, în această fază a construcției, sunt foarte bune, iar reprezentanții ansamblului rezidențial spun că există posibilități de achiziție pentru toate categoriile de cumpărători, în funcție de bugetele și de nevoile lor. „Cei care achiziționează apartamentul din această fază au posibilitatea să își aleagă etajul și poziționarea lui. Avem variante de achiziție cu avans, a cărui valoare poate fi personalizată, în funcție de client, între 15 și 30 la sută, și o diferență la finalizare, care se poate achita inclusiv prin credit bancar. Mai sunt variante de plată în tranșe, care se achită pe măsură ce se ridică imobilul. O altă variantă este plata integrală pentru cei care dispun de toată suma la acest moment. Aceștia beneficiază însă de un preț mult mai bun decât dacă ar achiziționa apartamentul la final“, a adăugat Denisa Strunoiu. Dacă doriți să rezervați încă de pe acum casa visurilor dumneavoastră, contactați reprezentanții Ansamblului rezidențial President la showroom-ul de pe strada Calea București, nr. 117, zona Viitorul, sau accesați site-ul www.apartamente-craiova. ro. Ansamblul rezidențial President este locul pe care în curând îl poți numi acasă.