Gazeta de Sud, mai 2020 (Anul 26, nr. 7463-7482)

2020-05-04 / nr. 7463

LOCAL I Luni, 4 mai 2020 Gazeta de Sud Posibil focar de coronavirus la Spitalul Leamna 27 de cadre medicale de la Spitalul de Pneumoftiziologie Leamna sunt în izolare după ce au intrat în contact cu o pacientă infectată cu noul coronavirus. Și alți trei pacienți din spital sunt contacți direcți. Marius Matei, directorul unității medicale, a transmis că 15 cadre medicale sunt izolate la domiciliu în siguranță, singure, iar alte 12 sunt cazate la un hotel din vecinătate. „Activitatea unității medicale este evident afectată, dar continuăm, pentru că restul personalului a preluat turele . Marius Matei, managerul Spitalului Leamna Cadrele medicale sunt asimptomatice. „Urmând protocolul, la șapte zile se putem recolta primele teste. Vom începe, probabil, joi testarea“, spune managerul spitalului. Acesta a adăugat că alte cadre din spital nu au lucrat în perioada confirmării cazului sau nu au fost expuse direct. Marius Matei spune că epidemiologii din cadrul DSP Dolj sunt cei care decid cine trebuie testat, în urma anchetei epidemiologice. „Activitatea unității medicale este evident afectată, dar continuăm, pentru că restul personalului a preluat turele“, a mai spus managerul Spitalului Leamna. TREI PACIENȚI EXPUȘI RISCULUI DE INFECTARE Cei trei pacienți care au fost expuși riscului de infectare se află în spațiile de izolare amenajate la spital și sunt monitorizați. Și aceștia urmează să fie testați după 7 zile, conform protocolului, a adăugat Matei. Pacienta infectată, în vârstă de 67 de ani, a ajuns miercuri la spital cu simptome ale unei afecțiuni neurologice și cu probleme pulmonare ușoare, dar fără simptome ale infecției cu SARS-COV2. Starea ei s-a agravat foarte repede. Femeia a intrat în comă, managerul spitalului precizând că în acel moment expunerea cadrelor medicale a fost mai ridicată. Rezultatul testului pentru Covid a ajuns vineri seara. Pacienta a fost transferată la Spitalul de Infecțioase din Craiova. Gazeta de Sud Tuneluri de dezinfecție la intrările 9 din Piața Centrală έncepând de astăzi, Piața Centrală din Craiova are tunel de dezinfecție atât la intrarea pentru persoane, cât și la cea pentru autoturisme. La acest moment, în piață accesul se face pe poarta dinspre bulevardul Calea București și poarta de pe strada Vasile Alecsandri. Tunelurile de dezinfecție au fost construite și montate încă de săptămâna trecută de voluntari. Acestea au fost puse în funcțiune azi, fiind un plus de siguranță pentru craiovenii care vin să se aprovizioneze din piață. Materialele necesare au fost achiziționate de SC Piețe și Târguri Craiova SRL, iar de asamblare s-a ocupat Aurel Firu. „Eu am venit cu ideea și cei de la Piețe au acceptat-o. Ei și-au achiziționat materialele necesare, iar eu am asamblat cele două tuneluri. La amplasare m-au ajutat câțiva angajați ai societății. Luni, până la ora prânzului, vor fi funcționale, în acest fel vreau să-i ajut pe cei din jurul meu. Asta simt să fac. Și la Jandarmerie am făcut un tunel cu perdea de vaporizare“, a spus Aurel Firu. Aurel Firu este craioveanul care a fost operat de cancer și i-a fost extirpat un rinichi în urmă cu două luni, într-un spital din Oradea. Tot el este cel care s-a întors în spitalul în care a avut intervenția chirurgicală și a montat un tunel de dezinfecție. Același lucru l-a făcut și la Spitalul din Filiași și la sii Jandarmeriei din Craiova. Acesta spune că, deși starea lui de sănătate nu este prea bună, nu poate să rămână pasiv în aceste condiții. El va continua să confecționeze și să monteze astfel de tuneluri de dezinfecție acolo unde este necesar și i se va permite. Gazeta de Sud Câștigă cu Radio Sud Prinde premiile zilnice oferite de Centrul Medical „Ciupercă“! Fii pe fază și află cum poți câștiga! ¥ k ^SSIF’ centru * Ciuj5 ILCEANU centrul medical CIUPERCĂ RADIO SUD •ham SF. MINA Relații la: 0757 522 522 Adresa: str. Bucura, nr. 85 (col. 14655)