Gazeta de Sud, septembrie 2020 (Anul 26, nr. 7547-7568)

2020-09-01 / nr. 7547

LOCAL I Marți, 1 septembrie 2020* Gazeta de Sud Liniște totală în ședința CJ Dolj. O veni și furtuna? Liniște totală în ședința CJ Dolj de luni, penultima din actualul legislativ. După alegerile locale din septembrie, componența Consiliului Județean se va schimba. Ieri, în sală a fost unanimitate, iar proiectele de hotărâre au fost aprobate, la pas, de consilierii județeni. O veni si furtuna? 1 * ............Ci--.........-10.................................................................................................................. M Marian Apipie marian.apipie@gds.ro Ședința ordinară de ieri a Consiliului Județean (CJ) Dolj a fost, poate, cea mai liniștită din ultima perioadă. Deși partidele au intrat în campanie electorală, în sală a fost deplină unanimitate. E drept că și proiectele de hotărâre nu au fost unele controversate. CJ Dolj a aprobat rectificarea bugetelor de venituri și cheltuieli la toate Unitățile Medico-Sociale PUBLIREPORTAJ Cea de-a opta ediție a Simpozionului Internațional de Sculptură „Drumuri Brâncușiene s-a încheiat luni, 31 august 2020, cu prezentarea celor șapte opere lucrate de artiștii participanți. Evenimentul, organizat de Casa de Cultură „Traian Demetrescu” (TRADEM), s-a desfășurat sub genericul “Craiova - semne ale existenței culturale” implicați într-un maraton al creației artistice timp de 20 de zile. LUCRĂRILE VOR FI EXPUSE ÎN SPAȚII REPREZENTATIVE în perioada următoare, lucrările realizate de cei șapte artiști români de renume internațional invitați la această ediție vor fi expuse în locuri reprezentative din oraș, în spații care să potențeze lotdin subordine, care au primit bani atât din bugetul propriu al județului, cât și de la bugetul de stat, prin DSP. Bani au primit și unele instituții din subordine; în total, rectificarea bugetară a presupus o suplimentare a cheltuielilor cu suma de 3.408.000 lei. Ședința a fost condusă de „vicele“ Cosmin Vasile. Asta pentru că Ion Prioteasa, președintele Consiliului Județean, este tot în carantină. Deși au trecut mai mult de 14 zile de când a fost depistat cu noul coronavirus (14 august), ța expresiei lor artistice. “Ne dorim ca una dintre lucrări să fie amplasată la Muzeul de Artă. Avem în vedere și Grădina Botanică sau centrul orașului” transmit reprezentanții Casei de Cultură “Traian Demetrescu”. UN ÎNGER, “CĂLĂTOR” ÎN CRAIOVA iar Prioteasa ar fi scăpat de infecție, el a evitat să participe la ședință. Ultimul test de Covid-19, efectuat la sfârșitul săptămânii trecute, ar fi ieșit O noutate este epilogul gândit de către organizatori pentru ediția din acest an. Astfel, sâmbătă, 5 septembrie, una dintre opere, o sculptură din lemn intitulată “înger Călător” și plămădită de mâinile artistului Marian Zidaru, va fi purtată într-o călătorie simbolică prin oraș, de la est către vest, într-un “pelerinaj” inspirat de drumul lui Constantin Brâncuși de la Craiova până la Paris. SCULPTURI DIN MARMURĂ, FIER ȘI LEMN în realizarea operelor propuse la această ediție, cei șapte artiști au avut suport de lucru 3 tiruri de materiale: marmură, fier și lemn. La finalul evenimentului, la Craiova vor rămâne operele: Darie Dup - Umbra (metal) Marian Zidaru - înger călător (lemn) Bogdan Severin Hojbotă - Influorescență (marmură) Dan Nica - Ceas solar (marmură) Bogdan Adrian Lefter - Semne țesute (metal) Alin Neacșu - Visare (marmură) Petre Virgiliu Mogoșanu - curator - Patos (marmură), neconcludent, motiv pentru care Ion Prioteasa și-a amânat pentru câteva zile revenirea în activitate. De altfel, Cosmin Vasile a anunțat, în plen, că președintele CJ Dolj se simte bine, dar că va mai sta două zile în izolare, înainte de a se întoarce la muncă. „Domnul președinte va mai sta două zile în izolare, dar va fi cu noi la ședința ordinară de luna viitoare, ultima din actualul mandat al Consiliului Județean. O să ne vedem mai devreme în septembrie, în prima jumătate a lunii“, a spus „vicele“ Cosmin Vasile. Reamintim că președintele CJ Dolj, Ion Prioteasa, a fost depistat cu noul coronavirus în data de 14 august, în aceeași zi fiind și internat la Spitalul de Boli Infecțioase din Craiova. Pentru că era asimptomatic și nu a avut nevoie de tratament, Prioteasa a fost externat după 48 de ore, iar din data de 16 august a intrat în carantină la domiciliu. [ „Nu am primit niciun fel de tratament în spital, pentru ca nu am avut niciun simptom. Daca așa se manifestă boala, pentru mine este un lucru bun, având în vedere că eu sufăr și de alte afecțiuni”, afirma președintele CJ Dolj, după externarea din spital. Ion Prioteasa trebuia să stea în următoarele 12 zile după externare în izolare la domiciliu, potrivit legislației în vigoare. Dacă ultimul test de Covid-19 ar fi ieșit negativ, el s-ar fi întors la lucru. A preferat însă să mai stea câteva zile în carantină, cu toate că a depășit perioada legală de izolare. MAI OFERĂ CJ DOU RECOMPENSE ELEVILOR CU REZULTATE BUNE LA BAC ȘI CAPACITATE? La finalul ședinței ordinare de luni a Consiliului Județean (CJ) Dolj, Marian Irinei, consilier județean din partea PNL, a ridicat problema recompenselor pe care instituția le acorda în fiecare an elevilor cu rezultate deosebite la bacalaureat și examenul de capacitate. Asta după ce nici pe ordinea de zi a ședinței de astăzi nu a existat un proiect de hotărâre cu privire la stimulentele financiare acordate elevilor merituoși din Dolj. „Eu sunt consilier județean din 2012, deci de opt ani, și an de an, fără nicio sincopă, Consiliul Județean Dolj, noi, consilierii județeni, am avut un proiect de hotărâre privind stimularea tinerilor cu performanțe deosebite în ceea ce privește notele de la bacalaureat. Anul acesta constat că CJ Dolj nu a promovat un proiect de hotărâre în acest sens. Care este motivul pentru care în acest an nu mai recompensăm elevii care au obținut nota maximă la BAC?“, a întrebat Marian Irinel. El a fost informat de către conducerea Direcției Economice a Consiliului Județean că exista un protocol în acest sens cu Inspectoratul Școlar Județean Dolj, dar că el a expirat, iar inspectoratul „nu ne-a mai solicitat nicio sumă în acest an“. Nemulțumit de răspunsul primit, consilierul județean și-a continuat interpelarea. „Păi și dacă ei nu au solie,dar, noi o facem? Anul acesta nu vrei să mai recunoaștem meritele acestor elevi? Nici nu trebuia să solicite inspectoratul ceva, noi trebuia să prelungim protocolul și să recompensăm acești elevi cu rezultate deosebite“, a spus Irinei. Sollicitarea acestuia a fost luat iâ imediat în calcul de CJ Delj. „Nici acum nu este târziu să facem acest lucru. O c. facem o evaluare, o să vedem câți elevi au obținut rezultate deosebite nu doar la bacalaureat, ci și la capacitate și o să venim în ședința vi cu un proiect de hotărâre. A fost o situație deosebită anul acesta, dar nu e târziu, mai ales că ședința din septembrie o să fie în prima jumătate a lunii“, a spus în plen Cosmin Vasile, vicepreședintele CJ Dolj care a condus ședința de luni, în ședința de ieri a fost aprobată și modificarea indicatorilor de performanță financiari și nefinanciari pentru membrii neexecutivi ai Consiliului de Administrație de la Aeroportul Internațional Craiova. Este vorba de indicatorii aferenți anului 2020, care au fost modificați din cauza pandemiei de coronavirus care a afectat serios zborurile din și spre România. Iar Craiova nu a făcut excepție. Spre exemplu, în aprilie 2019 Aeroportul Craiova înregistra 44.473 de pasageri, iar în luna mai a aceluiași an - 47.310 pasageri, în comparație, în aprilie 2020 aeroportul din Bănie a înregistrat doar 290 de pasageri, iar în mai 24, Simpozionul de Sculptură se încheie cu un pelerinaj simbolic . If. I ...... Ședința ordinară de tuni a CJ Dolj a fost condusă de „vicere" Cosmin Vasile. Proiectele de hotărâre au fost aprobate, la p.-dS, de consilierii județeni. FOTO: Marian Apipit,