Gazeta de Sud, iunie 2021 (Anul 27, nr. 7736-7755)

2021-06-02 / nr. 7736

LOCAL I Miercuri, 2 iunie 2021 • Gazeta de Sud Face pușcărie după ce și-a înfipt dinții într-un polițist Judecătorii de la Curtea de Apel Craiova au condamnat definitiv un bărbat de 29 de ani, din Ișanița, judecat pentru ultraj. Anchetatorii au susținut că, în aprilie 2018, inculpatul a mușcat un polițist de antebraț. La pedeapsa prinită pentru ultraj au fost adăugatele altele mai vechi, primite în dosare de furt. în final, bărbatul a fost condamnat la patru ani și 318 zile de închisoare. Aldezir Marin aldezir.marin@gds.ro Potrivit anchetatorilor, în noaptea de 29 aprilie 2018, polițiștii au fost sesizați prin 112 despre faptul că bărbatul de 29 de ani își atacase mama cu o foarfecă. La adresa femeii a fost trimis un echipaj de polițiști de la Secția Rurală Melinești. Oamenii legii l-au găsit pe bărbat pe stradă, în apropierea locuinței; în urma anchetei s-a stabilt că bărbatul a încercat să lovească un polițist cu foarfecă. Nu a reușit, așa că l-a mușcat pe celălalt polițist. „Persoana vătămată și martorul C.C. au încercat să îl conducă pe inculpat la mașină, iar acesta s-a opus și a încercat să fugă, motiv pentru care martorul C.C. i-a pus piedică pentru a-l opri. în timp ce se încerca încătușarea inculpatului, acesta a scos din lenjeria intimă un foarfece și a încercat să lovească pe martorul C.C., moment în care a intervenit persoana vătămată, care a luat mâna inculpatului și i-a dat cu ea de asfalt, pentru a-l dezarma. Inculpatul a încercat să-l muște de mână pe martorul C.C., dar acesta a tras mâna, fiind mușcat colegul său. Pentru a se elibera de mușcătură, persoana vătămată a folosit spray-ul iritant lacrimogen” se arată în hotărârea instanței. A RECUNOSCUT COMITEREA FAPTEI în fața anchetaorilor, bărbatul a recunoscut comiterea faptei. A explicat că a fost vorba de un impuls determinat de depresie. „Cu ocazia audierii în calitate de suspect a arătat că, după ce a avut un conflict cu mama sa, inculpatul s-a înarmat cu o foarfecă și a fugit după fratele său. Fiind oprit de către un echipaj de poliție, care l-a somat să se pună la sol, acesta a refuzat pentru că avea foarfecă asupra sa; întrucât nu s-a supus somațiilor organelor de cercetare, aceștia au folosit un spray paralizant pentru a-l încătușa, iar acesta a mușcat pe unul dintre ei. Fiind audiat în calitate de inculpat, a recunoscut și regretat săvârșirea faptelor, arătând că a fost un impuls de moment determinat de depresie” se mai arată în hotărârea instanței. FACE PUȘCĂRIE DUPĂ CE A MUȘCAT UN POLIȚIST Bărbatul a fost trimis în judecată în iulie 2020. La sfârșitul lunii ianuarie, anul acesta, Judecătoria Craiova s-a pronunțat. Inculpatul a fost condamnat la doi ani de închisoare cu executare pentru ultraj. La această pedeapsă au fost adăugate altele mai vechi, primite în dosare de furt. Ultima condamnare, de patru ani, o lună și 18 zile închisoare, este din septembrie 2020. în acest dosar de furt calificat, bărbatul a fost acuzat că a sustras o bucată din tribuna terenului de fotbal din Ișalnița. A mai sustras trei aparate de aer condiționat dintr-o clădire a Primăriei Ișalnița, plus mai multe bunuri aparținând unor consăteni, în final, după contopirea pedepselor, inculpatul a fost condamnat la patru ani și 318 zile de închisoare. Hotărârea Judecătoriei Craiova a fost atacată cu apel de inculpat la Curtea de Apel Craiova. La începutul lunii mai, instanța i-a respins acțiunea ca nefondată. Hotărârea Curții de Apel Craiova este definitivă, așa că inculpatul trebuie să execute pedeapsa stabilită de Judecătoria Craiova. Bărbatul de 29 de ani a fost arestat preventiv pe data de 6 noiembrie 2019 Șoc pe factură. Un craiovean are de plătit 1.279 de lei pentru trei săptămâni de căldură Un craiovean a avut un adevărat șoc când a primit factura la căldură. Locatarul s-a trezit că are de plătit pentru trei săptămâni de căldură, într-o lună de primăvară, o factură de 1.279,89 de lei plus alți 82,20 de lei pentru cea de-a patra săptămână din aceeași lună; în total, craioveanul are de plătit pentru căldura primită din sistemul centralizat în luna aprilie 1.362 de lei. Locatarul cu pricina locuiește în blocul 123 CS din Craiovița Nouă. Acesta spune că atunci, când a primit factura la căldură pentru luna aprilie a rămas uimit văzând o creștere atât de mare a costului comparativ cu lunile anterioare. Proprietarul mai spune că nu înțelege cum într-o lună de iarnă a plătit pentru căldura consumată doar 249 de lei, iar pentru luna aprilie are de cinci ori mai mult de plată. “Nu mi-a venit să cred când am văzut cât am de plată la căldură pentru luna aprilie. Am primit două facturi una de 82 de lei pentru intervalul 1-8 aprilie și alta de 1.279 de lei pentru intervalul 9-30 aprilie. Am crezut că este o greșeală. Am întrebat la asociația de proprietari și mi-au spus că acum este o altă societate care furnizează căldură, că a crescut prețul și din această cauza am atât de mult de plată. I-am rugat să mai verifice fiindcă este un cost foarte mare comparativ cu lunile anterioare”, spune proprietarul de la apartamentul unu, din blocul 123 CS, într-adevăr pe lista de plată, proprietarul figurează în întreținere cu o sumă de plată de 1.362 de lei. Nu este singurul în această situație, un alt vecin are de plată 1.154 de lei. Cei doi locatari presupun că se găsesc în această situație și din cauza faptului că sunt singurii din bloc racordați la sistemul centralizat de încălzire. Totuși, sumele sunt destul de mari și locatarii se întreabă de ce noua societate i-a taxat atât de mult pentru o perioadă de trei săptămâni. Ei nu știu dacă acesta este costul corect sau este o eroare a furnizorului de căldură sau a asociației de proprietari din care fac parte. Cert este că și alți locatari din bloc se plâng că sunt încărcați la întreținere. “Noi am plătiți foarte mult la întreținere și mai ales la căldură și la apă. Eu am centrală, plătesc la gaze și au fost luni când am plătit la întreținere 600 de lei pe lună. Eu duc la asociație citirea la apă 10 mc și mă trezesc că am la pierderi dublu. Așa ajungem să plătim sume exorbitante. Nu știu ce face administratorul, nu știu cât este de corect. Când întreb, spune că avem pierderi. Toată ziua, pierderi. Vecinii sunt fără centrală plătesc foarte mult. Trebuie să-și pună și ei ca să scăpăm de conductele pentru căldură. Cu conducta de apă tot asociația ne ține în loc, ne spune că nu putem să facem fără președinte. Noi am dat banii și acum ne țin în loc.”, spune un locatar din blocul 1230 din Asociația de proprietari nr.25 Craiovița Nouă. TERMO URBAN A SCUMPIT CĂLDURA Este cunoscut faptul că din data de 09.04, craiovenilor le furnizează apă caldă și căldură noua societate, Termo Urban. Contractul dintre vechiul operator, SC Termo și craioveni a fost valabil până la data de 08.04. Din momentul intrării pe piață a noului operator craiovenii care sunt legați de sistemul centralizat de încălzire al orașului plătesc furnizorului pentru facturile din aprilie 345,26 de lei/gigacalorie în loc de 282,74 de lei, cât plăteau până acum. Este o creștere substanțială, creșterea fiind de 62,52 de lei/gigacalorie. De la asociația de proprietari nu am primit o explicație, administratorul fiind plecat în concediu. Nici de la furnizorul de căldură al orașului, Termo Urban nu am primit un răspuns, deși am adresat întrebări în acest sens reprezentanților societății. Maria Cernătescu