Gazeta de Sud, iunie 2021 (Anul 27, nr. 7736-7755)

2021-06-10 / nr. 7742

LOCAL Joi, 10 iunie 2021 * Gazeta de Sud Vaccinul, spaima doljenilor din me Vaccinul a băgat spaima în doljenii din mediul rural. In doar două comune din Dolj procentul oamenilor vaccinați depășește 20%, însă, sunt foarte multe așezări rurale , în care nici măcar procentul de 5% nu a fost atins. GdS a mers în unele dintre comunele unde numărul persoanelor vaccinate este extrem de mic. Anca Dumitrașcu anca.dumitrașcu@gds.ro uite sate par pustii, nici țipenie de om pe străzi sau pe ulițe. Pulsul satului rămâne, însă, birtul. Acolo se adună oamenii la „taină“ și află noutățile. Toate bune și la locul lor, până vine vorba despre vaccinare. Foarte mulți nici nu vor să audă. E de ajuns să aduci vorba despre vaccin, că deja spiritele se aprind, iar replicile oamenilor sunt rupte, parcă, dintr-un pamflet al satului oltenesc. „Nu mă vaccinez nici să mă tai. Nu se lipește corona de mine de al dracu ce sunt. Nu beau apă să nu ruginesc, dar de vaccinat să nu aud. Dacă mor, să mor de moartea mea. Așa m-a lăsat Dumnezeu. Mi-e frică de ac și de seringă. Masca nu pot să o suport. Pot să mă izoleze ei, să facă ce vor. De aici nu s-a vaccinat nimeni, poate tata din groapă. Cine spune că s-a vaccinat minte“, a spus un tânăr din comuna doljeană Carpen. Un alt sătean, de 89 de ani, se teme de vaccin mult mai mult decât de Coronavirus. „Nu, nu m-am vaccinat. Am 80 și ceva de ani, de pe azi pe mâine mă duc. Mi-e frică, cum să nu? De Coronavirus nu mi-e frică, n-am nimic. Stau la mine în curte, nu mă duc nicăieri. De când cu pandemia nu prea a mai ieșit lumea din curte“, a spus Constantin Zuică. Primarul comunei Carpen confirmă că oamenii nu prea vor să audă de vaccin și că sunt puțini cei care iau în seamă informările primăriei cu prvire la vaccin. „Oamenii sunt foarte reținuți atunci când vine vorba despre vaccin. La început au fost cam 70-80 de persoane care s-au vaccinat, apoi nu s-a mai vaccinat nimeni. Sâmbătă, pe 12 iunie, o să vină aici, la primăria din Carpen, caravana de vaccinare, iar în această săptămână încercăm cât putem de mult să îi informăm pe oameni și să le spunem să vină să se vaccineze. Am trimis câțiva salariați din primărie să vorbească cu oamenii și să facă tabele cu cei care vor veni să se vaccineze. Sper să vină cât mai mulți, dar sunt destul de reticenți. Avem două cabinete medicale, la Carpen și la Cleanov. Dar, de obicei, locuitorii din comună se duc la medic pe ultima sută de metri. Preferă să se trateze mai mult acasă. Din păcate, sunt mulți cei care nu vor să se vaccineze. Spun că pot să moară și tot nu se vaccinează. Dar dacă, totuși, vor fi mulți doritori să se vaccineze la caravană, vom repeta această campanie. Eu le-am pus și mașina primăriei la dispoziție, le-am spus să meargă și cu mine. Dar, când aud că mă duc, de exemplu, la Plenița, unde este cel mai apropiat centru de vaccinare, zic că nu merg că îi vaccinează cu Ivomec. Sau că au murit oameni din cauza vaccinului. Numai lucruri care duc în derizoriu această campanie de vaccinare“, a declarat Ștefan Vasilca, primarul comunei doljene Carpen. CE E AIA CORONAVIRUS? Mulți dintre oameni de la sate nu cred în Coravirus, alții nu prea au auzit de el. Matinali cu Daciana — . * • „POT SĂ MOARĂ ȘI TOT NU SE VACCINEAZĂ“ Harta cu situația vaccinărilor din Dolj, la 26 mai