Gazeta de Sud, august 2021 (Anul 27, nr. 7778-7799)

2021-08-05 / nr. 7781

LOCAL El Joi, 5 august 2021 * Gazeta de Sud Treceri de pietoni care te pun în pericol, în Craiova Există intersecții în Craiova unde poți fi în pericol, chiar dacă traversezi strada regulamentar. La solicitarea consilierilor locali din partea PNL, Poliția Rutieră a întocmit un top al intersecțiilor din Bănie unde riști să fii accidentat pe trecerea de pietoni. A luat în calcul, evident, accidentele care au avut loc, unele deosebit de grave, soldate cu morți și răniți. A fost analizat anul 2020, unul care nu poate fi chiar de referință având în vedere pandemia de coronavirus și restricțiile impuse în acest context. Cu toate acestea, anul trecut pe trecerile de pietoni din Craiova s-au produs 70 de accidente, din care au rezultat doi morți, 19 răniți grav și 54 de răniți ușor, potrivit raportului Biroului Rutier Craiova. în total, ar fi vorba de 24 de intersecții unde trebuie să fii atent ca pieton, chiar dacă traversezi regulamentar. Iată care sunt acestea: Calea București cu strada Romul; bulevardul Decebal cu strada Gheorghe Țițeica; bulevardul Decebal între SUCPI și pod Electro; strada Caracal cu strada Anul 1848; bulevardul Gheorghe Chițu - Complex Charlie Comat până în Piața Chiriac; strada Brestei cu strada Constantin Lecca; bulevardul Ilie Bălăci cu strada Siretului; bulevardul 1 Mai cu strada Dr. Victor Papillian (Sara); bulevardul 1 Mai cu strada Dealul Spirei; bulevardul Știrbei Vodă cu strada Câmpia Islaz; strada Râului cu strada Bucovăț; strada Gheorghe Bibescu cu Câmpia Islaz; bulevardul Dacia cu strada 1 Decembrie 1918; bulevardul Dacia cu strada Nicolae Vulovici (Big Family); strada Sfinții Apostoli cu strada Anul 1848; strada George Enescu - Lidi; strada George Enescu cu Aleea bl. D3 - bl. C14; strada Râului - zona Imobilului de la nr. 75; strada Caracal - complex Dacia; Calea Severinului - zona El Preco; bulevardul Carol I - după intersecția cu strada Frații Golești către bulevardul Dacia; strada Alexandru Macedonski - zona străzii Arieș; strada Pașcani - Liceul Adventist, strada Mihai Viteazu cu strada Iancu Jianu. OLGUTA VASILESCU. ..NU SUNT DE ACORD CU LIMITATOARELE DE VITEZĂ" în ultima ședință a Consiliului Local, consilierii municipali din partea PNL au chestionat primarul Craiovei cu privire la accidentele care au loc pe trecerile de pietoni din oraș, solicitând luarea unei măsuri. „Anul trecut, conform Poliției Rutiere au fost 70 de accidente pe trecerile de pietoni, cu 73 de răniți și doi morți. Rutiera a evidențiat 24 de treceri unde se întâmplă frecvent accidente și cred că ar trebui să revenim la limitatoarele de viteză pentru trecerile de pietoni. Gândiți-vă că 2020 a fost un an marcat de pandemie și totuși au fost 70 de accidente, într-un an normal pot fi de două sau chiar trei ori mai multe accidente” a fost mesajul liberalilor. Răspunsul primarului a fost însă tranșant, nu este de acord cu limitatoarele de viteză. „Să știți că eu nu sunt de acord cu limitatoarele de viteză, sub nicio formă. Suntem de acord ca la trecerile de pietoni să fie pus acel material antiderapant, care va obliga conducătorii auto să meargă cu o viteză mult mai mică“, a spus Olguța Vasilescu. A fost întreruptă însă de consilierul liberal Teodor Sas. „Nu sunteți de acord și sunt accidente“, i s-a adresat acesta. „Deocamdată eu sun primarul orașului, știu că nu vă convine“, a răspuns edilul. Consilierul local a continuat și a dorit să afle dacă decizia privind neaplasarea limitatoarelor de viteză aparține primarului sau Comisiei de sistematizare a circulației. „Decizia Comisiei de sistematizare se ia cu primarul de față. A fost dezbătută această problemă în comisie de ani de zile și cu toții am ajuns la concluzia că ar fi cea mai proastă soluție să punem limitatoare de viteză. De ce? Pentru că în momentul în care se face deszăpezirea vine lama și le ia, se strică și asfaltul și limitatoarele, iar ele au astfel o durată de viață de câteva luni" a explicat Olguța Vasilescu. NICIO APROBARE ÎN COMISIE PENTRU LIMITATOARE DE VITEZĂ Spusele Olguței Vasilescu se adeveresc în hotărârile luate de Comisia de sistematizare a circulației rutiere și pietonale din municipiul Craiova. Chiar de la prima întrunire a Comisiei din anul 2021 (6 ianuarie) au fost respinse mai multe cereri prin care se solicita montarea de limitatoare de viteză pe mai multe străzi din oraș. Cererile erau pentru strada Fermierului, strada Elena Farago (în dreptul Grădiniței nr. 41), strada Trifoiului, pentru intersecția străzii General Magheru cu strada Vasile Lupu sau pentru intersecția străzii Drăgășani cu Râului. Nici măcar pentru strada Unirii, în dreptul Școlii Gimnaziale „Sf. Dumitru“, nu a fost aprobată montarea de limitatoare de viteză. Nici pe strada Ion Țuculescu nu au fost aprobate limitatoare de viteză, ci doar „completarea semnalizării din această zonă prin amplasarea unor covoare antiderapante în fața școlii“. Pe strada Ion Țuculescu se află Școala Gimnazială „Mihai Eminescu“ și Grădinița Prichindel. S-a aprobat, în schimb, limitarea vitezei la 40 km/h pe strada Râului. O limitare de care oricum șoferii nu prea țin cont. Până în prezent, solicitări privind montarea de limitatoare de viteză pe unele străzi din Craiova au fost multe, dar niciuna nu a fost aprobată de Comisie. Comisia de sistematizare a circulației rutiere și pietonale din municipiul Craiova este formată din 11 membri (majoritatea din cadrul primăriei) și un secretar. Președintele Comisiei este primarul municipiului, în speță Lia Olguța Vasilescu, iar vicepreședinte este viceprimarul Craiovei, Aurelia Filip. Marian Apipie Intersecția bulevardului Știrbei Vodă cu strada Câmpia Islaz Intersecțiă afutevardului 1 Mai cu strada Dealul Spirei Intersecția străzii Râului cu strada Bucovăț ACCIDENTE PE TRECEREA DE PIETONI. ÎN 2021 Și în acest an au avut loc în Craiova mai multe accidente pe trecerea de pietoni, unele soldate cu decese, cum a fost cazul tinerei de 18 ani accidentată mortal pe Calea Severinului. Spre exemplu, la sfârșitul lunii februarie, două persoane au fost rănite grav în urma unui accident produs pe C Severinului. Polițiștii au stabilit că victimele traversau Su fda regulamentar, pe trecerea de pietoni. Accidentul a fost produs de un șofer de 19 ani. Tot pe Calea Severinului, două luni mai târziu, a avut loc un accident mortal. De data asta o tânără de 18 ani și-a pierdut viața, după ce a fost spulberată pe trecerea de pietoni de un bărbat de 27 de ani. în iunie, o femeie de 74 de ani, din comuna Predești, a fost lovită de o mașină pe trecerea de pietoni, pe strada Râului. Tot în iunie, un tânăr de 22 de ani a fost lovit de o mașină, după ce se agajase în traversarea străzii pe marcajul pietonal. S-a întâmplat pe bulevardul 1 Mai.