Gazeta de Sud, octombrie 2021 (Anul 27, nr. 7822-7842)

2021-10-18 / nr. 7833

LOTO 6/49 13.24,11.10.6.18 NOROC NOROC PLUS SUPER NOROC 1606510 902623 555238 LOCAL [ Luni, 18 octombrie 2021 ■ Gazeta de Sud Ce taxe și impozite vor plăti cratic Primăria Craiova a lansat săptămâna trecută în consultare publică Regulamentul de taxe și impozite locale, pentru anul 2022. Majoritatea taxelor și impozitelor se vor menține la același cuantum ca în 2021, urmând să fie indexate doar cu rata inflației comunicată de INS - 2,6%. Asta înseamnă că taxele și impozitele vor crește cu câțiva lei, de anul viitor. Sunt însă și impozite care se vor majora simțitor, dar și taxe nou apărute. Cetățenii pot veni cu sugestii până la data de 30 octombrie. Marian Apipie marian.apipie@gds.ro In ziua în care a lansat spre consultare publică Regulamentul de taxe și impozite locale, pentru anul 2022 (14 octombrie), Primăria Craiova a și venit cu un comunicat, anunțând modificările care vor intra în vigoare de anul viitor. „Se propune, pentru anul viitor, ca majoritatea taxelor și impozitelor locale să se păstreze la același cuantum ca și în 2021, indexate, însă, conform prevederilor obligatorii ale Codului Fiscal, cu rata inflației comunicată de INS pentru anul 2021, la o valoare de 2,6%“, a anunțat primăria. Rata inflației aplicată la impozitele și taxele din 2021 a fost de 3,8%, iar cea din anul precedent - 4,6%. Executivul local a scos în evidență reducerea unor impozite, comparativ cu anul în curs. „Propunerea privind nivelul impozitelor și taxelor locale, din Craiova, pentru 2022, include și câteva modificări de reducere a unor impozite, cum ar fi: reducerea cu 50% a impozitului pe clădirile rezidențiale, pe o perioadă de 3 (trei) ani consecutivi, pentru acei proprietari care aleg să-și refacă fațadele. Menționăm că nu este nevoie de autorizație de construire pentru repararea fațadelor. Proprietarii va trebui doar să respecte prevederile din Regulamentul local de urbanism referitor la cromatica fațadelor. Conform acestuia, la refacerea fațadelor sunt acceptate lucrări de tencuială, zugrăveli, de vopsire sau aplicarea de placaje, iar culoarea fațadelor trebuie să fie albă sau beige“, era vestea bună lansată de primărie. „Sperăm să beneficieze cât mai mulți craioveni de această bonificație. Este o propunere care avantajează pe toată lumea: cetățenii vor plăti mai puțin la impozite și vor avea și fațadele refăcute, iar, pe de altă parte, comunitatea va beneficia de creșterea calității arhitectural-ambientale a clădirilor din oraș, venea cu completarea primaruluia-Olguța Vasilescu. Apoi se mai anunța că în 2022 se păstrează bonificația de 10 la sută pentru cetățenii care își achită integral taxele și impozitele până la data de 31 martie. De asemenea, pentru încurajarea transportului nepoluant se acordă și în 2022 reducerea de 95% la impozitul pentru mașinile hibrid. Și pentru că era la capitolul reduceri, Primăria Craiova a înșiruit în comunicatul mai sus amintit toate categoriile de clădiri și terenuri care sunt scutite ca în fiecare an, conform legii, de plata taxelor și impozitelor (clădirile și terenurile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către ONG-uri, clădirile și terenurile utilizate de organizații nonprofit folosite exclusiv pentru activitățile fără scop lucrative, clădirile restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989, clădirile retrocedate potrivit art. 1, alin. (10), din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România etc). CE TAXĂ NOUĂ VA FI INSTITUITĂ DIN 2022 în 2022, craiovenii vor beneficia, tot în efectul legii, de scutiri de la plata taxei pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizațiilor pentru lucrări de întreținere, reparare, conservare, consolidare, restaurare, punere în valoare a monumentelor istorice și lucrări destinate păstrării integrității fizice și a cadrului construit sau natural al monumentelor istorice. Primăria Craiova a instituit însă și o taxă nouă pentru anul viitor: „începând cu anul 2022, se propune instituirea unei taxe speciale pentru eliberarea adeverințel pr. ,d edificarea / extinderea con- Primăria Craiova a publicat, spre’fihaliltare publică, Regulamentul de taxe și impozite locale, pentru anul 2022 PUBLIREPORTA) Clamant finalizează construcția primei fabrici sunliquide, la scară comercială, pentru producția de etanol celulozic în Podari, România Este prima fabrică sunliquid' la scară comercială pentru producția de etanol celulozic din reziduuri agricole. Fabrica va procesa aproximativ 250.000 de tone de paie pentru a produce 50.000 de tone de etanol celulozic pe an. Etanolul celulozic joacă un rol cheie în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din sectorul transporturilor, așa cum este prevăzut de Comisia Europeană în Directiva privind energia regenerabilă (REDN). Unitatea de producție contribuie semnificativ la crearea de locuri de muncă la nivel local și la creșterea economică a regiunii. Podari, Craiova, 15 octombrie 2021 - Clariant, companie inovatoare axată pe produse chimice de specialitate, anunță finalizarea construcției fabricii sunliquid' pentru producția de etanol celulozic din Podari, România. Aceasta reprezintă un pas important în implementarea la scară comercială a tehnologiei sunliquide și vine în sprijinul strategiei de afaceri a companiei Clarant, de licențiere a sunliquidă. Unitatea va deveni operațională în acest trimestru și va produce etanol celulozic din reziduuri agricole. Conrad Keitzer, Chief Executive Officer la Clariant, a declarat: „Biocombustibilii și produsele biochimice produse din reziduuri agricole joacă un rol important în reducerea amprentei de carbon. Această investiție și comercializarea cu succes a acestei noi tehnologii reprezintă o etapă importantă pentru Clarant și o dovadă suplimentară pentru strategia noastră ambițioasă de creștere, condusă de inovații care contribuie la o lume mai durabilă.” Investiția aduce, de asemenea, beneficii economice substanțiale regiunii. Prin aprovizionarea cu materii prime din surse locale, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră poate fi maximizată. Deopotrivă, vor apărea noi oportunități de afaceri suplimentare de-a lungul lanțului valoric la nivel regional. Produsele derivate din procesul de producție vor fi utilizate pentru obținerea de energie regenerabilă astfel încât fabrica să fie independentă de sursele de energie fosilă. Astfel, etanolul celulozic rezultat este un biocombustibil de generație a doua aproape neutru din punct de vedere al dioxidului de carbon. Pe lângă amestecarea în combustibilul convențional, bioetanolul oferă și alte oportunități de valorificare, putând fi folosit în produsele chimice cu o bază bio, precum și în combustibilul sustenabil utilizat în aviație. “Este încurajator să vedem cât de mult am avansat de la începutul dezvoltării tehnologiei noastre sunliquide în 2006. Tehnologia a fost implementată cu succes în unitatea noastră de producție pre-comercială în 2012. De atunci, Clamant a vândut cinci licențe de utilizare a tehnologiei sunliquide în țări din Europa, dar și în China. îndeplinirea acestei etape în România evidențiază angajamentul nostru pentru construirea unui viitor mai sustenabil,“ a adăugat Christian Librera, Head of Business Line Biofuess and Derivatives la Clariant. Fabrica din Podari, județul Dolj, este construită pe o suprafață de 10 hectare. Construcția a fost inițiată în 2019, lucrările fiind realizate cu ajutorul unei echipe formată din 800 de muncitori. Pentru asigurarea materiei prime necesare s-au semnat contracte cu peste 300 de fermieri locali. red. 16128) Fabrica comercială sun liquid ® pentru producția de etanol celulozic din România