Gazeta Mureşului, 1934 (Anul 5, nr. 1-48)

1934-06-10 / nr. 23

COMITETUL AVIZEAZA Contestaţiile îndreptate in contra hotărârilor de constituire a Consiliilor comunale urmează să se trimită Comitetului local de Revizuire, ca instanţă de jurisdicţiune competentă. D. c. m. s. Preşedinte : ss. I. Virgolini. Referent: ss. E. Ştefanescu. Membru: ss. P. Fărcaşiu. Prefectura Judeţului Mureş. No. 12489934. Ordin circular. Noi, Prefectul judeţului Mureş in conformitate cu art. 21 din legea pentru modificarea unor articole din L. C. A. L. publicată in M. Oficial No. 659934, văzând noui propuneri pentru a face unele modificări in compunerea comisiilor interimare, numite i până acuma. Decidem: Art. I. Revenim in parte asupra deriziunilor noastre anterioare si numim in fruntea comunelor arătate mai jos noui comisii interimare, sau înlocuim pe unii dintre membrii precum urmează : I. Plasa : Band Comuna : Sânmarghita. Membrii : Costin Ambrosie şi Conţiu loan, se inlocuesc cu alegătorii: Datălău Niculae şi Costin loan. II. Plasa: Mureş de jos. Comuna: Corneşti. Preşedinte: Dózsa Francisc. Membrii : Henter Alexandru, Deczi Sigismund, Solyom Ludovic, Székely Francisc I. Emerich. III. Mureş de sus. Comuna : Cuieşd. Se primeşte demisia membrului Moldovan Alexandru, şi se numeşte in locul vacant alegătorul: Burcuş Lazăr. IV. Plasa : Topliţa . Comuna: Răstoliţa. Preşedinte : Pavel Gheorghe. Membrii : Moldovan Teodor preot, Kiözel Oscar, Lirca Gheorghe, Filip, Gliga Dănilă. Comuna : Topliţa. Membrul : Duşa Vaier se inlocueste cu alegătorul: Vodă Ion, Art. 11. Prezenta deriziune se comunică Primpretorilor Band, Mureş de jos, Mureş de sus şi Topliţa pentru executare, iar un exemplar se publică in Gazeta Oficială a judeţului. Tg.-Mureş, la 1 Iunie 1934. Prefect: Şeful serv. adm.: Fr. Porubski, Boroş. GAZETA OFICIALA II. Ordine pentru executare şi conformare. Prefectura judeţului Mureş. No. 12539934. Ordin circular Avem onoare a vă face cunoscut că pe ziua de azi încep se funcţioneze percepţiile de agenţie in cele 35 localităţi fixate pentru judeţul nostru. Perceptorii au şi fost numiţi şi ei urmează a se prezenta de îndată la serviciu. In conformitate cu dispoziţiile art. 7 din legea de urmărire din 27 Iulie 1931, dispunem ca comunele se pună la dispoziţie percepţiilor, localul şi mobilierul necesar deasemenea luminatul, personal de serviciu şi de pază. Aceste două din urmă in cadrele posibilităţilor. Comunele cari dispun de case de fer, in limita posibilităţilor le vor pune deasemenea la dispoziţia percepţiilor, sau in cazul cel mei rău vor conveni, spre a le folosi in comun. Unii notari sunt rugaţi de a sta in ajutorul noilor perceptori si a le da indicaţiunile necesare, până la iniţierea lor in executarea agendelor fiscale. Percepţiile vor funcţiona in următoarele localităţi: Mureşeni, Ungheni, Acăţari, Osia, Ernei, Glodeni, Sf.Ana, Ceuaş, Breaza, Voivodeni, Gorneşti, Petelea, Gurghiu, Hodac, Brancoveneşti, Ruşii-Munţi, Lunca-Bradului, Deda, Saraaş, Borsec, Bilbor, Tonciu, Milaş, Logig, Archiud, Căpuş, Dileul Vechi, Şăulia, Râciu, Panet, Iobăgeni, Tâmpa, Bereni, Sovata, Eremitul. Executarea urgentă a acestui ordin, ni se va raporta in termen de cinci zile. Tg -Mureş, la 31 Maiu 1934. Prefect: p. Şeful serv. adm. : Porubski, Russu. România Tribunalul jud. Mureş Secţia I. No. C. I. 768—1934. Hotărâre Anul 1934 luna Aprilie 21. Noi Constantin Merişor preşedinte al Tribunalului Mureş şi Ioan Olteanu jude-supleant la acelaşi tribunal. Ordonăm A se inscrie in registrele de stare civilă pentru morţi, al primăriei comunei Corunca, actul de deces al lui Kohn David, care a fost asasinat de către Mittelman Herman in ziua de 19 Decembrie 1922 in comuna Corunca, având in vedere şi cerinţele art. 100 din legea actelor de stare civilă. Copie după dispozitivul acestei ordonanţe se va afişa la uşa Tribunanalului Mureş şi la uşa Oficiului stărei civile al primăriei comunei Corunca, şi o altă copie după dispozitiv se va trimite Primăriei Municipiului Târgu-Mureş cu rugămintea de a publica in monitorul comunal acea copie, in conformitate cu art. 32 al. II. din legea actelor de stare civilă. Dată și citită in camera de consiliu astăzi la 21 Aprilie 1934. Președinte: Judecător: ss. C. Merişor: ss. Olteanu Prim-Grefier: ss. Săvulescu Pentru conformitate: Koncz Pagina 5. III. ştiri personale. Prin deriziunea Minist. de Interne Nr. 5828 P. din 1 Iunie 1934, Dl Thelmann Bidner Martin primpretorul plasei Topolog din judeţul Tulcea, a fost mutat în interes de serviciu la plasa Teacă. Prin dec. Nr. 12688 934 a Dlui Prefect, s'a revocat delegaţia de girare a notariatului redi, dată Dlui Losonczi Gh. primpretor în cadrul disponibil şi s'a încredinţat cu girarea Dl. loan Chitor notar în Mureşeni. Prin deciziunea Nr. 12748 934 a Dlui Prefect, Dl Gheorghe Ciot, licenţiat în drept, a fost numit notar al comunei Bilbor, pe ziua de 1 Iunie 1934 Prin dec. Nr. 12762 934 a Dlu Prefect Dl. Losonczi Gheorghe, primpretor în cadrul disponibil a fost delegat cu girarea notariatului Mureșeni.