Gazeta Sporturilor, decembrie 1941 (nr. 410-438)

1941-12-01 / nr. 410

Director VIRGIL POPESCUI Subdirector Mircea Pop prim Redactorii Papa gheorghe Direcția și Ad ța Mtioane: Secretariat . . Tipografia , . . 5.91.86 3.26.60 1 an...................Lei 1000 6 luni . < I , » $00 ECHIPAMENTELE SPORTIVE 571I PRIMIT Am scris adesea că lipsa performantelor sportive se datorește in bună parte discontinuității în activitatea de acest gen a tineretului nostru. Și preconizam o orientare către aporturi care se completează atât prin succesiunea anotimpurilor cât și prin influența lor asupra diverselor părți ale corpului omenesc. Voiam ca în felul acesta să se înlăture specializarea nilateralitețea, excesive, ucare duce în mod fatal la deformări fizice. Sau găsit însă câțiva prieteni cari mi-au făcut unele obiecțiuni, dintre care tinami S’a părut îndeajuns de justificată, lato- practicarea oricărui sport cere anumite cheltucii, care, mai ales în vremurile noastre, au devenit destul de mari. Și dacă, tineretul nostru, așa neajutorat cum se află, mai poate face față cheltuciilor pentru un singur sport, in schimb nu mai are de unde scoate bani pentru două sau mai multe sporturi. Obiecțiunea aceasta ne pare cu atât mai justă cu cât sport fără echipament și fără materiale nu se poate face. Scriam cu câteva săptămâni în urmă că prețurile acestor echipamente și materiale au depășit cu mult indicele general de scumpete. Dădeam și câteva exemple. Și tot atunci încercam să sugerăm o ideie forurilor competente, ideie pe care o reluăm, cum fiindcă ni se pare mai oportună decât oric**>d. Spuneam atunci că ar fi foarte bine dacă forul superior sportiv — în speță O.S.J. — ar iniția înființarea unui oficiu propriu de aprovizionare, intrând în legătură cu fabricile din țară și din străinătate. Prin crearea acestui oficiu s’ar exclude specula mijlocitorilor și — poate— s'ar obține unele necesare scutiri de taxe și impozite. Oficiul de aprovizionare s'ar organiza fie sub forma unei secțiuni speciale a O. S. R., fie sub forma unei cooperative ai cărei membri deponenți ar fi grupările și sportivii. Este adevărat că acest oficiu ar lovi în interesele câtorva negustori români. Dar atâta vreme cât negustorii nu înțeleg că sunt obligați să facă sportului românesc măcar atâtea servicii câte li se face lor sportul românesc, nu credem că este cazul să se pună problema protejării lor. Virgil Popescu Penultima întrecere a sezonului: crossul Velcovic át. Român favorit Astăzi, tot la Șosea, așa cum am asistat până acum în patru rânduri, vom urmări crosul Velcovici- Competiție care poartă numele atletului și pasionatului Alexandru Velcovici și care se va disputa pare-se cu acelaș succes și aceiaș ambiție de totdeauna. Stadnul Român, dornic de noi victorii va face și imposibilul numai să o cucerească, ceea ce de altfel nici nu va trebui, pentru că cu greu își va găsi astăzi un partener, care să-i amenințe șansele. Și faptul că în clasament vor conta numai primii trei sosiți, mărește certitudinea victoriei siadiste. Firește, la seniori, Teodosiu, Badea și Apostol vor reuși să se claseze printre Radu Ioniță, Dinescu și ceilalți în așa fel încât sa nu piardă locul întâi. Iar la juniori echipa Dumitru Gheorghe, Ghement, Ghescu, Lupu, cu greu poate pierde. Oricum, bine pregătită. Victoria e un adversar de care trebue să ținem seama. CATEGORII ȘI TRASEE Vom avea două categorii cu următoarele distanțe: — juniorii: 4.000 m. — seniori: 6.500 m. Alergările vor avea loc la orele 10.30 dim. incinta Băneasa Trap pentru Hipodromului juniori pe următorul traseu, Băneasa Trap, plecare — soseaua Buc Târgoviște intrarea liniei ferate, arătură, marginea lacului, ocolirea fântânei Miorița, Băneasa Trap, sosirea. Pentru SENIORI avem următorul traseu — Hipodromul Băneasa Trap plecarea șoseaua Buc. Târgoviște, trecerea liniei ferate, marginea lacului cu trecerea potețului, ridicarea pe scările de piatră, șoseaua Buc. Târgoviște — Băneasa Trap sosirea. Cupa va reveni grupării care prin adeziune de puncte a primilor trei sosiți din ambele categorii (juniori și seniori) va acumula cel mai dc punctaj. Anul trecut cupa a revenit Stadiului Român. Va reuși Stadiul Român să și-l însușească și anul acesta? — Și chiar dacă va reuși trofeul tot se va mai disputa căci clauza regulamentului sună — trei ani consecutiv și cinci ani alternativ. Efortul nassiștilor va fi răsplătit prin premiera primilor sosiți și prin numeroase premii surprize. JURIUL TEHNIC Directorul reuniunii — Ion Ionescu. Judecători și cronometrori — Mișu Vardala, Comisar Iorgulescu, Ioan Albișor, prof. Virgil Popescu, Gh. Vasilieff. Secretar — Valeriu Mitrea. hb*TM m IUU1L ACESTA campionatul interșcolar de hockey pe ghiață se va disputa pe terenurile: Velodrom, A&fG și ACSA D. Sandy Botez, șeful hockeyului pe ghiață, a avut o consfătuire cu conducătorii asociațiilor proprietare de patinoare, cu care a căzut de acord în sensul de a se pune la dispoziția tineretului sportiv patinoarele de pe Velodrom și A. C. S. A. Dease-mienea, d. Botez a vorbit cu id-fiii V. Chiriac, Madoalla și Spiridon Spirescu, membrii în comitetul de conducere al asociației sportive a funcționarilor comunali și a obținut autorizația de a se folosi de patinoar pentru antrenamentul echipelor de hockey. Așadar, de unde până acuma ne plângeam de lipsă de patinoare vedem acum că au început să apară unul după altul. Data desfășurări campionatului iterșcolar se va anunța la timp. Să sperăm că inițiativa și munca d-lui Sandy Botez, pentru ridicarea hockey ului prin popularizarea lui în rândurile școlarilor, vor fi încununate de un frumos succes. I. S. faz* începând dela ora 8,30 dim. se Ia desfășura în sala A. O. T. din *tr. Dionisie 60 (Eintracht) ediția n-a a cupelor de Ping-pong «Capitala» și «Transnistria». Prevedem Un succes acestui concurs, înscriindu-se Până acuma cele mai reprezentative Palete din București. IONESCU-TULCEA ȘI... £esigur că sunt mulți favoriți în teapa «Capitalei», însă printre cei mia îndreptățiți să aspire la victoria finală sunt: Ionescu,Tulcea ÎL du, Garabedian și Hagi Vasiliu !IN CUPA ««TRANSNISTRIA» ! j MAGDA RURAC ARE UN CUVÂNT HOTARITOR.. Dacă favorita hârtiei rămâne tot Janey Cotescu — fiind indiscutabil cea mai tehnică și rutinată jucatoare din București, totuș un hop foarte greu de trecut, spre victorie o va constitui MAGDA RURAC Dintre celelalte jucătoare vor juca Un rol de frunte: Mona Mavrocor. Sat, Heana Devesel, Aty Negulescu Tita Serghiade, Mariana Comănescu, Artansa Baltazar, Lulu Cristescu, Veturia Grigorescu și Coca Trandafirescu. Toate jucătoare de mare talent și cu un stil promițător. Anunțăm, cu jocurile început la orele 8:30 fix, neadmițându-se nicio întârziere. Azi la A. €. T. A doua ediție a cupelor „Capitaer“ și „Transmisina“ ísq* ION LUDU înscrieri la cursurile instructorilor de sky Școala de insructori care va funcționa la Diham intre 10 și 20 Decembrie se anunță foarte populară. Afară de câteva înscrieri individuale, CFR-ul a înscris o grupă de 20 de skieuri care vor forma viitorii instructori ai cluburilor sale. Sacrificiile pe care le face federații sunt foarte mari, și le face în dorința de a ridica standardul acestui frumos sport. Cei care au urmat anul trecut cursurile școalei de instructori și au obținut adeverințe de participare sunt rugați să se prezinte în ziua de 10 Dec. la cabană pentru începerea cursurilor. Dacă numărul candidaților va fi mai mare de 50 se va ține și un concurs de subsecție. Profiralk^ de a lu previi. dispută astăzi cinci restanțe de pntru Cupa Basarabiei. Iată programul și favoriții: La Alba Iulia: Unirea M. V. — S. G. S. Favorit: Unirea M. V. La Sibiu: Arsenal—Universitatea. Favorit: Universitatea. La Galați: D. V. A.—Fr. Română. Favorit: Fr. Română. La Brașov: U.A.B.—Metan. Favorit: U.A.B. La Ploești: F. C. Ploești — Concordia. Arbitrii acestor partide vor fi desemnați de comisiunile districtuale resppective cu excepția jocului Cupa Basarabia matbarilor stâzi D.V.A—F. Română al cărei arbitru a fost desemnat in persoana d-lui loc. Țaeu. h-g.-- , ■ [UNK]..i..... ....... ji ,.j H. C. Juventus face azi primul antrenment de hocky pe ghiața Azi între orele 8—9 H. C. Juventus va face primul antrenament de hockey pe ghiață, pe patinoarul «A. S. F. C.» din str. V. Boerescu No. 2. Astăzi, pe străzile și bulevardele Capitalei, se desfășoară cursa de marș Circuitul Bucureștilor“ firii plinederaleștene își vor disputi „Cu# ARDEAL 1* 99 Comisia de marș din F.E.A. organizează astăzi pe străzile Capitalei, grandioasa cursă de marș «Circuitul Bucureștilor». Plecarea se dă la orele 10 precis ,de pe terenul P.T.T. (șoseaua Mihai Bravu), unde în preajma orei 11 va avea loc sosirea. TRASEUL... ...acestei grandioase probe oprinde următoarele străzi: șos. Mihai Bravu, șos. Ștefan cel Mare, bul Bonaparte bul. Basarab, calea Griviței, str. PoBzu, str. G-ral Manu, bul. Lascăr Catargiu, bul. Take Ionescu, bul. Brătianu, bul. Carri, bul. Pake, șos. Mihai Bravu, stadionul P.A.T. (sosire). Total cca 14 km. VA CUCERI STADIUL ROMAN «CUPA ARDEALUL»? Desigur, punctul principal al acestei probe îl va connstitui lu:a între cluburile Stadiul Român și CFR, în joc fiind trofeul simbolic «CUPA ARDEALUL» trofeu donat de comisia de marș din F.R.A. Șansele sunt egale, dar până la sfârșit credem că — chiar fă*“ Firea — Stadiul Român va reuși să-și însușească și acest ultim trofeu al anului. Individual prevedem o nouă victorie a telentatului Fanea Vasile. ADUNAREA CONCUEETILOR ...se va face la ora 9 pe teren R. P.T.T. (șos. Mihai Bravu, stața Distor), când se împart numerele detean — făcându-se clasa mei difeparticipare și se dau instructiun.iite — iar comisia de marș va de Reamintim că la această cursă poacerna diferite premii și diplome, te participa torice sportv bucureș- 0 La 21 Decembrie a. c. mare gală pugilistică la circul ă multă vreme — mai precis, un an — de când sportivii bucureșteni n’au mai putut asista la o gală de mari proporții în occidentala incintă a circului «Milea». Această pauză va fi întreruptă la 21 Decembrie a. c., când în suszisul circ, instalat actualmente la bariera Vergului, va avea loc o grandioasă reuniune pugilistică. Programul acestei reuniuni, nu este deocamdată stabilit. Au fost perfectate numai matchurile Coculescu—Georgescu pentru titlul național semigreu, și Iordănescu—Florea. Vor mai fi perfectate matchuri în cari vor boxa: Grigore Matei, Roșiami, Giurcă, Victor Dumitru, Costel Stănescu, Marin Dobrescu și valorosul campion amator Ion Popa. Mirea“ Dar asupra acestei grandioase manifestații pugilistice, vom reveni. Niciodată nu ne dăm mai bine seama de starea de inferioritate, din punct de vedere sportiv, în care ne găsim, fată de țările apusene, decât cu prilejul organiză! unei mari competiții populare. Câtă vreme ne mărginim să comparam, mai mativ, rezultatele campionilor noștri cu a celor străini, nu ne putem da prea min z seama de diferența care exista,nu între cei doi campioni componenți, ci între mediile sportive ai căror produși și reprezentanți sunt. Uităm astfel că nu campionul, nu recordul primează în sport ci numărul, massa anonimă a miilor de sportivi din rândurile cărora se ridică și campioni. Iată, de pildă, s’au organizat la noi, din când în când, competiții populare deschise tuturor. Aceste competiții tocmai din cauza rarității lor iau proporție de eveniment, senzațional, când în realitate ele n’ar trebui să fie decât o competi,ie obișnuită și prin nimic în afară de normal. In străinătate, și nu numai în țările totalare, competiie sportive cu caracter popular sunt extrem de numeroase și se bucură atât de o mare afluență de concurenți cât și de un mare succes de public. Uneori, atât de numeroși sunt concurenții recrutați in imensa Ion majoritate din rândurile munciorilor tineri, încât e e nevoie să fie repartizați după meseria lor pe cangorii, care concurează separat. •, Acolo sportul e mai mult decât o distracție, e o necesitate fizio-- logică. , La noi, situația a mult diAită și, din păcate, nu în avantajul nostru. In ultimii ani, rar de tot când s’a organizat câte o asemenea competiție. Și aproape totdeauna din inițiativă particula, iar când organizatorul era chiar o Federație, atunci era una din Federațiile mici și oropsite, cum ar fi cea de marș, de pildă. Succes au avut întotdeauna aceste concursuri, deși nu au beneficiat nici de sprijinul, nici de publicitatea pe care ar fi meritat-o. Astăzi încă se dispută, între Herăstrău și Piața Victoriei, o cursă care prezintă ceva diferit față de concursurile precedente. Mai întâi organizarea și inițiativa ei, care revine uneia din organizațiile oficiale menită să joace un mare rol în statul nostru, e vorba „Muncă și Lumină”. Secția pentru sport a acestei organizații e în forma ei actuală de origine recentă, abia câteva luni. Timpul scurt de când ființează, precum și greutățile multiple, inerente începutului, au făcut ca activitatea publică să fie destul de redusă. Spunem publică, pentru că in afară de organizarea celor trei-patru competiții care au avut sau vor avea loc, conducătorii seciei de sport, depun o altă activitate, mult mai intensă, de pregătire a terenului de lucru. Dar aceasta e o altă poveste... Competiții de propagandă In campania sa de sportivizare, ierteni-se - barbarismul, „Muncă și și Lumină” a început, cum trebuie, cu începutul, organizând concursuri de sport pentru muncitori. Concursuri ușoare, cu premii și reclamă suficientă pentru că in felul acesta scopul, care e mai ales propagandistic, să fie atins. Unul din acese concursuri e ciclocrossul de astăzi care ne-a servit drept pretext pentru observațiile de mai sus. Pe un traseu destul de scurt și de ușor și, mai ales, imposibil de greșit, reprezentanții foarte multor întreprinderi și instituții își vor încerca puterile. Mulți dintre ei, poate toți, își fac astăzi debutul în sportul de competiție. Dacă din aceștia, câțiva se vor mai prezenta la un al doilea delocross, fiind astfel câștigați pentru sport înseamnă că ținta a fost atinsă. Deoarece înscrierile continuă până astăzi la ora nouă nu putem face niciun fel de pronostic. Plecarea și sosirea vor avea loc la Hipodromul Băneasa-Trap, iar alergătorii vor parcurge Bulevardele Regele Mihai și Mareșal Antonescu, până la Pescăruș, coninuând pe malul lacului până la Miorița de undar se vor îndrepta spre Hipodrom. Adunarea concurenților se va face la ora 9, iar plecarea se va da la ora 10. Inainte de a încheia ne permiem să ne exprimăm speanța că oficiali federației de ciclism nu vor strălucii și astăzi prin absență ca Dumineca trecută. Ar fi păcat de bunele intenți ale conducătorilor sporului muncioresc. A. Ducieiado i Azi la ora 10 CICLO - CROSSUL MUNCA și LUMINA început de schimbare Grigore Matei s’a reîntors din Bulgaria , cunoscut faptul că boxeurul amator Grigore Matei a fost detașat în ’nteres militar, la Sofia, pe lângă legația României. Zilele acestea Grigore Matei s’a reîntors și și-a reluat antrenamentele în sala «Tirul». E posibil ca elevul lui Toma Panaitescu să debuteze în rândurile «brodașilor» cu ocazia reuniunei dela 21 Decembrie a. c. iculae Tioishey trece la profesionsti Gruparea A.C.T. na anunță pentru Duminică 7 Decembrie a. e., o reuniune mixtă, în cadrul căreia ar trebui să-i facă debutul în rândurile profesioniștilor, talentatul amator Nicolae Tinichez, care va boxa cu Costel Stănescu. Aflăm însă că Tinichez — care se află sub arme — a părăsit de câteva zile Capitala, astfel că e posibil ca Stănescu să boxeze Duminică cu Marin Dobrescu, revanșa între acești boxeuri urmând să aibă apoi loc, peste două săptămâni, in cadrul reuniunei de la circul «Milea». Comunicatul F. R. Ő.V. Se aduce la cunoștința grupărilor afiliate, că ultimul termen pentru depunerea răspunsului la adresele înaintate de secretariatul F R.B.V. este Luni 1 Decembrie 1941. Grupările care nu au primit «intrugate a le ridica dela secretariatul F.R.B.V. întrucât nu au adresele exacte pentru a le fi expediate. Contra grupărilor care nu se vor conforma prezentului comunicat se vor lua măsurile disciplinare cele mai severe. campionatul PE SUS PE . Nu am putut avea campionat de football și nici de cross interșcolar dar vom putea asista în acest at la un grandios campion cA de ski. Fedeerația sporturilor de munte în dorința de a propaga siciul printre elevii bucurreșteni a hotărât ca în zilele de 24, 25 și 26 ianuarie 1842 să se dispute campionatele școlare de coborîre și statom. Este posibil să se disacute și o probă de ștafete pe echipe. Pentru ca să facă Kiri »lăcuită această călătorie federația va găzdui pe concurenți timp de trei zile. Îi va interveni pe Ifrmcși CFR pentru a pune la dispoziție un vagon. Cât privește organizarea se va cere sprijinul Muisterului Educației Naționale. Prevedem acestor campionate, care se vor desfășura pe Oiham, un succes deplin dat fiind noua dorință a elevilor bucureșteni de a skia și de a face sport. Pentru că nu se pot organiza deocamdată campionate pe țară toate cluburile vor fi rugate să organizeze concursuri școlare , localitățile in care se fiain afară de campionatele scolare se vor disputa, tot aliltamul, în luna Februaie campionatele universitare primese manifestații tudențești de felul acesta a noi. interșcolar blhfm