Gazeta Sporturilor, octombrie 1942 (nr. 699-728)

1942-10-14 / nr. 712

ANUL XXII, Seria II — No. 712 Birourile. Str. inginer Angliei Saligny No. 2 București I Direcția și Adția 3.26.61 Telefoane: Secretariat : . 5.94.86 Provincia : . . 5.91.86 Tipografia . . . 3.26.60 Prim Redactor N. Papagheorghe PRIMUL Orice existentă trebue să aibă un țel, un ideal care să-i anime forța de creație, de manifestare, — pentru a nu fi considerată nulă, ca sens Pentru aceasta însă, ea trebuie stimulată prin orice mijloace, capabile a-i facilita evoluția, Stimulentul constituind nu numai o recunoaștere a meritelor ei și un îndemn spre realizări superioare. Iată de ce, și în sport, s’a ajuns la concluzia că un titlu de campou nu poate constitui întotdeauna «totul». Că tânărul ajuns la înălțimea unui campionat național, trebuie să aibă o treaptă în plus, spre care să-i împingă năzuințele, Care să constitue un punct superior de reper în evoluția carierii și mai ales, realizărilor sale sportive. Or, în general, dacă un cam* P*on national nu poate opta întotdeauna pentru un titlu internațional, — fie din cauza valorii, fie a unei situații întâmplător de« favorabile, — el trebuie să aibă totuș «motivul» continuități* ... Sensul, să zicem practic — al carierii lui. Un «sens» care nu e întotdeauna olimpic. Sau, mai Precis, nu trebuie să fie. Pentru că, ajuns la maturitate, sportivul e în situația de a accepta și alte avantagii în afara Avantagii care, laurilor olimpici, — transplantate pe planul actualității, — ar putea constitui mai mult decât o satisfacție platonică. Mai ales atunci când această încununare a activității găsește pe erou în situația oricărui om cinstit, sărac! Și la noi, satisfacția supremă a criterii sportive o constitue «Primul iNational al «porturilor». Premiu care prin tradiție, nu a fost, — așa cum am spus mai sus, — pur platonic. Or, această latură se impune a NATIONAL fi atinsă, mai ales în acest an când a fost decernat marelui nostru campion de tenis Constantin Tănăsescu. Mare prin valoarea ce i-a permis a aduce Țării nimbul unei glorii, al unei consacrări categorice. Tănăsescu e însă un om cinstit. Im sportiv în adevărata accepție a cuvântului. Deci sărac. Așa că, hotărârea șefului sportului românesc, de a-i aduce acest suprem omagiu, e cum nu se poate mai salutară și mai ferită. Pentru mine, ca și pentru toți acei ce au văzut eforturile lui Constantin Tănăsescu făcute initiatcur le internaționale, — pent iu prestigiul Țării în Primul Rând și personală în al doilea, — nu încape îndoială că hotărârea dlui cod. Medeleanu a fost «um nu se poate mai fericită. Cariera lui «Costică», performanțele lui merită din Prin ciparea unui Premiu național al sporturilor. Atei mai survine însă ceva; fericitul laureat e un om nefericit totuș. Nu din cauza carierii sportive, ci a unei boale grele. Cel puțin așa suntem informați. «Românul sburător», — așa cum l-a botezat presa berlineză, — suferă de cancer. Aceasta nu l-a împiedicat totuș să depună maximum de efort, — în chiar sezonul recent încheiat, — pentru a «duce sportului românesc, rezonanța unor victorii de mari dimensiuni. Și pentru continuitatea lor, campionul nu merită mai mult decât răsplata olimpică a efortului. Merită, în primul rând, o îngrijire atenta a sănătății lui.Și aceasta o impune necesitatea continuității performantelor, lae plan ascendent, ale tennisului românesc. Toma Alexandrescu Intre două natalii Ostașii noștri sburdă la sporturi ...Iar Căpitanul Felix Țopescu asul echipei hipice apare ca arbitru de foot-ball Intre biruințe, ostașii români se pricep sa se rereeze cu tinereasă însuflețire, asocind la petrecerea lor și pe camarazii germani. In cadrul unei adevărate frății de arme, a avut loc într- una din trecutele Dumineci, pe un teren anume amenajat de trupele române la marginea unui sat de pe front, un frumos, concurs sportiv, care sa disputat între echipele a două Regimente de Cavalerie. Populația micului sat rusesc, unde trupele noastre au poposit în trecere, a admirat spetacolul și spiritul organizator al ostașlor noștri. Entuziasmul a culminat în clipa când, din dosul unor dune, și-au făcut apariția numeroase cămile încălecate zâne albe și traieri cavaleriști, îmbrăcați în burm de sprintenii noi formați ca prinț farmec într'un într'un grup de «beduini Contrastul dintre fețele lor bronzate și îmbrăcămintea albă, ne-a făcut să trăim impresia deșertului îndepărtat al Saharei, în momentul când, în mijlocul unei pa ce te găsești în fața unei caravane Această cavalcadă a cămilelor a fost punctul de surpriză și de atracție care a smuls chiote de entuziasm atât ostașilor spectatori, cât și oaspeților camarazi de arme germani. Serbarea ■ [UNK]esfășurat în prezența ofițerilor ■ români din ampde regimente și a ofițerilor germani de legătură pe lângă Comandamentul Diviziei. Pe unROM marginea testului AMZACRO Despre sistem, spectaculozitate te Întâlnirile internationale, acestocuri între reprezentanții sportului a două națiuni, între două metode, între două forte, au permis întotdeauna , observațiuni asupra sportului respectiv, ca astăzi asupra footballului autohton. Material Romania Croația . Intr’adevăr, pauza a scindat completat partida în două jocuri cu aspecte diametral opuse. înainte de pauză, am prezentat o echipă care nu s’a putut mișca în voie fiindcă toți componenții ei erau încorsetați în rigiditatea .Duminică, vigoarea reprezentanților noștri, tehnicei jucătorilor croați. Ceea ce este mai interesant, este că deficientei de ordin tehnic a Românilor i-a corespuns o lipsă de condiție fizică a oaspeților. Aceasta bine înțeles în repriza secundă. un sistem. Acest sistem V. M. pe care «am |rut să-l aplicam numai de dragul celebrității lui și nu fiindcă s’ar fi potrvit cu temperamentul jucătorilor noștri. Și chiar dacă am avea footballisti cu predispozții pentru sistemul W. M. tot nu ar fi suficient un răstimp de câteva săptămâni ca să și-l însușească, nu superficial, ci complet, organic. Din această cauză, echipierii României au jucat în prima repriză cu teamă să nu iasă din cadrul impus. După pauză însă, eliberați din carcasa strâmtă a sistemului, jucătorii noștri au evoluat în voe. Spectaculozitate . A fost un match spectaculos întâlnirea de Duminică. Răspunsul pare dificil. Totuși nu e mai puțin adevărat că am vizionat și faze antrenante, care au ridicat mulțimea în picioare. Dacă în prima ieiune a jocului au prisosit, în schimb, după pauză, când jucătorii români au început să-și manifeste superioritatea din ce în ce mai vădită, iureșurile atacului nostru ne-au prilejuit multe faze electrizante. Dar pentru aceasta a trebuit să ne debarasăm de sistem. Ierie-ne cetitorul acestei critici numai și numai în privința pentru moment, răul cel mai sistemului însă acesta constitue, mure de care sufere foot-ballul nostru, care nu reușește să se mai regăsească în ultima vreme. PROBLEME PENTRU VIITOR Se cere deci o reorganizare complectă, reorganizarea de care pomenim după fiecare match internațonal și pe care o dorim atât de mult nu numai noi ci toți aceia care vor un foot-ball autohton superior. s Pentru aceasta este nevoe — așa cum spuneam în numărul de ieri — de o reformă pornită din mijlocul cluburilor, căci dela ele sunt recrutați reprezentanții naționalei. Înainte și după... pauză ARIA și altele Mr. Negrescu și Lupaș își urmăresc adversarul cu atenție, NEGRESCU Concursul a început la ora 10,30 și a «lat următoarele rezultate: SĂRITURI IN ÎNĂLȚIME: 1. Serg. Nicolae Gh. Petrache 1,65 m.; 2 Serg. Petrescu Nicolae 165; 3. Serg. Major Vântulean 1. 60 m. SĂRITURĂ IN LUNGIME CU AVANT: 1. Serg. Petrescu Nicolae 588 m ; 2. Serg. Nicolae Gh. Petrache 5,75 m.; 3. Serg. Maior Gavrilă Nicolae 5,37 m. VITEZA 100 m. PLAT: 1. Serg. Nicolae Gh. I Petrache N. 9/10; 2. Serg. Petrescu Nicolae 12.1/10; 3. Serg. Ma.j. Boacă. FRÂNGHIE: 1. Eehi 1»a Escadronului 1; 2. Echipa Escadronului 1; 3. Echipa Escadronului Specialitați. CURSA II SACI 50 m. PLAT; 1. Soldat Balaban Constantin; 2. Soldat Anghel. Miliiam Ștefan; 3. Serg. ~ VOLLEVî BALL Regimentul Roșiori — Regimentul Călărași; 15—9; 15—12. A arbitrat Locot. Vasiliu Constantin. A urmat matchul de Foot-Ball cu rezultatul: Rgimentul Roșiori _ Regimentul Călărași; 4_2 (3—1). REGIMENTUL ROȘIORI aliniază următoarea formațiune: Caporal Țuțuianu Nicolae, Serg. Jogara Uluba, Serg. T’u Paraschiv, Soldat Oberan Nicolae, Sublecot Crutescu Ncolae, Serg. Rosteanuu Ștefan, Fruntaș Cireș Aurel, Soldat Milieu, Loods Feldberger Gh., Caporal Țapu și Serg. Maj. 1. R. Pruiu Achite, REGIMENTUL CALARAȘI alinteză următoarea formație: Serg. T. R. Gulan Bujor, Serg. Stănescu Marin, Plot. Florescu, Serg. Gheorghe loan, Caporal Anghel, Sublocot. Minciu, Sublocot. Pișta, Căpitan Iuca, Serg. Major lordache, Serg. Major Prisăcaru și Serg. Major Bârzoa______________ Matchul a fost impecabil arborat de Domnul Cpt. Felix Țopescu. 1. Escadronul 3; 2. Escadronul Aruncătoare; 3. Escadronul 2. Căruia și ca.î. Escadronului Specialistap s’a evidențiat Prin frumoasa îngrijire cu care a fost prezentată. ALERGĂRILE DE CĂMILE: 1. Sublocot. Ralnek Robert; 2. Caporal Stoica Vctor; 3. Caporal Dumitru Mihai, Serbarea s’a încheiat cu dansuri nationale executate de echipa Regimentului Roșiori. Sgt. V. de Răzb. BOURAS GHEORGHE e concursurilor Campionatul francez de foot-ball Fives — Rennes 2:1. Rouen — Troyes 4:3. Lens — Amiens 5:0. Reims — Girondina 2:2 Lille — Exoelsior 3:1 Soehaux — Le Mans, 6:3 Havre A. C. — Racing Club 1:0. In e!asainent conduse Fives cu 10 puncte, urmat de Rouen și Lens cu 9 puncte și Reims cu Soehaux cu câte 8 puncte. ZONA LIBERA; Lyon — Annecy 1:0. Cannes — Nisa S:0. Marseille — Avignon 20:2. Toulouse — Cl Ferraud 2:0. Nîmes — Montpellier 3:0. Grenoble — St. Etienne 1:1. Btive — Ales 5:0 Ș ful Sportului in audiență la d. prof. Alexandru Marcu 13. PROF. ÄLEXÄfciimU IVliABSU asiinisfti*atl Propagandei Iraționale, va ps°äms astăseară la ora 19, *»i audiență de prezentare, pe d. ZER IC, Șeful Sportului Croat și adjutant al Poglawnikului Ante Pavelici, ’S. B. Miercuri 14 Octomb. 1942 MENTE . . . . Lei 1200 » • « ■ I, 600 Autorități, Instituții, cluburi; 3000 lei Propretar: S. A. GAZETA SPORTURILOR înscris Trid. Ilfov sub Nr. 282/938 Administrator Delegat: Al. Iliescu F.C. Craiova, C.F.R. (T. Severin) și F.C. PLOEȘTI evoluiază Duminică în Capitală în cadrul campionatului de războiu întrerupt timp de două săptămâni din cauza matchului cu, Croația, campionatul de războiu de football se reia Duminica aceasta cu jocurile care fuseseră programate la 11 Octombrie. Abdică cu următoarele: BUCUREȘTI Unirea Tricolor — F. C. Ploești. Sp Studențesc — F. C. Craiova Venus — C. F. R. (Severin) SIBIU Universitatea — Carmen A. C. F. R. — Juventus. Cum se vede, un adevărat duel " — în șase ediții — între București și Provincie. Intradevăr, cele șase echipe bucureștene se întâlnesc cu tot atâtea provinciale. In ce privește matchiurile de la București, este foarte probabil ca Sp. Studențesc — F.C. Craiova și Venus — CFR să se dispute în program cuplat pe terenul Venus. O decizie definitivă se va lua zilele acestea. GALAȚI Gloria C.F.R. - BRAȘOV Rapid Comisia de marș din FRA organizează Duminică 18 ort. cea mai grandioasă cursă populară a sezonului «TURUL BUCUREȘTILOR». Cu această ocazie va fi ,pusă în joc pe echipe «Cupa 16 Octombrie, căderea Odesei», trofeu simbolic donat de d. cpt. Sebastian Chirie. Traseul, care va fi fixat în cursul zilei de astăzi, va măsura peste 25 km. și va cuprinde cele mai populate străzi ale Capitalei. După toate probalitățile, plecarea se va da din piața Victoriei, sosirea urmând să aibă roc pe stadionul din șoseaua Ștefan cel Marein vederea reușitei acestei curse, care are maniera să pregătească atleții noștri pentru cursa Ploești—București — d. ION IORGULESCU, președintele comisiei de marș, a făcut intervenții la toate oficialitățile noostre sportive, pentru obținerea unui număr deosebit de propmis ce vor răsplăti eforturile atleților cari vor participa la aceasta grandioasă întrecere pe destin. Din Piața Victoriei se va da plecarea înucurestilor“ Unirea Tricolor a câștigat la Buzău jocul cu Aviația și a rămas profund impresionată de excepționala primire buzoiană Duminică, după cum se știe, echipa Unirei Tricolor a jucat la Buzău în compania echipei Aviației. Rezultatul: bucureștenii au învins cu 5—1 (4—1). Dar scopul matchului nu fost victoria, rezultatul, ci unul a pur propagandistic. întâlnirea a susciitat un interes enorm, cei peste 5000 de spectatori prezenți dând un autentic aspect bărbătesc tribunelor și arenei. Iar în fruntea asistenței erau d-nul gen. Emanoil Ionescu, d. comandor aviator Ion Stănculescu, prefectul și primarul orașului și alte personalități locale, militare și civile. Organizarea a fost ireproșabilă grației străduințelor d-lui Comodor Aviator Stănculescu, un entuziast și convins sportivîntorși de la Buzău, bucureștenii au numai cuvinte de admirație pentru organizare și primire. La gară au fost întâmpinați în mod oficial și transportați în oraș cu mașini, tot timpul au fost obiectul atenției organizatorilor, iar seara aceștia au dat un banchet în onoarea echipei oaspe la Cercul Militar, banchet la care au luat parte d nd: General Emanoil Ionescu, Comandor Av. Ion Stănculescu și Colonel Popescu. Cu acest prilej d-nn gen. Emanoil Ionescu, Comandor Av. Stănculescu și directorul Liceului Hașdeu au rostit scurte cuvântări, arătând importanța sportului, mai ales astăzi în armată. A răspuns d. Lt. Colonel N. Cruțescu, comandantul echipei Prietenia sportivă ROnfl NC KR OflTfl Cuvântările Șefului Sportului Croat și a Șefului Sportului Romanesc De câteva zile, sportul romănesc are un oas pe ilustru, E. S. d. Misko Zebic, Șeful Sportului Croat și adjutant al Poglavniu lui Ante Pavelici, ca invitat al d-lui Lt. Col. Const. Medeleanu, Șeful Sportului Român sec. O masă de onoare Sâmbătă , seara, «Organizarea Sportului Românesc» a oferit un dineu în onoarea d-lui Zebic, la care au asistat: E. S. d. Misko Zebic, Șeful Sportului Croat, d. colonel Medeleanu, Șeful Sportului Românesc, E. S. d. Franco Benzon, ministrul Croației la București, lt. col. Navralil, atașat militar, Dragotin Maidan Zdravco Santic, președintele federației croate de football, C dor Zamfiropol, maior Bărzănescu, prof. N. Duțescu, dr. Puiu Stroiescu, lt. col. Raiciu, Virgil Ioan, Victor Braida, cpt. Lebrun, dr. V. Stelea, C-iiu Tănăsesc Dem. Boicescu, pot. Victor Cojocaru, etc. Trăiască Pogravnicul Ante Pavelici. Răspunsul d-lui Misko Zebic Luând cuvântul, d. Misko Zebic, Șeful Sportului Croat a răspuns Șefului Sportului Românesc, prin următoarele cuvinte: In calitate de conducător al sportului croat, am deosebita bucurie de a mulțumi în prezența delegatului Croat, d. ministru dr. Branco Benzon, d-ln lt. col. Me(Continuare în Pag. IV-a) Cuvântarea d-lui Lt. Col. Medeleanu La toust, d. H. col. Medeleanu, Șeful Sportului Românesc, a rostit următoarele: Iubite Camarade iportiw, Vizita Dvs. are o însemnătate mai mult decât sportivă. Mai bine de un an soldații noștri s’au legat prin frăție de sfinte în fața dușmanului comun. Ei se întrec zilnic în vrednie. Mâine ne vom întrece sportivicește. O întrecere rare are rostul de consfințire a prieteniei noastre în domeniile corespunzătoare. Prezența Dvs. printre noi ne onorează și răspunde sentimentelor noastre. Odată cu mulțumirile mele, în urmele sportivilor români, închin pentru fericirea sportivului popor croat și sănătatea Conducătorului Dvs. Șeful Sportului Românesc și șeful sportului t croat la reuniunea’"'»tociclistS de Duminică.