Gazeta de Transilvania, 1839 (Anul 2, nr. 1-52)

1839-04-23 / nr. 17

N C7 (SPRVEAMNASTA VOE) acestu Foi din preună cu fuca pentru minte inimă și literatură este pre Uun jumătate de an cu poșta DAĂ FĂAM SĂ GĂZAVMNCA.Largasnoivă, 239. Angulie, 21. 24cr., fără poștă 2.1ucr. arg. Pentru înștiințări să plătesc pănă la 6 rânduri Ecr. de aci între 1cr. argint de un rănd prețul ÎAC - Trapidlumul Brașoav. 3. Maiu c. n. Timpul aici la noi ca de două săptămâni încoace este cel mai părtinitoriu care 'l puteam aștepta dela- Tatăl nostru din ceriuri. După ce pănă acum avurăm ceriul mai neprecurmat seninos și cald pe cât să poate între acești munți, eri jjoi) și în noaptea trecută ploă bine foarte, încât câmpii încep a să arăta în toată pompa sa de primăvara acoperiți cu covorul (tapetul cel verde a naturei. Plugariul poate să fie vesel, mai vărtos văzând că grosimea zăpezii încă nu iau făcut atâta stricăciune după câtă frică purtașă mai nainte. Prima Man după c. nou sărbătoarea aceasta ce o ținem mai vârtos pe la cetăți în cinstea primăverii, la noi scoasă mulțime de oameni din cetate afară. Timpul era înaintea umezii senin, și frumoasele brașovului putea să case numai în sal ca să asculte muzinca sa vasuilă, la Velvedeg și la Apene. Comerțul de aici în zilele aceste este cam stavilit mai vârtos din pricina mărimei râurilor, ce să răvarsă din adâncile băi ale carpaților, în drumurile ce duc în țările vecine romănești. Praoba încă tot este mare, neumblată. Sibiu. Adunarea cea din tăia generală ale acționarilor de corăbierel pe Olt să face la 5. Maiu după amiazi, în casa sfatului din Sibiu. Soțietatea va trimite cu capătul lunii lui Maiu două corăvii încărcate pe Olt întot dela satul Boița la Râmnic în țara românească, sau de cumva mărfile încărcate vor fi hotărâte la loc mai depărtat, pănă la Slatina s au și pănă la Dunăre; și aceasta să va întâmpla supt o priveghere bună. Cluj, 19. apr. Mărita a a7a zi a nașterii prel'nzaratei Maerstății sale prea'nduratului nostru Monarh FERDȘANLA., făcu prilij și lăcuitorilor acestii Cetăți, ași descoperi bucuria ce ese din inimile atâtor milioane mărturisitoare de nemărginita iubire și credință cătră înalta Casă împărătească. în seara de maininte cetatea fa iluminată sărbătorește și banda militărească dela regimentul lui Aaron Chatet numit înălță cu o muzică pătrunzătoare pompa seninei seri de primăvara. Astăzi dimineața banda militărească deșteptă pe toți la sărbarea zilei. La 9 ceasuri să adună În Gubern, domnii oficiali de cameră, de comitat și de cetate, precum și popimea tuturor religiilor la D. Cancierul provințial graful de LAzag și povățuiți de 7. prezes al otaturilor varonul de Chemeanu, mearsără la Eeselenul sa Domnu Guvernator an Țării graful de Cognis; aici D. prezet al otaturilor țând un cuvânt răpitoriu de inimi, descoperind în numele gubernului și a întregii patrii sistimentele de cea mai statornică credință cătră preliubitul tată al patriei, priimind Ecselenția sa în numele Maestății sale supunerile și gratulățiile aceste cu cea mai mare binevoire, încredință totdeodată că se va așterne înaintea sfințitului tron a Maestății sale. Așa Ecsel sa petrecut de toată adunarea mearsă în