Gazeta de Transilvania, 1840 (Anul 3, nr. 1-52)

1840-09-15 / nr. 38

Prauil acestui foi din primă curtea pentru MinutTe INIMĂ și Aditeratură este pe un jumătate de an cu poșta Trisiluana. Din ocaunul Murășului, 4. Sept. Țria Româneaică. Relație de lucrările Cinstitului Departament al trebilor din lăuntru, urmate în cursul acestor mă trei ani, și înfățișate sutei Obșteștii Adunări. Clădirile de poduri și zăgaze făcute de particulari pentru luare de tacgsă, și de către sate pentru înlesnire comunicațiilor. S'au înbunătățit trecătoarea răului Argeșul dela Biersiceni, după măsurile dibruite de calfa inginerească cu chltuiala Dlor. Proprietari carii se folosesc cu legiuita tactă dela călătorii pe dânga. S'a ares podul din sud Slam-Râmnic, la punctul crucea comisulei, prin contribuiră satelor vecine. S'a cladit din nou peste apa Vezii sud Teleorman pe moșil Zmărdioasa de către proprietarul aceștii moșii, pe temeiul dreptului ce i s'a dat a lua legiuită facșă dela trăcători. S'a clădit peste apa Gilortului, în drumul Tărgu Jiului, și anume la hotaru unde se desparte zidul județ de al Deajului, un pod stătător pe pari cu celtuiala satelor vecine. S'au înființat din nou, pod pe pari peste apa Sabarului, în drumul Giurgiului, de către casa răposatului, întru fericire Grigorie Gica C.. și cu dobândirea de prept a lua tacga cuvenită de la trecătorii pe dângtul. S'au înființat un pod din nou, peste apa cricovului sud Dâmboviță de către sa Măria Sa Graful Ignatie Jaller de Kallerstain, împărătescul Camerariu, și Primariun Pomie al comitatului cegății-le vință, au arătat o nobilă faptă breadnică le prețuirea, și mulțămirea tuturor iubitorilor de omenime, ertând supușilor săi din numeroasele moșii Zăciueala din toate rodurile a acestui an., Soista este un nou document a mărinimiei și a părinteștii îngrijiri, cu care leau purtat cătră supușii săi totdeauna precum lăudatul Graf, așa toată strălucita familie hallereatcv. Veniturile măriii sale cu adevărat bor ecădea mut în acest an, însă cu atâta mai tare va crește tesaurul neprețuit, dragostea în inimile supușilor. Vii nu se vor uita la Domnul ozu ca la un stănăn, de care să se teamă, ci ca la un părinte, pe care în vor iubi din inimă, și nu asprele legături a eili, ci ceale line și dulci a dragostii îi vor lega cătră dănsul. Fiii și nepoții lor cu mulțămită vor poveisti nobila această facere de bine, și Măria Sa va avea și aicea pe pământ respletire, dulcea sâmțire, aducânduși aminte, că au mângăiat un mare număr de oameni săraci, dănduite și prima videa, că: Mahima spoliei cis Iatet imreghio. dinu 2f. 24cr. Fără poștă zf. u cr. arg. Pentru înștiințări se plătesc pănă la 6 rânduri 8 cr. agaci însue 1 cr. argint de un rănd. FĂ FRAMELĂ RAMNNA. Vgasnotv, Pă, fertemurgie., --- ci (Urmare.) Pentru drumuri.  afzo.