Gazeta Transilvaniei, 1860 (Anul 23, nr. 1-62)

1860-03-22 / nr. 12

„M. P27. JȘiuiornita, Gazeta si Coasea este regulata o data pe septemana, adeca. Marita. Pretiusu loru este pe 1 anu 10 f., pe diumetate anu 5 f. austr. inlaintrulu Monagestiei. Pentru tieri straine 77. 33 eg. re 1 sem., si 14 f. 70 cr. pe 1 an. Se prenumera la toate postele c. r., cum si la toti cunoscutii nostri DD. corespondinti. Pentru serie „retit” se ceru 8 cr. val. austr. i - 2 3 22. Martie 1860. TRANSSELVANII, testateaza dispuseciuni: $ mânzate. $ 4. de argintu, Monagenia Austriaca. Partea ofisioasa. la Np. Pres. 782/9-4 1860. PUBLICAREA prezidiului c. r. alu gubernământului pentru Transilvania. Despre împărțirea a împeratului, premieraru în din mijloacele căzți și economii statului pentru prăsirea de cai, ne ce va face pn lunele Augustu și Centenis pe 1860 pn marele Principatu alu Transilvaniei. Din conformitate cu npeanalta decisiune din 9. Februarie a. car' în dosu a propăși pn unire mi de a ce de premiere pentru prăsirea caidin 27. Ianuarie 1857, s'a a concede, ca epre scopulu acesta, pentru timpulu de alți șese ani mai departe, să fiă iertatu a se eroga de caii, cari în totu anulu suma de 2750 bucăți de galbini, din ceri, afară de loculu alergăturei dela Cluju, privinu asupra Ardealului totu anulu 352 de bucăți, aprobăndu totude odată prea grațiosu, ca din păstrările aniloru 1857, 1858 și 1859 ce s'au făcutu cu premiere pentru prășirea de cai, să se procure medalie, cari în față voru purta busta în reliefu a Maiestatei Sale înscripciunea: „pentru buna prăeire și îngrijire de cai,” și cu cari se voru împărtăși atătu proprietarii de caii premiați, premietaru au fostu numai lăudați. După ce prin prea'nalta decisiune, ce s'a citatu la începutu, modalitățile de concurență de pănă acum, publicate în bul. imp. din 27. Ianuarie 1857, No. 85, s'au subpăstratu mn întregulu loru cuprinsu, ama dap, judeca, dela 4 pănă la 7 ani cu unu mânzu sugătoriu bine făcutu, cari sunt grijite bine, sănătoase și puteroase mi au însușirea prăsire și încă nu s'au aplicatu la hamu. 5 Proprietarii, cari au voie a concura cu cape pentru premiere de prășire, trebue să dovedescă prin unu atestatu alu antistelui comunale, cum că C65 6ua mânzată de împreună cu mânzulu ce Oeapă mânzată, care a fostu odată împărtășită cu unu prepănă în alu șeptelea anu alu vieței mai poate concure pentru unu premiu mai departe de prăsire, dacă într'unu anu următoriu după întăia premiare earăș se va duce înainte cu premia mânzele premiu de de prăsilă, trei încă ani, cari în calitatea acesta au primitu unu de despre cari s'a făcutu pomenire la începutulu acestei publicări, se va face pentru anulu acesta la următoarele locuri și zile: da 10. Augustu a. c. în Sighișora, da 25. Augustu a. c. An Bistrițe, c. r. apostolică, desfășura cu urmare bună înduratu prea grațiosu prin aceasta ce aduce la publică nainte, înainte de fătarea loru, de la ce s'a așezatupostolice 1. 2. Premie cu de a) Epeloru mânzate miu de prăsire, pără de defepte, cu scopu de institutulu prea'nalta Ene mânzate, cari primiră decreiune loru pentru apseipea de cai pn anulu acesta ce unei 6ne bune de prăsilă. b) Mânzeloru de trei ani, cari a promitu mânza cea de trei ani, s'a născutu dintr'o epă, care a fostu în stăpănirea loru și că ei au crescut'o. $ 3. o mai departe concurințău. Totu așa se potu Împărțirea premieloru de prăsilă, statului ce a. Mac. r.aseu că pentru neajunsulu în timpulu fătărei unu mânzu sugătoriu cunoștință, cum că împărțirea premieprăsire din mijloacele mânzului va face sub următoarele o capacitate preferiveră de a rostu proprietatea doue premie, doauă ori, precum mi voru ca adca adusu îna medalieloru loru, sunt eschise cane E i E Aa 14. Septembre a. c. în Aiudu, mi „da 28, Centemspe a. c. pn Șepei-Săngiorzu. În acum numitele patru stăciuni de concurs, ce voru împărți zece premie în sumă de 88 galbini, după cum urmeză: Pentru cape mânzate cu mânzi sugători: 1 premiu de 25 galbini, 4 premie de 6 .. Pentru mânze de căte trei ani: 1 premiu de 15 galbini, 4 premie de 6 $ 5. O comisiune civile și militare numită într'adinsu cupe scopulu acesta, va judeca în fiăcare stăciune de concursu despre demnitatea de premiu va adjudeca premiele și medaliele de argintu. S 6. Premiele mi medaliele de argintu adjudecate, ce popă danponpierapilopă de animalele premiate, precum au adusu cu adevăratu za acelu locu și cari se voru cai aflați demni de npemia pe, ear pentru neajunsulu premieloru, au primitu numai laudă, în ființa de față a întregei comisiuni de locu, în numerată, pe lăngă adelerință de primire, de cătră membrulu politicu alu comisiunei. Eap resultatele împărțirei premieloru, precum și numerulu tuturoru animaleloru ce au concursu, se voru publica prin jurnalulu oficiale alu țerei. $ 7. Dreptu aceea, ca comisiunea încredințată cu împărțirea premieloru, să potă deveni de timpuriu în cunoștința tuturoru aceloru pețitori de premie, la respectiva stăciune de condeepele concurătore pentru unu premiu de prăsire, ape cs ce înștiințeză celu multu pănă la 11 oare înainte de amezi zilei stătorite în $ 4 pentru împărțirea premieloru, la antistele prefecturei au la locul iitoriulu aceluia în respectiva stăciune de concursu și dela acesta că primească îndereptarea mai departe. Sibiiu, în 17. Martiu 1860. cursu, a epeloru aduse înainte, fiăcare proprietariu și totu aceea mi la acei prăsitori, cari în presânța tuturoru concurințeloru, înfățișa a La Nr. 1143/14 pres. 1860. PubLICARELA presidiului guberniale c.r. pentru Ardealu din 29. Martie 1860. din 24. Martie 1860 msn. HVI, Nr. 71, și după aceia prin foile publice a ajunsu la publică cunoștință modulu, cu care se pune în lucrare împrumutulu de statu cu lotărie, ce ca ordinatu prin ordinăciunea împerătescă din 29. Aprilie 1859. Prin urmare remăne numai a îndrepta a publicului asupra următoareloru împregiurări: ce plătească aa privilegiata bancă năciunale c. r. austriacă anticipăciunea primită cu 133 milioane de fiorini, din pricina resboiului ueruptu în anulu trecutu, și prin aceea a pronumita bancă să se pună în stare, a se pregăti iarăși, cu argintu sunătoriu. Amadar' cuipi dă măna, mici au mai mari ca să'și rescumpere notele sale de bani mai aceluia acum i se dă prileju o face acesta prin împărtășirea de bună voie la acestu împrumutu. Prin buletinulu imperiale luarea aminte Acestu împrumutu cinci la sută, prin sorțiru în totu anulu menitu mai de statu, la ce și ce resplătește cu folosu bunu, cu aruncă 1. Februarie și 1. Augustu, este cu seamă pentru aceea, ca a și din acela așeza unu să sume interesu de însemnătoare căștiguri