Gazeta de Jimbolia, 2004 (Anul 1, nr. 1-41)

2004-06-11 / nr. 15

‘-éíazeia* d& JIMBOLIA /--- Anul I Nr. 15 • 11 iunie 2004A JIMBOLIAK - Săptămânal independent de opinie și informații - Euforie sau coșmar (Bilanțul campaniei electorale) Duminica trecută, într-o atmosferă nu prea „sărbătorească”, în viața comunității s-a consumat evenimentul anului: alegerile locale pentru consilieri și primar. Campania electorală a încetat încă de sâmbătă dimineață (după o lună de confruntări între echipele partidelor politice) căci așa a voit legiuitorul, însă ecourile ei vor mai dura până intrări în normalitatea cotidiană. Semnele acestei lupte pentru putere (pe care unii au numit-o CIOLANIADĂ) s-au arătat încă de pe la Sfintele Sărbători (Crăciun și Paști), când oamenii cu stare și cu ambiții politice s-au gândit la familiile nevoiașe și le-au oferit daruri. Adevărata „bătălie” pentru putere s-a dat în ultima lună. Formațiile politice și-au etalat forțele, au organizat baluri, discoteci, petreceri și spectacole în aer liber, competiții sportive, serbări și carnavaluri cu copiii și multe alte acțiuni menite să scoată lumea din casă, să-i convingă pe alegători că pot avea încredere în echipele care candidează. Efervescența spirituală și evoluția cultural-sportivă cu participarea unor valori de pe alte meleaguri (chiar și din străinătate) a demonstrat că Jimbolia dispune de posibilități organizatorice încă nevalorificate. Ce poate fi mai plăcut să constați că la fiecare sfârșit de săptămână li se oferă manifestări atractive (cu intrare liberă), că instituțiile de cultură nu mai fac față (cu spațiul pe care îl au) solicitărilor partidelor politice Dar nu numai atât, edilii orașului (și nu numai ei) au ieșit la treabă. S-au astupat gropile din asfalt, s-a ameliorat starea unor străzi, motocositoarele au funcționat la capacitate maxim, rondourile s-au umplut cu flori (chiar dacă marianata a umplut șanțurile și grădinile cu apă de ploaie). Par și cei care pretează muncă în folosul comunității (plâtii din ajutorul social) au ieșit mai des la lucru și au atacat obiective edilitar-gospodărești. Organizația locală P.S.D. s-a întrecut cu Primăria în acțiunea de dezinsecție, făcând stropiri contra țânțarilor. Subitanii concitadini au ieșit din anonimat, plănuind obiective de dezvoltare economico-socială a orașului, fapt plauzibil, însă cu anumite rezerve, căci totul a primit iz electoral, de a-i cuceri pe alegători cu promisiuni și vorbe frumoase. A apărut și o gazetă locală care să-i informeze pe jimbolieni asupra acestui eveniment care are loc o dată la 4 ani, iar cotidienele timișorene au arătat o mare deschidere pentru candidații unor formații politice din localitate, venindu-le în ajutor (după buget) la fiecare. A intrat în scenă și a funcționat în regim de joc continuu tot arsenalul de bârfe și intrigi cu care cochetează localitățile mici în astfel de situații. Totuși la întrunirile electorale limbajul a fost reținut (presărat doar cu aluzii sau expresii ironice) fară atac la persoană. Prudență multă au dovedit și angajații unor societăți comerciale sau (continuare in pagina 2) D. Ciobanu Redacția Gazetei de Jimbolia adresează calde felicitări d-lui ing. Kaba Gábor cu prilejul realegerii sale ca PRIMAR al orașului Jimbolia și îi urează împliniri în nobila activitate pe care i le conferă această funcție. La rugămintea d-lui Kaba Gábor primarul orașului Jimbolia, transmitem tuturor cetățenilor sincerele sale mulțumiri pentru încrederea ce i-a fost acordată prin votul din 6 iunie 2004. Domnia sa consideră că prin realegerea în cea mai înaltă funcție din administrația orașului, este obligat să facă și mai mult pentru prosperitatea comunității. Asigură pe toți jimbolienii că nu va precupeți nici un efort, că împreună cu echipa care a fost aleasă, să-și ducă la îndeplinire programul de dezvoltare economico-socială a localității. Să fie într-un ceas bun ! Reforma în sănătate Se tot vorbește de vreo 14 ani despre reforme: în învățământ, în justiție, în sănătate. Și cu toții am fost de acord că ele sunt necesare, că ceva trebuie schimbat. Referindu-ne la reforma în sănătate, atât noi, personalul medical, cât și dumneavoastră, foști sau viitori pacienți, am sperat că ea va însemna în final o îmbunătățire a actului medical. Iar noi încă mai sperăm acest lucru, chiar dacă până în prezent nu s-au făcut decât pași mărunți care, însă, nu pot fi negați: au apărut medicii de familie, s-au înființat cabinete private, au apărut Casele de Asigurări de Sănătate, s-a îmbunătățit asistența de urgență, au fost dotate unele spitale și cabinete cu aparatură performantă. Din păcate, factorul economic are o tot mai mare pondere, fondurile pentru sănătate reprezintă un procent din PIB. Casele de Asigurări de Sănătate gestionează aceste fonduri care se colectează de fapt de la cetățenii asigurați. Și cum banii nu ajung niciodată, o prima consecință pentru Jimbolia a fost reducerea continuă a numărului de paturi din spital și în consecință a personalului medical. Vă întrebați poate cum poate să fie actul medical mai calificat și pacientul mai mulțumit, mai bine tratat cu personal mai puțin, cu dotare cu aparatură la nivelul anilor 70 (noroc cu donațiile din Austria și Germania), cu medicamente drămuite ca număr și valoare. Și pentru ca totul să fie “și mai bine”, Spitalul Karl Diel din Jimbolia a “beneficiat “ recent de o reducere a numărului liniilor de gardă de la trei la două. Nu ne-a întrebat nimeni, nu v-a întrebat nici pe dumneavoastră, stimați pacienți dacă preferați să nu aveți pediatru, sau chirurg ori internist atunci când apelați de urgență la serviciile noastre. Am considerat că este necesar să vă informăm totuși despre această situație, poate să dăm politicienilor o temă de luptă în viitoarele campanii electorale. Și dacă totuși veți găsi echipa de gardă completă atunci când veți avea nevoie de noi (ceea ce nu vă dorim) să știți că acest lucru se datorează dorinței noastre de a rămâne o echipă, disponibilității unora dintre noi de a face gărzi fără a fi retribuiți, dorinței noastre ca spitalul să rămână cu secțiile actuale . Jimbolia, la 06.06.2004 Dr. Alina Decean medic primar Kaba Gábor, primarul orașului ! Rezultatele alegerilor locale (pag. 3) | Aspecte de la sărbătorirea Zilei I Internaționale a Copilului (pag. 2) | Turiști la Jimbolia (pag. 4) »------------------------------------------------------------------------------ ___ S. C. STAVARACHI SRL Colectează fier vechi, carton, hârtie și mase plastice VINDE bolțari și asigură transportul lor la domiciliu Adresa Gara Nouă nr. 1 (capătul străzii Lorena) Tel. 361448 ANUNȚ Grădinița cu program prelungit nr. 1, str. Republicii 21, ORGANIZEAZĂ Concurs pentru ocuparea postului de îngrijitoare - 0,75 normă, în data de 22.06.2004 la sediul firmei. Data concursului este afișat la sediul instituției. Relații: la sediul unității sau tel. 360839 Direcțiunea