Gazeta de Jimbolia, 2004 (Anul 1, nr. 1-41)

2004-06-25 / nr. 17

JIMBOLIA c&az£ta/ JIMBOLIA Anul I Nr. 17 • 25 iunie 2004 — Săptămânal independent de opinie și informații — Un pescar și un învățat chemați la ucenicie Ziua de 29 Iunie a fiecărui an, zi de mare prăznuire pentru întreaga creștinătate, este ziua în care doi dintre Apostolii Domnului închid ochii prin moarte martirică pentru Iisus Hristos sub împăratul Nero la Roma în anul 67. Sfântul Apostol Petru era pescar, împreună cu fratele său Andrei își câștigau traiul pescuind în lacul Ghenizaret. într-o zi au avut parte de o experiență extraordinară căci, după o noapte de încercări nu au prins nici un pește. Dar la îndemnul Mântuitorului au aruncat din nou mrejele și spre uimirea lor - experiența lor spunea că dimineața nu se poate prinde pește - au prins mulțime de pește, în urma aceastei minuni Domnul Iisus le face invitația de a deveni pescari de oameni. Veniți după Mine și vă voi face pescari de oameni (Matei 4, 19). De la Sfântul Petru avem mărturisirea adevărului că Iisus este Fiul lui Dumnezeu: Tu ești Hristos Fiul lui Dumnezeu celui viu (Matei 16, 16). Cu toată această mărturisire de credință, în timpul patimilor Domnului, el ajunge să se lepede de trei ori de Iisus spunând că nu-L cunoaște. După înviere este iertat de Mântuitorul și invitat din nou să facă parte dintre cei doisprezece apostoli prin cuvintele: Pașterile Mele. La cincizeci de zile de la învierea Domnului, după pogorârea Sfântului Duh asupra Apostolilor, Sfântul Petru iasă în fața mulțimilor și ține o cuvântare, despre Hristos cel înviat, cu atâta putere încât s-au botezat atunci trei mii de suflete. Plin de curaj și de Duh Sfânt, Sfântul Apostol Petru a propovăduit pe Hristos în Țara Sfântă, în cetățile din Asia Mică până la Roma, în vnna propovăduirea lui mulți veneau la credința în Hristos. Se spune despre el că numai dacă trecea umbra lui pe deasupra bolnavilor și se vindecau. A fost crucificat cu capul în jos (potrivit tradiției) la Roma în anul 67. Sfântul Apostol Pavel l-a numit la început Saul, era din Tarsul Ciliciei și se îndeletnicea cu împletitul corturilor deși studia cu mare învățat al vremii, Gamaliel. El devine cunoscut prin râvna cu care a luptat împotriva creștinilor. Minunea convertirii sale la creștinism se produce pe drumul Damascului când vede o lumină puternică ce-i orbește. Din cer s-a auzit un glas care i-a zis: Saule, Saule pentru ce mă prigonești? Iar el a zis: Cine ești Doamne? Și Domnul i-a zis: Eu sunt Iisus pe care tu îl prigonești. Transformarea care a venit în urma acestei întâmplări este radicală din prigonitor al creștinismului el devine cel mai mare apărător al creștinismului. Sfântul Ioan Gură de Aur spune despre el, că este fereastra prin care lumea păgână a văzut pe Hristos. A devenit un mare trăitor în Hristos căci spune el: Căci pentru mine viața este Hristos iar moartea un cîștig. A făcut călătorii misionare întemeind Biserici pe unde mergea, a scris 14 epistole, a ajutat pe săraci, a tămăduit pe bolnavi și a propovăduit pe Hristos oriunde mergea. Este vestită cuvântarea pe care a rostit-o în Areopagul din Atena, pornind de la o inscripție de pe o piatră ce era închinată Dumnezeului necunoscut. Apostolul Pavel a vorbit cu atâta putere în Areopag încât chiar mai marele areopagului a trecut la creștinism. I s-a tăiat capul în aceeași zi de 29 Iunie anul 67 la Roma. Cei doi rămân pentru întreaga creștinătate doi piloni de bază pe care se întemeiază întreaga creștinătate de mai târziu și două exemple de urmat pentru toți creștinii. Preot Petru Alexa Aspect de la Testele Naționale 2004 în ziua de 16 iunie la Școala cu clasele I-VIII nr. 1 din Jimbolia au început Testele Naționale cu absolvenții claselor a VIII-a. Președinta comisiei a fost dna. prof. Elena Caloghera, directoarea Școlii nr. 13 din Timișoara. După 4 zile de intensă activitate au fost afișate rezultatele, așteptate cu multă emoție de candidați. Au participat elevi din Jimbolia, Lenauheim, Grabați și Bulgăraș. D. C. Felicitare Redacția Gazetei de Jimbolia adresează calde felicitări tuturor celor care își serbează ziua onomastică, marți 29 iunie, de Sfinții măriți Apostoli Petru și Pavel, dorindu-le multă sănătate, fericire și împliniri în familie și societate. Reportajul săptămânii Bilanț-Continuitate Câteva repere din activitatea Grupului Școlar „Mihai Eminescu” din Jimbolia Efervescența încheierii anului școlar a cuprins toate unitățile de învățământ din oraș, fapt constatat și cu prilejul unei vizite la Grupul Școlar „Mihai Eminescu”. Afișierele din holul instituției erau doldora de anunțuri, în cancelarie sau la direcțiune atmosferă de lucru, așa cum se întâmplă, de regulă, în preajma unor evenimente deosebite. Directorul Grupului, prof. Victor Gavriș și adjunctul său, au avut amabilitatea de a-mi răspunde la câteva întrebări, căci în vâltoarea priorităților din această perioadă nu prea este timp de stat la taifas. Așa am aflat care este calendarul examenului de bacalaureat 2004, la care iau parte 112 absolvenți din acest an și 5 din promoții anterioare. Pentru acest examen centrul este la Sânnicolau Mare, iar la Jimbolia o subcomisie de bacalaureat, reprezentată prin vicepreședintele și secretarul comisiei din orașul vecin. Intre 21 și 26 iunie candidații au susținut probe orale, mai întâi la limba și literatura română, apoi la limba și literatura modernă, începând din 28 iunie se susțin probele scrise obligatorii sau la alegere, astfel că în 2 iulie se încheie această etapă, urmând afișarea rezultatelor (5 iulie până la ora 16) și depunerea contestațiilor în aceeași zi între orele 16 și 19, iar în 8 iulie afișarea rezultatelor finale. Există și o a doua sesiune a examenului de bacalaureat, care începe în 23 august și se încheie în 3 septembrie (rezultatele finale se vor afișa în 9 septembrie). Tot în această perioadă s-a desfășurat și examenul de absolvire a școlii profesionale a celor peste o sută de candidați din 5 clase pentru următoarele meserii: instalații tehnico-sanitare și de gaze, ospătar-vânzător în unități de alimentație, croitor îmbrăcăminte femei, confecționer articole din piele și înlocuitori, electromecanic reparații mașini și echipamente electronice, în timp ce absolvenții își susțin examenele și pleacă, unii spre învățământul superior sau postliceal, alții spre exercitarea meseriilor pentru care s-au pregătit. Grupul Școlar înscrie noi elevi pentru clasa a V-a, anul I și al. IX-a la cursurile de zi, precum și în clasele a IX-a și a Xl-a seral. Știind că pe mulți cititori îi interesează numărul de clase și profilul acestora pentru viitorul an școlar, le-am rugat pe gazde să-mi ofere câteva detalii. Iată care sunt acestea: Pentru clasa a V-a, curs de zi intensiv engleză (în programă și ore de informatică) înscrierile se fac între 10 VII și 10 IX, după care se va susține un test pentru cunoștințe de limba engleză Clasa a IX-a învățământ liceal de zi (înscrierile între 23 iunie - 3 iulie) are următoarele profiluri: matematică-informatică (intensiv), filologie și electronică automatizări. De asemenea va exista și o clasă a IX-a seral cu profil electrotehnică și două clase a XI-a (una cu profil mecanică și una de electrotehnică). înscrierile pentru învățământul seral se vor încheia în 8 septembrie. Grupul școlar are în planul de învățământ, pentru anul școlar 2004/2005, un număr de 7 clase la Școala de arte și meserii (denumită anterior școală profesională) după cum urmează: 1 clasă de electronică-automatizări, 1 clasă de mecanică motoare, 1 de mecanică prelucrări la cald (sudori), 2 de mecanică agricolă (din care 1 la Comloșu Mare) și 2 de textile pielărie (croitorie, confecționer piele). Din lipsă de spațiu ne oprim aici. Dragomir Ciobanu ASIROM te ajută în situații dificile încheie Asigurarea Obligatorie Auto RCA II la ASIROM până în data de 10 iulie și primești un tichet, în valoare de 125.000 lei cadou, valabil în peste 10.000 de magazine afiliate la rețeaua ACCOR