Glasul Bucovinei, martie 1924 (Anul 7, nr. 1487-1512)

1924-03-01 / nr. 1487

Pag. 4 mut înaintea judecătoriei de ocol, Secţia V, Suceava, camera No. 5 se concheamă pe ziua de 16 Aprilie 1924 toţi creditorii massei succesorale după Hersch Rohlig, decedat în Suceava la 8 Iulie 1923, fie în persoană pentru a declara şi justifica creanţele lor fie de a înainta până la acest termen cererile vor resp scrise, la din contră creditorii,în caz, că moştenirea va fi absorbită nu vor avea alte pretenții decât cele, ce vor rezulta dintr’un drept ipotecar. Jud. de ocol Suceava, secţia V - VII 309/23 Turneul Trupei din Vilna Oir. Goldenberg CASA GERMANA Ph. Goldenberg Vineri 29 Februarie 1924 orele 8 seara „Cârciuma pustie“ Premieră Biletele se găsesc la agenţia teatrală „Carmen Sylva“ Strada Domnească 22 „Casino de Paris“ Cernăuţi, str. Grillparzer Holo Proprietar şi director. D. FEIGER In fiecare seară mare reprezentaţie de variet»« In fiecare săptămână programul schimbat ■■ Vor debuta artişti de primul rang ===== Edict Av 210 1 23 27 Dispoziţiunea procedurei pentru declaraţiunea morţii lui Macarie a lui Constantin Cuşiţchi din Slobozia Baniler. Macarie a lui Constantin Cuşiţchi născut în 19 August 1885 din Slobozia Bandei a plecat în Canada şi sa fi murit in Aprilie 1914 după cum afirmă martorii. Fiind deci probabil că presumpţiunea legală a morţii conf- § 1 din lege din 31/3. 1918 f. Lt. va fi dată se dispune la cererea soţiei Nastasia a lui Macarie Cuşiţchi procedura pentru declaraţiunea morţii celui dispărut. Cerând totodată soţia sa Nastasia a lui Macarie disolvarea căsătoriei sale încheiate cu dispărutul Macarie Cuşiţchi la 6 Februarie 1911 după ritul gr. or. se institue ca curator şi apărător al căsătoriei avocatul dr. Lunguleae Onufrei aici. Dispărutul este somat să se prezinte înaintea acestui tribunal sau să înştiinţeze tribunalul pe altă cale despre viaţa saToţi câţi au ştire despre cel dispărut sunt somaţi sâ deie tribunalului sau curatorului informaţiunile potrivite până la 1/V 1924. După acest termen tribunalul va hotărî asupra declaraţiunei morţii, dacă cererea se va repeta. Tribunalul Cernăuţi, secţia Vii »* Edict Dispoziţiunea procedurei pentru declaraţiunea morţii lui Andrei Franc nasc în Pojorîta, Andrei Franc născut la 1840 Martie 2 în Pojorîta cu domiciliul din urmă în Iţcani Noi, de unde a dispărut în anul 1880 şi nu s’a reîntors la domiciliu până In prezent. Fiind deci probabil că presumpţiunea legală a morţii conf. § 1 din legea din 31 Martie 1918 f. 1. i- va fi dată se dispune la cererea fiicei sale Wilhelmine Schmidt nasc Franc, procedura pentru declaraţiunea morţii celui dispărut Se institue curator Av. dr. Vasile Baculinschi din Cernăuţi. Dispărutul este somat sâ se prezinte înaintea acestui tribunal sau să înştiinţeze tribunalul pe altă cale despre viaţa sa. Toţi câţi au ştire despre cel dispărut sunt somaţi să deie tribunalului sau curatorului informaţiunile potrivite până la 21/11 1925. După acest termen tribunalul va hotărî asupra declaraţiunii morţii, dacă cererea se va repeta. Tribunalul Cernăuţi secţia Vil. • T. Vil 403/23 Semnaţi părtaşii la BANCA „MESERIAŞUL ROMAN «« Redactor responsabil Nicolai Fraţian CLASUL BUCOVINEI m. 1487 Tuşiţi ? Va doare pieptul ? Suferiţii de plămân ? Suferiţi de bronchită ? Alegeţi-vă dia plăcere unul din specialităţile urm. Ceaiul Carpaţilor Vorei plcul Lei 7, cutia Lei 21. Bomboase pectorale Vorei plicul Lei S, cutia Lei 35. Siropul Carpaţilor Vorei flaconul Lu IPS. Gudronul Vore! flaconul Lei 23. Le găsii la farmaciile şi drogueriile din toată ţara sau direct, contra mandat poştal de la FARMACIA VOREI Piatra-Neamţ Tineri, bătrâni, femei şi copii îşi vor găsi imediat vindecarea. Reprezentant şi Depozitar Drogueria SCHMIERT & FONTIN, Cernăuţi, şi la toate drogneriile şi farmaciile din Cernăuţi CIHIONE DOHAMBASEI CIVILĂ şi NILUIi I. BALTAREŢU str. Cuciur Mare Nr. 3 (lângă palatul ad-tiv) Stare asortiment de stofe fine, croiala modernă, preţuri moderate Serviciu prompt şî conştiincios! _ _----...________| Edict • Contra lui Omirdi a lui Filip Ţipuriea fost cu domiciliu în Balaceana, iar acuma necunoscut s'a intentat acţiune pentru recunoaşterea proprietăţii de cătră Ioan a lui Filip Ţipuriea din Balaceana Termenul pentru desbaterea orală se fixează pe ziua de 10 Martie 1924, la orele 10 a. m. la acest Tribunal, camera No. 31 . Nefiind cunoscut domiciliul pârâtului şi nefiind posibilă inmânarea acţiunei, se numeşte curator d- nul avocat Vasilescu Victor din Suceava care li va reprezenta pe spesele şi pericolul lui până ce se va prezenta pârâtul sau un plenipotenţiar al său-Tribunalul Suceava, secţia Edict. C. III 147/23 Serena Cuzi şi cons. gosp. din Ballila p. C. a intentat o acţiune contra Paulina Şerban resp massa et succes, reprez. prin erezi legali deja declaraţi pentru recunoaşterea proprietăţii. Termenul de înfăţişare s’a fixat pe ziua de 8 Aprilie 1924, orele 9 a. m. sala No. 9. Nefiind cunoscut domiciliul eredelui Paulo Necula, se institue pentru dânsul ca curator Ambrozi Necula gosp. din Banila p. C. care îl va reprezenta pe cheltueala lui până ce ce se va prezenta numitul în persoană sau prin un împuternicit al lui Judecătoria de ocol Văjcaut p. C. Secţia III Toalete de Bal şi Societate colorează şi curăţă prompt în cea mai bună execuţie REIDER Strada Română 15 strada Schmidt 10 Au apărut şi se află de vânzare la ■a Instit. „GLASUL BUCOVINEI** Cernăuţi înştiinţări şcolare după noua organizare a şcoalelor Preţul 1 Leu Preţul 1 Leu Edict Cg. I 111/24 I 1 Contra Onufry Dzurawetz a lui Jaki a fost cu domiciliul în Zahariceni al cărui domiciliu în prezent e necunoscut, s’a intentat la tribunalul subsemnat de cătră Aniţa Durawetz nâsc. Oslavska din Zahariceni acţiune pentru divorţ din cauza părâsirei cu rea voinţă. Pentru apărarea drepturilor pârîtului se numeşte curator de avocat Dr. Herbert Krauthamer aici. Conform § 115 cod. civ. pârîtul e somat să se prezinte în timp de un an iar în caz contrar se va proceda şi decide asupra acţiunei acestuia la propunerea reclamantei în prezenţa curatorului numit. Tribunalul civil, Secţia I Cernăuți In Editura „GLASUL BUCOVINEI" se află de vânzare toate cărţile apărute în anii din urmă precum: 1 Cernăuţi, Str. Domnească 33_ "• 1) Istoria Basarabiei, de Dr. I. Nistor 2) Introducere în studiul literaturii vechi, de Dr. A. Procopovici 3) Versuri de Goethe şi Schiller, traduse de C. Morariu. 4) Lehrbuch d. rumäin. Sprache, de S. Puşcariu şi E. Herzog 5) Carte de rugăciuni pentru tot creştinul. „ 6) Concordate (un capitol din istoria politică) de Dr . Cândea 7) Sofocles, de Dr. D. Marmeliuc. 8) Sonete, de G. Voevidca. 9) Reforma studiului de drept, de Dr. M. Hacman 10) Noua Constituţie (un proiect) de Dr. C. Berariu 11) De la Noi (poveşti bukovinene) de Dr. A. Morariu 12) Pe drumul idealului, de Dr. D. Marmeliuc 13) Pământul nostru, de G. Berenţan 14) Îndemn la o reformă silvică, de G. Berenţan 15) Din lumea orbilor, de G. Haralevici. 16) Ocrotirea socială şi biserica, de Dr. N. Cotlarciuc. 17) Istoria fondului bisericesc din Bucovina, de Dr. I. Nistor 18) Pentru consolidarea României Mari, de Dr. I. Nistor. 19) Din Bucovina desrobită, Versuri şi proză. 20) Reforma agrară, de F. Doboş. 21) Călăuza istorică a oraşului Suceava, de Dr. V. Morariu 22) Organizarea funcţionarilor publici, de Dr. A. Morariu 23) Istoricul şi organizaţia pădurilor fondului bisericesc de Dr. Dimitrovici 24) Din suferinţele neamului, de I. Mănescu. 25) Calendarul «Glasul Bucovinei» din anii 1920, 1921, 1922, 1923 etc. etc. rut Telefonului 286 Institutul de Anecratice și Editura «QLASUL EMICOVINCU, Cernâuțs.