Glasul Bucovinei, septembrie 1925 (Anul 8, nr. 1911-1931)

1925-09-01 / nr. 1911

Pag. 4 GLASUL BUCOVINEI No. 1911 .......... ....................................—— ■■■■■— ..........................—....... ■ ■ — .............................!¥B tru: alergări de 100 metri pentru dame şi domni, 400 metri pentru dame şi domni, 1500 şi 3000 pentru dame şi domni; ştafete de 4 X 100 pentru dame şi domni; alergări prin oraş pe distanţa de la Staţiunea Grădina publică până str. Universităţii. Aruncări de disc şi suliţă; sărituri în înălţime şi la distanţă pentru dame şi domni. Concurenţii la aceste concursuri sunt invitaţi ca de pe acum să înceapă cu antrenamentul, întrucât prin acest campionat se vor axa recordurile pentru regiunea noastră. AVOCAŢIALE Congresul general al advocaţilor. — Decanatul Corpului de advocaţi din Bucovina aduce colegilor la cunoştinţă că pentru participare la congres este necesară o anunţare prealabilă la secretariatul Baroului Bucovinean. Anunţările de participare sunt a se adresa până cel târziu 1 Septembrie a. c. la Secretariatul Baroului, Palatul Justiţiei, camera 122. Taxa de înscriere la Congres este de lei 100, care se va încasa de către Secretariatul Baroului. Fiecare congresist va primi o legitimaţie eliberată de Direcţiunea Generală a C. F. R. care-i acordă o reducere de 75 la sută pentru C. F. R. Soţiile Congresiştilor vor beneficia de o reducere de 50 la sută. Congresiştii cari doresc să participe la excursiunile arătate trebue să anunţe aceasta la timp Secretariatului Corpului de advocaţi din Bucovina. Tot aşa domnii Congresişti sunt rugaţi a-şi anunţa participarea lor la Banchet. DIVERSE Bucurie zădarnică.^— „Aurora“ ţărănistă se bucură îngrozitor că secera a putut obţine, cu prilejul alegerilor pentru Camerele de agricultură, cu vreo aproape 35 ale voturilor date. Bucurie zădarnică, căci consecventul ei corespondent, care arătând pretinsa teroare a autorităţilor, termină lăudând obiectivitatea şi imparţialitatea tuturor organelor executive ale aceloraşi autorităţi, uită să-şi informeze şefii de la Bucureşti, că sub semnul secerii se ascundeau şi averescani, şi naţionalişti, şi fascişti şi cuzişti. De ar fi fost singură secera şi nu sărea averescanul-tată în ajutorul ţărănistului-fiu, teamă ne e că secera nu întrunea nici 1 , 5 din voturile exprimate. Distincție. — Majestatea Sa Regele a binevoit a conferi prin înaltul Decret No. 1945 din 12 Iunie 1925 d-lui avocat Dr. Eudoxie Scripa, director regional al soc. „Invalizii de Războiu“ Cernăuţi, ordinul „Crucea Meritul Sanitar“ cl. I a. De la Inspectoratul Regiunii VII de vânătoare. Având în vedere că prin vânătorile cu bâtăiaşi în păduri şi în cerc in câmpie, la vânat folositor, se fac abuzuri, făcăndu-se astfel de vânători de 3, 4 şi chiar de mai multe ori pe acelaş teren şi chiar fără a se respecta pătrimea de refugiu şi din această cauză se menţine Deciziunea anterioară No. 2749 1925, prin care s’a oprit a se face pe acelaş teritoriu păduros, decât o singură vânătoare cu bătăiaşi în cursul unui sezon de vânătoare la vânatul folositor, bineînţeles respectându-se în toate cazurile pătrimea de refugiu. Vânătoarea în cerc nu este permisă decât o singură dată pe acelaș teritoriu de vânat, rezervându-se în toate cazurile pătrimea de refugiu unde nu se va vâna niciodată. Cei ce vor contraveni acestor dispoziţiuni vor fi daţi judecăţii, iar contractele de arendarea dreptului de vânat vor fi reziliate. Sezonul de vânătoare pe iepuri durează dela 1 Octombrie până la 31 Decembrie 1925. Ha DAHAAFA 1 ra2Sînă cu vapore stabilă, ori-ÎÎP frtPf f!FP zontgră cu 2 cilindre, 500 PS efec-Klll ftllIUUlQ tive, 60 învârtituri pe minute, cu transmitere pentru frânghie inclusiv 3 cazane de câte 125 m2 suprafaţa de încălzire, 8 atmosfere pt. talaşi de lemn, păcură şi cărbuni. Informaţiuni la biroul tehnic WILHELM TUTTMAN, Cernăuţi, str. I. Flondor Nr. 51. Telefon 883, adresa telegr. WILTUTT Cernăuţi Cinema „Central** (Sala Filarmonică) PROGRAM începând de Sâmbătă 22 August şi în zilele următoare Ellen Kürti Fiica călăului Admirabilă tragedie din viaţa dureroasă a unui moştenitor de tron în 6 acte cu celebra şi iubita artistă Ellen Kürti şi Emil Fenyő în rolurile principale. Acţiunea emoţionantă şi joc excelent de la început până la sfârşit. Ca supliment: — O comedie în 2 acte. — Redactor responsabil Dimitris Sidoriuc „ Aeroxon-ul“ cu pineză este cel mai bun prinde «muşte de miere al lumei! 1. Pineza preferinţa sa practică ! 2. Nu se usucă mai mult! Deci fără pierdere; 3. Capacitatea de a prinde mai multe săptămâni! 4. Nu se strică în depozit peste iarnă. Prin urmare nu e marfă neutilizabilă! Nu cumpăraţi niciodată prinde-muşte după preţ, ci calitate | Havamamul|« la toptangiul D-voastră şi dacă ||KGiOXOIlaUI nu se află vă adresaţi cătră Fabrica prinde-muşte „Aeroxon“ Fr.Kaiser,Bregenz,Voralberg Depozit general pentru Bucovina şi Basarabia „Chirurpha“, Weisselberger & Brüll, Cernăuţi, strada Locotenent Turtureanu (Grillparzergasse) No. 6 România PRIMĂRIA ORAȘULUI STOROJINEȚ No. 3315/25. Publicaţiune Se aduce la cunoştinţă generală că în ziua 22 Septembrie 1925 ora 11 a. m. se va ţine licitaţia publică cu termen scurt în localul acestei primării pentru darea în intreprindere a lucrărilor de construcţie a şcoalei în cătunul Maidan. Licitaţia se va ţine în conformitate cu legea pentru contabilitatea publică (Art. 72—83) şi cu condiţiunile generale de intreprinderi de lucrări publice. D-nii concurenţi pentru a putea lua parte la licitaţie vor depune odată cu oferta şi o garanţie de 6 la sută la valoarea lucrărilor în numerar sau în efecte garantate de Stat. Se atrage atenţiunea d-lor concurenţi că garanţia trebue să se depună la casieria primăriei şi numai recepiia ce li se vor elibera o vor depune în ziua licitaţiei odată cu oferta, în caz contrar oferta nu va fi luată în considerare. Caietul de sarcini, devizul, planul cum şi orice alte informaţiuni relative îa aceste lucrări se pot obţine în orice zi de lucru în biuroul primăriei dela ora 11—1 a. m. Preşedintele comisiunii interimare: (L. S) ss. loan Zanea Se aduce la cunoştinţa Onor. Public că lesnulil „Kl SRâTARUb BINMESG“ fost in Palatul National, Piaţa Unirii în curte la dreapta, sub conducerea fraţilor CORALIUC s’a ftdesohis in strada Regina Maria In. 8 — lângă hotel Central — într’un local modern, punând la dispoziţia Onor. public confort pe banchete, nunţi şi reuniuni Mâncări româneşti şi grătar special cu preţuri de concurenţă. — Specialităţi alese. Serviciu ales curăţenie ireproşabilă Toată lumea românească este rugată a da concursul unicului restaurant românesc din Cernăuţi sprijin roagă Fraţii CORALIUC Fondul religionar ort.rom. din Bucovina vinde prin licitaţie (oferte închise) 8.880 m. c. aproximativ lemn de construcţie şi cherestea esenţă molid care cantitate s’a fasonat din produse accidentale în regia proprie a Adriei fondului bisericesc în cursul verii 1925 în ocolul silvic Dorna-Candrenilor. Ofertele se vor prezenta la 15 Septembrie 1925 la orele 11 a. m. la Direcţia Bunurilor în Cernâuţi. Cei interesaţi primesc informaţii detailate la Direcţia Bunurilor în Cernăuţi sau la Administraţia silvică Dorna-Candrenilor. Direcţia Generală a Bunurilor Fondului Bisericesc ort.rom. din Bucovina în Cernăuţi. CITIŢI „GLASUL BUCOVINEI1* Vânzare de lemn No. 862225 Publicaţiune Se aduce la cunoştinţa generală, că In ziua de 15 Octombrie a. c., la orele 11 a. m. se va ţine din nou la Prefectura judeţului Cernăuţi, în palatul administrativ, etajul II, sala de şedinţe No. 113 p. Licitaţiune publică pentru furnizarea lemnelor de foc în cantitate până la aproximativ 680 m3 pentru încălzirea birourilor în iarna anului 182526. Lemnele trebue să fie de fag, uscate de prima calitate, în lobde de 1 m. lungime, depozitate şi clădite în curtea palatului administrativ în Cernăuţi. Cantitatea lemnelor trebue să fie furnizată după trebuinţă la cererea Prefecturii. Se observă că Prefectura nu ia asupra sa nici un obligămând de a pune la dispoziţia furnizorului înlesniri cu privire la cărăuşit, procurarea şi transportarea lemnelor căzând în sarcina furnizorului. Fiecare aferent este obligat să depună ca garanţie odată cu oferta închisă un radiu de 10 la sută din suma oferită, fie în numerar sau hârtie de valoare ale Statului, în carnete de la Bănci bine acreditate sau în recepise de depuneri ale Administraţiei financiare. Oferentul va declara în oferta înaintată, că cunoaşte obligaţiunile caietului de sarcini, cărora se supune necondiţionat. Ofertele închise se vor înainta în ziua licitaţiei şi plicul ve purta inscripţia : „Oferta la licitaţiunea publică din 15 octombrie 1925 pentru furnizarea lemnelor de foc“. Licitaţiunea se va ţine în conformitate cu dispoziţiunile art. 72—83 din legea asupra contabilităţii publice. Desluşiri mai detailate se pot primi la Prefectura judeţului Cernăuţi in fiecare zi de serviciu între orele 10—12 a. m. etajul II, camera 198 în palatul administrativ unde se găseşte spre informare şi caetul de sarcini Cernăuţi, la 27 August 1924. Prefect: Iliuț e pentru elevi de 10—14 ani, îngrijire, meditaţie (reuşita garantata). A se adresa strada Metrop. Silvestru (f. Reşedinţei) 1 a, etaj la Stânga. CINEMA TEATRUL VECHI ! Incepând de Luni 31 August până Vineri 1 4 Septembrie ! Cea mai mare senzaţie pentru Cernăuţi! Cel mai mare şlager de aventuri şi bandiţi din sezonul acesta! Partea lu a şi ultima în 10 acte Wiliam Desmond şi aventurile sale periculoase în vecinica ghiaţă cele mai mari şi îndrăzneţe lupte cu cei mai periculoşi bandiţi din Alasca, începând de Sâmbătă, 5 Septembrie Halva Ca adaos: Ca adaos: — O comedie în două acte — Institutul de Anegrafice și Editură „OLASUL BUCOVINEI“, Cernăuți.