Glasul Bucovinei, noiembrie 1927 (Anul 10, nr. 2518-2541)

1927-11-25 / nr. 2537

Cernăuţi, Vii Onor. Asociaţiunea pentru cultura şi literatura poporului Român 1 Exemplar Sibiu Porto Liber conf. legea din 23 Martie 1904 IUl ■# ORGAN NAŢIONAL ROMÂNESC Ziarul: Telefon Nr. 61 APARE ZILNIC Tipografia: Telefon Nr. 2863 Lei Anul X, No. 2537 ANUNŢURI ŞI RECLAME se calculează după tarif şi se primesc la administraţie . Strada Iancu Flondor No. 33 Pentru inserare în Interiorul ziarului se urcă taxa cu 50%* Forul de judecată în Cernăuţi. ABONAMENTUL: pe un an 500 lei, pe V2 an 300 lei, pe trei luni 150 lei, pentru •bani zilnic: pe un an 300 lei, pe V2 an 160 lei, pe treiluni 90 lei. Numai numărul de Duminică: pe un an 120 lei, pe V2 an 70 lei, pe trei luni 35 lei. Pentru Cernăuţi ziarul trimis acasă prin curier, lei 65 lunar. Pentru străinătate pe un an 1200 lei, pe 12 an 700 lei-Prăjite se fac la sediul ziarului. Redacţia şi Administraţia Cernăuţi, Strada Iancu Flondor Nr. 33 Se primesc numai articole iscălite. Manucrisele nu se înapoiază. A murit Ion I. C. Brătianu O veste zdrobitoare străbate, cu iuţeala fulgerului, de la un capăt la altul, ţara întreagă. A murit Ion I. C. Brătianu. S’a prăbuşit unul din stâlpii cei mai falnici şi mai puternici pe care s’a ridicat şi se sprijinia România întregită, întreaga ţară imbracă, pentru doua oară în acelaşi an cel mai negru zăbranic de doliu. Căci Ion I. C. Brătianu a fost în zilele înăbuşitoare de neutralitate şi în zilele grele ale războiului celui mare, o garanţie pentru înfăptuirea idealului românesc, şi in zilele de după războiu era o garanţie pentru consolidarea şi întărirea pe veci a României întregite. La o mare întrunire publică, înainte de declararea războiului pentru întregire, marele scriitor şi vorbitor Delavrancea şi mare fruntaş politic dintr-un partid adversar, adresa mulţimei nesfârşite care-i sorbia vorbele pline de artă, acest mesagiu : Nu vă temeţi! România mare se va face, căci pe spatele lui Ion I. C. Brătianu arde biciul de foc al marelui său părinte Ion C. Brătianu. Şi precum acesta a făcut România independentă de ieri, totaşa şi fiul său Ion I. C. Brătianu trebuie să înfăptuească România Mare de mâne. Cuvintele profetice ale marelui scriitor s’au împlinit întocmai. De numele lui Ion I. C. Brătianu istoria va lega pentru totdeauna înfăptuirea României întregite. N’a putut trăi multă vreme după viteazul său rege, Ferdinand I, pe care l-a slujit cu credinţă şi devotament. Amândoi au plecat în clipa, când ţara şi neamul românesc aveau atâta nevoie de braţul şi mintea lor. Ţara întreagă îi deplânge, nemângăiată de golul ce-l lasă în urma lor, şi roagă providenţa divină care ocroteşte soarta popoarelor şi a ţărilor, să reverse înţelepciunea şi patriotismul marilor dispăruţi asupra acelora ce urmează să-i înlocuească în conducerea destinelor ţării şi ale neamului românesc. Moartea primului ministru Ion I. C. Brătianu Bucureşti 24, ora 9 dim. (Rador). Primul ministru Ion I. C. Brătianu a mard astă noapte. Ultimele două zile suferise de amigdalită. Ieri la orele 4 M. S. Regina Maria a sosit la căpătâiul bolnavului, unde a rămas trei sferturi de oră. Seara s’a simţit nevoia unei secunde operaţii. S’a produs apoi o infecţie locală, care a intrat în sânge. In cursul nopţii, primul ministru şi-a dat obştescul sfârşit la vârsta de 62 ani, la orele 6 şi trei sferturi. r Certificatul oficial de deces Bucureşti, 24 (Rador). — Astăzi, Joi, 24 Noeimrie oa 6 45 a încetat dn viaţă Ion I. Bâianu, preşedintele consiliului, in urma unei arghne streptococice cu scaticeme. Condoleanţele şefilor de partide Bucureşti, 24 (Ridor).P D. subsecretar de Stat Franasovici a primit la orele 9 dumneaţă pe toţi şefii d partie şi le-a comuniat trista veste. Toţi I au rugat să prezinte condoleanţe fam liei marelui dispărut. D Miniu a teefonat ieri după amiazi la locuinţ premierului decedat, cerând lămuriri asupra mersului boalei și exprmând urări de insănătoşire. D. Vintilă Brătianu însărcinat cu formarea noului cabinet București 24, ora 9 și 10 dm. (Rudolf.— Imedit după moartea lui Ion I. C. Brătianu mew.b'd guvernului au demisionat. înalta Regență a însărcinat Pe d. Vintilă Brătianu cu formarea noului cabinet, care a prezentat liste cabinetului in Vechea formaţiune. Miniştrii au depus jurământul In faţa Inaitei Regenţe la Balotul Regal din Calea Victoriei. Apoi consiliul de miniştri s’a întrunit la ministerul de interne. Camera şi Senatul se întrunesc astăzi la orele 2 d. a. Preşedinţii vor rosti cuvântări, după care şedinţele Corpurilor Legiuitoare se vor ridica în semn de doliu. Corpurile Legiuitoare se vor întruni abia Lunia viitoare.