Glasul Bucovinei, decembrie 1927 (Anul 10, nr. 2542-2562)

1927-12-01 / nr. 2542

Pag. 4 ŞCOLARE înfiinţarea la Siret a unei secţii a Asociaţiei generale a profesorilor secundari. — Sâmbătă, in 26 Noembrie 1927, a luat fiinţă şi la Şiret o secţie a Asociaţiei generale a profesorilor secundari din România. La adunarea generală constituitivă s’a ales următorul comitet: Sf. Savăr. Duşceac George, preşedinte; d. dir. Iţcuş Nicodim, vicepreşedinte; d. Nastasi Ilarion, secretar; d-na Popescu Ana, casieră; d. Dr. Popescu Eftimie şi d- Botezat Petru, membrii fără funcţie; d. Grigorovici Ionache controlor. Totodată s’a hotărit intre altele întreprinderea unei intense campanii culturale atât la oraş cât şi prin satele din apropiere; se vor ţine conferinţe urmate de producţii artistice (coruri, recitări, teatru etc.) Pentru a face conferinţele cât mai interesante se va pune la dispoziţia conferenţiarilor, din partea Direcţiunii liceului, un aparat de proiecţiuni luminoase. Data inaugurării acestor conferinţe şi programa lor detailată se va anunţa ulterior. TEATRALE De la Teatrul Naţional Cernăuţi — Direcţiunea Teatrului Naţional din Cernăuţi atrage binevoitoarea atenţiune a publicului spectator asupra următoarelor puncte: 1) Spectacolele vor începe cu preciziune la orele indicate de program. Ora exactă după care încep spectacolele este cea indicată de ciasornicul din foyerul Teatrului după care publicul e rugat a se orienta. 2) E interzisă cu desăvârşire prezenţa in sală atât in stal cât şi in balcon a Doamnelor purtând pâlării. 3) E interzisă de asemenea prezenţa copiilor mai mici de 7 ani la spectacole. Excepţia, in această privinţă se face numai cu reprezentaţiile Teatrului de Păpuşi şi cu matineurite speciale. Asupra exactităţii inceperei spectacolelor Direcţiunea atrage atenţiunea că dela 1 Ianuarie 1928 sala va fi Închisă imediat după ridicarea cortinei. Turneu vienez — Un numeros ansamblu al teatrului popular german din Viena de sub conducerea d-lui director prof. Dr. Rudolf Seer, care este şi un valoros actor, va da la Cernăuţi în sala filarmonică în primele zile ale lui Decembrie 8 reprezentaţii teatrale, punând în scenă in special câteva mari succese ale literaturii dramatice moderne. Repertoriul este întocmit astfel: Vineri 2 Dec.: reprezentaţie de deschidere eu «Der Garten Eden» de R. Oesterreicher şi R. Bernauer. Sâmbătă 3 Dec.: în matineu «Kabale und Liebs» de Schiller, seara «Kolportage» de Georg Kaiser. Duminică 4 Dec.: «Der Garten Eden». kuni 5 Dec.: «Der Hexer» de E. Wallace. Marţi 6 Dec.: «Sechs Personen suchen einen Autor» de L. Pirandello. Miercuri 7 Dec.: «Der Garten Eden». Joi 8 Dec.: «Sechs Personen suchen »inan Autor». I Bilete la Direcţiunea de teatru şi concerte »Carmen Sylva“, str. I. Flondor. MUZICALE Concertul baritonului Athanasiu. — Marele nostru cântăreţ baritonul Jean Athanasiu, unul din cei mai valoroşi fondatori ai Operei Române din Bucureşti şi unul din stâlpii reputaţiei noastre artistice în ţările atrusene, va da la Cernăuţi în 1 Decembrie în sala Teatrului Naţional un Singur concert, cu următorul program bogat în conţinutul plin de valoare muzicală : I. T. Fauré : Crucifix 2. Dense : Se g. Ciaicovschi : Nacht 4. Diaz: Benvenuto Cellini. II. 5 Cíaícovschi: Triste est la steppe 6. Ioşti: Ideale 7. 7osti: Sogno 8. Leoncavallo; Zazza. III. g. Massenet: Re dí Lahore 10. Braggí: Visione Venezziana //. Bellini: Fmestza ehe luceva 12. Puccini: I,sea II. Arii româneşti de Kiriac, Zirra, Borgovan, Dumitriu etc. începutul la orele g seara. Bilde la agenţia „Ostaşul Român", Piaţa Unirii. MEDICALE D. Dr. Nicolae Luţa, medic dentist s’a reîntors din călătoria de studii in străinătate şi dă consultaţiuni ca mai înainte zilnic intre orele 10—1 şi 3—6 DIVERSE Dela Primărie. — Se aduce la cunoştinţa pensionarilor Primăriei că în ziua ridicării pensiunii să se pretinte serviciul Contabilităţii cu buletinul de Înscriere dela Biroul de Populaţie sau cu o procură legalizată. Redactor responsabil Dimitrie Sidoriuc Bursa Cursul devizelor la București București 29 (Rador). — Paris 637.—, New-York 161.25 Londra 789 50, Zürich 32.22," Milano 880, Viena 22.80, Praga 480.—, Belgia 22.60, Budapesta 28.40, Varşovia 18.15, Berlin 3865. La Zürich 3.20—, La Paris 15.65. DIN PUBLIC Ononnici namci măr£iIe laTretorn", „Viskafors“ şi yliuUiil yl IJUlUyl „Wimpassing“ se vând cu preţuri ocazionale en gros şi en detail la magazinul de ghete „Schuhkersig“, str. Regele Ferdinand 13. De exemplu o pereche şoşoni moderni pentru doamne lei 387, o pereche şoşoni moderni pentru doamne cu bandă de catifea lei 487, o pereche şoşoni moderni pentru doamne cu căptuşeală de baiac de lână lei 537. La cumpărarea unei perechi şoşoni se face economia cel mai puţin de 100 lei. Dr. H. Lulll in străinătate. Institutul Iram „PROGRESUL“ str. Ponovici-Logolbedi (foşti Armenească) Dr. 12. Mi de eonii ieiecembria a. c. se deschide un nou curs pentru copiii de 4—6 ani. Institutul dispune de încăperi igienice, înzestrate cu cele trebuincioase pentru şcoala de copii mici, de un joc pentru jucat, expus la soare, de o grădină frumoasă. învăţământul se predă individual in limba română şi franceză de profesoare specialiste. Supravegherea cu deosebită îngrijire e garantată. Inscrieri zilnic la direcţiunea şcolii, medic-dentist, str. Ştefan cel Mare Nr. 17, s’a reîntors din călătoria de studii făcută Nimeni să nu întârzie să-și procure la timp CABERDAEILI JUSSI MOH" pe anul 1928 cel mai potrivit CALENDAR pentru popor GLASUL BUCOVINEI Invitare la adunarea generală a însoţirii de păstrare şi credit pentru Danila î. r. c. g. n. care va avea loc Duminică la 11 Decembrie 1927, la ora 1 d. m. în focalul şcoalei primare din joc cu următoarea Ordine de zi: 1. Darea de seamă a direcţiunii şi a constiului de control asupra activităţii din timpul trecut. 2. Aprobarea socotelilor şi darea absolutoriului. 3. Schimbarea însoţirii în bancă populară sistem din vechiul regat, eventual lichidarea însoţirii. 4. Alegerea consiliului de administraţie şi a cenzorilor, la caz de schimbare, sau alegerea comisiunii de lichidare în caz de disolvare. 5. Vinderea parcelei însoţirii, hotărânduse prețul minimal sub care nu se va putea vinde. 6. Fixarea remuneraţiei faacţionarilor, eventual al lichidatorilor. 7. Eventuale dorinţi și propuneri. Neîntrunindu-se numărul cerut de statale la orele hotărîte, adunarea se va ţine cu o oară mai târziu cu ori şi ce număr de membrii. Daniia, la 20 Noembrie 1927. Direcţiunea Cetiţi „Glasul Bucovinei“ care îndeamnă statornic la muncă continuă pentru binele ţârii şi la respectarea legilor şi a ordinei.: No. 2542 CINEMA INTIMStrada Gener »I Mire» seu Cu Începere de Marţi 29 Noembrie şi in zilele următoare : Cel mai mare eveniment al zilei! — Fansrariie lui Ion I. C. Brătianu — fostul Prim-Ministru şi cel mai mare bărbat de Stat al ţării româneşti. Pe lângă aceasta rulează încă numai câteva zile cel mai superb film al sezonului: 8 superbe acte, o comedie dramatică a cărei acţiune se petrece în Palatele Imperiale Rusiei. Vâltoarea Valsului Cinema Palatului, Piaţa Unirii 3 Cu Începere de azi şi in zilele următoare. Aventurile lui TOM MIX şi nevinovatul de la ţară. Mare Coboydramă de aventuri în 8 acte, in rolul principal îndrăzneţul şi neîntrecutul călăreţ TOM MIX. Ca adaos: Funerariile lui Ion I. C. Brătianu fostul prim-ministru, şi cel mai mare bărbat de Stat al Ţarii Româneşti. Cinema „Central“ sala filarmonică Cu începere de Joi 24 Noembrie și în zilele următoare: Cel mai puternic film al timpului 12 acte grandioase după romanul de Bulwer limit Kill Hall! Pill cu artiștii: Mihail Farcony, Maria Korda, Bernhard . * Götzke TEATRU CINEMA „ELITE“ _______(Som Polski)_________ Cu începere de azi și în zilele următoare , Evelyn Holt cu marele succes din „Liebeler“ Calvarul umui tânăr Film modern în 8 mari acte pin ae moravuri. In rolurile principala Evelyn Holt, Ernst Verebess, Andréea Faydte, Paul Otto, etc., etc. Adaos la program Funerariile Primului Ministru Ion I. C. Brătianu. Viaţa, Opera şi Moartea Făuritorului României Mari CINEMA TEATRUL VECHIU Cu începere de Marţi 29 Noambria şi în zilele următoare, Rulează un film grandios al casei Ufa I Fantoma din Castel Un film în 8 mari acte ce incordă nervii, un ceas de spaimă în casa cu fantome. Un omor misterios şi Ingozitor. — In rolurile principale: Laura, La Plante. Adaos la program o comedie modernă in 2 acte. I finiri wMi tem itusii i î «» î — Fini itiril ie iii en gros;! en detail — per George Beer str. Regina Maria (Rathausstrasse) No. 2 este cea mai curantă. Acolo se vând zefire engl. şi ceh, lingerie, stofe pentru doamne şi domni, — covoare, perdele etc. cu preţuri reduse. — Lozinca: câştig mic, vânzare mare. Dr. E. K. FUCHS Medic specialist pentru ochi, urechi, boale de gât şi nas s’a reîntors din Viena şi consultă între orele 2 şi 4 d. a. str. Principele Nicolae 10, etaj. I f, str. Catedralei Calendarul „Glasul Bucovinei" pe anul 1928 care apare în scurtă vreme, e cel frumos și bogat calendar, cu numeroase clişee şi articole scrise de cei mai de seamă scriitori şi oameni ai Bucovinei. Institutul de Arte Grafice şEditură „GLASUL BUCOVINEI“ Cernăuţi