Glasul Bucovinei, februarie 1929 (Anul 12, nr. 2868-2890)

1929-02-01 / nr. 2868

Pag. 4 MEDIC SPECIALIST — pentru boale de gât, urechi şi nas — Dr. A. Weissbach specializat la Clinicile din Paris şi fost operator la Clinica prof. Sebileau unde se lucra după cele mai noui metode. Diathermie, Therapie activă efluvii, coagulaţiuni diatermici. Consultă de la orele 26 str. General ZADIC 6 MUZICALE Concert George Boscoff. Unul din cei mai aleşi fii ai ţării noastre, celebrul pianist George Boscoff, apreciat pretutindeni pentru marele- calităţii artistice precum şi pentru extraordinarele sale facultăţi tehnice, va da la Cernăuţi în Sala filarmonică Luni 4 Februarie la orele 9 seara un Mare Concert de gală cu un deosebit de bogat şi de frumos program din Beethoven, Mozart, Chopin, Debussy, Scriabin, Granados, Albeniz, Liszt şi Boskoff. Biletele pentru acest rar eveniment artistic s’au pus în vânzare la Direcţiunea „Carmen Sylva“, str. I. Flondor. STUDENŢEŞTI întrunirile academice "Bucovina" şiMoldova* aranjează Vineri în 8 Februarie a c. în sala festivă a Casei germane, Balul tradiţional. Pregătirile adsidue promit o reuşită splendidă. Ca In fiecare an balul acesta este locul de întâlnire al celei mai selecte societăţi româneşti. Conducerea şi pregătirile pentru bal stau In mâinile încercate ale dlui George Flondor, mare proprietar, preşedintele clubului domnilor bătrâni. Invitările s’au expediat. Reclamaţiuni se primesc zilnic în cabinetul întrunirilor, Palatul Naţional, de la orele 6—7 seara. ECONOMICE Cartelul româno-cehoslovac al exportatorilor de lemne — Exportatorii de lemne din Ceho-Slovacia şi cei din România în Ungaria au încheiat un cartel pentru a se înlătura concurenţa produselor celor două ţâri. Preţurile la lemnele de foc exportate în Ungaria vor fi fixate de cartel. S-a înfiinţat la Budapesta o instituţie financiară româno-cehoslovacă care va finanţa pe exportatorii de lemne de foc din cele două ţări. Dealtfel această chestiune făcea parte şi din programul economic al conferinţei Micei înţelegeri. Prin jurnalul consiliului de miniştri din 14 ianuarie 1929 s’a acordat societăţii de asigurare asupra vieţei „Phönix“ din Viena autorizaţiunea de a funcţiona în România şi de a practica ramura de asigurare asupra vieţei. Societatea înfiinţează o sucursală în Bucureşti pentru toată ţara, iar reprezentantul ei este d-l Alfred Cerkez, cunoscutul industriaş. Câmpul de activitate al Societăţii „Phönix“ se întinde în următoarele ţări: Belgia, Franţa, Italia, Spania, Germania, Austria, Ungaria, Cehoslovacia, Iugoslavia, Polonia, Bulgaria, Turcia, Grecia, Egiptul, Syria şi Palestina, la cari se adaug acum şi România. Stocul de asigurări al Societăţii „Phönix* la finele anului 1928 s-a ridicat la 1.800 milioane şilingi austriaci (circa 41 miliarde lei) iar fondurile de garanţie la 230 milioane şilingi austriaci (circa 5,3 miliarde lei). Societatea „Phönix* a lucrat în noile teritorii româneşti (Bucovina, Transilvania şi Banat) încă de la 1882 şi a lichidat de la 1918 fără nici o întrerupere asigurările asupra vieţei încheiate înainte de război în vechile coroane, în proporţiunea stabilită prin dispoziţiunile legilor româneşti. Societatea „Phönix“ este în legături de strânsă prietenie cu Societatea românească de asigurări „STEAUA ROMÂNIEI“ de la înfiinţarea acesteia, iar în activitatea ce va desfăşura în viitor la noi în ţară va colabora cu zisa societate în cea mai perfectă armonie. Dr. H. KORN fost medic voluntar şi operator la secţia de ochi a profesorului Sachs din Viena. — Medic specialist pentru boli de ochi consultă între orele 9 jum. 1, 2 jum. — 6 Cernăuţi. Strada Tudor Vladimiraşcu 11 Redactor responsabil: Dimitrie Sidoriuc arcaşeşti Societatea arcăşească „Ştefan cel Mare“ din Cernăuţi, secţia Roşa aranjează Duminică, 3 Februarie a. c. în sala casei germane din Roşa o petrecere poporală cu teatru şi dans. Bufet bine asortat şi muzică excelentă, începutul la orele 7 seara. DIVERSE Serata meseriaşilor, comercianţilor şi industriaşilor români. — In seria organizărilor, cari au o importanţă socială deosebită pentru societatea românească din Cernăuţi, serata meseriaşilor, comercianţilor şi industriaşilor români din Moldova de Sus In Cernăuţi, îşi are locul ei bine stabilit. Aranjările anuale reuşite ale acestei societăţi, se bucură cu drept cuvânt de sprijinul tuturor păturilor sociale româneşti, pentru ridicarea claselor profesionale româneşti din Cernăuţi. Şi în anul acesta, Sâmbătă la 2 Februarie această societate aranjează tradiţionala serată în spaţioasa „Sala de gimnastică, din strada Iancu Zotta. Aranjamentul şi pregătirile pentru o cât mai bună reuşită sunt în curs. Inovaţiuni şi surprize de tot felul vor delecta publicul. Invitările sunt în curs de expediere şi se pot reclama zilnic la Internatul Meseriașilor din strada Banatului. GLASUL BUCOVINEI Serata mascată şi costumată a societăţii sportive române „Dragoş-Vodă*. — Sâmbătă în 2 Februarie 1929 are loc în saloanele Cercului militar din Cernăuţi, serata mascată şi costumată a sportului românesc din Bucovina. Invitările s’au expediat iar onor. Doamne şi Domni cari din motive independente de voinţa comitetului societăţii n’au primit invitări, sunt rugaţi să le reclame la Divizia 8 a Secretariatului Societăţii şi Banca «Producătorul Agricol», strada lancu Flondor Nr. 1 între orele 9—12 şi 3—6 In fiecare zi Pregătirile ce se fac de sportsmanii noştri li asigură seratei o reuşită strălucită. Costumele şi măştile vor reprezenta toate nuanţele sportului de la checka până la atletica grea, iar sportmanii specialişti în gustări, aperitive şi păhărele în toate dimensiunile vor găsi un bufet excelent, unde îşi vor putea disputa întâietatea după plac. Două muzici vor menţine mereu în funcţiune gimnastica dansului. Tombola şi diferite alte distracţiuni vor alimenta voia bună şi sportul râsului va fi în toi. Invitările vor fi personale şi controlul măştilor foarte sever. Cum serata aceasta este menită să sporească fondurile societăţii pentru continuarea lucrărilor stadionului toată suflarea amatoare de sport este rugată de a contribui cu obolul ei pentru o bună reușită. întâmplările zilei Efracţie.— In noaptea de 29 Ianuarie a.c. necunoscuţi făcători de rele prin efracţia unui perete s’au introdus în casa femeii Marta Nicolai Niglici de unde i-au furat mai multe lucruri casnice în valoare de 6.000 Iei, femeia e din comuna Zvoriştea. Omor.— In ziua de 28 Ianuarie a. c. individul Iosif Bendic din Gura-Homor s-a dus la casa cumnatului său Roman Zahariuc din comuna Cacica şi luându-se la bătaie, Iosef Bendic a lovit cu un scaun în cap pe cumnatul îsău Roman Zahariuc în aşa fel că după 4 ore de chinuri a încetat din viaţă. Cazul se cercetează de jandarmi. Furt.— In noaptea de 27 ianuarie a.c. individul Ioan Lazăr a lui Florea din corn. Mahala prin efracţia plafonului s-a introdus în coperativa „Prutu“ din acea comună şi a furat mai multe articole monopolizate în valoare de 5600 lei. Individul a fost înaintat parchetului Cernăuți. ................. — • • • •------------------ No. 2868 TEATRU CINEMC „ELITE" (Dom Polski) Cu începere de Luni 22 Ianuarie ch. și în zilele următoare: I Un film pe placul tuturor! Celebra artistă de varieten — Anny Ondra în — Primul sărut 8 superbe acte după o ideie de Mira Dore. In rolurile principale : Anny Ondra, Werner Pitschau, Hilda Jennings, Teddy Bill, Alia Pankau şi alţi. Dansuri moderne.-Slow-Fox, Tango Charleston, Boston, Black-Bottom Ca adaos: „Gaumont-Journal“ CINEMA TEATRUL VECH81I începând de Joi, 31 ianuarie 1929 şi în zilele următoare. Premieră! xxx Premieră! Emil Jannings Cel mai mare tragedian al prezentului în noul film rusesc Ultimul său ordin Un film monumental în 9 acte. Jannings în rolul unui general rus, care, după revoluţie, se prăbuşeşte pe urma dispariţiei vechei splendori. Jannings joacă cu toată virtuozitatea geniului său. Nu e nimeni, care nu va fi mişcat până la lacrimi. HobanTorn Moşia Tescureni-Bagiurea Comuna L/O Val II, dl O Avrămeni judeţul Dorohoiu în întindere de 163 ha în care intră 30 ha imaş. Moşia este liberă chiar de acum. Condiţiuni de plată avantajoase. Or şi ce relaţii se pot lua de la d. N. Cocuţă strada Sextil Puşcariu Nr. 7 sau la Banca Franco-Română Cernăuţi. BURSA Cursul devizelor la Bucureşti Bucureşti, 30 (Rador). — Paris 652.—, New-York 116630, Londra 807—, Zürich 3210, Milano 872—, Viena 2350, Praga 493 — , Belgia 2320, Budapesta 2Ő15, Varşovia 1875, Berlin 3970. La Zürich 31225 La Paria----- No. gest. C. II 404 I 28 Edict. Reclamantul Constantin Florescu a lui Simion din Ceahov a introdus sub No. C. II 404 I 28 o acţiune în contra pârâtei Caterina Florescu, născută Kozlowska cu domiciliul necunoscut pentru divorţ. Nefiind cunoscut locul unde se petrece pârâta se numeşte curator de avocat Jasilkowski în Cernăuţi care-l va reprezenta pe seama şi socoteala lui, până ce se va înfăţişa el însuşi sau va numi un împuternicit. Conform § 115 cod. civ. buc. pârâta este somată să se prezinte în decurs de un an, în caz contrar se va proceda şi decide asupra acţiunii în prezența curatorului numit. Grefa tribunalului Cernăuți, secția III La 25 II 1929. Nu uitaţi, că ziarul „Glasul Bucovinei*" apare cu cheltueli foarte mari. Onor, abonaţi sunt cu insistenţă rugaţi să binevoiască a ne trimite costul abonamentului destul de redus. Institutul de Arte Grafice şi Editură „GLASUL BUCOVINEI* ©eroSAţi Doi PO nontofi la Pian« din Sură» la vioară, Wtîl vu Irdlldţi mandolină sau ghitară aflaţi cele mai frumoase cântece şi dansuri româneşti la colecţia muzicală „Muza română“. A apărut colecţia întreagă, adecă 120 numere. Fiecare număr 10 lei la toate librăriile sau la editor strada Daniil Verenca Nr. 6 Cereţi catalogul.