Glasul Bucovinei, octombrie 1929 (Anul 12, nr. 3056-3080)

1929-10-01 / nr. 3056

P*g 4 spus străinătăţii despre România anului 1929, Panait Istrati, cu prealabila aprobare a d-lui Vaida: „Prim procurori tâmpiţi; prefecţi agiamii, donchişoreşti şi beţivi; ofiţeri moşi-teci; jandarmerie brutală şi poliţie compusă din bandiţi, decoraţi de d. Vaida pentru acte de cea mai feroce bestialitate*... La un concurs de frumuseţe, prezidat de d. Vaida, a câştigat d-şoara Magda Dumitrescu. La un concurs de naivitate, punem rămăşag că primul premiu s'ar coborî pe fruntea d-lui Vaida. Ii sugerăm ideia menită a-l face cel mai celebru ministru de interne Dar să nu glumim, căci poznele d-lui Vaida se sparg în capul ţării — şi onoarea ei plăteşte. -----------------• • • •—1--------------- Redactor responsabil: Dimitrie Sidoriuc INFORnflŢIUNI PERSONALE D-l Ion I. Nistor, fost ministru al lucrărilor publice, a părăsit Cernăuţii Luni, 30 Septembrie a. c., plecând la Bucureşti. UNIVERSITARE ______ înscrierile la facultatea de filosofie şi litere din Cernăuţi.—înscrierile la facultatea de filosofie şi litere din Cernăuţi pentru anul de studii 1929/30 se fac în conformitate cu regulamentul, dela 1—31 Octomvrie 1929. Amănuntele privitoare la condiţiunile de înscriere şi formalităţile de îndeplinit sunt afişate pe tabla neagră a facultăţii. înscrierile pentru anul pregătitor încep la 9 octomvrie c. ŞCOLARE Rezultatul probelor în scris la bacalaureatul din Cernăuţi. La comisiunea de la liceul „Aron Pumnul“, din 143 candidaţi, au reuşit 73; la comisiunea de la liceul ortodox de fete, din 154, 96; la comisiunea de la liceul nr. IV, din 130 au reuşit 102. MUZICALE Concert Olszewska. — Renumita cântăreaţă Maria Olszewoska, una din marile artiste ale vremurilor noastre detentoare de frunte a pârtiilor feminine la opera de stat din Viena — va da în oraşul nostru un singur concert, în seara de 7 Octombrie crt. în sala Teatrului Naţional. Biletele pentru acest însemnat eveniment muzical sânt de vânzare la direcţiunea de concert Emil Gutherz (în librăria Schapira) strada I. Flondor 9. TEATRALE Turneul Moissi. — Marele actor Alexander Moissi, fiind în turneu în fruntea ansamblului Teatrului Popular din Viena de sub conducerea d-lui dir. Dr. R. Beer, va da la Cernăuţi în sala filarmonică numai 3 reprezentaţii extraordinare cu următorul repertoriu : Marţi 1 Oct. „Cadavrul viu“ de L. Tolstoi; Miercuri 2 Oct. „Hamlet“ de Shakespeare; Joi 3 Oct. „El e de vină“ şi „Voluptatea bunei cuviinţi“ de L. Pirandello. Biletele se vând la direcţiunea „Carmen Sylva“, str. I. Flondor. SOCIALE De la Asociaţia pentru emanciparea civilă şi politică a femeilor române.— Asociaţia pentru emanciparea ţivile şi politică a femeelor române, Secţia Cernăuţi învită pe această cale toate membrele la şedinţa care va avea loc joi, 3 octombrie a. c., ora 6 d. m., în sala Primăriei pentru a lămuri folosirea dreptului de vot a femeii la judeţ, comună şi sat. Se primesc şi înscrieri noui de membre. Toate doamnele membre sunt rugate să apară la această ședință de mare însemnătate. GLASUL BUCOVINEI MEDICALE Dr. Mălinaş, Director medical în Vatra Dornei, chirurg, se stabileşte, începând cu 1 Octombrie crt. In Cernăuţi, şi iă consultaţiuni zilnice în Strada Ştefan cel Mare No. 7. SPORTIVE Matchurile de football ale Regimentelor 1, 2, 3 şi 4 Grăniceri. După matchurile de football eliminatorii între Reg. 1 Gr. (Buc.) şi 4 Gr. (Deva) cu rezultatul de 0:3 şi Reg. 3 Gr. (Cern) şi Reg. 2 Gr. cu rezultatul de 2:0, s-a disputat Duminică 29 crt. finala între Reg. 3 Gr. (Cernăuţi) şi Reg. 4 Gr. (Deva) cu rezultatul de 0 :1 pentru Deva. Jocul a decurs interesant, în combinaţii frumoase, ambele echipe periclitând prin shooturi puternice, porţile, pentru a şi asigura victoria. In repriza întâia Deva marchează primul punct. Proxima repriză, cu toate străduinţele Cernăuţenilor de a egala, nu schimbă nimic în rezultatul dealtfel binemeritat de 0:1 de Reg. 4 Gr. Deva. Rezultatele exhibiţiilor Olimpiadei le vom publica în numărul nostru de mâne. Rezultatul matchurilor de campionat. — Sâmbătă s’au disputat următoarele matchuri de campionat: Dovbus—Hacoah pe terenul „Boisko* cu rezultatul de 0:4. Jocul a decurs în cadrul aceloraşi foururi ca şi Duminica trecută ale echipei Corbus. Acest fapt l-a determinat pe arbitrul Mihalescu, foarte corect, la excluderea câtorva echipieri ruteni. Macabi— Muncitorul pe terenul „Macabi“ a adus o victorie neaşteptată a Macabeilor cu 3 : 0. Jahn—Borohow 4:0. România Primăria Comunei Seletin Județul Rădăuţi Nr. 1593—1929 Seletin, la 18 Septembrie 1929 Publicaţiune Se aduce la cunoştinţa generală, că teritoriul de vânat, aparţinător comunei Seletin cu cătunele Ulma, Rusca, Lupşin, Costeleva, Ropocel, Plosca, Crasnadil, Ehreşte, etc. se dă în arendă prin licitaţie publică pe timp de 5 ani cu începere dela 1 Septembrie 1929, până la 31 August 1934. Preţul de strigare este de 1050 lei. Licitaţia publică se va ţine Sâmbătă 19 Octombrie 1929 orele 16 în localul Primăriei Seletin. Doritorii de a lua parte la licitaţie, sunt obligaţi de a prezenta autorizaţiunea (de licitaţe) prescrisă de art. 13 din legea vânatului şi sa depună un radiu de 10 la sută din suma oferită. Condiţiunile de licitaţie se pot vedea în fiecare zi în orele de oficiu la primăria Seletin. Pres. comis, inter.: Notar: Costil Florea 5786 Suli de şoferi. La 1 octombrie a. c. începe un curs nou pentru învăţarea temeinică a construcţiei, funcţionării, îngrijirii şi conducerii automobilelor şi tractoarelor europene şi americane. Informaţiuni şi înscrieri zilnic între orele 11—1 şi 4—6 în Secretariatul Institutului Autotehnic Cernăuți, strada Alba Iulia No. 2 Telefon No. 60. 5754 Firm. 17 I 29 Rg. A I G I I înregistrarea firmei unui comerciant S’a înregistrat la26 Iunie 1929. Sediul firmei: Storojineţ. Textul firmei : Meschulem Sternieb. Obiectul de exploatare: Comerţ cu piele. Proprietarul : Meschulem Sternlieb în Storojineţ. Tribunalul Storojineţ, la 25 Iunie 1929 No. 3056 Glutinea S. A. — Cernăuţi — str. Regele Ferdinand 5 vinde cu preţuri fără de concurenţă şi în condiţiuni avantajoase Superfosfat şi gunoiu artificial de tot felul din fabricele „Mărişeşti" S. A. Bucureşti şi Phönix S. A. Baia Mare Fabrică de acid sulfuric şi produse chimice. 5623 Firm. 229 Bg. A. I 4/1 înregistrarea unei societăţi în nume colectiv tură. tiv. S’a înregistrat la 11 Februarie 1929. Sediul firmei: Storojineţ. Numirea firmei: Banca Deligdisch & Co. Obiectul: Afaceri de bancă de orice numelul societăţii: Societate în nume colec-Inceputul activităţii: 1 Maiu 1928. Societari personal responsabili: a) Mendel Deligdisch, comerciant în Jadova. b) Isak Deligdisch, director de bancă în Storojineţ. Îndrituiţi: Fiecare dintre societari. Semnarea firmei: Numele firmei şi semnătura unui societar. Tribunalul Storojineţ La 11 Faur 1929 Firm. 3 I 29 I B I 6 I 2 Ştergerea unei firme In registrul B I s’a şters: Sediul firmei: Storojineţ. Textul firmei: Banca Storojineţului, societate anonimă pe acţiuni în Storojineţ. Obiectul: Este ca prin cultură şi educaţie să înlesnească şi să promoveze desvoltarea economică a populaţiei din Bucovina, în toate ramurile de activitate agricolă, comercială şi industrială. Din cauza fuzionării cu societatea .Meseriaşul Român S. A. Cernăuţi . Data înregistrării 14 Maiu 1929. Tribunalul Storojineţ, la 14 Maiu 1929 milina bucătăreasă bună gospodină lau PHm InternatulMeseriaşilor Români. Ull UUUIU Cernăuţi, strada Banatului No. 1 b, Condiţiuni bune. gr. ciPSMA Terragt mmm Telefon 374 Telefon 374 începând de Vineri 26 Septembrie și în zilele următoare: POLA NEGRI în cel mai nou film al războiului din orice timp Sârmă ghimpată în opt mari acte ------Cu adaos o comedie în 2 acte------CITIȚI „GLASUL BUCOVINEI** Institute de Arte Grafice și Editură „GLASSH BUCCVNEF Cernâuţ