Glasul Bucovinei, ianuarie 1931 (Anul 14, nr. 3406-3427)

1931-01-24 / nr. 3423

! Alegători, Joi la 29 ianuarie este ziua alegerii de deputat în oraşul şi judeţul Cernăuţi Naţional-ţărăniştii, cam acum doi ani v’au scos din minte ca să le daţi glasurile, umblă să vă amăgească din nou, cerându-vă să votaţi pentru codiţele şi proptelele lor, George Grigorovici şi Scraba. Săteni, nu Vă lăsaţi din nou înşelaţi de acei ce v’au făgăduit că vor uşura birurile, iar după ce au ajuns la cârmă prin voturile voastre, au îndoit birurile vechi şi su pus încă şi altele nouă! Gospodari, nu Vă lăsaţi amăgiţi de vorbele goale ale acelora, cari v’au făgăduit că vă vor găsi bani ieftini, iar în schimb şi-au umplut pungile lor, iar pe voi v’au lăsat pradă sărăciei şi camerei celei mai neruşinate. Oameni buni, nu Vă uitaţi în gura minciunoşilor, cari v’au juruit preţuri bune pentru rodul gospodăriilor voastre, pentru ca apoi să-şi bată joc de voi, ieftenind vitele şi pânea şi scumpind tutunul, chibriturile, nafta, zahărul, spirtul şi altele cuncitori, nu daţi voturile voastre d-lui Grigorovici, care s’a făcut slugă la dârloaga naţional-ţărănistă, pentru a propti guvernul sărăciei şi prăpădului să nu se prăvălească. Profesionişti da tot felul, nu glăsuiţi pentru d-l George Grigorovici, care umblă să menţină la putere guvernul naţional-ţărănist, care la Lupeni, în loc de pane, v’a dat gloanţe, care a închis fabricele, a scăzut simbria şi care a îngreuiat condiţiile de muncă şi de câştig în aşa fel, încât numărul celor fără de lucru a sporit cu zecile de mii! Negustori şi Industriaşi, nu întăriţi cu voturile voastre poziţia unui guvern, care vă zugrumă cu impozite, vă scoate marfa la mezat şi vă pune în imposibilitatea de a vă putea hrăni din truda muncii voastre cinstite! Nu daţi glasurile voastre pentru menţinerea la putere a acelor cari au scumpit transporturile, şi au făcut să stagneze orice import şi export! Funcţionari, Pensionari şi Invalizi de război, feriţi-vă ca de foc să daţi glasurile voastre pentru candidaţii guvernului Grigorovici şi Scraba ! Nu cumva să menţineţi la cârmă prin voturile voastre un guvern, care nu vă plăteşte lefurile şi pensiile cu lunile, care vă scoate din slujbă cu nemiluita şi vă aruncă în drum ca să muriţi de foame cu femeile şi copiii voştri! Nu daţi voturile voastre pentru guvernul risipei, care pentru agenţii săi este mumă, iar pentru voi cărturari harnici şi cinstiţi este ciumă! Nu daţi voturile voastre pentru proptelele unui guvern, care cheltueşte miliarde cu directoratele şi casele autonome, iar vouă vă aplică curba sărăciei şi a foametei, reţinându-vă aproape jumătate din leafa şi pensia voastră de neagră mizerie! Săteni, Gospodari, Muncitori, Negustori, Industriaşi, Funcţionari, Pensionari şi Invalizi, nu vă mai lăsaţi înşelaţi ca acum 2 ani! Nu daţi voturile pentru oamenii şi proptelele guvernului, care a adus numai sărăcie şi prăpăd asupra capetelor voastre! Săteni, Gospodari, Muncitori, Negustori, Industriaşi, Funcţionari, Pensionari şi Invalizi, Dacă voiţi să scăpaţi cu un ceas mai devreme de pacostea guvernării naţional-ţărăniste; Dacă voiţi să scăpaţi din nevoia şi sărăcia în care vă sbateţi ca peştele pe uscat. Dacă voiţi să vă îmbunătăţii starea de jale şi mizerie în care trăiţi astăzi; Atunci cu toţii, în ziua de 29 ianuarie, să întruniţi glasurile voastre asupra candidatului Partidului Naţional- Liberal Dl Dr. VASILE MARCU Partidul Naţional-Liberal, prin trecutul său de muncă rodnică pentru ţară,prin priceperea şi iscusinţa sa, şi prin programul său democratic gospodăresc, este cea mai sigură chezăşie pentru înlăturarea ielelor, şi pentru scăparea ţării din sărăcia şi nevoia în care a căzut sub cârmuirea naţional-ţărănistă. De aceia vă invităm să votaţi cu toţii pentru candidatul Partidului Naţional-Liberal Dl Dr. VASILE MARCU Un om de bine, cu tragere de inimă pentru nevoile mulţimei, un om de muncă şi ispravă, un cunoscător al nevoilor şi suferinţelor noastre, un prieten al tuturor stărilor sociale şi un fiu credincios al Cernăuților. •