Glasul Bucovinei, mai 1932 (Anul 15, nr. 3778-3799)

1932-05-01 / nr. 3778

Redacţia şi Administraţia Cernăuţi, Strada Iancu Flondor Nr. 33 Se primesc numai articole iscălite. Manucrisele nu se înapoiază.. ANUNŢURI ŞI RECLAME se calculează după tarif şi se primesc la administraţie . Strada Iancu Flondor No. 33 Pentru inserare în interiorul ziarului se urcă taxa cu 50%. ABONAMENTUL: pe un an 500 lei, pe V2 an 300 lei, pe trei luni 150 lei, pentru ţărani zilnic: pe un an 300 lei, pe V2 an 160 lei, pe trei luni 90 lei. Numai numărul de Duminică: pe un an 120 lei, pe V2 an 70 lei, pe trei luni 35 lei. Pentru Cernăuţi ziarul trimis acasă prin curier, lei 65 lunar. Pentru străinătate pe un an 1200 lei, pe 12 an 700 lei.*3ăfile se fac la sediul ziarului. Forul de judecată in Cernăuți. HRISTOS A ÎNVIAT ! Tuturor abonaţilor, prietenilor şi cetitorilor noştri le dorim sărbători cu bine In drim Golgota In drum spre Golgota vedem urcând cu crucea în spate pe fiul omului, pentru ca prin jertfa de sine şi răstignire pe cruce să ispăşească păcatele omenirii. O altă pildă mai măreaţă şi mai înduioşătoare vău cunoaşte istoria omenirii. Cu toţii cresm mereu drumul Golgotei pentru ispăşirea păcatelor noastre şi de aceea pilda Domnului a rămas de mii de ani adânc întipărită în inimile nenumăraţilor generaţii de creştini, ce s’au succedat din zilele răstignirii Mântuitorului până astăzi. Hristos s-a coborît între oameni pentru ca luând chip de om să pătimească pentru toţi şi să arate tuturor că suferinţa şi patima sunt resorturile vieţii omeneşti. Suferinţa este un corolar al muncii, al răbdării, al resemnării, aproape al tuturor manifestaţiunilor vieţii omeneşti. Patmile Domnului sunt izvor de mângăere şi nădejde pentru noi. Ca şi Hristos vom învia şi noi de noianii suferinţelor şi ne vom face părtaşi de viaţa de veci. Pentru omul credincios învierea Domnului nu este o minune, ea este o realitate, învăţătura lui mântutoare a rămas veşnic vie în sufletele noastre. Deja creatorul ei se numâră mersul anilor. Cu numele lui pe buze trăeşte omenirea de mii de ani. Cu gândul la el au murit mucenicii. El a rădicat omenirea din întunericul pâgânismului la înălţimea umanităţii creşte. El a dres glasul poeţilor şi a mişcat penelul zugravilor la zămislirea operelor lor neperitoare. In cinstea şi pentru preamărirea lui s’au ridicat turnurile templelor creşte care împodobesc oraşele lumii. Ce dovezi mai convingătoare asupra învierii lui mai doriţi? Hristos a pătimit şi a înviat din morţi şi a dăruit viaţă celor din morminte. Deaceastă veşnică viaţă se învrednicesc toţi câţi cred în el şi urmează căile sale. Drumul spre Golgota este astăzi mai greu şi mai anevoios ca oricând. Crucea lipsurilor şi necazurilor apasă greu de tot asupra spatelor noastre. Viaţa a devenit grea şi insuportabilă. Omenirea s’a înrăit. Inimele au devenit crude şi nesimţtoare faţă de suferinţele aproapelui. Nu ne miim îndeajunsnoi pe alţii cum ne învaţă Mântuitorul. Sufletele noastre sunt sterpe de credinţi şi văduvite de nădejdi. Virtuţie creştineşti nu mai au rădăcini destul de adânci în noi şi de aceea am început să alunecăm pe panta păgânismului de înainte de Hristos. Şi dacă ne-am îndepărtat atât de mult de calea Djwr-atunci pentru ce ne mai plângem în zadar ? Faptele noastre nu se întemeiază decât pe ură, zavistie şi duşmănie, şi de aceea de sunt lpsite de binecuvântarea dumnezeească. Ne sbatem ca peştele pe uscat, findcă ne-am rătăcit din apa vie a învăţăturii creştineşti. Nu este alt chip de scăpare, decât reîntoarcerea la credinţa în noi înşine, la dagoste faţă de aproapele şi ia nădejde în îmbunătăţirea soartei noastre aci pe pământ şi în viaţa de veci, pe care Mântuitorul prin moartea sa pe cruce a chezăşluit-o tuturor ce cred în poveţele şi învăţăturile sale. Cu această hotărîre să ne continuăm drumul spre Golgota şi atunci îl vom parcurge mai uşor şi ne vom învrednici de marea minune a înviere». Căci cu Isus în viaţă, mergem la înviere. Isus * şi prin ei vom învia nol. De dărîţi în credinţa, însufleţiţi de dragoste şî mângâiaţi de nădejdea mântuirii vestim tuturor „Hristos a înviat“! IVA 4K Marea adunare de Duminica Tomei La 8 Mai, în ziua de Duminica Tomei va avea loc la Cernăuţi o Mare adunare Politică la care vor lua cuvântul d-nii: Ion G. Duca, Ion I. Nistor, Ion Inculeţ, Alexandru Lapedatu, G. Tătărăscu şi alţi fruntaşi ai vieţii noastre politice. Vor mai cuvânta şi reprezentanţii tuturor organizaţiunilor noastre judeţene precum şi purtătorii de cuvânt ai tuturor asociaţiunilor profesionale şi ai minorităţilor. Adunarea se va ţine în localul cinematografului Regal din str. L Flondor No. 14 la orele 10 jum. dimineaţa. După adunare, dor I. G. Duca, şeful Partidului Naţional*Liberal, va trece la Clubul Liberal, unde va lua contact cu membrii comitetelor judeţene şi ai delegaţiunilor permanente din judeţele : Cernăuţi, Storojineţ, Rădăuţi, Suceava, Câmpulung, Dorohoi şi Hotin. La adunare pot participa şi cetăţenii cari nu fac parte din Partidul Naţional Liberal. Grăbiţi cu toţii la marea adunare politică din Cernăuţi, unde va răsuna glasul năcăjit al Bucovinei ca să-l audă toţi. .M. S. Regele acordă ajutoare sinistraţilor In urma inundaţiilor oraşele Arad, Bârlad precum şi alte judeţe au fost complect devastate de puhoiul apelor. M. S. Regele a vizitat aceste localităţi şi a distribuit din caseta sa particulară ajutoare în valoare de şase sute mii lei, înaltul gest al Suveranului de a se coborî în rândurile sinistraţilor rămaşi fără sprijin în preajma Sărbătorilor, a impresionat adânc şi constitue o alinare pentru cei suferinzi. ----------------------9f 9 * » ——■ - - ' — ■ ■■ ■— Lucrările experţilor financiari De câteva zile se află la Bucureşti d-nul Charles Rist, fost expert banciar la Banca Naţionala a României, care împreună cu dl Roger Aubon cercetează amănunţit situaţia finanţelor ţării noastre. Miercuri, experţii francezi au continuat sa se informeze la ministerul de finanţe. Imediat ce se vor termina lucrărle preparatorii, se va trece la alcătuirea unui plin de ansamblu pentru reorganizarea f nanţelor publice. Acum se cercetează mai ales stuaţiunea contribuţiunilor indirecte cri au ajuns la venituri la o limită inferioară. E vorba de taxele de consumație, taxa pe spirt, efra de arceri, etc. ■ • * « TM - ■ ■ mm imn I ni isfia Ministerul de interne a interzis pentru 1 Mai orice manifestaţii muncitoreşti de stradă şi orice alte reuniuni sub cerul liber. Pentru social-democraţi vor fi îngăduite întrunii publice în săli de întrunire. întruniri comuniste de orice fel sunt complet interzise. S'au luat în acelaş timp şi măsuri pentru toate eventualităţile.