Glasul Bucovinei, iulie 1939 (Anul 22, nr. 5657-5681)

1939-07-22 / nr. 5674

Pag. 2 No. 5674 Suferiţi de reumatism, scrofuloză, sciatică, boli de femei, limfatismul copiilor, etc., faceţi o cură de băi calde de nămol cu Lei 5.900- 7.000 şi vă vindecaţi radical. Informaţiuni şi înscrieri la toate agenţiile de voiaj şi la reprezentanţa „TURISMUL MONDIAL“ Bucureşti Calea Victoriei 60 Tel. 5.35.07, precura şi în Staţiune la Direcţiunea Hotelurilor MOVILA, BAILOR şi VILA MODERNĂ. Telefon Nr. 1. CARMEN-SYLVA MAREA NEAGRA 50 % reducere pe C.F.R. Cumpăraţi toate rechizitele de birou la librăria Glasul Bucovinei Veşti şi polemici (Rador). Odată cu semnarea protocolului economic dintre România şi Germania, delegaţia germană a părăsit ieri capitala. Duminecă dimineaţa, atât guvernul român cât şi cel german vor da un comunicat despre acordul încheiat. Deoarece acest acord nu are în vedere decât eventuale cumpărături de mărfuri în afară de cotele anuale prevăzute în convenţia de comerţ cu Germania, rămâne ca în Septembrie să aibă loc negocieri pentru fixarea viitoarelor cote anuale. * (Rador). — Ieri au fost 50 grade la Bucureşti. Zăpuşala a persistat până noaptea târziu.* (Rador). — Aseară, în şedinţa consiliului general al federaţiei generale a asociaţiilor pro*fesionale de salariaţi publici s’a cerut legiferarea statutului funcţionarilor publici. Şedinţa a fost ţinută la sediul central al federaţiei, sub preşedinţia d-lui Stancu Brădişteanu. * (Rador). — Pentru aplicarea uniforma de către toate administraţiile financiare a dispoziţiilor legale, s’au dat acestora instrucţiuni cu privire la impunerea localurilor de noapte. • (Rador). — La împlinirea unui an dela moartea marei şi de neuitat regine Maria, s’a făcut şi la Balde, cu pioasă solemnitate, comemorarea. Serviciul religios a fost oficiat de episcopul Gherontie, înconjurat de un sobor de preoţi, de faţă fiind reprezentanţii autorităţilor şi un numeros public. * * (Rador). — Documentata expunere făcută de d. ministru Ghelmegeanu şi prin care a definit în faţa consiliului superior economic politica transporturilor pe şosele şi căi ferate, a fost primită cu deosebită satisfacţie şi încredere în toate cercurile. In adevăr, d. ministru al comunicaţiilor şi lucrărilor publice a arătat nouile principii călăuzitoare la punerea taxelor şi fixarea preţurilor în cărăuşia publică şi cea particulară. * Printr’un jurnal al Consiliului de miniştri, ţinuturile sau comunele cari ar dori să facă donaţiuni pentru fondul de înzestrare al Armatei, au fost autorizate să le facă fără îndeplinirea vreunor formalități. Jurnalul Consiliului de miniștri a apărut în Monitorul Oficial de eri.  Sâmbătă 22 Iulie 1939 orele 8 dim. se va oficia în biserica Sf. Paraschiva Parastasul de 40 zile al scumpului şi în veci neuitatului nostru soţ şi fată Ioan Ungureanu Director şcolar in retragere Sunt invitaţi pe această cale toţi prietenii şi cunoscuţii de a lua parte la parastas. 23103 GLASUL BUCOVINEI Grevă uriaş New-York 21 [Rador). Peste 500.000 de muncitori de la „Workwers Alliance“ au declarat grevă, în semn de protest contra aplicării nouei legi prevăzând licenţierea tuturor lucrătorilor care au muncit mai mult de 18 luni la „Works Progress Administration“. La New*York sunt în grevă de azi dimineață 40.000 de muncitori.___________ Explozie la fabrică de Nitrogen din Ardeal Psyttics de 2 milioane lei Blaj 21 (Rador). Din cauza unei explozii s’a produs la fabrica de Nitrogen din Dicio San Martin un violent incendiu care a distrus complect laboratorul. Pagubele se urcă la cca două milioane lei. In Un program dublu extraordinar . 1. O realizare de neobişnuite proporţii cu vedeta cea mai populară a europei Danielle Darrieux în ultimul ei film realizat la Paris Domnsours nai mea cu Pierre Blasseur, Alerme, Maree Simon, Pierre Largne. — Regia: Henry Decoin. Muzica: Van Parys. — Danielle Darrieux într’o creaţie cum n’a avut încă până astăzi, menită să releve gama completă a posibilităţilor ei magnifice. 000 2. Marele film vienez! In limba germană ! Irene Agay — Ernst Verebes, Mimo von Delly în CJ! 50% Călătorie de Nuntă reducere Regia: Stefan Szekely. Muzica: Paul Gyöngy. O comedie fermecătoare de antrenantă desfăşurare, cu multă vervă şi fantazie de tinerească graţie. 000 Ca supliment : „Paramount*Journal“ Duminică ora 1015 dim.MEN! Intrarea 13 Lei lg Teatrul filmelor sonore de succes Prezintă de Vineri 21 Iulie I Sâmbătă 22 Iulie 1939 Conferinţă despre România la Radio Zürich Zürich, 21 (Rador).—In cadrul Expoziţiei naţionale elveţiene d. profesor Werner Kun*dig a ţinut aseară în faţa microfonului staţiu*nii de Radio de aici, o conferinţă despre Ro* mânia. S’a ocupat pe larg de bogăţiile Romă* niei insistând asupra bogăţiei agricole, petrolului şi aurului prezentând evoluţia rapidă a României, care a devenit factor european şi pre*văzând României un viitor strălucit, garantat de altfel şi de energia, înţelepciunea şi vigilenţa M. S. Regelui Carol II. Otto »Blasni Bucovinei Situaţia agricolă în ţară E mulţumitoare Bucureşti 21 (Rador). — După datele ministerului agriculturii, situaţia agricolă între 12—19 iulie e următoarea: Păioasele se treeră şi pe alocuri se mai seceră. Recolta este în genere mulţumitoare. Calitatea şi cantitatea grâului au avut puţin de suferit din cauza căldurilor excesive. Greutatea hectolitrică variază mult, fiind între 70-79 kgr. Producţia mijlocie la hectar este cuprinsa între 900—1.500 kgr. Corpuri streine 6%. Orzul de toamnă a dat recolta potrivită. Producea la hectar: 600—1.400 kgr. Ovăzul se prezintă mai slab decât orzul, dar mai bun decât anul trecut, dând producţia la hectar 400—1.400 kgr. Prăşitoarele vegetează normal. Porumbul înfloreşte în condiţiuni foarte bune, promţând o recoltă bogată. Soia a fost atacată pe alocuri de omizi, iar floarea soarelui e atacată de rugină. Viile se prăşesc, se leagă şi se stropesc. Deşi atacate prin unele locuri de didium şi de mână, au totuşi un rod mijlociu. Fâneţele şi păşunile au iarbă suficientă. Se cosesc a doua oară trifoiştile şi lucernierele, care sunt invadate pe alocuri de cuscută, contra căreia s’au luat măsuri de stârpire. Se continuă arăturile de desmiriștire și de pregătire a ogoarelor de toamnă. Main imiiim Mum liiii a I nun ill tani iipwi Chabarovsc (Transconti). —■ La Chabarovsc se susține, că în timpul ultimelor lupte din Mongolia Apuseană, a fost grav rănit de o fărămitură de bombă dintr un avion japonez, mareșalul armatelor mongole Czoibalsan, care este premierul și ministrul de răsboi al republicei mongole. ----------------••••-------*—.— Preţul maximal al pieilor de animale pe luna August la Ordonanţa primăriei Cernăuţi Conform procesului verbal din 18 Iulie 1939 al comisiunii instituite în baza dispoz. art. 8 din regulamentul pentru repartizarea pieilor şi fxarea preţurilor maximale la pieile provenite din tăierea vitelor în abatorul municipal (Mon. Of. Nr. 40 din 17 / 11 1939) s’a emis o ordonanţă prin care s’au fixat preţurile pieilor pentru luna August 1939 după cum urmează: 1. Pentru pieile albe, lei 40 per kg; 2. Pentru pieile roşii, lei 40 per kg; 3. Preţurile pieilor cu defecte se vor reduce cu sub preţurile de mai sus. 5-10% Vizitaţi farmacia RUGEA str. Iancu Flondor Nr. 1622592 asortată cu toate medicamentele şi specialităţile existente