Glasul Bucovinei, februarie 1940 (Anul 23, nr. 5825-5848)

1940-02-01 / nr. 5825

No. 5825 Pag. 2 ■KiLTPHL..!» I———H^— oarece timp de secole, Germania şi Rusia au trăit alături în pace şi amiciţie. De ce să nu fie aşa şi in viitor? Orice încercare a plutocraţiei britanice şi franceze, de a ne separa din nou, va da greş. Germania are mâinile libere spre est Astfel Germania are azi mâinile libere, din punct de vedere politic, spre est. A doua sarcină era de a ne elibera şi din punct de vedere militar. Speranţaexperţiilor britanici, că desnodământul luptei contra Poloniei nu se va formula de fel înainte de a fi trecut o jumatate de an sau chiar un an, a fost nimicită de forţa armatei noastre. Faza a doua a luptei In acest fel s’a terminat prima fază a acestei lupte şi a început cea de a doua. D-l Churchill arde de nerăbdare să între în ea. Şi el strigă, cu vocea tare, că această luptă nu se va opri fireşte nici în faţa femeilor şi copiilor, întregul război nu este altceva decât o blocada contra femeilor şi copiilor. Lucrul acesta l-am prevăzut şi ne-am pregătit. Churchil să fie convins . Ceea ce Anglia a făcut în ultimele cinci luni, ştim bine. Ştim, deasemeni, ceea ce a făcut Franţa. Se pare însă că Churchill nu ştie ce a făcut Germania în aceste luni din urmă. Pot să asigur pe poporul german că, în aceste ultime luni, am realizat o operă uriaşă. Pierderile de submarine germane Führerul a amintit apoi anrmaţiile engleze privitoare la pierderile de submarine germane şi a fost de părere că englezii vor ajunge, în curând, la teoria învierii submarinelor. GLASUL BUCOVI.NKI Joi 1 Februarie 1940 Şase spargeri şi furturi într o singură noapte Au fost furate metale şi haine în valoare de peste 250.000 lei Noaptea trecută s’a înregistrat o întreaga serie de spargeri în oraşul nostru. Hoţi necunoscuţi s’au Introdus prin spargere în turnătoria fabricei de săpun „Remos“ din str. Frângherilor 8, de unde au furat forme de aramă, cari foloseau la turnarea săpunului, în valoare de 200.000 lei. Furtul a fost descoperit abia azi dimineaţă de un coproprietar al fabricei, care a reclamat cazul poliţiei. * O altă spargere îndrăzneaţă s’a înregistrat în suburbia Roşa 595, în casa locuitorului Jakob Beutel. Alci hoţi necunoscuţi au furat haine în valoare de 20 000 lei. * Lăcătuşul Baruch Ternbach din strada Teliman 10, a reclamat poliţiei că individul Iile Chelariu din strada Wilson 5, i-a furat din curtea atelierului său, fier vechiu în valoare de peste 10.000 lei. * Tot noaptea trecuta, hoţi necunoscuţi au furat din spălătoria d-lui R. Răileanu din strada Vasile Vodă Lupu 4, rufe a căror valoare trece de 10.000 lei. * D na Maria Katz din strada Poincaréa, a reclamat poliției că servitoarea ei, Rachita Popciac, din strada Miron Costin 14 a, a spart un dulap din locuinţa ei, furându-i haine în valoare de 5000 lei. * Poliţia a mai fost înştiinţată că s’a mai comis o spargere în suburbia Rosa 606 la locuitorul Johann Gerber, unde s’au furat tot haine în valoare de 5000 lei. In toate aceste cazuri organele poliţieneşti au întreprins cercetările necesare pentru identificarea şi prinderea hoţilor.___ ______ km. patraţi ai Angliei şi Franţei Fuehrerul a subliniat apoi, încă odată, că 46 milioane de englezi posedă 40 milioane de km. pătraţi şi Franţa domină peste 9 milioane de km. pătraţi în timp ce Germania, care are o populaţie de 80 milioane de oameni, nu dispune nici măcar de 600.000 de km. pătraţi. Aceasta e problema, şi ea va trebui rezolvată la fel cum vor fi rezolvate şi toate celelalte probleme. Propaganda străină şi încrederea Germaniei în victorie Când urmăresc propaganda străină, a continuat Hitler, încrederea mea în victorie sporeşte infinit. Azi Germania este cea mai mare putere mondială. Nu este adevărat că înţelepciunea vine cu vârsta. Cu trecerea anilor, orbii nu încep să vadă. Cel care a fost orb este şi acum, iar celui orbit zeii îi vor pieirea. Contra acestor forţe se ridică azi poporul german. Dacă azi Daladier se îndoeşte de comunitatea naţional-socialistă, sau numeşte propria mea patrie, compătimind-o, poate că voiu avea ocazia, d-le Daladier, să cunoşti pe compatrioţii mei din Marea Orientală. Te vei vindeca atunci de nebunia de a crede că ai în faţa d-tale doar naţionalităţi germane. D-le Daladier, în faţa d-tale se află poporul german, adică poporul german naţional-socialist. 80 de milioane strâng, actualmente, rândurile. Fuehrerul şi poporul au înţeles că nici o înţelegere nu e posibilă fără să se afirme, limpede, dreptul nostru. Nu vrem ca peste câţiva ani să poată începe din nou lupta pentru drepturile noastre. Generaţia prezenţi decide soarta Generaţia prezentă fine ini marile sale soarta Germaniei. Adversarii noştri cer ca Germania să piară. Germania va da totdeauna, doar un singur răspuns. Ea va trăi şi, în consecinţă va învinge. Discursul Fuehrerului primit cu frenezie Discursul d-lui Hitler a fost ţinut în Palatul Sporturilor din Berlin, unde Fuehrerul a fost aclamat frenetic, înainte şi după cuvântare. Cuvintele de sfârşit au provocat un val nesfârşit de entuziasm, prezintă cu începere de Miercuri 31 Ianuarie 1940 dublu de Capitol Marele program dublu de premiera I. Grandioasa premieră! In limba germană ! Extraordinara operetă de mare montare! LILIAN HARVEY, VIKTOR STAAL Capriccio ■■■I B&MMMM'» '"I lUWJIIIIH 111 ,■11111IHIW—BK. cu: Paul Kemp, Aribert Wascher, Anton Imkamp Regia : Kari Ritter. Muzica : Alois’Melishar. O operetă minunată în care veselia triumfează. II. Senzaţionala premieră ! FRANCIS LEDERER, FRANCES DRAKE în Lumii smintit la Pails O noapte de aventură şi dragoste la Paris. Complectare: Ultimul jurnal sonor Fox-Movietone cu cele mai noi ştiri de pe fronturi. Reprezentaţiile încep la orele: 4, 7 şi 10 seara. Şezătoare străjerească * Stolul „Carmen Sylva" centuria a V--a organizează Duminică, 4 Februarie 1940, orele 16 în sala „Căminului de Ucenici“ din strada Traian No. 7 o Şezătoare Străjereascâ sub conducerea d-nei Comandante E. Chelaru cu următorul program : Partea l-a : 1. Imnul Regal. 2. Deviza şi Crezul. 3. Cuvânt introductiv. 4. Cor. Venit la şezătoare şi Ciobănaş la oi am fost. 5. „Sieciul“ (o oră de istorie), cu următoarele persoane: Profesoara (Coclici I.), Inspectorul (Retter M.), Eleva Căuş (Köss H), Eleva Jale (Laub A.), Eleva Juliă (Căileanu V.), Servitorul (Kleidman S.) 6. Cor: Ştii tu Mândro şi Pastorul. 7. Poezie: Anno, Anna Logojano de Vlad Delamarina (I. Coclici). 8 Danş: Hora străjereascâ. 9. Cor: Pe Mureş şi pe Tâmară şi ia mai zi măi din vioară. 10. Dansuri: Zdrobobemca şi Sârba cu strigături. 11. Poezie: Cântecul de St. O. Iosif (V. Căileanu). 12. Cântec solo: Cruce albă de mesteacăn (Lauri A.). 13. Pauză. Partea 11-a. 14. Dansuri: O horă muntenească şi Alunelul. 15. Cor: Ce stai bade tot pe prag şi Inimi de strajeri. 16. Conul Leonida faţă cu reacțiunea de L. Caragiale, cu următoarele persoane: Conul Leonida (Coclici I.), Efimiţa (Căileanu V.), Safta (Chiraş M.). 17. Cântec solo: Ciobănaş cu 300 de oi (Lauri A.). 18. Imnul nostru. 19. Tatăl nostru. Şezătoarea va avea loc Duminică 4 Februarie ora 16, în sala festivă a Căminului de ucenici „Ion I. Nistor“ strada Traian. Bufet variat şi tombolă. „Aro“ : Richard Greene, George Sandez în Patru barbafi și un jurământ. II. Eleanor Power, Nelson Eddy în cea mai frumoasă operetă „Rosalie“. Pentru morari! Asoc. Gen. a Micilor Morari din România, aduce la cunoştinţa tuturor proprietarilor şi arendaşilor de mori ţărăneşti din Bucovina, că conform Ordinului Ministerului de Finanţe nr. 5540239 şi 426921 din 29 Dec. 1939, toate morile ţărăneşti care macină pentru săteni contra vamă (uium) şi nu fac comerţ pe cont propriu, sunt obligaţi să dovedească aceasta cu un certificat eliberat de Asoc. Gen. a Micilor Morari din România cel târziu până la 1 Februarie 1940. In caz contrar vor fi obligaţi să înfiinţeze registrul special şi a plăti impozitul pe cifra de afaceri precum şi timbrul proporţional conform legii. Având în vedere, că 1 Februarie 1940 este ultimul termen pentru obţinerea acestor certificate se atrage agenţia tuturor proprietarilor şi arendaşilor de mori ţărăneşti din Bucovina că sunt obligaţi să ridice imediat aceste certificate şi vizarea autorizaţiilor pentru combustibil, etc. numai la sediul Asoc. micilor morari din România, Sucursala pentru Bucocovina, Cernăuţi, str. I. Fiondor nr. 11. Menţionez, că subsemnatul a cerut la Ministerul de Finanţe telegrafic prelungirea sus arătatului termen. Președintele I. de Draft*. Cumpăraţi la Librăria „GLASUL BUCOVINEI“ Ch-fiat „Scala“ . Premiera de gală a filmului românesc Se aprind Făcliile cu George Vraca, N. Dona, Olga Porumbaru, Ileana Simo.— Complectare : Ultimul jurnal Paramount cu ştiri din război. In afară de program : Doamna din Mallacca cu E. Feuiliere și P. Richard* Willm. „Central“: Emil Jannings, Werner Kraus, Hilde v. Ballasko în Robert Koch. Omul care a înfruntat moartea. Ca adaus o frumoasă complectare. „Roxy“ Premiere: 1. împușcături la graniță în limba germană cu Fritz Kampers, Bernhard Goetzke. 2. Parada nebunilor cu celebrii comici Frații Ritz și Alice Faye.