Glasul Mureşului, ianuarie-iunie 1938 (Anul 5, nr. 124-142)

1938-01-23 / nr. 124

Anul V. No. 123. Tg.-Mureş, 23 Ianuarie 1938. GAZETA PARTIDULUI NAŢIONAL LIBERAL din JUD. MUREŞ Votaţi lista liberală ! Apare în fiecare Duminecă Director: EMIL A. DANDEA 2 Lei N-rul. Abonamentul: anual 50 Lei. (do^i prinde) aaBaaÍBBaaaBaaÉa¥iaaaaaBaaaBaBBBBBaBaaIiaBaBálínrnlÍBÍMBaaaBaaaaaaaaaBaaBaaBaaaBBBaaBaaBÍHBaaaaBaaaaai^fflíaaBHa Rugăciune pentru ziua de 24 Ianuarie Doamne, fă ca în această zi să se sălăşluiască în toate inimile româneşti pacea şi bunăînţelegerea Potoleşte Doamne pe cei răi, celor harnici dă-le puteri de muncă, celor drepţi dă-le curaj să lupte pentru dreptate, iar pe cei sărmani ajută-i Doamne în neputinţa lor Dă Doamne pământului ţării belşug îndeajuns, linişte la hotare şi îndestulare înlăuntru. Iartă-I Doamne pe cei păcătoşi şi răsplăteşte-i după dreptate pe cei buni. Binecuvânta Doamne şi întăreşte pe Regele nostru Carol Ii, acum şi în vecii vecilor. Amin. Vom avea iarăş alegeri Votaţi (două puncte) Guvernul prezidat de dl. Goga neavând în parlament decât 39 de deputaţi, s-a hotărât să facă alte alegeri sperând că de astă dată va avea mai mulţi deputaţi decât toate celelalte partide. Alegerile vor avea loc în 2 Martie. Partidul liberal, şi toate celelalte partide, au arătat că nu e bine să se facă acum alte alegeri tulburând ţara şi făcând atâtea cheltueli, cerând că aceste alegeri să se facă mai târziu. Totuş guvernul n’a vrut să asculte şi s’a hotărât să facă alegeri. In aceste alegeri partidul liberal se prezintă întregit şi cu oamenii cari l-au urmat până acum pe dl Gheorghe Brătianu, (în toată ţara sunt peste o sută de mii), cari adăugaţi la vechii noştri prieteni alcătuesc astfel cea mai puternică armată politică din România. Chemăm dar din nou la luptă pe toţi prietenii noştri de la sate şi de la oraşe, pe luptătorii noştri încercaţi în luptele grele din trecut, pe fruntaşii noştri cari vreme de patru ani au muncit necontenit pentru binele satelor româneşti, pe toţi acei cari au fost ajutaţi de către partidul liberal, cerându-le să lupte cu toată însufleţirea pentru reuşita partidului nostru. Lista noastră este a doua, spre drepta, pe buletinul de votare, şi are semnul schimbat, două puncte ft ft nu mai e stâlpul, căci guvernul, după cum arătăm în altă parte a gazetei, a chimbat legea votărilor. Deci votaţi cu toţii lista cu două puncte ft ft împotriva noastră luptă guvernul Dlui Goga, ungurii, garda de fier şi naţional ţărăniştii. Bunii liberali nu se tem însă de nimeni încrezători în legile ţării şi în puterea partidului liberal, cunoscând strălucitele fapte ale partidului nostru şi văzând pretutindeni bunăstarea lăsată de guvernul liberal, ei vor susţinea din toate puterile şi cu toate jertfele lista partidului liberal, ce are în frunte pe preşedintele nostru dl. E. Dandea. Votaţi lista liberală ftft (două puncte). Trăiască partidul roast iornailliberal reintreegit ! La 10 Ianuarie, în şedinţa delegaţiei permanente centrale ţinuta la locuinţa şefului partidului d. Const. Brătianu, s-a hotârît in unanimitate şi cu mare însufleţire reîntregirea liberală prin revenirea în partid a grupului condus de d. George Brătianu. La şedinţă au luat parte toţi membrii delegaţiei. Şeful partidului a făcut o scurtă expunere asupra situaţiei politice actuale, apoi dă citire următoarei scrisori a dlui George Brătianu . ..Domnule Preşedinte, Am convingerea pe care am Oha dificatat-o şi public şi nu convorbirile ce le-am avut împreună, că împrejurările grele prin cari trece ţara cer partide puternice şi unite şi că ele impun în primul rând o unire a forţelor liberale. Am obţinut în acest scop depline puteri de la partidul meu şi mă declar gata, în cazul când delegaţia permanentă pe care o prezidaţi ar fi de aceeaş părere, să realizăm îndată întregirea. Prietenii mei, împreună cu mine, înţeleg îndeajuns atitudinea ce o impun interese superioare, pentru ca să vă încredinţez că vom lucra cu tot devotamentul pentru binele ţării şi al partidului naţional-liberal, sub conducerea dumitale şi că îţi vom da concursul nostru în îndeplinirea marei sarcini a cărei răspundere o porţi. Ds. GH BRATIANU“ D. preşedinte propune delegaţiei să accepte cererea, precizând ca d. Gh. Brătianu a făcut-o fără enunţarea de condiţiuni din partea sale. D. Gh. Tătărescu, preşedintele fostului guvern liberal de strălucire înfăptuiri, a luat primul cuvântul arătând că reîntregirea tuturor forţelor liberale în aceste momente este o necesitate care interesează şi binele neamului românesc, care se dovedeşte tot mai mult ca sub conducerea partidul liberal prosperează. Aşa s-a desăvârşit acest important act politic ! Fără sgomot, fără parăzi, jurăminte şi opupături cum s-au făcut în alte partide, ca a doua zi să se desfacă unul sau altul. Este o dovadă mai mult de seriositatea, disciplina şi demnitatea conduitei politice a partidului naţional-liberal. Toate suflarea românească consideră ca o buna prevestire acest eveniment, pentru viitorul neamului românesc, pe care în realizările lui rodnice de permanentă înflorire şi prosperare partidul nostru l-a condus în trecut şi tot partidul naţional-liberal va fi chemat să-l desăvârşească în viitor. Trăiască partidul naţionalliberal reîntregit! Comunicatul Sinai al şedinţei delegaţiei permanente După şedinţa delegaţiei permanente s-a dat apoi un comunicat oficial, cu următorul cuprins: Delegația permanentă a partidului național-liberal s-a întrunit azi 10 Ianuarie 1938 ora 5 p. m. sub preşedinția d-lui Constantin I. C. Brătianu preşedintele partidului. D. preşedinte al partidului făcând o expunere asupra situației politice generale, exprimă sentimentul de încredere şi de recunoştinţă al partidului pentru marea operă constructivă realizată de guvernul prezidat de d. Gh. Tătărescu, operă care a însemnat o perioadă de propăşire a statului român. Delegaţia a aclamat cu entuziasm pe d. Gh. Tătărescu şi pe membrii fostului guvern. In continuarea expunerii sale, d. preşedinte al partidului a arătat condiţiunile în care s’a constituit actualul guvern, indicând atitudinea pe care urmează să o aibă partidul naţional-liberal faţă de el. Delegaţiunea hotăreşte că partidul naţional-liberal, neînțelegând să facă dificultăți acestui guvern, este decis a rămâne apărătorul (Continuare pag. 4)