Glasul Mureşului, ianuarie-iunie 1940 (Anul 7, nr. 220-244)

1940-06-25 / nr. 243-244

2 Vasul marinei britanice „Barhom“ văzut cu ochianul de pe bordul vasului „Kenocon“, în timpul exercițiilor. Transporturi de răniţi germani cu avioane sanitare. Soldaţii germani răniţi sunt transportaţi cu multă atenţie, cu avioanele sanitare „Ju" 52. Avansarea d-lui I. ILIAN La secretariatul chesturei Tg.Mureş a fost avansat ca secretar d. I-a un distins poliţist Dl. Dr. Iuliu Ilian. Dsa are o aleasă pregătire judiciara a Poliţiei Tg.-Mureş. Prin corectitudinea şi priceperea conştiinciosului poliţist, cu toate schimbările a fost menținut la postul său Dillian, iar acum i s-a dat cuvenita apreciere. MUZICALE In sala mică a Palatului Cultural din Tg.-Mureş, a avut loc un frumos concert vocal a elevilor şi elevelor de la clasa de canto a Dnei profesoare Elza Pasco-Göring, de la Conservatorul oraşului. Pe lângă rodnica activitate la clasa de canto a conservatorului, Dna prof. Elza Pasco-Göring, a organizat şi conduce efectiv corul catedralei greco-catolice din Tg.-Mureş, care a dat concerte şi dă răspunsurile sf. liturghii. Noua salarizare a preoţilor Armonizarea salarelor din Codul funcţionarilor publici, Regele Carol II, clasează preoţii în felul următor: Pr. doctor în teologie Lei 6000, Pr. licenţiaţi In teologie 5500, Pr. cu institut teologic, sau bacalaureat sau diploma Şcolii Normale 5000, Pr. cu 10 clase seminar de gr. II. 4000. La această normă de salarizare se stabilesc patru categorii (art. 23), după localitatea în care îşi exercită funcţiunea, stabilindu-se procentajul competent. Categoria I. care va primi 100*, categoria II. care va primi 92 *, categoria III. care va primi 88*, categoria IV, care va primi 80*. Gradaţiile acordate prin lege diferitelor categorii de funcţionari se menţin. Adausul familiar după copii minori încă se majorează conf. art 25 în felul următor: 300 lei pentru primul copil, 350 lei pentru fiecare copil dacă are doi, 400 lei pentru fiecare copil, dacă are trei sau mai mulţi copii. Claiul Mureşului Manifestaţiile patriotice in ziua restauraţiei A 10-a aniversare a RESTAURAŢIEI, a fost prasnuita cu adânc patriotism în toate satele şi oraşele din plaiurile Mureşului. Liceul Militar „Mihai Viteazul“ s-a condus de către Dl. Căpitan Valentin Meriu, care a vorbit despre «Glorioasa Domnie de 10 ani a M. Sale Regelui.» La Liceul de fete „Unirea", ceremonialul s’a condus de către Dra prof. Modreanu, ţinând şi cuvântul zilei. Liceul Industrial evocarea zilei a fost făcută de prof. Ciocaneli La Liceul „Papiu Harlan", a executat ceremonialul sub conducerea Dlui prf. comand. străjer Alex. Şuteu, iar evocarea zilei a rostit-o Dl dir. Grigore Ciortea. La Şcoala de Ucenici Industriali şi Comerciali. Cei 600 de ucenici ai muncei productive, au ridicat pavilionul sub conducerea Comandantului Străjer Nic. Oprea. Dl Director Victor Socol a expediat din partea corpului profesoral a ucenicilor următoarea telegramă: M. S. Regelui. Corpul profesoral al Şcoalei de Ucenici industriali şi comerciali din Tg.-Mureş, cu prilejul înplinirei a 10 ani de glorioasă domnie a Majestăţei Voastre, Vă roagă să primiţi cele mai respectuoase omagii şi adânc devotament. Şcoala de Aplicaţii, a sărbătorit ridicându-se pavilionul in prezenţa Dlui director Nic. Creţu, Clasa VI a Şcoalei Normale făcându-li-se o inpresion. evocare. La Căminul de Ucenici „Avram Iancu". Dimineaţa s’a ridicat pavilionul, făcând evocarea Dl. prof. Alex. Casimir. Seara a avut loc în sala căminului o frumoasă serbare în cadrul «Munca și voe bună« a tineretului muncitoresc. S’au executat coruri, apoi s’a interpretat piesa de V. Alexandri «Piatra din casă». Rolurile au fost atrăgător interpretate fiind montatăpiesa cu gust artistic de către artistul Gh. Chirvasuţa, conducătorul secţiei de artă dramatică a conservatorului Târgu- Mureş. Şedinţa festivă a F. R. N.-ului şi Gărzii Naţionale Comitetul F. R. N. a convocat membrii la şedinţa festivă pentru restauraţie. A vorbit cu date interesante Dl. prof. Mişu Dimitrescu, apoi în corpore au asistat la Te-Deumul din faţa catedralei ortodoxe. Pe o tribună în faţa catedralei ortodoxe soborul de 6 preoţi a oficiat serviciu divin. Răspunsurile le-a dat corul catedralei condus de Dl controlor fiscal Alexandrescu. Străjerii au participat cu delegaţii de la stolurile şcoalelor secundare şi primare. S’a executat apoi defilarea cu fanfara de acordioane a liceului militar. In asistenţa am remarcat pe toţi reprezentanţii autorităţilor şi a corpurilor constituite. N. O. „Mureşul“ s-a calificat în Divizia A Echipa noastră „Mureşul“, după o luptă eroică, nedreptăţit în anul trecut de împrejurări care nu cadrează cu sportul, a izbutit să se califice in Divizia Naţională A. Cercurile sportive din întreaga ţară — şi cu atât mai mult noi — au primit cu cea mai mare satisfacţie trecerea „Mureşului“ în prima divizie a ţării, cu atât mai mult cu cât Tg.-Mureşul este unul dintre cele mai importante centre sportive ale ţării. Ba trebue să o spunem acum, aceia cari la Primărie fiind s-au arătat atât de Înţelegători faţă de sportul românesc, încât din 1934—1937, cu cheltueli de miloane au ridicat arena sportivi modernă, pavilionul de patinaj şi arenele de tenis, alături de ceilalţi amatori de sport românesc, erau cu drept cuvânt nemulţumiţi de insuccesele „Mureşului“ nostru. Căci toate aceste arene şi instalaţii i s’au dat de atunci gratuit „Mureşului" pentru a-i asigura viaţa sportivă şi materială. , Acum ne grăbim să felicităm jucătorii şi conducătorii. * Mai suntem informaţi că gruparea sportivă „Mureşul" va face şi unele noui achiziţii de jucători — fapt de care nu ne îndoim — spre a-şi putea asigura un loc respectabil in cadrele primei divizii a ţării.