Graiul Sălajului, mai 2008 (Anul 19, nr. 4078-4096)

2008-05-05 / nr. 4078

I ANUL XX, Nr. 4078 LUNI, 5 MAI 2008 Sf. Mare Mc. Irina din Tesalonic 16 PAGINI 1 leu FORD INVESTEȘTE 4 MILIOANE DE EURO LA ROMANAS! Ford Motor Company, unul din liderii industriei mondiale de automobile, își va deschide, până la finele acestui an, o reprezentanță în județul Sălaj. Noul showroom va fi amplasat pe Drumul European 81, între localitățile Românași și Ciumărna. Potrivit primarului comunei Românași, Dorel Făgădăuan, Ford s-a interesat de lansarea acestui proiect în comuna Românași la sfârșitul lunii martie a.c. „După ce au depus cererea, am dezbătut problema în Consiliul Local, iar în urma consultării cetățenilor în cadrul adunării obștești, am decis, de comun acord, că este un proiect viabil și suntem onorați ca Ford să deschidă o reprezentanță în comuna noastră", ne-a declarat dl. Făgădăuan, în momentul de față se întocmesc actele legale pentru ca terenul să poată fi concesionat. Terenul, în suprafață de două hectare, este proprietate comunală și se află în pășunea sătească, fiind poziționat între cele două localități, pe partea stângă în sensul de mers către Cluj-Napoca. Reprezentantul firmei Ford pe regiunea Ardeal, dl. Pompei Retegan, ne-a confirmat cele declarate de primarul din Românași și s-a arătat plăcut surprins de generozitatea și ospitalitatea acestuia. „După ce mai întâi am lansat propunerea Primăriei Zalău, care s-a arătat neinteresată, ne-am orientat înspre comuna Românași”, a declarat dl. Retegan, adăugând: „Ne-au fost prezentate trei locații, dar am optat pentru aceasta, pe care am considerat-o cea mai bună”. ms SORIN BARBUR (Continuare in pag.4) Sezonul estival continuă cu programul special "Litoralul pentru toți" Sezonul estival va continua la mare și după minivacanța de 1 Mai cu programul special "Litoralul pentru toți", inițiat de Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral, care se va desfășura în perioada 4 mai - 15 iunie. Potrivit președintelui asociației, Corina Martin, programul cuprinde aproximativ 3.000 de locuri de cazare și include în ofertă, alături de hotelurile de trei, două și o stea, și hoteluri de patru stele și chiar pensiuni, aflate în stațiunile Mamaia, Costinești, Jupiter, Cap Aurora și Vama Veche. Perioada de derulare a programului este 4 mai - 15 iunie. Tarifele practicate pentru șase nopți de cazare și care includ TVA și comisionul de zece la sută cedat agențiilor de turism sunt de 39 de lei/sejurul la un hotel clasificat cu o stea, 159 de lei/sejurul la hotel de 2 stele, 189 de lei/sejurul la un hotel de 3 stele, respectiv, 360 de lei/ sejurul la un hotel de patru stele. MEDIAFAX ________________________________ Ue 1 mai. La iarbă verde cu comisarii de mediu Sute de zălăuani au profitat joi, 1 mai, de cele câteva ore în care nu a plouat și au luat cu asalt locurile tradiționale de picknic din împrejurimile orașului. Pe urmele lor s-au aflat, însă, comisarii Gărzii Naționale de Mediu - Comisariatul Sălaj, însoțiți de reprezentanți ai Inspectoratului Județean de Jandarmi Sălaj, porniți pentru a face, la ordinul ministrului Mediului, "un test spontan de civilizație". Concret, ei au discutat cu petrecăreții ieșiți la iarbă verde și i-au avertizat asupra sancțiunilor de care sunt posibili dacă aruncă sau dacă lasă în urmă gunoaie: între 50 și 100 de lei pentru simpla aruncare a deșeurilor pe spațiile verzi și între 200 și 2.000 de lei pentru abandonarea resturilor la locul "faptei". Cea mai mare "concentrare" de amatori de distracție în aer liber a fost, potrivit comisarului Mihai Enache, la coborârea de pe Meseș spre Treznea, unde echipa de control a constatat și o deficență organizatorică: nu exista nici un container pentru depozitarea gunoaielor, fapt cauzat, se pare, de faptul că cele două primării ce-și exercită, tangențial, administrarea în zonă (Românași și Treznea), acuză faptul că nu cunosc cu exactitate unde este limita dintre cele două teritorii administrative și, în consecință, nu este clar a cui este responsabilitatea salubrizării spațiului respectiv. La Pădurea Aghireș, un uriaș container a oferit celor peste 100 de zălăuani ieșiți acolo de 1 mai posibilitatea de a se debarasa în mod civilizat de resturile mesei în aer liber. Dat fiind faptul că, la ora controlului comisarilor, petrecerea era încă în toi - deci era prematură constatarea "efectelor" asupra mediului nu s-a dat nici o amendă. IS OLIMPIA MAN (Continuare în pag.2)