Graiul Sălajului, noiembrie 2009 (Anul 20, nr. 4457-4477)

2009-11-02 / nr. 4457

ACTUALITATE I pagina Rectificare bugetară cu scandal ||E33EZn Notarii români, nesătuit Europei pagina 3 EVENIMENT pagina 12 Polițiștii vor primi bani sau zile libere pentru paza secțiilor de votare , Gramul de Aur 97, ANUL XXI, Nr. 4457 LUNI, 2 NOIEMBRIE 2009 Sf. Mc. Achindin, Pigasie și Elpisidor 12 pagini 1 leu E.CN pune lacăt pe centralele sălăjenilor Legislația în vigoare îi obligă pe abonații companiilor de gaz să își verifice periodic centralele termice și să își instaleze detectoare de gaz. Nerespectarea acestor prevederi îi expune unui dublu risc: să rămână fără gaz și, mai grav, viața să le fie pusă în pericol. Până acum, în acest an E.ON a sigilat centralele a 1800 de abonați. ..E.ON Gaz operează în 17 localități sălăjene 1.800 de sălăjeni s-au ales cu centralele termice sigilate în urma verificărilor și reviziilor periodice efectuate, în decursul acestui an, de către specialiștii E.ON Gaz Distribuție. în aproape jumătate din cazuri, măsura a survenit întrucât consumatorii respectivi nu dețineau autorizație de funcționare și verificare din partea Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat (ISCIR). Alți 147 de abonați au fost "sancționați" pentru că nu dețineau detectoare automate de gaze, ne-au declarat reprezentanții companiei. De la E.ON nu am putut afla, însă, numărul total al clienților pe care îi are în județul Sălaj. Desigilarea se poate face doar după ce abonații fac dovada că centrala a fost verificată tehnic de către o firmă autorizată ISCIR și după ce achită o taxă de verificare la casieria centrală din Zalău. Potrivit prevederilor legii, orice proprietar de centrală termică de apartament trebuie să apeleze, o dată la doi ani, la serviciile unei (Continuare în pag. 4) "Sfânta Vinari" Internări pe o perioadă determinată sau nedeterminată Adresă: ZALĂU, Str. Sfânta Vineri, nr.10/A. Informații și programări: 0744-607475, 0744-607476. Oferă spații comerciale spre închiriere în Centrul Comercial Silvania Piața Iuliu Maniu nr. 25. 450016 Zalău, Sălaj Telefon: 0260/661340 Telefon/Fax: 0260/661341 E-mail: office@silvaniacenter.ro PROGRAM DE FUNCȚIONARE: • luni - vineri: 09,00-20,00 • sâmbătă: 09,00-18,00 • duminică închis árt plus materiale publicitare tel: 0720 534 334 PIXURI, BRICHETE ȘEPCI, BANNERE personalizate și ieftine pentru CAMPANIA ELECTORALĂ Băsescu amenință cu dizolvarea Parlamentului Președintele Traian Băsescu a declarat vineri seara la Iași că nu poate să nu ia în calcul dizolvarea Parlamentului ca metodă democratică de a ieși dintr-o criză politică, chiar dacă o astfel de măsură "ar pica într-un moment foarte prost". "Trebuie găsită o soluție pentru pentru găsirea unei majorități parlamentare, fie efective, prin participarea la guvernare, fie pe bază de protocol pentru susținerea în Parlament... în momentul de față nu mai poți să spui cine-i mai bun partener, cine-i mai rău partener, pentru că cel puțin PDL-ul a încercat toate variantele", a spus Băsescu. Oprescu spune că i s-a cerut să se retragă din campanie Candidatul independent la alegerile prezidențiale Sorin Oprescu a declarat sâmbătă la Craiova că i s-a sugerat să se retragă din cursa prezidențială. "Le trimit diverși soli cu din aia albă și te întreabă dacă nu vrei să discuți. Am primit din partea tuturor... Nu trebuie nimeni să ne ordone, pentru că ajungem la dictatură. Acum 4-5 ani de zile, când vorbeam în Parlament despre începutul acestei dictaturi, au fost suficient de mulți care să se hlipească și să nu creadă. Acum vin să-mi întindă mâna și să-mi spună dacă eventual nu pot să mă retrag și să-i las pe ei...", a afirmat Oprescu. Absolvenții sălăjeni preferă șomajul Dintre cele 272 de persoane care au participat la bursa locurilor de muncă destinată absolvenților în urmă cu o lună, patronii sălăjeni au angajat doar 11. Florica Breban, purtătorul de cuvânt al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Sălaj, a declarat că s-a făcut o monitorizare la o lună de la desfășurarea bursei. Din păcate, rezultatele nu sunt spectaculoase, angajatorii încadrând în muncă un economist, un inginer constructor, un farmacist, un agent vânzări, trei vânzători și patru muncitori necalificați. Pentru bursa din 25 septembrie a.c. au fost contactați 187 de angajatori însă numai 24 au participat, în pofida faptului că au greutăți financiare din cauza crizei. Bursa locurilor de muncă a reușit să angajeze doar 11 tineri care au absolvit în 2009, au oferit 197 de locuri de muncă, 40 dintre acestea pentru persoanele cu studii superioare. Din cele 272 persoane care au participat la bursă, 228 au fost absolvenți și au fost selectați în vederea încadrării 99. Nici tinerii nu s-au înghesuit să-și caute un loc de muncă. AJOFM are înscriși în baza de date peste 980 de absolvenți însă numai 28 la sută dintre ei au participat la bursă. (Florentina Chiș)