Graiul Sălajului, iunie 2011 (Anul 22, nr. 4853-4873)

2011-06-10 / nr. 4860

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Vineri -10 iunie 2011 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro 2 Compania de Apă bate în retragere cs Mihaela Peștean Blocurile somate la 1 iunie să treacă la facturarea la comun au scăpat deocamdată de debranșări. Directorul sucursalei Sălaj, Marcel Zaharia, menține însă amenințarea și somațiile continuă să curgă conform normei stabilite, 20 de scări pe zi. Conducerea Companiei de Apă Someș - Sucursala Zalău a decis ieri dimineață să nu înceapă debranșarea de la apă a blocurilor somate în data de 1 iunie, pentru care termenul "de grație" de cinci zile expirase. "Nu am făcut încă debranșări, pentru că este agitație foarte mare la serviciul de contractare. Chiar și înainte de 31 mai (a treia data limită pentru încheierea contractelor, n.r.) am încheiat foarte multe contracte. Vedem azi câți au venit la contractare în ultimele zile . Cert este că mai bine de jumătate din blocurile somate în zilele de 1 și 2 iunie au încheiat noul contract, în funcție de cum decurge activitatea de contractare vom începe debranșările", a explicat Marcel Zaharia, directorul sucursalei Zalău a Companiei de Apă, motivul pentru care nu a început închiderea robinetelor pentru blocurile din cartierele "Păcii" și "Porolissum", somate pentru a se prezenta la contractare. Zaharia a menționat că procedura de somare continuă, conform normei stabilite de 20 de somații pe zi. Zaharia doar execută ordinele Zălăuanii au primit trei termene limită pentru încheierea noilor contracte de prestări servicii de apă și canalizare: 28 ianuarie, 31 martie și 31 mai. De fiecare dată, Compania de Apă a amenințat cu debranșări și chiar a trecut la fapte pentru o zi sau două, însă autoritățile locale au intervenit pe rând, convingând conducerea furnizorului de servicii să-i mai păsuiască pe zălăuani. In pofida reticenței manifestate de populație în a accepta facturarea serviciului la nivel de scară de bloc, de frica de a rămâne fără apă, la fiecare termen limită furnizorul a mai reușit să-i convingă pe câțiva să încheie noile contracte, întrebat recent dacă ar putea fi vorba de încă o păsuire pentru încheierea contractelor, Marcel Zaharia a precizat că totul depinde de decizia Asociației de Dezvoltare a Infrastructurii în bazinul Hidrografic Someș - Tisa, unde acționari sunt autoritățile locale din Cluj, dar și primăria Zalău și Consiliul Județean Sălaj, iar domnia sa doar execută ordine. Lucrări de electrificare în Sărmaș și Dealu Morii II ei Paul Gorgan Primăria Municipiului Zalău va finanța execuția rețelei electrice de pe strada slt. Tudor Teodor, din cartierul Dealu Morii, lucrare ce va deveni proprietatea orașului și va fi dată în administrarea gratuită a SC Electrica SA. Astfel, lista de investiții a municipiului va cuprinde lucrarea "Rețea de energie electrică pe strada slt. Tușer Teodor" cu suma de 70.000 de lei. "în cartierul Dealu Morii, strada slt. Tușer Teodor, trebuie reglementată alimentarea cu energie electrică a consumatorilor casnici, prin construirea unei rețele electrice",, se arată în adresa SC Electrica către Primăria Zalău, într-o altă zonă a municipiului, cartierul Sărmaș, este necesară construirea unui acord nou și a unui post de transformare pentru alimentarea cu energie electrică a stației de pompare și pentru îmbunătățirea condițiilor de alimentare cu energie electrică a consumatorilor casnici din această zonă. Lucrarea va fi finanțată integral de către SC Electrica. Rețea de canalizare pe strada Vișinilor din Zalău . Consiliul Local Zalău a aprobat în ședința ordinară de ieri documentația tehnico-economică aferentă obiectivului de investiții "extindere rețea de canalizare menajeră pe strada Vișinilor din municipiu". Prin acest proiect se urmărește realizarea unei rețele de canalizare menajeră, patru racorduri de canalizare menajeră din țeavă PVC și un cămin de linie din tub de beton. Conform deviziului general, valoarea totală a investiției este de 54.000 de lei, adică 13.000 de euro. (P.G.) fl CTUfltTfl Tr^ivs MUNCĂ LAmm imo Dess în luna mai, Inspectoratul Teritorial de Muncă a controlat 227 de agenți economici. La 13 dintre aceștia au fost găsite nereguli. Au fost identificate 44 de persoane care lucrau fără forme legale, angajatorii acestora fiind sancționați cu amenzi în valoare de 200.000 de lei. în domeniul securității și sănătății au fost controlați 185 de agenți economici, 12 unității fiind sancționate cu amenzi în valoare totală de 77.000 de lei pentru neprezentarea documentelor solicitate de inspectorii ITM, lipsa trusei de prim ajutor sau neefecturarea controlului medical periodic. Pentru deficiențele minore cum ar fi lipsa semnalizării de securitate sau nerespectarea periodicității instruirii sau aplicat doar avertismente .ei Ionuț Teudean Sălajul poate rămâne cu trei parlamentari USL propune modificarea legii electorale, situație în care Sălajul va rămâne cu doar trei parlamentari din șase. Senatorul reprezintă 210.000 de cetățeni, deputatul 110.000 și Paul Gorgan Uniunea Social Liberală va prezenta luni un proiect de lege care se referă la modul de alegere al parlamentarilor sau trei proiecte de acte normative distincte care să se refere la Parlament și la modul de alegere al senatorilor și deputaților, a anunțat deputatul Mirel Taloș. După ce Traian Băsescu a adoptat din nou tactica reformei constituționale, cei de la USL s-au decis că e timpul să treacă și ei în ofensivă, și în cadrul ședinței săptămânale a Uniunii au hotărât să depună la Parlament trei proiecte de lege. Primul proiect vizează reducerea numărului senatorilor și deputaților la maximum 325. Un al doilea proiect de lege vizează modificarea sistemului de vot, propunând alegerea parlamentarilor tot în sistem majoritar cu un singur tur - fiecare partid va desemna pentru alegeri un singur candidat într-un colegiu și cel care obține dintr-un singur tur cel mai mare număr de voturi își va adjudeca mandatul de parlamentar. Un al treilea act normativ face referire la interzicerea imigrației politice - un parlamentar ales sub sigla unei formațiuni politice urmează să își piardă mandatul dacă demisionează din partidul respectiv. Proiectul care vine să modifice Legea electorală prevede și scăderea numărului de parlamentari la 325, din care 109 senatori și 216 deputați, ceea ce ar însemna 30 de aleși mai puțin în Senat și 115 în Camera Deputaților. Președintele PSD, Victor Ponta, a explicat că numărul de 325 a fost stabilit luând în calcul un nou algoritm, potrivit căruia un deputat va reprezenta 110.000 de cetățeni, iar un senator 210.000. Astfel, la o populație de 242.000 de locuitorii, Sălajul urmează să fie reprezentat în Parlament de către doi deputați și un senator; în momentul de față, județul nostru are șase parlamentari: doi senatori și patru deputați. Un senator reprezintă acum 160.000 de locuitori ai Sălajului, iar un deputat 70.000 de locuitori. Nosa: "Se respectă decizia poporului" Contactat de reporterul Graiul Sălajului, deputatul Iuliu Nosa spune că USL va depune aceste proiecte legislative pentru "a răspunde la întrebarea referendumului din 2009, respectiv la reducerea numărului de parlamentari la 300". Proiectul împotriva traseismului politic, îi va obliga pe parlamentari să respecte "voința electoratului, deoarece e greu să spui câte din voturi le revin lor ca indivizi și câte ca membru al unui partid", a conchis Iuliu Nosa. Casă de Cultură pentru locuitorii din Stînă și Paul Gorga. Având în vedere starea precară în care se află imobilul în care funcționează căminul cultural Stîna și necesitatea reabilitării acestuia pentru a putea fi redat publicului și folosit ca așezământ cultural, consilierii locali au aprobat ieri participarea Municipiului Zalău la programul pentru reabilitarea infrastructurii culturale cu programul "Reabilitarea căminului cultural Stîna". De asemenea s-a aprobat ca imobilul reabilitat să aibă destinația de Casă de cultură pentru o perioadă de cel puțin 15 ani după finalizarea investiției. S-a validat și planul de activități al Casei de cultură. Astfel, se va înființa o formație de dansuri populare pentru a păstra și promova obiceiurile zonei. în sediul căminului cultural va fi organizată o secție a Bibliotecii Județene. Noua Casă de cultură va fi gazda diferitelor manifestări culturale din localitate și a întâlnirilor periodice dintre delegatul sătesc în Consiliul Local și membrii comunității.