Graiul Sălajului, mai 2012 (Anul 23, nr. 5082-5103)

2012-05-04 / nr. 5084

Vineri-4 Mai 2012 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Cu promisiunea că va fi liniște la vârful institutilor sălăjene Tiberiu Marc îi avertizează pe directorii PPL să stea cuminți în campania electorală Directorii de deconcentrare din Sălaj nu își pierd funcțiile, deocamdată, atâta timp cât nu se implică în campania electorală. .er Ana Tudoran Liderii USL Sălaj au susținut ieri o conferință de presă, imediat după ce au fost chemați la București să-și dea acordul pentru lista de miniștri propusă de premierul desemnat Victor Ponta. Așa cum am mai scris în Graiul Sălajului de ieri, liderii sălăjeni ai USL au votat pentru propunerile făcute pentru ocuparea portofoliilor ministeriale. Tiberiu Marc, președintele PSD Sălaj, a evidențiat două dintre propunerile făcute de Ponta pe Florin Georgescu, propus să se ocupe de Finanțe, și care vine de pe funcția importantă de viceguvernator al Băncii Naționale. Totodată, Marc consideră că numirea lui Ioan Rus la Interne este un câștig pentru minister, având în vedere că acest portofoliu a fost "subiectul unor experimente total nereușite care l-au adus într-o situație pe care eu o înțeleg mai puțin", iar aici liderul social-democraților sălăjeni a nominalizat restructurarea poliției și deficitul de siguranță a cetățenilor. Pe de altă parte, Radu Căpîlnașiu - președintele PNL Sălaj - a scos în evidență că în cabinetul Ponta au fost propuși mai mulți miniștri transilvăneni. Este vorba de Ovidiu Silaghi de la Satu Mare, de Ioan Rus și Andrei Marga de la Cluj și, nu în ultimul rând, de Eduard Hellvig, originar din Zalău. Tiberiu Marc a arătat că viitorul guvern nu intenționează să facă schimbări radicale în administrație, funcțiile vizate pentru schimbare ajungând doar până la nivel de Instituție a Prefectului, care este reprezentantul Guvernului în teritoriu. "Funcțiile de prefect și subprefect intră în categoria funcțiilor unde vor avea loc schimbări. Aici vor fi numite persoane care au calificarea corespunzătoare, înalți funcționari publici sau chiar funcționari publici. Deocamdată nu am purtat negocieri, pentru că urmează să avem discuții după învestirea Guvernului", a spus Marc. Șeful PSD Sălaj a precizat că va fi o înțelegere la nivelul celor două partide, astfel încât paritatea să fie respectată la nivel național - câte 20- 21 de funcții de prefect și tot atâtea de subprefect pentru fiecare din cele două partide care formează USL. însă, șefii serviciilor deconcentrate din Sălaj pot răsufla liniștiți, cel puțin în perioada următoare, pentru că posturile acestora nu sunt în pericol. Cel puțin așa susține Tiberiu Marc. Care, totuși, îi avertizează pe directorii sălăjeni să stea cuminți pe funcțiile lor publice și să nu se implice în campanie. "Chiar în momentul în care noi vorbim, un director a fost deja la trei primării pentru a face campanie. Nu vă spun acum numele lui, dar le transmit prietenește că nu vrem să îi schimbăm, însă, își pierd statutul dacă nu respectă regulile jocului", le-a transmis copreședintele USL. "Acceptăm în acest moment că cei care ocupă funcții de conducere sunt neutri din punct de vedere politic și al gesturilor electorale. Cu toată prietenia le reamintesc, pentru că unii dintre ei au început campania electorală și folosesc resursele și logistica instituțiilor pe care le conduc, că suntem atenți la ceea ce fac", amenință Tiberiu Marc. Liste comune doar în 32 de localități . Deși inițial USL dorea să meargă peste tot în Sălaj cu candidați comuni și liste comune de consilieri, după depunerea candidaturilor rezultă că alianța funcționează doar în 32 de unități administrativ-teritoriale sălăjene, dintr-un total de 61. Este vorba despre 31 de comune și municipiul Zalău, la care se adaugă candidaturile pentru președinția Consiliului Județean și lista comună de consilieri județeni, în celelalte trei orașe ale județului reprezentanții partidelor din USL preferând să meargă pe liste separate și cu candidați diferiți pentru funcția de primar. "Acolo unde unul dintre partide are candidat, am convenit să fie sprijinit de celălalt partid", a precizat Marc, în această situație este candidatul din Șimleul Silvaniei, propus de liberali, care se bucură de susținerea pesediștilor, în schimb, la Jibou, atât liberalii, cât și pesediștii au candidat propriu pentru fotoliul de primar. "în general, s-a mers pe candidaturi diferite și pe liste diferite în localitățile unde există un procent semnificativ de populație maghiară", a explicat și Radu Căpîlnașiu. Ana Tudoran Andreea Paul, consilier de stat pe probleme economice, a cerut ieri premierului interimar Mihai Răzvan Ungureanu eliberarea sa din funcție. Andreea Paul a fost unul dintre primii sălăjeni promovați la nivel guvernamental de către guvernarea PDL, încă de pe timpul premierului Emil Boc. "Am cerut premierului Mihai Răzvan Ungureanu eliberarea mea din funcția de consilier de stat pe probleme economice. încheierea unui mandat reprezintă un bun prilej de bilanț, de trecere în revistă a celor bune, a celor rele și a celor gri; în ceea ce mă privește, consider că miam îndeplinit mandatul profesionist și eficient. Am apărat, ori de câte ori a fost nevoie, măsurile luate de Guvernul aflat la putere într-unul dintre cele mai grele dintre contextele posibile. în interiorul Guvernului, am apărat lucrurile care ar mai fi trebuit făcute. Acum, democratic, este momentul sămi văd de drumul meu personal academic. Drumul meu politic a fost și este legat de PDL. Am fost în locul unor evenimente cruciale, din care am avut enorm de învățat din punct de vedere profesional și care mi-au maturizat viziunea politică", a declarat Andreea Paul pentru Graiul Sălajului. Andreea Paul spune că se va întoarce la cariera academică, însă va continua și cariera politică, pentru că este adepta politicii pașilor mărunți. Momentan este implicată în proiectul de sprijinire a copiilor care vor să beneficieze de lectură, organizând spectacole caritabile pentru strângerea de cărți. "Am început cu zona Transilvaniei și în fiecare week-end mă duc în cinci județe cu această acțiune. Sper să terminăm de acoperit întreaga țară până la 1 iunie, când e Ziua Copilului. După 1 iunie mă întorc în Sălaj să-mi ajut colegii în campania electorală", a mai spus Andreea Paul. Andreea Paul are o funcție politică importantă la nivelul organizației județene - este șefa femeilor pedeliste, iar de pe această poziție vrea să se implice pentru a-și ajuta colegii care candidează la alegerile locale din 10 iunie, în ceea ce privește, Andreea Paul spune că pregătește următorul pas în cariera politică, pe care însă nu vrea deocamdată să-l facă public. Pentru că după alegerile locale urmează alegerile parlamentare, nu este exclus să o vedem pe Andreea Paul pe lista de candidați ai PDL pe unul dintre colegiile uninominale din Sălaj. Andreea Paul și-a dat demisia Consilierii și secretarii de stat din aparatul de lucru al premierului interimar Ungureanu vor demisiona cu toții înainte de instalarea noului guvern. Sălăjeanca Andreea Paul a cerut ieri eliberarea sa din funcția de consilier de stat pe probleme economice. USL nu ia în calcul UDMR la guvernare . Senatorul Fekete Andras spune că nici UDMR nu vrea să guverneze alături de USL. el Ana Tudoran Căderea guvernului Ungureanu a adus UDMR Sălaj în opoziție. Se poate interpreta că această situație a fost neprevăzută pentru formațiunea maghiară, care s-a trezit subit de partea cealaltă a baricadei politice, cu atât mai mult cu cât premierul desemnat Victor Ponta nu s-a arătat dornic să negocieze sprijinul parlamentar cu udemeriștii. Deși a trecut aproape o săptămână de la desemnarea lui Victor Ponta ca premier, liderul USL nu s-a grăbit să se întâlnească cu conducerea UDMR pentru a căuta susținerea acestora la votul de învestitură a cabinetului propus de el, care va avea loc luni, 7 mai. Totuși, senatorul Fekete Andras, ales pe colegiul Șirivleu-Cehu, crede că cei de la USL se răzgândesc foarte repede. "După ce cu 24 de ore înainte de moțiune spuneau peste tot că nu negociază cu «trădătorii», imediat au semnat un protocol de colaborare cu UNPR-ul, grup parlamentar pe care nu l-au recunoscut niciodată, deși a fost validat de Curtea Constituțională. Mi se pare puțin incorect din partea lor", spune senatorul. "Noi la ora actuală suntem deja în opoziție. Să intrăm la guvernare nu se pune problema. Aici suntem în consens - nici USL nu ne dorește, nici noi nu dorim să fim la guvernare", a punctat Fekete Andras. Faptul că UDMR nu va mai fi la guvernare exact în perioada în care se organizează alegerile locale nu constituie un motiv de îngrijorare pentru UDMR Sălaj. "Oamenii noștri sunt stabiliți, avem candidați foarte buni și vom câștiga chiar mai multe mandate decât avem acum", a declarat pentru Graiul Sălajului senatorul Fekete Andras.