Graiul Sălajului, iunie 2012 (Anul 23, nr. 5103-5122)

2012-06-11 / nr. 5109

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Luni-11 iunie 2012 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Victorie fără drept de apel Căpîlnașiu rămâne primarul Zalăului Radu Căpîlnașiu a câștigat încă un mandat de primar al municipiului Zalău. Aseară, la ora 00.00, erau centralizate rezultatele din 35 secții de votare, iar victoria lui Căpîlnașiu era una covârșitoare. Noul și vechiul primar al Zalăului a reușit să obțină aproape 60 la sută din voturile celor prezenți la urne. De exemplu, la secția de votare din satul Stâna, din 140 de oameni prezenți la vot, 120 au ștampilat "Radu Căpîlnașiu". "în municipiu avem clar o victorie a USL. Așteptăm să finalizăm toate datele, dar cred că vom obține majoritatea în Consiliul Local. Și la județ USL are un rezultat bun și Sălajul se înscrie în trendul național", a declarat Radu Căpîlnașiu înainte de a primi rezultatul final al votului de ieri. Primarul Zalăului a așteptat rezultatul votului la sediul Partidului Național Liberal, fiind înconjurat permanent de familie și staff-ul de campanie. Pe toată durata zilei de vot, dar și după închiderea secțiilor de votare, Căpîlnașiu a fost relaxat și încrezător în rezultatul bun pe care avea să-l obțină. Ieri, după ce a votat, Căpîlnașiu și-a exercitat funcția de primar și a oficiat mai multe stări civile. Spre seară, fiind liderul PNL Sălaj, Căpîlnașiu era interesat mai mult de rezultatul primarilor liberali, decât de propriul scor electoral. Potrivit datelor centralizate din cele 15 secții de votare, pentru locul doi "se băteau" Otto Haller (PPDD) și Ioan Abrudan (PDL), diferența dintre cei doi fiind destul de mică. "Votez pentru sănătatea acestui județ, pentru ca unele proiecte începute să aibă continuitate, și pentru ca strategia implementată deja la nivelul municipiului să fie pusă în aplicare. Mă simt puțin obosit, ca la sfârșitul unei campanii electorale, dar bine, de altfel, pentru că e o zi cu soare și cu ploaie deci înseamnă bogăție. Astăzi, toți politicienii suntem la mâna oamenilor.", a declarat Radu Căpîlnașiu ieri dimineață, când a votat la Liceul Pedagogic. PHOCINTE ZALĂU Ioan Abrudan-candidatul PDL la Primăria Zalău " "în fața urnelor, candidații, politicienii, ce -or fi ei, trebuie să tacă. Și e o dovadă a înțelepciunii, în cazul în care dintr-o greșeală ai reușit să înveți ceva, înseamnă că dai dovada unui om înțelept. Să știți că este și o parte frumoasă a unei campanii. Din punctul meu de vedere, mă simt câștigat pentru că, în toată această perioadă, am comunicat mai bine și în mod direct cu foarte mulți oameni. Și asta consider că e un mare câștig pentru mine, pentru ce voi ști de acum înainte, în multele decizii pe care va trebui să le cântăresc și să le iau. Vă mulțumesc."________ * __ . Rezultatele în județ Cea mai mare parte a comunelor din județ au aflat încă înainte de miezul nopții cine le sunt noii edili. Așa cum era de așteptat, majoritatea primarilor în funcție și-au păstrat funcțiile, însă au fost și surprize. Iată rezultatele parțiale cu referire la edilii comunelor sălăjene care au câștigat primăriile comunelor sălăjene: USL Agrij, Almașu, Bălan, Benesat, Bobota, Bocșa, Chieșd, Creaca, Cristolț, Cuzăplac, Dragu, Fildu de Jos, Gîlgău, Ileanda, Letca, Marca, Meseșenii de Jos, Mirșid, Poiana Blenchii, Rus, Someș Odorhei, Simișna, Zalha si Zimbor. PDL Băbeni, Cizer, Hida, Lozna, Măieriște, Năpradea, Plopiș, Românași, Sîg, Treznea, Valcău de Jos. UDMR Boghiș, Camăr, Carastelec, Crasna, Crișeni, Dobrin, Hereclean, Ip, Pericei, Sălătig, Samsud, Sărmășag, Vîrșolț. PP-DD Buciumi, Horoatu Crasnei. Independenți Surduc. Gheorghe Stanciu - candidatul PNȚCD la președinția Consiliului Județean "Sunt mulțumit, într-o măsură mai mică sau mai mare. Da, în unele zone am avut voturi care ne dau dreptul să ajungem în Consiliul Local și Consiliul Județean, iar în unele secții de votare am avut voturi mai puține. Din punctul meu de vedere, consider că votul politic a primat la aceste alegeri, le mulțumim celor care s-au prezentat la vot și acum rămâne de văzut dacă sălăjenii nu o să regrete votul pe care l-au dat la aceste alegeri locale. Vă mulțumesc." ^ I Țurcaș a sărbătorit aseară victoria . Șimleuanii au mers încă o dată pe mâna actualului primar, Septimiu Țurcaș. Noaptea trecută, deși mai erau două secții din Șimleu care n-au centralizat rezultatele, Septimiu Țurcaș șia sărbătorit victoria, pentru că, potrivit acestuia, secțiile respective sunt votante PDL. "Am deja o diferență de 2.000 de voturi, cu voturile de pe cele două secții care au mai rămas, probabil ajung la o diferență de 2.500 de voturi față de contracandidații mei", a declarat pentru Graiul Sălajului primarul Septimiu Țurcaș. Tot Țurcaș spune că și la Consiliul Local PDL a reușit un scor mai bun decât PSD și PNL la un loc. "A fost o campanie foarte grea, dar șimleuanii sunt oameni care nu marșează la mizerii și le mulțumesc că au apreciat ce am făcut pentru ei în ultimii patru ani", a declarat Septimiu Țurcaș. Eugen Bălănean a rămas primar Jibouanii l-au ales ieri primar pentru al doilea mandat pe Eugen Bălănean, care, după rezultatele provizorii din cele mai importante secții de votare, conducea detașat, cu aproximativ 600 de voturi diferență. Bătălia pentru fotoliul de primar s-a dus chiar între partidele din USL - PSD și PNL, contracandidatul lui Bălănean fiind Ioan Almaș. La ora 00:30, candidatul PNL avea în jur de 200 de voturi, în timp ce Eugen Bălănean adunase de la Jibouani peste 1.200 de voturi. "Rezultatele nu se pot schimba radical, deoarece semnalele din satele aparținătoare Jiboului sunt în favoarea mea. Nu pot decât să le mulțumesc tuturor pentru participarea la vot. Vreau să dau asigurări că voi fi primarul tuturor", a declarat fostul și, de azi, actualul edil din Jibou. Andrei Varga la al doilea mandat Primăria din Cehu Silvaniei a fost câștigată din nou de UDMR, primarul în funcție Andrei Varga reușind să-și surclaseze contracandidații cu diferență mare de voturi, aproximativ 1.000. Pe locul doi s-a clasat candidatul USL Victoria Crețu, în vreme ce candidatul PDL Mirel Olăhuț a fost doar al treilea, ultimul loc fiind obținut de candidatul PP-DD, Ioan Chende. "Mă bucur că orașul Cehu Silvaniei a ales continuitate și aș dori să le mulțumesc tuturor celor care m-au votat și vreau să-i felicit pe contracandidații mei și să le urez mult succes în viață", a declarat primarul Andrei Varga pentru Graiul Sălajului, imediat după aflarea rezultatelor votului.