Graiul Sălajului, iunie 2013 (Anul 24, nr. 5351-5369)

2013-06-10 / nr. 5356

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro PDL se pregătește de alegeri interne .g? Corina Griguța în contextul agitației de la nivel central din PDL din ultima perioadă, democrat liberalii se pregătesc de alegerile interne. Ocazie cu care s-a constatat că sunt câteva organizații ale PDL care nu funcționează cum trebuie, iar la alegerile din 2014 trebuie să fie pregătiți. "Până pe 11 august va trebui să avem constituite toate organizațiile pe secțiile de votare. Până pe data de 15 septembrie va trebui să facem alegerile Birourilor Permanente Locale, iar pe 17 noiembrie se vor organiza alegerile pe județe, unde vor fi aleși noii membri ai Biroului Permanent Județean. Până la alegerile din 2014 trebuie să avem organizațiile județene bine consttuite", a anunțat Lucian Bode. Luni -10 iunie 2013 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Dacă amendamentele partidului vor fi respinse PDL Sălaj anunță boicotarea revizuirii Constituției .gr Corina Griguța l Imediat după ce USL a adoptat săptămâna trecută legea privind organizarea și desfășurarea referendumului, respectiv reducerea pragului de prezență de 50 la sută la 30 la sută din numărul total de persoane cu drept de vot, Partidul Democrat Liberal a atacat la Curtea Constituțională , această lege, pe care o consideră ca fiind neconstituțională. PDL Sălaj a anunțat vineri într-o conferință de presă că așteaptă decizia Curții Constituționale în privința acestei modificări, argumentând că Constituția este o lege fundamentală în stat, nu un joc căruia poți să îi schimbi regulile când dorești. Potrivit Președintelui PDL Sălaj, Lucian Bode, partidul a depus mai multe amendamente la Comisia Parlamentară de Revizuire a Constituției. O mare parte dintre ele au fost respinse. Printre amendamentele depuse se regăsesc: rezultatul oricărui referendum să fie obligatoriu pentru toate instituțiile, respectiv Parlament unicameral cu maxim 300 de parlamentari, revocarea aleșilor locali și a parlamentarilor prin referendum, dizolvarea Parlamentului în cazul invalidării referendumului pentru demiterea președintelui, datoria publică să fie de maxim 60 la sută din Produsul Intern Brut, alocarea a 5 la sută din PIB pentru educație și consacrarea principiilor: regionalizare, subsidiaritate, descentralizare. "Decizia noastră, a PDL, în cazul în care amendamentele depuse vor fi respinse, va fi boicotarea simulacrului de revizuire a Constituției", a anunțat vineri Lucian Bode. Pentru alocarea celor 5 la sută Educației, PDL a demarat acum o săptămână o campanie națională de strângere de semnături. Până vineri, PDL a strâns 1.000 de semnături, iar targetul este de 5.000 de semnături până la finalizarea campaniei, adică în 27 iunie. Zălăuanii nu vor să-și plătească online impozitele și taxele  ei Corina Gliguța în evidențele Serviciului impozite și taxe locale, pentru anul 2013 sînt înregistrați 36.529 contribuabili, persoane fizice, în acest an au efectuat plăți parțiale sau au plătit taxe fără debit 23.695 persoane, din care doar 50 de persoane au plătit prin serviciul online de plăți. Restanțierii se pot stabili după ultima dată scadentă de plată a impozitelor și taxelor locale în data de 30.09.2013. Agricultorii nu vor primi anul acesta bani pentru motorină . Viorel Varga După mai multe insistențe ale Guvenului la Comisia Europeană pentru a aproba subvenționarea motorinei pentru agricultură pe anu 2013, forumul de la Bruxelles a anunțat că-și dă acordul. Dar ce folos? La sfârșitul săptămânii trecute, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin i-a anunțat pe fermieri, în cadrul unei întâlniri din Moldova că anul acesta nu va fi acordată subvenția pentru motorină. Din cauza constrângerilor bugetare, facturile pentru motorina utilizată în agricultură în 2013 vor fi decontate la începutul anului ce vine. "Bugetul pe 2013 este foarte bun, dar are o singură hibă, legată de ajutorul de motorină. Așteptăm în două săptămâni acordul Comisiei Europene, iar după ce avem acest raport, vom elabora o hotărâre de guvern și încercăm să strângem toate facturile pe care dumneavoastră le aveți și să facem eforturi în prima parte a anului viitor", a declarat ministrul Agriculturii. De promisiuni e prin podul agricultorilor români. Iar ne bântuie fantoma Camerelor Agricole Când? Intenții lăudabile, încurajări cu carul, promisiuni de e plin podul, și o întrebare al cărei răspuns agricultorii îl așteaptă de trei ani: "Când vor funcționa cu adevărat Camerele Agricole?" jss Viorel Varga De vreo trei ani s-a tot bătut apa în piuă pe tema înființareii Camerelor Agricole. S-au făcut comitete, au fost înființate comisii de coordonare, au fost concepute acte normative, s-au cheltuit bani și totul a fost șters cu bufetele. Personal, nu am mare nădejde că aceste entități vor funcționa curând. Spun asta pentru că, bazându-mă pe vorbele decidenților, am anunțat data de intrare în funcțiune a Camerelor Agricole de nenumărate ori în acești trei ani. Și de fiecare dată am dat rateu. Zilele trecute, aflându-se în România, comisarul european Dacian Cioloș s-a declarat un susținător al structurilor de consultanță agricolă din țara noastră, mai ales că în perioada în care a fost ministru a propus o lege în acest sens pe care nu a apucat să o ducă până la capăt pentru că a avut mandat scurt. Dilema lui Constantin După discuțiile cu comisarul european și sprijinul verbal, deocamdată, acordat de acesta, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a ieșit la...rampă și s-a grăbit, în stilu-i caracteristic, să anunțe că "în septembrie-octombrie 2013 vom avea structurile Camerelor Agricole cu toate condițiile definite". Dacă e să ne luăm după spusele lui Constantin, primul pas în acest demers va avea loc săptămâna aceasta, când Ordonanța de Urgență care modifică legea de înființare a Camerelor Agricole va fi aprobată în ședința de Guvern. Numai că pentru a fi aprobată Ordonanța, ministrul a declarat: "Mai am un lucru pe care trebuie să-l reglez în coaliția guvernamentală, dacă ele (camerele n.a.) vor fi de utilitate publică. Opinia mea este că ele trebuie să fie de utilitate publică". Pentru ce altă utilitate ar putea fi înființate Camerele Agricole, domnule ministru? Cert este că aceste instituții, pentru a se înființa și a se consolida ca structuri autonome private ce promovează interesul public general în sectoarele de agricultură au nevoie de ceva timp. Fonduri europene pentru funcționarea Camerelor Agricole se bazăm pe încurajările lui Dacian Cioloș, care susținea recent că "este esențial ca structurile Camerelor Agricole să fie construite și conduse de agricultori și nu de către stat. Acesta a mai adăugat că este important să existe o anumită constanță și coerență în timp, indiferent cum se schimbă guvernele, iar agrcultorii să aibă, într-adevăr, o structură care să-i reprezinte, nu doar pentru a contesta politici guvernamentale, ci și pentru a construi în sector, în opinia comisarului european, Camerele Agricole pot fi o structură de reprezentare, prin care agricultorii transmit serviciilor de consultanță ceea ce au nevoie. Dacian Cioloș a mai susținut că "la Camerele Agricole ar putea ajuta și fondurile europene, pentru că este prevăzut prin legislația europeană ca prin noul PNDR agricultorii să aibă acces la o susținere financiară pentru a-și plăti parțial consultanța agricolă în cadrul proiectelor."