Graiul Sălajului, septembrie 2014 (Anul 25, nr. 5661-5682)

2014-09-15 / nr. 5671

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Pesediștii sălăjeni au vizionat congresul partidului din clădirea Consiliului Județean  el Mihaela Peștean Social democrații au organizat vineri Congresul PSD pentru validarea candidaturii lui Victor Ponta la alegerile prezidențiale. Conducerea partidului, în frunte cu premierul și candidatul la alegerile prezidențiale, Victor Ponta, s-a reunit la Alba Iulia, de la ora 17:30. Doar că delegațiile județene au rămas la ele acasă și au participat la Congres prin video-conferință. La congresul astfel organizat au luat parte aproximativ 30.000 de delegați. în premieră, discursurile ținute de președintele PSD, Victor Ponta, și de președintele executiv al partidului, Liviu Dragnea, au fost audiate, la distanță, de fiecare organizație județeană în parte. Așadar, peste 400 de membri PSD Sălaj s-au reunit vineri în Sala "Porolissum" a Consiliului Județean, pentru a lua parte la discuțiile din Congres și pentru a-și da votul de susținere pentru Victor Ponta în alegerile prezidențiale, ne-a spus purtătorul de cuvânt al PSD Sălaj, Andrada Stegeran Pop. A fost prezent, bineînțeles, și președintele PSD Sălaj, Tiberiu Marc, și alți membri din conducerea PSD. Victor Ponta își va lansa candidatura la prezidențiale în 20 septembrie, dată care coincide cu ziua sa de naștere, evenimentul fiind programat să aibă loc în București, pe Arena Națională. Un sondaj INSCOP îl dă favorit pe Victor Ponta Tăriceanu - 6,7 la sută, Monica Macovei ar obține 3,5 la sută, Corneliu Vadim Tudor - 3,2 procente, Dan Diaconescu - 3 la sută, Kelemen Hunor - 3 procente, Ioan Ghișe ar fi votat de 2,1 la sută și Szilagyi Zolt cu 0,5 la sută, în turul al doilea, în cazul unei finale Victor Ponta - Klaus Iohannis, liderul PSD ar câștiga cu 54 la sută, Klaus Iohannis fiind preferat de 46 la sută dintre cei care vor veni la vot. Dacă ar ajunge în turul al doilea cu Tăriceanu, Victor Ponta ar obține 54,7 la sută, iar Călin Popescu Tăriceanu 45,3 la sută, într-o confruntare Victor Ponta - Elena Udrea, Udrea ar obține 33,9 la sută, iar contra Monicăi Macovei, Victor Ponta ar obține 66,8 la sută, iar Monica Macovei 33,2 la sută. Victor Ponta, în discursul său, a făcut un apel la unitate în PSD. "România are nevoie de o adevarată schimbare dusă până la capăt, o schimbare a ceea ce ne-a împărțit în acești 10 ani. Dacă tot sunt aici, la Alba Iulia, adevărata schimbare va fi ca românii să fie uniți. Vreau ca Marea Unire a românilor să o facem după 10 ani de dezbinare! Acesta este obiectivul candidatului Victor Ponta la prezidențiale!", le-a transmis socialdemocraților, de la Alba Iulia, prezidențiabilul PSD, Victor Ponta, prin videoconferință. Totodată, Ponta le-a cerut agricultorilor să producă hrană pentru popor: ”Un pariu pe care România tot încearcă să îl câștige de un timp și pe care l-am câștigat în sfârșit în 2013 și îl menținem câștigat și în 2014, faimosul pariu cu agricultura. Vreau să vă spun că, în 2013, această țară bogată a reușit pentru prima dată să producă mai mult decât are nevoie, a exportat mai multe alimente decât a importat. Vreau împreună cu dumneavoastră, cu agricultorii români, cei care au primit în fiecare an creșteri de subvenții, cei care au primit întotdeauna tot sprijinul de care au nevoie, vreau să producă într-adevăr, pentru această țară bogată, toată mâncarea, toate produsele de care avem nevoie și vreau să nu mai trăiesc într-o țară bogată în care toate produsele se importa din alte țări", a pus Ponta. Un sondaj realizat de INSCOP Research, la comanda ziarului Adevărul, arată la o lună și jumătate înaintea scrutinului, că Victor Ponta ar câștiga primul tur al alegerilor prezidențiale cu 41,1 la sută. Sondajul INSCOP Research preconizează o prezență la vot de 55,7 la sută, în ceea ce privește intențiile de vot la acest moment pentru turul 1. Victor Ponta conduce în clasamentul candidaților la președinție cu 41,1 la sută din voturi. Social-democratul este urmat de candidatul ACL, Klaus Iohannis, cu 28,8 la sută din opțiunile exprimate de cei care au spus că merg în mod sigur la vot. Elena Udrea ar lua 8,1 la sută din voturi, Călin Popescu Luni-15 septembrie 2014 GRAIUL SĂLAJULUI ! e-mail: graiulsj@unisys.ro ~ Fără măcar să citească proiectul colegilor maghiari de guvernare și Mihaela Peștean PSD-ul dă cu flit proiectului de autonomie pe criterii etnice al UDMR, de altfel contestat și de alte formațiuni politice. Președintele executiv al PSD, vicepremierul Liviu Dragnea, a declarat jos îr Harghita că proiectul de autonomie inițiat de UDMR nu are nicio șansă de reușită. Dragnea a subliniat că PSD nu susține niciun fel de proiect de autonomie, deoarece România este stat unitar, iar Constituția este foarte clară în acest sens, potrivit Agerpres. "Nu mi-am făcut timp să citesc proiectul, pentru că nu cred în acest proiect, nu are nicio șansă de reușită. Noi nu susținem acest proiect, nu susținem niciun fel de proiect de autonomie pentru nicio regiune din această țară. România este stat unitar, nu avem niciun fel de ezitare, aici suntem foarte fermi. Constituția este foarte clară. Nu știm ce finalitate cred dumnealor că o să aibă, dar nu s-a discutat nici în coaliția de guvernare, nici în Guvern (...) Fiecare poate să aibă tot felul de dorințe, dar din punct de vedere instituțional sau din punctul de vedere al unor eventuale șanse de reușită nu există dubii, nu există nicio șansă ca acest proiect să prindă viață vreodată", a declarat Liviu Dragnea, prezent la inaugurarea unui drum județean în comuna harghiteană Bilbor, potrivit Agerpres, întrebat dacă promovarea acestui proiect de către UDMR ar putea fi un motiv suficient pentru încheierea colaborării cu formațiunea maghiară în cadrul coaliției de guvernare, Dragnea a spus că nu se poate pronunța, dar cu siguranță nu este un demers care să întărească colaborarea și încrederea între partenerii de guvernare. PSD respinge autonomia etnică propusă de UDMR Tiberiu Marc spune că autonomia este doar un subiect de campanie pentru UDMR Tiberiu Marc, președintele PSD Sălaj, spune că autonomia este doar un subiect de campanie cu care UDMR se prezintă în fața alegătorilor din Harghita, Covasna și Târgu Mureș pentru a-i convinge să meargă la vot și să-l voteze pe Kelemen Hunor, candidatul UDMR. "Eu cred că e un subiect de campanie și că el este deocamdată discutat doar în interiorul UDMR. Candidatura lui Kelemen Hunor la președinția României are nevoie, probabil, de o temă care să fie dezbătută în zonele cu populație maghiară, motiv pentru care a apărut acum", ne-a declarat Tiberiu Marc. Regionalizare fără autonomie pe criterii etnice Președintele PSD Sălaj ne-a declarat că "e posibil ca, începând de anul viitor, tema regionalizării să fie reluată". "Dar în niciun caz cele două teme, regionalizarea și autonomia, nu pot fi tratate împreună", a subliniat Tiberiu Marc. Premierul Victor Ponta a declarat joi la Cozmeni, în județul Harghita, că este adeptul descentralizării, iar "dacă autonomie înseamnă descentralizare", atunci se poate spune că vorbește în același limbaj cu UDMR. Conducerea Alianței Creștin Liberale nu susține proiectul de autonomie pe criterii etnice. Liderii ACL, Klaus Iohannis și Vasile Blaga, au declarat joi la Zalău că susțin, în schimb, reorganizarea administrativ-teritorială a țării, pe regiuni. PMP Sălaj despre dezastrul din Educație es Mihaela Peștean "în mod profesional mă lovesc de probleme pe care lea creat sistemul educațional. Actuala putere a masacrat Legea Educației elaborată de Daniel Funeriu, pe vremea lui Emil Boc", a declarat vineri în conferință de presă Adrian Popan, vicepreședinte PMP Sălaj, de profesie inginer în cadrul unei multinaționale cu punct de lucru la Zalău. "Vedem rezultatele abandonului școlar și de la bacalaureat, nu este nevoie să facem filosofie. Aceste rezultate au impact direct pe planul de investiții, deoarece investitorii nu găsesc personal calificat pe piața muncii din România. Și familiile și copiii investesc pe un lucru care nu- i ajută la nimic. Peste 300 de mii de elevi au parcurs liceul degeaba, pentru că nu și-au luat bacalaureatul sau nu s-au prezentat la examene", spune Popan. Liderul PMP Sălaj admite că fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, este cel care a introdus camerele video în sălile de examen, la bacalaureat, astfel încât să se reducă fraudele. De atunci, rata de promovabilitate la bacalaureat a scăzut drastic. O altă lovitură pentru sistemul de educație a fost dată de fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, care a transformat școlile profesionale în licee tehnologice, obligându-i pe absolvenții de la filierele tehnologice să dea bacalaureatul. Acum se recunoaște greșeala și se revine, dar și din nevoia de tehnicieni pe piața muncii. I Un sistem corupt care caută cotizanți la fabricile de diplome "Ei, (Guvernul actual - n.r.) asigură în formă mascată sistemul corupt care-i dorește cotizanți la fabricile de diplome din țară", continuă Popan, făcând referire la modificarea Legii Educației astfel încât absolvenții de liceu care nu și-au luat bacalaureatul să poată urma studiile unei școli postliceale sau ale unui colegiu, iar în anul următor de studiu, dacă-și iau bacalaureatul pot trece în anul următor la facultate. Vicepreședintele PMP Sălaj subliniază că investiția în educație și în sănătate este întotdeauna eficientă, cu rezultate pe termen lung. •enir«'5115"'"’ notele și absențele copilului tău! www.graiulsalatului.ro Mqpm^a^&sfpiui^spiții# t wCl@ I &v* ro sssasswmsmsemm IMIUIWIMWWUMIIMll