Graiul Sălajului, mai 2017 (Anul 28, nr. 6331-6352)

2017-05-04 / nr. 6333

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Joi-4 mai 2017 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro 2 PSD ia o decizie-șoc care scoate din nou oamenii în stradă Manifestanții au scandat în general aceleași sloganuri ca la protestele de la începutul anului împotriva Ordonanței 13 dată de guvernul Grindeanu. "Hoții" și "PSD - ciuma roșie" au strigat participanții la protestul care a fost anunțat pe paginile de socializare. Condamnaților pentru corupție li se face loc pe lista grațiaților .A.S. Comisia juridică din Senat a votat ieri un amendament la Legea grațierii, potrivit căruia persoanele condamnate pentru luare sau dare de mită și trafic sau cumpărare de influență vor fi grațiate. Reprezentantul PNL, senatorul Daniel Fenechiu, a precizat că liberalii nu vor susține un amendament privind grațierea niciunei fapte de corupție, iar o poziție similară a avut și reprezentantul USR, George Dircă. Supus la vot, amendamentul a fost aprobat cu cinci voturi î pentruî (PSD și ALDE) și trei împotrivă, cei care s-au opus fiind reprezentanții PNL, USR și UDMR. George Dircă de la USR susținea ieri că "este foarte important ca toată lumea să înțeleagă că dacă ce ai ajuns într-o funcție publică nu trebuie să faci abuz de acea funcție, nu trebuie să iei mită, nu trebuie să soliciți mită pentru a îndeplini sau nu un act și trebuie să înțelegem că societatea română trebuie să devină mai responsabilă, iar cineva care ajunge într-o funcție publică trebuie să-și exercite acele atrubuții cu bună credință, nu în interesul de a acumula averi personale". Protest în Piața Victoriei imediat după anunț Sute de oameni au ieșit ieri la proteste în fața Guvernului, în Piața Victoriei, față de amendamentul adoptat în Comisia Juridică din Senat, care prevede grațierea persoanelor condamnate pentru luare sau dare de mită și trafic sau cumpărare de influență. Băsescu este "pentru", că toată clasa politică e mânjită In favoarea adoptării amendamentului s-a pronunțat în schimb senatorul PMP Traian Băsescu, fostul șef de stat, care cu această ocazie face și un denunț interesant, afirmând că în toate campaniile electorale până la cea de anul trecut corupția a fost la ea acasă. έm propus-o (luarea de mită - n.r.) pentru grațiere, având în vedere că se face eventuala grațiere cu plata prejudiciului și având în vedere că nu discutăm de recidiviști. E ușor de înțeles ce mă mobilizează. Până la ultima lege a finanțării campaniilor electorale, toate partidele pot fi acuzate, așa cum s-a și întâmplat cu foarte mulți oameni, și de luare de mită și de abuz în serviciu, lucruri pe care se cam merge. Eu sunt de acord să fie pedepsiți cei care au dus banii acasă, și trebuie pedepsiți. Banii ăștia s-au dus în geci, în umbrele, pentru că așa au funcționat lucrurile în realitate. Dacă ne facem acum că au venit Fecioarele Maria, neprihănite și Parchetele noastre pleacă pe această linie, asta a creat o atmosferă de supunere a clasei politicei, a spus Traian Băsescu. Premierul Grindeanu spune că nu e mâna guvernului Premierul Sorin Grindeanu a scris pe pagina de Facebook că Executivul susține legea grațierii în forma propusă, iar amendamentele de ieri privind grațierea faptelor de corupție, nu au susținerea Guvernului. ÎAm mai spus-o și o repet: Guvernul susține legea grațierii în forma propusă inițial. Amendamentele adoptate astăzi de Comisia Juridică a Senatului, referitor la grațierea faptelor de corupție, nu au susținerea Executivului, a scris premierul Sorin Grindeanu pe Facebook. Președintele Iohannis se declară neplăcut surprins Președintele Klaus Iohannis a declarat ieri că este neplăcut surprins de decizia din Comisia Juridică. "Deocamdată, fiind în comisie, nu o să mă exprim, dar sunt neplăcut surprins, ca să zic totuși ceva despre evoluția din comisie", a declarat Klaus Iohannis. Specialiștii în drept spun că ar fi o mare greșeală Reprezentanții Ministerului Public și ai Uniunii Naționale a Barourilor din România (UNBR) s-au pronunțat împotriva introducerii condamnaților pentru fapte de corupție în prevederile legii grațierii. Reprezentantul Ministerului Public, Irina Kuglar, a spus ieri că la nivelul Ministerului Public se va considera că grațierea faptelor de corupție este un semnal contrar venit din partea unei instuții a statului, contrar politicii pe care Parchetul este obligat să o aducă la îndeplinire, întrucât este asumată la nivel statal, înfracțiunile de corupție și cele asociate lor nu trebuie să beneficieze de grațiere, a conchis Kuglai. La rândul său, reprezentantul Uniunii Barourilor, Ion Ilie Iordăchescu, a catalogat grațierea acestor fapte drept în mare greșeală. Î Tocmai acest aspect a fost avut în vedere de spațiul public, iar când spun spațiul public, mă refer la toți reprezentanții din massmedia, la toți cetățenii acestei țări (...) Această infracțiune de corupție, cum ar fi dare de mită, sau cealaltă luare de mită, sau traficul de influență nu se raportează neapărat la oamenii politici, se raportează la toți cetățenii acestei țări (...) Veți sesiza că aceste infracțiuni de corupție apar și sunt sancționate de către Uniunea Europeană!, a spus Iordăchescu. In comisiile Camerei Deputaților nu mai e nevoie de cvorum pentru deciziile care privesc națiunea Comisia de Regulament a Camerei Deputaților a abrogat ieri articolul care instituia un cvorum de prezență la lucrările Comisiilor permanente ale acestui for, considerând că este neconstituțional, propunerea fiind vehement criticată de reprezentanții USR, care o consideră dezastruoasă. "Am mai modificat, de fapt am abrogat un articol din Regulament care instituia un cvorum la comisii, un cvorum de prezență, ceea ce este neconstituțional, este contrazis de vreo 8 decizii ale CCR. Cvorumul de prezență este obligatoriu doar la adoptarea legilor, hotărârilor și moțiunilor, așa scrie în Constituție, așa a mai decis și Curtea, în cele 8 decizii, și prin urmare acea prevedere este neconstituțională, a precizat ieri președintele Comisiei de Regulament, deputatul PSD Eugen Nicolicea. Î Ln votul la plen pe articole nu este nevoie de cvorum, atunci de ce ar fi nevoie la comisii? Citez din una din deciziile ale Curții: să fie o obligație la o comisie ar însemna că o majoritate conjuncturală să blocheze plenul, să nu ajungă niciodată o propunere legislativă prin absențe și acest lucru este neconstituțională, a adăugat Nicolicea; în replică, deputatul USR Stelian Ion, membru în Comisia Juridică, a apreciat că propunerea făcută în Comisa de Regulament pentru abrogarea obligativității cvorumului la ședințele comisiilor este "dezastruoasă". "De azi, dacă se va adopta și de către plen această variantă propusă în Comisia de Regulament, nu va mai fi nevoie de cvorum în nicio comisie permanentă, ceea ce înseamnă că se vor putea lua decizii, da avize și aproba proiecte doar cu prezența a 2-3 membri, ceea ce este absolut aberant", a mai spus deputatul USR Stelian Ion. (A.l.) GRAIUL SĂLAJULUI Daniel Munteanu - șef de. redacție Alina Rad - societate, economie Viorel Varga - agricultură, viața satului, Mihaela Peștean - administrație Adrian Mastan - tehnoredactare Andreas Nyeste - tehnoredactare Artur Székely - reporter, cameraman M ARKETING și PUBrild l ATH Bogluț Adriana - marketing - publicitate; Florica Sas - responsabil marketing și comercial; Maria Jula - contabilitate. telefon 0260-611.320; 0742-107691 fax 0260-612.479 mobil 0742-107.691 e-mail graiulsj @ unisys.ro Graiul Sălajului este editat de SC.Manager S.R.L Zalău, B-dul. Mihai Viteazul nr. 1, corp de legătură D. Ap. EH B Zalău 4700, Sălaj, România Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor aparține autorilor acestora, conform art. 205 și 206 C.P. în cazul citatelor, responsabilitatea juridică revine, de asemenea, persoanelor care fac afirmațiile citate.